menu

Overig / Televisie / Arte

zoeken in:
Ik kwam erachter dat deze zender standaard op het televisienet te vinden is, en ze ook nog veel goede en oude klassiekers uitzenden. Mijn vraag is nu dan ook: hoe zenden ze het uit? Is het weer het irritante nasynchroniseren, of gewoon duitse ondertiteling, of is het voor elke films anders.
Alvast bedankt, en volgende week zenden ze Ordet uit, maar die noemen ze das Wort wat niet veel goeds beloofd.

Mug
Dat is voor iedere film anders. On-line kun je meestal zien of een film nagesynchroniseerd (Synchronfassung) wordt, of Duits ondertiteld wordt (Original mit Undertitel, OmU). Naar mijn mening zenden ze toch te veel nagesynchroniseerde films uit. Onbegrijpelijk.

Arte is niet standaard opgenomen in ieders televisie-pakket. Dus prijs je gelukkig.

Ordet wordt ongetwijfeld nagesynchroniseerd uitgezonden, zoals ik al opmerkte hier. Ik vloek met je mee.

Ik kan bij Arte kiezen tussen Duits en Frans, en aangezien de Fransen ook nasynchroniseren kun je slechts kiezen uit deze twee talen.

Mug
Misschien nu ook wel handig om een soort van tv-overzicht lijstje hier bij te houden voor interessante films op ARTE. Sommige films worden nog herhaald (in de middag of nacht-uurtjes), de geinteresseerden kunnen zelf dan even checken op de arte site wanneer/hoe etc. Ik plaats ook alleen de OmU films, niet de nagesynchroniseerde (tenzij dat niet tot grote problemen zal leiden, zoals bij de eerstgenoemde film, of bij twijfel)

* zondag 25 juni, 20.40 uur, Microcosmos: Le Peuple de l'Herbe
Nagesynchroniseerd. Er wordt alleen gesproken in de eerste en laatste minuut, als ik het me goed herinner.

* zondag 25 juni, 01.20 uur, Vredens Dag
Nagesynchroniseerd, maar als Mug zich over die irritatiegrens weet te zetten, dan kan iedereen dat.

* woensdag 28 juni, 14.40 uur, Höllentour

* woensdag 28 juni, 22.40 uur, Ordet
Ik ben er 99% zeker van dat het nagesynchroniseerd zal zijn. Maar een mens mag toch nog wel wat hoop koesteren...

* vrijdag 30 juni, 00.30 uur, Mikaël
Iedere laatste vrijdag van de maand een 'silent movie' op de zender.

* woensdag 5 juli, 22.50 uur, Enfance Nue, L'

Bedankt voor de reacties, ik ben blij de zender gevonden te hebben en zal zeker de Dreyer films opnemen voor het geval dat. Vanmiddag om 15.15 zenden ze trouwens een film uit van Jean Vigo.

Mug
Shit, ik zie het ook nu. Deze dus, ARTE zendt veel korte films uit die 9 van de 10 keer wel met OmU worden uitgezonden. Deze ook. Veel plezier en laat de video/dvd-recorder maar meelopen.

Mug
Vanavond dus Ordet (ter herinnering).

* dinsdag 18 juli, 22.45 uur, indrukwekkende Afrikaanse cinema, Un Matin Bonne Heure

Vanuit betrouwbare bronnen zal deze film hoogstwaarschijnlijk een landelijke release krijgen alhier. Daarover later meer.

3,5 ster is niet echt hoog, maar ik zal het in de gaten houden. Hoe komt het dat je die documentaire al hebt gezien?
Verder is er vrijdagavond nog een film van Dreyer.

Mug
Afschuwelijke nasynchronisatie van Ordet... niet om uit te houden.

Un Matin Bonne Heure is geen documentaire. Gezien op het IFFR, en een 3,5* is toch een prima score - netjes toegelicht met een recensietje.

Die is misschien nog wel te doen, in het Frans met Duitse ondertiteling. Ik ga kijken, lijkt me een erg goede film.

Mug
* woensdag 5 juli, 22.50 uur, Enfance Nue, L'

* donderdag 6 juli, 20.45, Meurtres

Mug
Ter herinnering, vanavond, 22.45 uur, Un Matin Bonne Heure

* dinsdag 25 juli, 22.45 uur, Heinrich der Säger
* woensdag 26 juli, 22.40 uur, Extraño
* vrijdag 28 juli, 0.20 uur, Schastye
* woensdag 2 augustus, 22.40 uur, Nacht Singt Ihre Lieder, Die
* donderdag 3 augustus, 20.40 uur, M

neo (crew)
M wordt ook in het Duits nagesynchroniseerd

Mug schreef:
Ter herinnering, vanavond, 22.45 uur, Un Matin Bonne Heure

Vreemd dat deze film in de originele taal werd uitgezonden met Duitse ondertiteling, maar de voice-over in de film wel in het Duits was. Deze kon ik ook wel op Frans overschakelen, maar dan had ik geen Duitse ondertiteling. (ook niet op pag. 150 van teletekst, waar normaal gesproken de Duitse ondertiteling wordt uitgezonden).

Bedankt nog voor de herinnering, ik zag het 10 minuten voor aanvang van de film.

Mug
Het voorlezen van de brief was toch hopelijk niet gedaan door een nagesynchroniseerde voice-over he? Anders: grote schande.

Ja, dat was nagesynchroniseerd, en de rest was origineel.

Mug
* zaterdag 29 juli, 0.25 uur, Bendito Fruto
* woensdag 9 augustus, 22.40 uur, Zonzon
* vrijdag 11 augustus, 20.40 uur, Cowgirl
* dinsdag 15 augustus, 22.45 uur, Der Felsen

Mug
* dinsdag 22 augustus, 22.45 uur, Gebroken Rood
* woensdag 23 augustus, 22.40 uur, Nos Vies Heureuses

(vrijdag 18 augustus, Sumurun, een stomme film van Lubitsch, nog niet op de site)

Mug
* maandag 28 augustus, 22.15, Lost Boys of Sudan (een persoonlijke must see)
* maandag 28 augustus, 23.50 uur, Mains Vides, Les
* vrijdag 8 september, 23.50 uur, Ceský Sen

Te veel nagesynchroniseerde films de komende tijd... [of tv-films die niet op de site staan]

Mug
* maandag 11 september, 20.40 uur, Couple Épatant, Un
* maandag 11 september, 22.15 uur, 11'09''01 - September 11
* maandag 11 september, 0.40 uur, Touch the Sound
* donderdag 14 september, 20.40 uur, Fitzcarraldo (!!!!)

Mug
* maandag 18 september, 20.40 uur, Cavale
* donderdag 21 september, 20.40 uur, Dersu Uzala
* zaterdag 23 september, 0.20 uur, Monte-Cristo (nog niet op moviemeter)
* maandag 25 september, 20.40 uur, Après la Vie

Bedankt voor de Dersu Uzala tip, ik zal hem zeker gaan kijken. Maar of ik hem ga afkijken valt nog te bezien vanwege de nasynchronisatie.

Dersu Uzala zal ondertiteld uitgezonden worden (dus met het oorspronkelijke geluid) volgens hun website.

Mug
Het is te hopen dat de beeldkwaliteit stukken beter zal zijn dan die van de dvd die vorig jaar in de pakketservice zat...

Tevens blijkt de stomme (stille dus) film Monte-Cristo uit twee delen te bestaan. Deel 1 zaterdagnacht 23 september, deel 2 zondagnacht 24 september (0.10 uur).

De gerestaureerde film (onder auspiciën van ARTE) werd dit jaar in Cannes vertoond.

Mug
Helaas werd Dersu Uzala nagesynchroniseerd uitgezonden (the horror), maar de beeldkwaliteit was stukken beter dan de dvd. Helaas vervalt ARTE weer in een dipje door bijzondere films nagesynchroniseerd uit te gaan zenden de komende tijd, zoals Urga en Solyaris [foei!].

* maandag 2 oktober, 23.40 uur, Pas de Repos pour les Braves
* dinsdag 3 oktober, 22.45 uur, Ins Leben Zurück
* woensdag 4 oktober, 23.20 uur, Der Untertan
* donderdag 5 oktober, 20.40 uur, Rosen für den Staatsanwalt

Mug
* dinsdag 17 oktober, 0.25 uur, Regarde la Mer
* woensdag 18 oktober, 22.40 uur, Stalker...ik ben bang dat dit net als Solyaris afgelopen week nagesynchroniseerd is...maar wie niet waagt, die niet wint.
* maandag 23 oktober, 20.40 uur, Gegen die Wand
* woensdag 25 oktober, 22.45 uur, Important C'est d'Aimer, L'
* vrijdag 27 oktober, 20.40 uur, Ein Toter Bruder
* vrijdag 27 oktober, 0.35 uur, Memphis Belle: A Story of a Flying Fortress, The

Bedankt voor het overzicht. Gegen die Wand is zeker al Duits? Hopelijk wel...

Mug
Duits (en her en der Turks [m.n. de liedjes] en Engels). Wordt uitgezonden met Duitse ondertiteling.

Goed iniatief dat het overzicht wordt bijgehouden!

Mug schreef:
* woensdag 18 oktober, 22.40 uur, Stalker...ik ben bang dat dit net als Solyaris afgelopen week nagesynchroniseerd is...maar wie niet waagt, die niet wint.

Normaal gesproken wordt de originele versie uitgezonden, dus gewoon met subs. Ik blaas het stof alvast van de recorder !

Gast
geplaatst: vandaag om 03:27 uur

geplaatst: vandaag om 03:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.