menu

Overig / Televisie / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Armenië blijft ver achter bij de jury-votes. Australië doet het dan weer verrassend goed.

Jee, toch wel een aantal verrassingen (naast Portugal, Bulgarije en Zweden), waaronder Nederland en Noorwegen die veel hoger scoren en Hongarije, Italië, Armenië die veel lager scoren.

Maar dat kan nog alle kanten uit - weten we van vorig jaar.

Superspannend, zo

Moldavië WTF

Mooie winnaar en heel mooi voor Blanche een 4de plaats. De andere nummers zal ik al snel vergeten zijn.

Ik zat er een beetje naast...

1. Frankrijk 2. België 3. Hongarije 4. Denemarken 5. Portugal

Super spannend met die ommekeer in de punten.

Afschaffen die jury's! Wat een wansmaak zeg. Zweden, Australië en Nederland (sorry) veel te hoog. België, Hongarije, Roemenië, Moldavië, Frankrijk, etc. veel te laag.

En toch zeer veel burenstemmen bij de jury's, behalve dan in West-Europa...

Gewoon weer lekker publiek laten stemmen.

Winnaar is ok, maar vond een pak nummers veel toffer eigenlijk.

En Duitsland wordt deze keer niet laatste, maar voorlaatste. Vraag me nog steeds af hoe ze nog niet zo lang geleden wonnen met dat vreselijk lied, iets van satelliet en nogal vervelende stem.

Vraag me toch af wat ze met de muziek van het nummer van Blanche gedaan hebben. Zat érg op de achtergrond en verdronk een beetje in een te grote zaal, zo klonk het wel?

Blijft verder toch ook wel een draak van een show. Enkel de puntentelling gezien, maar wat je tussendoor meekrijgt aan wansmaak is echt moeilijk voor te stellen. Lijkt wel uit een alternatief universum te komen.

alexspyforever schreef:
En Duitsland wordt deze keer niet laatste, maar voorlaatste. Vraag me nog steeds af hoe ze nog niet zo lang geleden wonnen met dat vreselijk lied, iets van satelliet en nogal vervelende stem.

Was wel een leuk meisje.

Alleen dat rekken van de puntenuitslag...!? Dieptepunt was toen ze een diepe-interview gingen afnemen met een ongeschoren, gezette Australiër met een slonzig T-shirtje. Weet nog steeds niet wie of wat hij was, want de interviewer sprak haast geen Engels.

Dat shot na het optreden van Portugal, met die dame (land ben ik even vergeten) die een traan weg pinkte..toen wist ik al hoe ver het was.

Mijn voorspelling: (vergeleken met de totale eindstand)

1. Bulgarije (2)
2. Portugal (1)
3. België (4)
4. Italië (6)
5. Armenië (18)
6. Roemenië (7)
7. Frankrijk (12)
8. Hongarije (8)
9. Moldavië (3)
10. Azerbeidzjan (14)

Gemist in de top-10 dus Zweden (5), Australië (9) en Noorwegen (10).

Vergeleken met de televoting:

1. Bulgarije (2)
2. Portugal (1)
3. België (4)
4. Italië (6)
5. Armenië (18)
6. Roemenië (5)
7. Frankrijk (10)
8. Hongarije (7)
9. Moldavië (3)
10. Azerbeidzjan (11)

Niet in mijn lijst: Zweden (8) en Kroatië (10).

Vergeleken met de jurypunten:

1. Bulgarije (2)
2. Portugal (1)
3. België (9)
4. Italië (7)
5. Armenië (15)
6. Roemenië (14)
7. Frankrijk (19)
8. Hongarije (17)
9. Moldavië (8)
10. Azerbeidzjan (12)

Niet in mijn lijst: Zweden (3), Australië (4), Nederland (5), Noorwegen (6), UK (10).
---

Televotes veel beter dus. Lijkt me dat de jury vooral voor heel typische, conservatieve ESC liedjes gaat (Zweden, Australië, Nederland en UK). De uitzondering is Noorwegen.

Geef mij dan maar de unieke entries van de televoting: Roemenië, Hongarije (zeer vreemd dat dit totaal niet aansloeg bij de jury. Wat mij betreft het beste nummer van de hoop...) en Kroatië.

De totaal verkeerde inschatting was Armenië, die zowel bij publiek als jury niet aansloeg. Misschien zit de slechte startpositie er voor iets tussen, maar ik vond het top-3 materiaal.

Graag een wat avontuurlijkere en modernere jury volgend jaar.

Graag een avontuurlijker en moderner inzending volgend jaar. Stuur Boef maar. Winnen we ook niet, maar zijn we wel spraakmakend.

Nederland kwam behoorlijk ver, had ik niet verwacht (prima nummer hoor, maar top 5 had ik niet verwacht). België had iets aan het geluid moeten doen, zangstem kwam haast niet boven de muziek uit. Positie van Spanje had ik wel juist geraden, wel zat ik qua puntentelling 5 punten naast, nooit gedacht dat ze van de nul af zouden komen (en de zanger zong nog vals ook).

Niks gezien van de show, beetje van puntentelling. Had verjaardag in het buitenland, was wel geinig met allerlei nationaliteiten op een laptopje daarnaar kijken en dan commentaar leveren.

606
Kappen met heel die politieke naaierij. Als die dames al niet winnen dan doet niemand het.

606 schreef:
Kappen met heel die politieke naaierij. Als die dames al niet winnen dan doet niemand het.

Welke politieke naaierij? Laatste winnaars zijn Denemarken, Oostenrijk, Zweden, Oekraïne en Portugal.
Best divers.

606
Het klopt gewoon niet, heel dat thuis stemmen.

Heeft niets met politiek te maken, en volgens mij ook niets met naaierij. Het is gewoon verdomd moeilijk om uit 26 soorten suikerspin net de lekkerste te kiezen.

606
De mensen thuis hebben gewoon geen verstand van, dat is al jaren duidelijk geworden. En ik ben niet de enigste die er zo over denkt.

Om het liedje dat je het leukste vindt te kiezen hoef je geen verstand van liedjes of muziek te hebben. En ik ben niet de enige die er zo over denkt (als dat een argument is gebruik ik het ook).

606
Lol thuispubliek laten stemmen werkt gewoon niet. Dat zie je bij elk willekeurig programma. De meiden eindigen op 11 kom op is toch gewoon te onrealistisch voor woorden.

Ik had ze zelf ook nul punten gegeven. Vond het geen mallemoer aan, dat liedje. Slaapverwekkende campingkitsch.

Haha inderdaad zeg: goed gezongen maar toch echt een überbraaf en suf nummer. Wat is dat toch altijd voor irreële gedachte dat NL het wel even wint en zo niet: corrupt, naaierij etc! Laten hypen door de vaderlandse media zeker?

Vakjury gaf net zo vaak buurlandje teveel punten. Cyprus & Griekenland voorop.
Denk dat thuisstemmen eerlijker wordt naarmate meer mensen stemmen.

En zowel vakjury als thuispubliek hadden Portugal en Bulgarije op 1 en 2.

Grootste afwijkingen in de top waren Belgie en Moldavia. En daar was ik het met thuispubliek eens.

En Nederlandse plek op 11 is precies waar ze thuishoren. Technisch erg goed maar een spanningsloos liedje.

Ik vind het prachtige meiden en ze zingen loepzuiver, maar het nummer is aan mij ook niet besteed. Vlak en weinig bijzonders.

Geen finaleplaats voor de Belgische Sennek, ach kan ik die onnozele show meteen aan me voorbij laten gaan. Hopelijk heeft Nederland meer geluk donderdag. Mischien kunnen ze beter zo groepsfase doen zoals op het WK voetbal volgende keer.
edit: misschien ook niet verwonderlijk met zo een lelijke combinatie van transparante jurk en lange broek bleh.

kos
Ik heb het niet compleet gezien maar die Belgische was toch ook behoorlijk ruk?

Absoluut.

kos schreef:
Ik heb het niet compleet gezien maar die Belgische was toch ook behoorlijk ruk?

IK heb het allemaal maar met een half oog en oor waargenomen, de TV stond aan maar wat ik op mijn pc aan het doen was, was veel boeiender. Bijzonder was het niet neen, weer veel gehypet door de Vlaamse televisie maarja daartoe zijn ze immers verplicht.
Vanochtend zag ik nog eens die outfit op foto in de krant, vre-se-lijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:39 uur

geplaatst: vandaag om 07:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.