• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.973 gebruikers
  • 9.370.370 stemmen

Films op commerciële tv-zenders

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heb Film 1 nu een tijdje, en dat kijkt veel lekkerder dan SBS/RTL-zenders. Van mij part mag de reclame voor en na een film best wat langer zijn, of hou het bij 1 keer reclame, maar dan ook wat langer. Vergelijkbaar met de bioscooppauze.

Bij series is het helemaal erg, vooral in de VS, daar is het om de vijf minuten wel reclame als je alle breaks ziet in gepindakaasde series.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Een film op televisie kijken is hetzelfde als seks hebben en 'm er om de paar seconden uithalen en een kwartier wachten.

Ik doe het al jaren niet meer. Daarentegen is het ook erg vervelend dat als je iets koopt of huurt dat je alsnog met ongewenste reclame te maken krijgt.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

BoordAppel schreef:

Reclame op deze manier vind ik vrij schandalig maar nog erger is de censuur. Waarom moeten deze zenders niet melden dat ze films censureren? Ik heb het ook wel gehad met films op de commerciëlen, vooral omdat je niet de film te zien krijgt zoals deze bedoeld is. Het kan zelfs nog invloed hebben op de beoordeling.

Worden in Nederland films gecensureerd?? Dat wist ik niet eens. Heb je voorbeelden?

Vroeger deed RTL plus dat wel veelvuldig.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Soms heb ik ook het idee dat film alleen nog maar worden uitgezonden als excuus om reklameblokken te maken.

tukkerstein

• 2216 berichten
  • 3467 stemmen

RTL draait wel eens films van 16+ om half 9, terwijl dat pas na 10 uur mag. Die films zijn vrijwel altijd gecensureerd (kan mij bijv. Terminator 3 herinneren, waar een aantal bloederige scenes uit werd geknipt).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

mikey schreef: