• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.973 gebruikers
  • 9.370.370 stemmen

Films op commerciële tv-zenders

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heb Film 1 nu een tijdje, en dat kijkt veel lekkerder dan SBS/RTL-zenders. Van mij part mag de reclame voor en na een film best wat langer zijn, of hou het bij 1 keer reclame, maar dan ook wat langer. Vergelijkbaar met de bioscooppauze.

Bij series is het helemaal erg, vooral in de VS, daar is het om de vijf minuten wel reclame als je alle breaks ziet in gepindakaasde series.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Een film op televisie kijken is hetzelfde als seks hebben en 'm er om de paar seconden uithalen en een kwartier wachten.

Ik doe het al jaren niet meer. Daarentegen is het ook erg vervelend dat als je iets koopt of huurt dat je alsnog met ongewenste reclame te maken krijgt.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

BoordAppel schreef:

Reclame op deze manier vind ik vrij schandalig maar nog erger is de censuur. Waarom moeten deze zenders niet melden dat ze films censureren? Ik heb het ook wel gehad met films op de commerciëlen, vooral omdat je niet de film te zien krijgt zoals deze bedoeld is. Het kan zelfs nog invloed hebben op de beoordeling.

Worden in Nederland films gecensureerd?? Dat wist ik niet eens. Heb je voorbeelden?

Vroeger deed RTL plus dat wel veelvuldig.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Soms heb ik ook het idee dat film alleen nog maar worden uitgezonden als excuus om reklameblokken te maken.

tukkerstein

• 2216 berichten
  • 3467 stemmen

RTL draait wel eens films van 16+ om half 9, terwijl dat pas na 10 uur mag. Die films zijn vrijwel altijd gecensureerd (kan mij bijv. Terminator 3 herinneren, waar een aantal bloederige scenes uit werd geknipt).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

mikey schreef:
Worden in Nederland films gecensureerd?? Dat wist ik niet eens. Heb je voorbeelden? Vroeger deed RTL plus dat wel veelvuldig.

Bij The Green Mile, wordt de executie van Del ingekort. De originele scène duurt vrij lang en slaan er allemaal vlammen uit het hoofd van de arme Del. Op de tv zie je dat niet en is de scène veel sneller voorbij. Bij Cloverfield krijg je blijkbaar niet te zien hoe Marlena explodeert als ze gebeten is door een beest en ook bij King Arthur wordt er flink wat bloed uitgeknipt.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

U-96 schreef:

Een film op televisie kijken is hetzelfde als seks hebben en 'm er om de paar seconden uithalen en een kwartier wachten.

En dan ook nog seks met een ouwe hoer die je al 20 keer gehad hebt. .

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Inderdaad pas ook zoiets idioots gezien bij de TV draait door (volgens mij in de film GoldenEye, waarin Gerard Joling ineens in beeld verscheen). Over een nieuw dieptepunt gesproken, SBS6 blijft verbazen nog verder in de grond te kunnen zakken.

Sluit me verder aan bij de treffende vergelijking van U-96.

simonvinkie

• 2271 berichten
  • 827 stemmen

Klopt ja, zat een tijd geleden en film op sbs 6 te kijken, toen kwam er in keer een bal door het beeld rollen. Was reclame voor voetbal, maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

tukkerstein schreef:

RTL draait wel eens films van 16+ om half 9, terwijl dat pas na 10 uur mag. Die films zijn vrijwel altijd gecensureerd (kan mij bijv. Terminator 3 herinneren, waar een aantal bloederige scenes uit werd geknipt).

RTL valt buiten die wetgeving omdat ze vanuit Luxemburg uitzenden.

Ik kijk nooit films op tv. En al zeker niet op de commercielen. Neem heel soms iets op, kan je eventueel doorspoelen, maar dan nog, die logo's in beeld is voor mij al genoeg reden om af te haken... Laat staan dat ik zo'n Joling grap zou trekken.

Denk overigens dat weinig echte filmliefhebbers naar films op de commercielen kijken.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Reclame vind ik niet zo erg, mits het niet te vaak en niet te lang is. Zeker bij series is het zeer irritant. Films kijken op TV doe ik al lang niet meer.

U-96 schreef:

Een film op televisie kijken is hetzelfde als seks hebben

U-96 schreef:

Ik doe het al jaren niet meer.

simonvinkie

• 2271 berichten
  • 827 stemmen

Multivitamine

• 187 berichten
  • 616 stemmen

Bij I Am Legend (2007):

Je kunt beter vanavond anderhalf uur uit het raam gaan staren, dan zul je meer spektakel zien als dat je je kijkbuis op Veronica afstemt

Theunissen

• 12267 berichten
  • 5513 stemmen

Kijk wel mooi naar "True Blood" i.p.v. deze op Veronica waar ze om de 15 minuten reclame inpompen. Door al deze reclame verloedering en ook de irritante berichtgeving van programma's tijdens de film kijk ik eigenlijk nooit (op een paar uitzonderingen na) meer naar een film op een commerciële zender.

Deze film is toch al met al een tegenvaller.

Pete_033

• 606 berichten
  • 952 stemmen

Theunissen schreef:

Kijk wel mooi naar "True Blood" i.p.v. deze op Veronica waar ze om de 15 minuten reclame inpompen. Door al deze reclame verloedering en ook de irritante berichtgeving van programma's tijdens de film kijk ik eigenlijk nooit (op een paar uitzonderingen na) meer naar een film op een commerciële zender.

Deze film is toch al met al een tegenvaller.

HELEMAAL mee eens! Heb een bloedhekel aan sbs6 met hun k*treclames tijdens de film. Zit je net mooi in een film komt die fl*kker van een gerard joling door je beeld vliegen.

RTL7 maakt het ook wel bont. Een film is daar amper 10minuten onderweg en BANG 7minuten reclame.

Films huren is overdreven duur en op tv komt teveel reclame geen wonder dat men download.

Peanut

• 24 berichten
  • 37 stemmen

Gewoon opnemen en daarna bekijken, doe ik ook altijd!

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2407 stemmen

Pete_033 schreef:

(quote)

HELEMAAL mee eens! Heb een bloedhekel aan sbs6 met hun k*treclames tijdens de film. Zit je net mooi in een film komt die fl*kker van een gerard joling door je beeld vliegen.

RTL7 maakt het ook wel bont. Een film is daar amper 10minuten onderweg en BANG 7minuten reclame.

Films huren is overdreven duur en op tv komt teveel reclame geen wonder dat men download.

3 - 4 euro... Hoe weinig wil jij dan betalen!?

Pete_033

• 606 berichten
  • 952 stemmen

Martijnnn schreef:

(quote)

3 - 4 euro... Hoe weinig wil jij dan betalen!?

Wacht een jaar en je koopt ze voor 4 euro. 2,50-3 is nog redelijk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dit kan echt niet zeg...

Maargoed, als je kiest om nog ''ouderwets'' films via de tv te kijken, dan weet je dat je dit soort ellende tegenwoordig kan verwachten.

Ik kijk al jaren mijn films gewoon via DVD. Ik trek het echt niet, al die reclameblokken en banners tussendoor. De pauze in de bioscoop vind ik vaak al ellendig.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Televisiereclame wordt minder luidruchtig | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Was er ondertussen al aan gewend, heeft veel te lang geduurd. Voor TV slapers is dit goed nieuws.

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Ik kijk nooit films op de commerciële zenders, op de publieke omroep zenden ze de films bijna altijd heel laat uit, ook niet ideaal.

Kortom, ik kijk films liever zelf op dvd, nergens last van.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Bij Boot, Das (1981):

3 2 1 cut schreef:

Neeeee...!!! Wil ik hem weer eens zien, zenden ze bij RTL 7 een ' Engels ' gesynchroniseerde versie uit..!

Hoe dom kan je zijn ? Zelfs in Duitsland zelf doen ze dat niet eens.. .

BWAAAAHAHAHAHAHA!!!!! Goeie ! Maar inderdaad, net 'n stukkie gezien, hoe halen die teringlijers van RTL dat in hun harses?! We zijn toch geen Amerikanen?!

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Films kijken op commerciele tv. .

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Waarom zou dat niet kunnen (als ze hem niet verknippen, of nasynchroniseren)?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

jester schreef:

Engels met een Duits accent nog wel, triester kan niet.

Dit dus.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

mister blonde schreef:

Waarom zou dat niet kunnen (als ze hem niet verknippen, of nasynchroniseren)?

Verknippen gebeurt vaak genoeg. Daarnaast zijn reclames/ onscreen reclames/ logos/ geen aftiteling al erg genoeg.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

rep_robert schreef:

Dit dus.

Ik zeg toch dat uitgezonderd.

kos schreef:

Verknippen gebeurt vaak genoeg. Daarnaast zijn reclames/ onscreen reclames/ logos/ geen aftiteling al erg genoeg.

Weet ook wel dat het niet ideaal is allemaal (verknippen en nasynchronisatie zelfs onaanvaardbaar), maar het gaat me wat ver om net te doen alsof het als filmliefhebber not done is of zo om een film op tv te kijken (wat je bericht en smiley een beetje leek te zeggen, vandaar mijn vraag).

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Dat interpreteer je juist. Voor een liefhebber vind ik dat inderdaad compleet not done.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Wat een onzin. Elke willekeurige film valt voor mij in één van drie categorieen 1. must sees 2. benieuwd naar 3. hoef ik niet te zien. Als er een film uit categorie twee op tv komt, is dat voor mij een goede reden de film mee te pakken (tenzij hij verknipt, nagesynchoroniseerd of verkeerde beeldformaat is)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.