menu

Overig / Televisie / Films op commerciële tv-zenders

zoeken in:
Ik ben pas aangemeld op MM en ik weet dus niet of dit onderwerp al besproken is. Kon het tot nu toe nog niet vinden op het forum.
Mijn ergenis bij films kijken op de (meestal) commerciele zenders is de vele blokken met reclame er tussen door en soms zelfs ook nog showblokken of actualiteiten (zoals op SBS6). Ook stoor ik me aan logo's in de bovenhoek van de film maar dat is we iets minder erg dan al die reclame!
Als ik een film wil zien, moet ik die ongestoord achter elkaar kunnen uitkijken zonder al die vervelende commerciele boodschappen!
Ik heb me daarom ook allang voorgenomen, alleen op die zenders af te stemmen die een film in zijn waarde laat, zoals Ned 1, 2 en 3, Canvas, BBC e.d. Maar het liefste bekijk ik een film op TV via een DVD, want dan is de beeldscherpte tenminste ook nog zeer acceptabel!
Ik hoor graag jullie mening over dit onderwerp.

Ik mijd ook films op de commerciele zenders. Inderdaad erg storend die reclameblokken. Wat ik ook verschrikkelijk vind is dat er geen aftiteling wordt vertoond, maar dat er direct na het eind een commercial of een of andere aankondiging ingeknalt wordt. Alsof je een plens ijskoud water in je gezicht krijgt.

Maargoed, ik kijk 9 van de 10 keer een DVD of ik ga naar de bios

Ik kijk regelmatig films op commercieel en zoals cruijff al eens zei; elk nadeel heeft zijn voordeel. Die break gebruik ik dus voor een extra drankje of een toiletbezoek. En tijdens 'hart van..' schrijf ik alvast een recensie voor MM.

IcU
Ik stoor me al niet meer zo aan die reclame's. Ik ga dan even zappen of iets te eten/drinken halen. Vroeger ergerde ik me altijd aan reclame's, maar dat heb ik maar achter me gelaten. Alleen sbs 6 kijk ik niet meer. Daar zit 9 van de 10 keer hart van nederland tussen door. Daar stoor ik me ontzettend aan.

Films op de commercielen neem ik vaak gewoon op en knip dan de reclames eruit.

Ik heb me daarom ook allang voorgenomen, alleen op die zenders af te stemmen die een film in zijn waarde laat, zoals Ned 1, 2 en 3, Canvas, BBC e.d.

De BBC laat films absoluut niet in zijn waarde. Geen zender die films op zo'n debiel formaat uitzend.

BoordAppel schreef:
Films op de commercielen neem ik vaak gewoon op en knip dan de reclames eruit.

Net zoals ik dus.

Ik vind het vooral irritant dat al die stukken film de reclame zomaar verpesten.

Meestal is het zo dat de reclame de sfeer verpesten, dat is zonde omdat je er daarna weer in moet komen. Lange reclames kunnen me ook ergeren. Maar ik kijk de laatste tijd zéér weinig films op tv, en als ik ze wél kijk is dat op film 1 en dan heb je alleen het logo in beeld.

Halcyon schreef:
Ik vind het vooral irritant dat al die stukken film de reclame zomaar verpesten.

Ha,ha, dat is humor!!!Leuke opmerking om de ergenis weg te halen, Halcyon.
Maar mijn ergenis is al weg hoor, want ik kijk geen films meer op de commerciele zenders.

BoordAppel schreef:
De BBC laat films absoluut niet in zijn waarde. Geen zender die films op zo'n debiel formaat uitzend.

Hoezo debiel formaat? BBC is naar mijn weten toch wel de zender die films het meeste in hun waarde laat; geen reklame, geen logo en volledige aftiteling...

Van alle films die ik kijk, zijn dat er gemiddeld 72% op televisie, vrijwel alleen van commerciele zenders. Het ligt gewoon aan het type film of ik me wel of niet irriteer aan reklame. In het algemeen deel ik de mening van de meesten dat reklameonderbrekingen rete-irritant zijn. Vooral bij een Bondfilm brengt zoiets me compleet uit m'n concentratie. Bij wat langere films of films die ik niet ken, vind ik het wel fijn als er eens een onderbreking komt. WC, drinken halen, je kent het wel...

Zonder reklame kunnen commerciele zenders niet draaien, prima, zo zit het nou eenmaal in elkaar, maar waar SBS6 zich echt voor moet schamen zijn die Hart van Nederland-onderbrekingen. Zend dat dan later uit! Vooral die kut-Piet Paulusma die een triljoen keer met z'n Oet-mogn langskomt is beschamend. Ik heb zo'n hekel aan die man.

U-96 schreef:

Hoezo debiel formaat? BBC is naar mijn weten toch wel de zender die films het meeste in hun waarde laat; geen reklame, geen logo en volledige aftiteling...

Steeds meer zenders zenden films in breedbeeld uit maar de BBC gebruikt elke keer pan & scan. Ondertiteling in een film valt vaak gewoon buiten beeld en er lijken onevenredig veel close ups in films te zitten. Zwaar irritant.

U-96 schreef:
volledige aftiteling...
De oplossing van de BBC is nog veel vervelender dan het gewoon aftiteling weglaten en heel even zwart laten worden. De BBC gaat er namelijk doorheen praten! Zit je lekker nog weg te zakken met de achtergornd muziek krijg je dat hele "Next Up is ....." En dan laten ze de aftiteling of veresneld zien, of ze knippen er een stuk van af.

Maar met het formaat is niks mis. Met de tijdstippen wel

U-96 schreef:
Van alle films die ik kijk, zijn dat er gemiddeld 72% op televisie.

Hou je dat precies bij, ofzo?
Je lijkt Maurice de Hond wel.

Reinbo
kort0235 schreef:
Mijn ergenis bij films kijken op de (meestal) commerciele zenders is de vele blokken met reclame er tussen door en soms zelfs ook nog showblokken of actualiteiten (zoals op SBS6). Ook stoor ik me aan logo's in de bovenhoek van de film maar dat is we iets minder erg dan al die reclame!.

Ik heb al drie of vier jaar geen film meer op de commerciele tv gezien. En max 10 films in de afgelopen 8 jaar (Sinds ik een projector heb en vrijwel uitstuitend films in mijn high end home theater kijk ) Is idd niet om aan te zien, en dan ook nog die smerige witte ondertitels dwars over het beeld.

Stel je neemt een 1:1,85 breedbeed film, daar knippen ze de zijkanten van af. Weg 25%, dan plakken ze een logo rechtsboven weg 5%, dan gaat er nog een witte streep met tekst onder over het beeld weg nog 20% en bij sommige staat er in de ander boven hoek nog iets. Om nog maar van de kleurstellingen van de meeste transfers te zwijgen

Dan hou je nog geen 50% van de film over! ! en bij 1:2,35 widescreen films is het nog veel erger...... Nee ik kan me niet voorstellen dat echte filmliefhebbers het aan kunnen zien.

Ik kijk misschien 3 of 4 films per jaar op tv, meestal op de BBC (Juiste beeldformaat, geen ondertitels) of op Ned 3 (Juiste beeldformaat, niet engels, dus dan heb ik ze wel nodig)

Reinbo
BoordAppel schreef:

Je bedoeld het juiste formaat.....

BoordAppel schreef:
Steeds meer zenders zenden films in breedbeeld uit maar de BBC gebruikt elke keer pan & scan. Ondertiteling in een film valt vaak gewoon buiten beeld en er lijken onevenredig veel close ups in films te zitten. Zwaar irritant.

Ik weet niet welke BBC jij kijkt, maar mij valt op dat ze meestal in het originele widescreenformaat uitzenden. Pan & Scan is juist iets van de commercielen... en ondertitels op de BBC 't wordt steeds gekker wat je hier schrijft....

Ik weet niet welke BBC jij kijkt, maar mij valt op dat ze meestal in het originele widescreenformaat uitzenden.

Dezelfde BBC als jij neem ik aan, maar daar ga ik nu wel aan twijfelen als niemand er moeite mee lijkt te hebben. Als ik op de BBC een film kijk zijn de zijkanten er altijd vanaf geknipt.

Met ondertiteling bedoel ik ondertitels die eventueel in de film zouden zitten. Je weet wel, zoals bij de X-Files waar plaats en tijd te zien zijn.

Reinbo
Kijk hier eens.

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=16#

BBC heeft juist zwarte balken boven en onder zodat de zijkanten juist wel zichtbaar zijn, de commerciele doen aan pan & scan en knippen het af.

BBC heeft juist zwarte balken boven en onder zodat de zijkanten juist wel zichtbaar zijn

Hier hebben films op de BBC geen zwarte balken. Het is beeldvullend en de zijkanten zijn eraf geknipt.

In de gids staat inderdaad ook het breedbeeld icoontje bij films op de BBC. Is het mogelijk dat het signaal van de BBC hier verkeerd doorgegeven wordt?

Reinbo
BoordAppel schreef:
(quote)

Hier hebben films op de BBC geen zwarte balken. Het is beeldvullend en de zijkanten zijn eraf geknipt.

In de gids staat inderdaad ook het breedbeeld icoontje bij films op de BBC. Is het mogelijk dat het signaal van de BBC hier verkeerd doorgegeven wordt?

of je tv staat verkeerd ingesteld.....

Terwijl elke andere zender wel klopt...

Lijkt me niet.

Mug
Had ik vroeger ook. Verkeerd signaal. Neem contact op met je provider.

Ok, dat zal ik dan maar eens doen. Stom eigenlijk dat het me nooit is opgevallen dat er bij vrijwel elk programma zo'n icoontje staat en ik me niet kan herinneren iets in breedbeeld op de BBC te hebben gezien.

Negeer mijn vorige posts maar allemaal dan .

Hannibal schreef:
Hou je dat precies bij, ofzo?

Dat was hetgene ik ook meteen dacht. Ik kijk ook zeer veel film op tv, maar omdat zo precies procentsgewijze uit te drukken, daar moet je toch een boekje voor bijhouden.

speedy23 schreef:
(quote)

Dat was hetgene ik ook meteen dacht. Ik kijk ook zeer veel film op tv, maar omdat zo precies procentsgewijze uit te drukken, daar moet je toch een boekje voor bijhouden.

Ik hou sinds de eerste dag van dit jaar in een txt-bestandje een complete filmadministratie bij. Het is erg leuk om dat allemaal bij te houden, vooral ook voor de statistieken. Ik zal wel een screenshotje sturen als jullie dat willen.

Op de commerciële zenders hebben ze soms wat teveel reclames, maar meestal stoor ik me er niet zo aan. Ik gebruik het gewoon altijd om wat te eten of drinken te halen of even naar de wc te gaan.
De langere onderbrekingen doordat er een ander programma tussendoor komt vind ik wel erg irritant, maar verder geef ik voor het kijken van films eerlijk gezegd juist de voorkeur aan de commerciële zenders, want op de publieke zenders heb je geen pauzes, en dat heb ik toch graag.
Maar waar ik me wel echt aan stoor bij de commerciëlen is dat ze de aftiteling nooit laten zien, of slechts een klein gedeelte. Die horen ze gewoon te laten zien, wat schelen die paar minuutjes nou? Dat is ook een blijk van respect voor de makers van de film, en ik vind het gewoon altijd prettig om die aftiteling te zien en vooral om naar de filmmuziek te luisteren die er bij hoort, en nog wat na te genieten.

Territoria
BoordAppel schreef:

Dat wordt dan vanaf 1 januari 2007 niet leuk voor u, want dan stapt RTL Nederland (RTL 4, 5 en 7) volledig over op breedbeeld.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=diginieuws_artikel&no=2545820

lowhusky
soms is het irritant en soms wil ik gewoon even pauze

Pvt. Sanders
Ok reclames tussen de films door vind ik zwaar iritant Maarja af en toe moet je toch een behoefte doen.. Maar het ergste vind ik toch hart van nederland Bah en die piet dinges moet oprotte.. Geef mij maar gewoon een dvdtje Dan kun je zelf je pauzes bepalen

Ik heb een DVR, dus ik begin 20 minuten nadat iets begonnen is pas te kijken. Ik spoel het terug en iedere keer dat er reklames zijn spoel ik het verder.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.