- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Doctor Who
Doctor Who
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik heb gezocht, maar kon hier geen topic over vinden. Briljante series! De nieuw(st)e serie overtrefd misschien nog wel de oude.
En ook een heerlijke tune die lekker in je hoofd blijft plakken 
aegron
-
- 4030 berichten
- 1265 stemmen
Even dit topic nieuw leven inblazen.
Doctor Who wordt nu op nederland 3 uitgezonden op zaterdagavond, vanaf 7 uur.
Wat een geweldige serie zeg. Ik heb nooit het origineel gezien, maar dit is echt schitterend. Lekker over the top erg origineel en het ziet er goed uit. Eccleston doet het ook erg goed als the doctor.
Billy Piper kende ik alleen van één verdwaald hitje uit de jaren negentig, maar ze zet een behoorlijk overtuigende Rose neer.
Verder hulde aan de BBC voor het van stal halen van dr Who en het lef om er gelijk een flink budget voor over te hebben.
Wanneer gaan onze publieke omroep eens zo iets neerzetten?
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Op nederland 3 wordt nu de serie met Ecclestone uitgezonden, maar op de bbc zijn ze alweer bij een nieuwe docter bezig! (op zaterdagavond lekker doorkijken, eerst om 19.00 uur op ned. 3, dan om 20.00 uur op BBC). Weet dat mijn ouders vroeger altijd keken, en ik het geluid van de tardis heel erg eng vond.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Weet iemand toevallig hoe het zit met de verkoop van de seizoenen in België (ook in Nederland dan)? Een release data of zo of is het niet van plan hier uit te komen?
king16
-
- 141 berichten
- 1904 stemmen
Ik zag vandaag bij de Free Record Shop de Nederlandse versie van Seizoen 1 van Dr Who liggen voor 9,99 't deel (4 delen, 2e dvd helft van de prijs). Dus daar zou je voor 30,- klaar zijn 
Ik heb zelf vorige week de gehele set van seizoen 1 als import product gekocht in Amsterdam voor 13,- per deel. En seizoen 2 heb ik via www.cd-wow.nl gekocht voor 59,99€ (zonder verzendkosten).

Trouwens, deze serie is trouwens echt geweldig!
Humphrey
-
- 370 berichten
- 314 stemmen
Weet iemand toevallig hoe het zit met de verkoop van de seizoenen in België (ook in Nederland dan)? Een release data of zo of is het niet van plan hier uit te komen?
Momenteel verkrijgbaar bij E-Plaza Gamestore (= Bart Smit) voor ongeveer 12 euro: "Doctor Who" - De Complete Eerste Nieuwe Serie - Collector's Edition - 5 discs met Christopher Eccleston als Doctor Who en Billie Piper als Rose Tyler.
Unieke reeks als je 't mij vraagt ...
koos5
-
- 17 berichten
- 266 stemmen
ik weet dat er seisoenen van docter who zijn kijk is even op bol.com of op ik heb er zelf ook een paar ik zoek ook nog steets
robertus65
-
- 1130 berichten
- 0 stemmen
Vroeger als kind vaak gekeken naar Tom Baker op de Nederlandse tv, vond het toen erg spannend, maar ik heb een tijd geleden een paar series gezien, maar is nu voor mij te kinderachtig om spannend te vinden. Nee, hier vind ik niks meer aan.
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Voor de liefhebbers van deze serie...ik ben ook verslingerd geraakt aan de serie TORCHWOOD, een spin-off van Doctor Who. Ter vergelijk, doctor Who is bedacht om rond een uurtje of 8 uitgezonden te worden, Torchwood voor na 10 uur. (dus...iets enger)
kijk ook eens op: http://www.bbc.co.uk/torchw...
Ook leuk is " the sarah jane adventures", Sarah Jane was ooit een medereiziger van de Doctor en heeft haar eigen serie. Is wat kinderlijker, gemaakt door children's bbc.
linkje: BBC - CBBC - The Sarah Jane Adventures - Home - bbc.co.uk
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Grappig dat dit topic nu weer opduikt, ben weer afleveringen aan het herkijken (gezellig met mijn zus
) Seizoen 1 al gehad, nu bezig met 2. The Girl in the Fireplace is toch wel mijn favoriete aflevering.
Torchwood zal ik ook eens proberen.
ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Wie kan eens goed uitleggen waar Dochtor Who nou precies over gaat en wie hij is? Ik heb er vaker naar gekeken, ook in het tijdperk Tom Baker met Shawl maar zie de grote lijnen niet.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik heb hier vroeger wat afleveringen van gezien en ik wou hier binnen x aantal tijd eens aan beginnen maar volgens Imdb is de reeks niet volledig?
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Zaterdag weer nieuwe afleveringen op de BBC!
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Vanavond op Ketnet: The Sarah Jane adventures!
Spin-off van dr who, met sarah jane en K9.
Tikkie kinderachtiger dan dr who, maar wel leuk gemaakt...enjoy!
mario_arnhem
-
- 116 berichten
- 328 stemmen
ik vind David Tennant er goed samen met billie paper
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
David Tennant is geweldig
Ben nu ergens aan het eind van seizoen 4, dus ben erg benieuwd wat ik van de nieuwe Doctor ga vinden. En ook een nieuwe assistent hoop ik? Vind Donna echt heel erg irritant.
jirachi03
-
- 393 berichten
- 0 stemmen
De nieuwe Doctor vind ik niet zo goed als David Tannent.
jirachi03
-
- 393 berichten
- 0 stemmen
Over een maand komt seizoen 6. Heb er best zin in 
SYRLEYA
-
- 5 berichten
- 3 stemmen
Leuke serie, ben er net pas mee begonnen, zit nu seizoen 2.. Ik kijk ook Torchwood (die helaas zijn kracht verloren heeft na seizoen 2)
Wel jammer dat The Doctor veranderd van acteur, heb meer met wat stabielere rollen.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
De nieuwe Doctor vind ik niet zo goed als David Tannent.
en David Tennant was niet zo goed als zijn voorganger Christopher Eccleston 
ieder heeft zijn eigen favoriet, en de laatste is dan ook nummer 11
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.....Wel jammer dat The Doctor veranderd van acteur, heb meer met wat stabielere rollen.

Doctor Who blijft veranderen. Dat is dan ook juist de bedoeling 
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
De huidige dokter vind ik verschrikkelijk...kom maar op met die regeneration!
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
de splinter nieuwe serie begint morgen avond op BBC1
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik ben dol op Matt Smith
En deze eerste aflevering was echt geweldig. Het gaf me nu echt vertrouwen in het huidige schrijversteam dat nu al bijna twee seizoenen bezig is.
Steven Moffat (hoofdschrijver op dit moment) heeft wat mij betreft de beste afleveringen van de eerste paar seizoenen geschreven, maar vanaf seizoen 5 begon ik me aanvankelijk wat aan hem te irriteren. Zijn plotlijnen zijn echt overdreven ingewikkeld en hoewel de ideeën origineler en donkerder lijken worden ze vaak opgelost met een flauwe anti-climax.
Maar toch, seizoen 6 was tot nu toe wel erg spannend en de afleveringen die goed waren echt geweldig. Bij deze laatste aflevering viel wat mij betreft al het goede van de voorgaande episodes op zijn plaats. De humor is leuk en alle verschillende plotlijnen door elkaar zijn verrassend en het is leuk het na afloop met mensen na te bespreken. Hoe kinderen in de UK het nog allemaal kunnen volgen is me een raadsel, maar ik vind het top. Heel veel zin in de volgende 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
de BBC hebben vandaag bekend gemaakt wie de nieuwe partner wordt voor Doctor Who in de nieuwe serie, dus na 30 afleveringen is het toch weer voorbij voor de Schotse Amy Pond (gespeeld door actrice Karen Gillan)
en nu komt Jenna-Louise Coleman
Anneniem
-
- 40 berichten
- 686 stemmen
hmm, dit topic loopt niet echt storm, met 26 berichten in 6 jaar. Doctor who is echt een van mijn favoriete series!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Volgt iemand dit? Is dit leuk? Wat is een goed punt om te beginnen?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik ben ook al tijden van plan om hier eens aan te beginnen maar het is inderdaad erg onduidelijk waar te starten. Ik ben iemand die altijd iets van compleet in het begin wil volgen maar hoe ik het zie ontbreken er afleveringen.. Met kans op spoilers wil ik ook niet teveel opzoeken dus het zou inderdaad mooi zijn mocht er hier een overzichtje zou komen 
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Een tip Metalfist. Begin maar gewoon met seizoen 1 van de nieuwe serie. Oude seizoenen zijn zeer verouderd naar mijn mening. Er zijn wel enkele afleveringen die gewoon vermakelijk zijn en charmes hebben. Ik maak binnenkort wel een overzicht hier van de seizoenen en met aanraders.