menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Welke series kijk jij?

zoeken in:

The Handmaid's Tale Season 2 is begonnen.

Damn, wat beginnen die eerste 2 afleveringen gelijk weer ijzersterk, je snapt gelijk weer waarom Hulu er met deze serie vorig jaar met de Golden Globe voor beste drama en een aantal Emmy's vandoor ging: De show maakt indruk, en doet dat op een rauwe, genadeloze en woede opwekkende wijze. Hulu heeft show, don't tell heel goed begrepen en de TV-MA keuring (Mature audience only) is voor de volwassen kijkers erg fijn, en eigenlijk ook strikt noodzakelijk voor een dystopisch verhaal met seksuele onderwerping als een van de thema's

De cast (vooral Elisabeth Moss en Ann Dowd) speelt de pannen van het dak, en Atwood's verhaal is soms pijnlijk confronterend wat betreft de vrijheden die je als maatschappij te verliezen hebt onder een (fundamentalistisch religieuze) autocratie/dictatuur. Het onrecht is soms zo sterk dat de tranen zowat in je ogen springen, geen serie om lekker ontspannen mee op de bank te zitten dus. Maar voor de liefhebbers van het rauwere HBO en AMC werk, is dit higly recommended viewing.

Trailer van Season 1 ivm spoilers voor wie nog moet beginnen:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=SAXy_NyUN6k

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik volg Homeland (hoewel ik af en toe gek word van Carrie met haar bipolar disorder), Vera (nieuwere afleveringen op de Belg), idem Endeavour. Van de laatste was vooral gisteren weer een te gekke aflevering. Ben tot de conclusie gekomen dat ik Britse series toch een stuk beter vind dan de Zweedse/Deense series.

Weeds en Black Mirror eens proberen kijken, ja hallo, daar komt wellicht niet spoedig een vervolg van. Ik weet nog altijd niet wat Weeds voorstelt. Oeverloos veel gezaag, soms wel iets grappig. Misschien groeit zo een serie wel als je er meer naar kijkt, maar het is niet wat ik ervan verwacht had, dus na één aflevering afgehaakt. Als ik al dat type comedy eens wil kijken, wil ik liever iets anders proberen. Bij Black Mirror vond ik alles erg vaag, en veel ingenieuzer doen overkomen dan iets werkelijk is. Ik vond het vooral erg saai. Heb USS Calister en aflevering 3 van seizoen 1 eens geprobeerd, maar het lijkt gewoon nu echt eens niets voor mij te zien. Leek qua kwaliteit op een B-film.

Vandaag de eerste aflevering van Tabula Rasa gezien, en eigenlijk enorm onder de indruk. Zoveel beter dan ik verwacht had eigenlijk, en ook van dezelfde regisseur als het al erg goede Welp. Mysterieus, eng en rustig sfeertje, i like it. Al ben ik bang dat de serie wat gaat afzwakken na die eerste aflevering, of voor de andere valkuil: dat het nooit to the point komt, of dat de serie te veel hooi op zijn vork neemt, en uiteindelijk weinig nog steek houdt op het einde. Voor mij moet het precies goed zitten, maar als het dan precies goed zit, is het dan wel een binnenkomer van jewelste. Maar als men voortdoet op het élan van aflevering 1, dan heb ik misschien wel één van mijn favoriete series te pakken.

13 Reasons Why ook een paar weken geleden uitgekeken. Ik weet nog niet of ik seizoen 2 ga bekijken. Ik heb het maar een zes gegeven. Dit erover geschreven op TVMeter.nl

Teleurstellend. Ik had gedacht dat het beter zou worden, maar ik heb een wrang gevoel tegenover hoe de hoofdrolspeelster iedereen en alles beschuldigt van haar zelfmoord, en hoe iedereen ook bang is om terechtgewezen te worden. Ik vind het een echt vreemde gedachte. Op de verkrachting na, vind ik dat ze geen reden tot klagen heeft, en dat geen enkele reden in die mate offensief was, dat iemand er voor veroordeelt voor moet worden, of dat iemand de schuld van Hannah's zelfmoord voor de rest van zijn leven moet dragen. Daar gaat de serie voor mij echt compleet uit de bocht, en kan ik absoluut niet slikken. De dingen die met Hannah gebeurd zijn, zijn gewoon alledaagse dingen die op elke school gebeuren, maar voor die redenen een zelfmoord op iemand afschuiven vind ik niet kunnen. Al ben ik wel van mening dat zelfmoord geen taboe hoort te zijn, en mensen die uit het leven willen stappen die kans ook moeten krijgen. Aangezien ik zelf ook veel met zelfmoordgedachten sukkel, had ik gehoopt iets aan deze serie te hebben, maar mij doet de serie me heel erg weinig, en ik had er gehoopt meer uit te halen. De serie kijkt verder overigens wel "lekker" weg, maar dat is voor mij niet voldoende.

Niet dat de serie echt slecht is, maar gewoon niet goed genoeg, en ik het een beetje moeilijk vind om met iemand als Hannah in te leven (net zoals met Clay ook, of eender wie). Ik begrijp trouwens nog steeds niet wat Hannah Clay kwalijk nam, lol. Volgens dergelijke redeneringen, zou ik zonder overdrijven 100 reasons why kunnen verzinnen. En je zou misschien denken dat ik overdrijf, maar ik zou de uitdaging gerust aannemen.

Ash vs. Evil Dead. Achtergrondgeluid.

Ik ben momenteel bezig met Pretty Little LiArs S4 en American Horror Story S3: Coven.
Wanneer deze serie's klaar zijn ga ik beginnen met Nikita.

Daarnaast heb ik ook wat oudere series liggen die nog bekeken moeten worden zoals: Veronica Mars, Heroes en Buffy the Vampire Slayer.

Inspecteur George Gently staat nog steeds bovenaan mijn favorietenlijstje.
(Op de NL TV zijn nu seizoenen aan de beurt die in de UK al te zien zijn geweest)

https://imgbb.com/

kappeuter (crew)
Ik ben begonnen aan Patrick Melrose (2018)

(afbeelding)

Laat je even horen hoe dat was?

Net The Fall uitgekeken. Briljant.
Daarna Homeland S7. Sterk
Daarvoor Safe uitgekeken. Best aardig.
Daarvoor Happy! Wel oké.

Nu The Alienist.

kappeuter (crew)
John Milton schreef:
Laat je even horen hoe dat was?

Zeker!

kappeuter schreef:
Geweldige serie, vol (git)zwarte humor. Benedict Cumberbatch als een vis in het water.
Hulde aan de VPRO dat ze dit uitzenden!
De aflevering van deze week met het feest echt briljant.
Blijft soms iets te lang in flashbacks hangen, vooral in aflevering 2.

Een door haat gedreven aristrocraat als antwoord op Netflix - hpdetijd.nl

kappeuter (crew)
Ik ben begonnen aan The Staircase, te zien op Netflix.
Ik heb gisteravond 2 afleveringen gezien en ik vind het nu al bijzonder fascinerend.
Voor de liefhebbers van Making a Murderer.

"T" (VRT misdaadserie) nu dagelijks op herhaling op VRT, in aanloop naar het nieuwe seizoen.
Een bijzonder originele serie.

De meerderheid weet hier van het bestaan van TvMeter.nl - De site voor voor liefhebbers van tv-series af, toch? Die kunnen wel wat activiteit gebruiken.

Momenteel:

https://www.youtube.com/watch?v=DgljcMqPG98

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=Jriya1kw4v8

Sharp Objects is echt een degelijk HBO (misdaad)drama, erg sterke rol van Amy Adams.

Die BBC serie is erg leuk voor de filmgeschiedenis liefhebbers.

John Milton, ik zat te twijfelen om Sharp Objects te bekijken. Waar kun je het mee vergelijken?

Lastig, maar het voelt als een 'southern gothic' versie van Big Little Lies.

Ik raad het zeker aan op basis van de paar afleveringen die uit zijn (net als bovengenoemde), na 1-2 afleveringen weet je hoe dan ook genoeg, denk ik.

AC1
The Last Kingdom (op Netflx). Fun, entertaining, een beetje zoals Vikings.

AC1
The Last Kingdom S1 en S2 net beëindigd en, hopla, The Affair S3 is beschikbaar. Goeie timing, Netflix!

Ik kijk meestal verschillende reeksen door elkaar, om een beetje af te wisselen.

Momenteel ben ik bezig aan (allen via Netflix):

- Narcos seizoen 3 (laatste seizoen). De eerste twee over Escobar zag ik al een tijd terug.
- La Trève (Waalse reeks, slechts 10 afleveringen, op aanraden van Kamagurka in 'Gert Late Night')

En verder nog wat docu's:
- I am a killer (afzonderlijke cases van mensen in death row)
- Roman Empire seizoen 2 (over het leven van Julius Caesar)
- The Vietnam War

Als je trouwens Narcos tof vond: via google vind je een docu, genaamd 'The Two Escobars', over de link tussen Pablo Escobar en de toenmalige kapitein v/h Colombiaanse voetbalelftal Andres Escobar, die werd doodgeschoten na een owngoal op het WK (geen familie overigens). Ook een aanrader.

Als ik door deze reeksen ben, ben ik zinnens naar Fargo te kijken, blijkbaar ook een klassiekertje.

Killing Eve er dit weekend doorheen gejaagd.
Killing Eve (TV Series 2018– ) - IMDb

Uitstekende serie.
Seizoen 1 eindigt wel met een open einde en seizoen 2 laat nog even op zich wachten.
Schijnt onlangs ook op NPO3 uitgezonden te zijn geweest maar dat is totaal langs me heen gegaan.

Rafasol schreef:

- I am a killer (afzonderlijke cases van mensen in death row)

Die ga ik ook eens proberen! Bedankt voor de tip.

Afgelopen weekend het eerste seizoen van Kidding gezien. Prima serie, hoog acteerniveau (o.a. Carrey en Langella).

Vandaag begonnen aan Bodyguard op Netflix

Flikken Maastricht

n00r schreef:
Vandaag begonnen aan Bodyguard op Netflix
die wil ik ook wel zien, bevalt het wat?

John Milton schreef:
(quote)
die wil ik ook wel zien, bevalt het wat?

Super spannende serie! Alleen kan ik niet zo goed tegen zulke lange aflveringen (+50 min)

'Bodyguard' heb ik recentelijk afgerond. Toffe serie, hoewel het gebeuren tegen het einde aan wel erg overdreven wordt. Hopelijk volgt er nog een tweede seizoen.

'Killing Eve' is trouwens ook een aanrader. Opvallend dat weinig mensen het hierover hebben.

En op dit moment kijk ik 'Parks and Recreation'. Heerlijke serie in de stijl van 'The Office (US)'. De eerste paar seizoenen moet je er wel even inkomen, maar zodra men op stoom is, dan staat je nog heel wat leuks te wachten. Met name Ron Swanson is een enorme baas.

The End of the F**king World

Geweldige serie. Inventief, origineel en sterk op meerdere vlakken. Ik vind het tegelijkertijd één van de meest romantische en humoristische series die ik gezien heb, met bovendien nog sterke plotontwikkeling over de acht afleveringen heen. De chemie tussen de hoofdrolspelers is sterk, en zij dragen deze serie dan ook echt. Verder ook nog een heel lekkere soundtrack die zeker en vast voor meer sfeer in deze serie zorgt. En bovendien ook gewoon niet te lang, 8 afleveringen van 20 minuten: zoals het zou moeten zijn. Alleen jammer dat er een tweede seizoen was aangekondigd, want het einde was perfect voor mij. Na Prison Break - seizoen 1 voor mij het beste seizoen dat ik gezien heb. En in mijn top 10 komt deze binnen op plaats 1. Welverdiende 5,0*.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:54 uur

geplaatst: vandaag om 02:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.