- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Iemand die Altered Carbon (netflix) al heeft gezien?
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Ja dit soort concept spreekt me ook altijd wel aan, maar de reviews zijn maar ‘meh’.. ga het wel een kans geven.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Vind Alterad Carbon na een paar episode weer zo'n typisch Netflix vehikel eigenlijk. En dat terwijl ik nogal Cyberpunk gek ben, dus die wereld (en het concept) spreken me zelfs aan.
Shinobi
-
- 4260 berichten
- 2498 stemmen
Iemand die Altered Carbon (netflix) al heeft gezien?
Best een vermakelijke serie die je niet kijkt voor het vergezochte verhaal, maar de actie en de wereld eromheen zijn meer dan de moeite waard.
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
Iemand die Altered Carbon (netflix) al heeft gezien?
De eerste 10 à 15 minuten. Het voelde te veel aan als de Blade Runner van de Aldi.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Het voelde te veel aan als de Blade Runner van de Aldi.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ik heb het op dit moment erg voor die survival programma's terug. Bij mij is het ook wel zo dat iets zijn periodes kent. Ik ben de ene moment geïnteresseerd in dat, kijk naar dat en dan laat ik dat liggen voor een aantal weken, maanden tot zelfs jaren, om het dan opnieuw terug op te pakken wanneer ik zin heb, dus nu kijk ik vooral naar Dual Survival en Ultimate Survival. Zo een dingen zie ik graag. Andere dingen op Nat Geo en Discovery Channel keek ik vroeger ook, maar ben ik minder in geïnteresseerd of ik vind er de kwaliteit iets te laag van. Ja, natuurlijk zijn van die survival programma's ook wel dingen in scène gezet (in ultimate survival doen ze daar niet eens geheimzinnig over, maar leggen ze dat uit, dan halen ze er een cobra bij om uit te leggen hoe je daar tegen weert, of Bear Grylls springt op een brak laag ijs, en toont dan hoe je je eruit geraakt, maar daar zit ik niet mee in. En uiteindelijk is heel veel TV geensceneerd of op dergelijke mate gemonteerd waardoor het een verkeerd beeld geeft. Zelfs films zullen je bewust op het verkeerde been proberen te zetten of zaken zodanig monteren of verfilmen om een bepaald iets over te brengen. Dat is nu éénmaal zo.
des1
-
- 1691 berichten
- 967 stemmen
Ik probeerde zaterdag in de IJslandse serie Stella Blómkvist te komen. Wordt op Canvas uitgezonden. Lekker zonder reclame, en meteen maar twee afleveringen. Alleen... ondanks de prettige verschijning van Heida Reed (die we ook kunnen bewonderen in de serie Poldark), kwam ik er gewoonweg niet in. Regisseur poogde overduidelijk wat olijke Guy Ritchie elementen in te brengen, compleet met freeze frames en voiceovers. Werkte bijzonder irritant. En als dat gaat spelen, is de spanning ver te zoeken. Ik ben in slaap gevallen.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Begonnen aan de nieuwe AMC serie The Terror.
Fijne acteurs zeg, een aantal bekende gezichten uit eerdere HBO en AMC series. Wat de serie zelf betreft, interessant tot nu toe, maar ik wacht nog even met mijn oordeel.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Mad Men. Inmiddels zo'n beetje halverwege seizoen 2.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Banshee op pauze, te veel van gezien voorlopig.
Nu Penoza S1 t/m 4 herkijken en dan voor het eerst seizoen 5. Zojuist weer de allereerste aflevering gekeken, erg sterk zeg.
T/m seizoen 3 was toch verrassend sterk weer hoor. Nu bij aflevering 4 van seizoen 4... hoe durfden ze ooit die voetbalclub in het script te schrijven? Gek dat ik op TVmeter destijds het niveau hetzelfde noem. Nu achter elkaar kijkend is dit seizoen nu al een flinke achteruitgang, maar ach. Dit hou ik nog wel vol.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Begonnen aan de nieuwe AMC serie The Terror.
(embed)
Fijne acteurs zeg, een aantal bekende gezichten uit eerdere HBO en AMC series. Wat de serie zelf betreft, interessant tot nu toe, maar ik wacht nog even met mijn oordeel.
Ben hier ook -blind- aan begonnen. Dacht dat wordt iets met Moby Dick of zo maar het is wat anders. Goede setting en acteurs, verhaal wordt langzaam opgebouwd. Weet ik ook weer wat het is om afgeranseld te worden "as a boy"
Ook de komedie Barry -huurmoordenaar komt op acteursopleiding terecht- is tot nu toe wel aardig:
The Fonz speelt ook mee
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Heb de docu serie Wild Wild Country er in een avond doorgejaagd gisteren. Zeker een aanrader!
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
In seizoen 4 is Nathalie's dochter nog niet geboren en Boris 17 jaar. In seizoen 5 is Nathalie's dochter 2 jaar oud en wordt Boris zijn 18e verjaardag gevierd. Knap werk zeg, Penoza. Eerste 2 afleveringen vielen trouwens helaas wat tegen.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Begonnen aan de nieuwe AMC serie The Terror.
Fijne acteurs zeg, een aantal bekende gezichten uit eerdere HBO en AMC series. Wat de serie zelf betreft, interessant tot nu toe, maar ik wacht nog even met mijn oordeel.
Heb 'm bij de eerste trailer op mijn lijstje gezet, maar nog niet aan begonnen. Hoor er ook verdacht weinig over. Hoe vind jij 't tot nu toe?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Voor de 3e keer afgekeken de 8 afleveringen van The Bridge/Broen - seizoen 4. De sterkste van de 4.
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
Bezig met 'Love' (een Judd Apatow creatie) op Netflix. Sympathieke serie. Ik had er vreemd genoeg nog nooit van gehoord en toch zijn er al drie seizoenen beschikbaar. Ik heb weer voer voor de komende weken.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Voor de 3e keer afgekeken de 8 afleveringen van The Bridge/Broen - seizoen 4. De sterkste van de 4.
Seizoen 1 was echt fantastisch, seizoen 3 ook erg goed maar de eerste 2 afleveringen van seizoen 4 maakten me nauwelijks nieuwsgierig. nog 7 afleveringen van Penoza seizoen 5 en dan ga ik seizoen 4 weer vervolgen, ben benieuwd.
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Seizoen 4 is zelfs nog meer groeiertje dan de andere seizoenen.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ik ben nu 13 reasons why aan het kijken, maar ben na vier afleveringen een beetje teleurgesteld. Ik had er veel meer van verwacht eigenlijk.
Misschien zijn series gewoon echt nu eens totaal niets voor mij.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
TornadoEF5 13 Reasons Why was voor mij een grote climax. Was ook niet overtuigd na 4 afleveringen, al vond ik het wel prima doorkomen. Op het einde was ik behoorlijk weggeblazen. Een serie die ik zo weer op kan zetten, al is het nu nog te vroeg.
Zelf kijk ik nu het laatste seizoen van The Bridge, maar aflevering 3 kon me net als 1 en 2 ook nauwelijks meer boeien. Hopelijk heeft kos hierboven gelijk. Echter wordt Saga, waar ze in het begin slechts een soort autisme heeft, nu neergezet als een complete mafkees, iets wat me irriteert ondanks dat je haar ervaringen als de oorzaak zou kunnen noemen. Maar of je dan in zo'n staat terecht komt... Henrik's karakter wordt maar sterker en sterker, een heel fijn lichtpuntje. Af kijken doe ik het sowieso, ook al is elke aflevering een nieuw dieptepunt, als groot fan van seizoenen 1 en 3 vooral.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik weet niet of 13 reasons why illustratief is. Dat is een serie waar ik niet eens aan begin (en later werd door mijn vriendin bevestigd dat het idd niets voor mij was, al vond zij het ‘wel de moeite’)...
Als je onder woorden brengt wat je vooral wel en vooral niet in een serie wilt, wat je wel aan series bevalt (als manier van vertellen) en wat niet, dan kan ik er misschien iets zinnigs over zeggen of betere suggesties doen?
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ik dacht dat ik gewoon aan 13 Reasons Why zelf meer zou hebben, maar het lijkt in dat opzicht gewoon weinig anders dan de standaard doorsnee reden. Ik vind de redenen verder ook vergezocht. Elke tiener sukkelt/sukkelde met dezelfde problemen, maar om daarvoor zelfmoord te gaan plegen, en dan vooral ook nog eens een schuldgevoelen bij anderen op te wekken. Daar heb ik een probleem mee. Ook al weet ik dat met de tapes meer een manier is om dieper in te gaan achter het waarom dat iemand zelfmoord pleegt, maar op dat vlak vind ik het een gemiste kans. Zelf heb ik er gewoon weinig aan. Misschien verandert het wel nog. Het is niet slecht, maar ik vind het nergens ook wow.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Daarom kijk ik doorgaans ook geen tienerseries, of breder: series over tieners.
Maar dat was half specifiek over deze (losstaand van de mediacontroverse mijns inziens ook niet erg interessante) serie.
Wat vind je wel goed? Ik hoor alleen argumenten tegen deze serie, maar je uitspraak leek over series in het algemeen te gaan
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Na de KNVB bekerfinale vanavond de laatste 3 afleveringen van The Bridge erdoor knallen, dus vast even de pilot gekeken van Friday Night Lights. Lekker vol clichés maar wel erg vermakelijk. Iemand ervaring mee? De IMDb/TVmeter ratings liegen er niet om.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Daarom kijk ik doorgaans ook geen tienerseries, of breder: series over tieners.
Maar dat was half specifiek over deze (losstaand van de mediacontroverse mijns inziens ook niet erg interessante) serie.
Wat vind je wel goed? Ik hoor alleen argumenten tegen deze serie, maar je uitspraak leek over series in het algemeen te gaan
Na 6 afleveringen is 13 Reasons Why een soort van serie dat maar voortkabbelt, maar ook nog altijd niet nergens to the point komt of echt uit de startblokken is geschoten. Camerabeelden zijn wel mooi, er zit ook wel een beetje sfeer in (wat je dus mist bij soapseries, en uiteraard acting is beter en de technische snufjes zijn ook wel mooi (want soms zie je de gedachte van het hoofdpersonage ipv de werkelijkheid + er zijn ook redelijk wat flashbacks), dus ik begrijp de vergelijking met GTST op tvmeter niet echt). Het is niet dat ik me verveel, want de afleveringen zijn verrassend snel voorbij, maar het is zo typisch van die inhoud dat je snel vergeet of dat je moeilijk kan zeggen wat er achteraf is gebeurd. Ik ben alweer vergeten waar de aflevering over ging die ik gisteren zag. Ik vind de redenen v/d zelfmoord erg vaag of erg precies. Ik bedoel, daarmee vergeleken heb ik een veel lastiger leven hoor zeg, en ik ga die redenen er niet eens voor bij andere individu's leggen zoals zij wel doet. Ik denk dat iedereen op die tapes had kunnen staan (incl. mezelf), maar misschien is dat zelfs wel het punt v/d serie.
Ik denk wel dat ik redelijk vergelijkbaar ben met het hoofdpersonage, erg introvert (en nooit zelf de stap zetten, wellicht nooit zien als er iemand gevoelens voor je heeft, hoewel ik het in deze serie wel al vrij snel zie waar het naartoe zou gaan). Ik zou wellicht zelfs op hetzelfde type meisje durven vallen. Maar... wat ik niet begrijp, je zou eerder denken dat het hoofdpersonage (een soort van muurbloempje) zelfmoord zou plegen ipv het meisje.
SergioMalick
-
- 967 berichten
- 1606 stemmen
Friday night lights is inderdaad een serie vol clichés en gtst-perikelen. Neemt niet weg dat de sport, de coach en het team de kijker erdoorheen slepen.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Friday night lights is inderdaad een serie vol clichés en gtst-perikelen. Neemt niet weg dat de sport, de coach en het team de kijker erdoorheen slepen.
Ajj. Meestal straalt de IMDb score dit dan ook uit, maar dat is een 8,7. Naja, probeer het in ieder geval.