- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Commerciële NL- TV zender, die de mooiste films uitzendt
Commerciële NL- TV zender, die de mooiste films uitzendt

CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 627 stemmen
De meeste keren dat ik een film op tv kijk, is het vaak op SBS 6 of veronica.
Wat daar de achterliggende gedachte van is weet ik niet, maar ik zie nooit geen mooie films op rtl-5 of rtl-4, en Yorin(RTL-7), is ook bijna nooit wat bijzonders op, of het is wel later op de avond.

Hagele
-
- 184 berichten
- 821 stemmen
RTL5, meestal later op de avond ja. En Veronica. Enkele NET5 op donderdagavond. Sbs6 deed ik vroeger wel aan, maar op den duur ging de langdurige reclames me steeds meer irriteren, dsu heb het voor gezien gehouden. RTL5 en Veronica zenden natuurlijk ook reclames tussendoor uit, maar in veel mindere mate is mijn ervaring.

starbright boy (moderator films)
-
- 21952 berichten
- 4784 stemmen
Voorheen Net5, maar dat wordt steeds minder. Soms Veronica, SBS6 bijna nooit. RTL5 steeds vaker, RTL4 nooit en Yorin bijna nooit.
Maar het vaakst zijn de dingen die ik leuk vind op Belgie 2 of Nederland 3.

U-96
-
- 11869 berichten
- 1944 stemmen
RTL5, meestal later op de avond ja. En Veronica. Enkele NET5 op donderdagavond. Sbs6 deed ik vroeger wel aan, maar op den duur ging de langdurige reclames me steeds meer irriteren, dsu heb het voor gezien gehouden. RTL5 en Veronica zenden natuurlijk ook reclames tussendoor uit, maar in veel mindere mate is mijn ervaring.
Klopt. SBS6 is een kutzender wat reklame betreft, en helaas is dat nou juist de zender die veel interessante films biedt. Laatst James Bond bijvoorbeeld. De eerste scène na het introfilmpje was nog maar net afgelopen of ze zenden al meteen reklame uit, ruim 8 minuten. Opgelucht zie je het SBS-logo weer in beeld, maar dan gaan ze nog eens een dikke minuut reklame zenden voor hun eigen programma's. Dit herhaalt zich tijdens een gemiddelde film zo'n 5 keer. Het haalt je zo enorm uit een film. Als natrap geven ze je ook nog eens Hart van Nederland, in geval van langere films. Laatste keer (For Your Eyes Only) haalde het me zo uit de film dat ik het laatste deel maar met een half oog heb gekeken.
De meeste zenders kunnen er nog wel redelijk mee omgaan. Net5, RTL5, Veronica, om maar wat voorbeelden te noemen.

Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Als je denkt dat de Nederlandse zenders veel reclame uitzenden, moet je eens proberen de primetime-film op ProSieben te kijken; dat is pas erg.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3214 stemmen
Keek deze vakantie af en toe wat commerciele Duitse zenders en die zenden inderdaad veel meer reclame uit. Ik denk dat een reclameblok gemiddeld 8 minuten duurde.

ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7561 stemmen
Ik heb een avondbaan en alle films die ik wil zien, neem ik dan op. Gelukkig maar, want dan kan ik de reclames doorspoelen. Het is bijna altijd hetzelfde, de reclameblokken duren 7 minuten en dat dan meestal 3 keer. Ik zou gek worden als ik dat 'live' moest uitzitten. De meeste films zie ik op net 5 denk ik. Yorin en Veronica soms en natuurlijk nederland 3 en Belgie. Rtl 5 is de laatste tijd goed in vorm trouwens!

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bijna zeven jaar geleden dat er nog iemand hier iets gepost heeft. Dus... Daar gaan we.
Ik zoek een link met het correcte zendschema voor Nederland en Vlaanderen
van Sundance Channel NL.
Mijn provider geeft al de hele week de verkeerde zenduren weer en ik had enkele filmpjes geprogrammeerd en nu blijkt dat ik telkens een half uur en zelfs een vol uur mis.
Ik denk dat ze een ander Europees uurschema doorgegeven hebben.
Vriendelijk bedankt bij voorbaat.
Luc.

kappeuter (crew films)
-
- 74574 berichten
- 5937 stemmen
Wellicht in Vlaanderen hetzelfde uitzendschema als op Film1?

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wellicht in Vlaanderen hetzelfde uitzendschema als op Film1?
Bijna voor 100% zeker dat het zo is. Bedankt. Hier heb ik echt iets aan.

Glacius
-
- 4274 berichten
- 2945 stemmen
Maar het vaakst zijn de dingen die ik leuk vind op Belgie 2 of Nederland 3.
Inderdaad. De commerciële zenders zenden vrijwel alleen maar commerciële succesfilms uit, terwijl Nederland 3 en België 2 zo nu en dan nog wel eens zeldzame pareltjes uitzenden.