• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.000 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 647.001 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.183 stemmen

Seinfeld

zoeken in:

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Hadden ze dat bij seizoen 6 pas door? haha

George kan inderdaad ook grappig zijn, al heb ik bij hem soms het idee dat het wat meer geforceerd is als bijvoorbeeld bij Kramer.

Bij Kramer komt het echt zo natuurlijk over, die houding die gezichtsuitdrukkingen. Geweldige acteur

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Dan ben ik denk ik een van de weinigen die Jerry juist het grappigst vind, en de rest maar erg irritant.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Iedereen eigen mening natuurlijk, als niemand Jerry grappig vond had de serie ook niet zo populair geweest denk ik

Jerry is wel een warm personage die eigenlijk iedereen wel als vriend zou willen hebben, iemand op wie je kan vertrouwen en iemand die ook zeker de nuchterste in zijn vriendenkring is.

Maar die acties van Kramer zijn toch wel hilarisch te noemen, tot nu toe de scenes waar ik het meeste en langste om moest lachen was met hem er in

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Rare beschrijving. Jerry is juist vrij egoistisch en vervelend naar mensen. Eigenlijk zijn alle hoofdpersonen in de serie egoistisch en op zichzelf. Dat is juist het grappige aan de serie. Ik denk niet dat 1 van hen in Friends zou passen

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Vind je? dan ervaar ik Jerry toch anders hoor. hij heeft best veel voor zijn vrienden over toch?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Soms. Maar zijn eigenbelang staat toch ook wel hoog bij hem in het vaandel.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Soms. Maar zijn eigenbelang staat toch ook wel hoog bij hem in het vaandel.

Was me nog niet in extreme maten opgevallen dat hij een ego heeft wel haha.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Bijna uit het 4de seizoen.. ik kijk echt teveel tv. haha

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Larry David mag ik ook wel in interviews, hij doet zijn eigen weg en schijnbaar is veel in het script gebaseerd op zijn levensomstandigheden.

Ongelofelijk dat hij min of meer onervaren was als een sitcom schrijver en het toch zo goed heeft gedaan.

De documentaire over hoe het begon geeft je echt weer een ander licht op de serie.

Na Seinfeld me maar eens wagen aan Curb Your Enthusiasm, maar gelukkig is het nog niet zover

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zijn mijn verhalen nog een beetje voor jou uitgekomen wat betreft de serie? Geweldige serie toch?

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Ja, ik vind Seinfeld verslavender dan ik eerst verwacht had.

Seizoen 5 ook weer bijna uit, eigenlijk ga ik er veels te snel door heen haha.

Maar nog steeds, de momenten dat ik echt dubbel lig is vaker met Kramer als met Seinfeld

Gewoon een goede chemie tussen de 4 hoofdpersonages

A show about nothing! haha

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Oke, het einde van seizoen 7 is gewoon weird :S Suzan gaat opeens dood door het likken aan enveloppen? is dit niet een hele makkelijke manier om haar uit het verhaal te schoppen? Vind het niks voor deze serie eigenlijk?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Het is juist iets voor de serie. George lost door zijn typerende vrekkigheid per ongeluk zijn pobleem op.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Eens met Boordappel. Dat einde was juist typerend voor de serie. Egoisme viert hoogtij. Kan me ook herinneren dat George in het ziekenhuis na haar dood meteen iets zegt als ''oke, zullen we koffie ergens gaan drinken''? Ofwel, het boeit hem niet. Vond het wel een weirde, maar grappige cliffhanger. In de komende seizoenen refereren ze nog wel vaker terug aan die gebeurtenis.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Nee ben er totaal mee on eens, het is erg simpel en te makkelijk verzonnen om een personage uit de serie te schrijven. Dit zeg ik vooral omdat ik Seinfeld juist een betere serie vind en dit toch echt te makkelijk lijkt.

Seinfeld verliest zijn geloofwaardigheid met dit soort fratsen, en er zijn soms wel meer dingen op het randje natuurlijk maar dit gaat er best wel overheen.

Had leuker geweest om George nog even te zien sukkelen om van haar af te komen

In vergelijking met de vorige cliffhangers, voelde dit echt Seinfeld onwaardig aan.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Het is net niet makkelijk verzonnen. In de meeste gevallen gaan die personages tijdens een aflevering al effectief dood na een ongeluk, moord of ziekte. Of ze geven die nadien de standaard uitleg dat de relatie niet meer werkte of die persoon in het buitenland zit. Het is de eerste keer dat een personage weg geschreven wordt op die manier. Echt typisch Seinfeld en pas perfect in het egoisme van George.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Nee oke, het personage zat er natuurlijk al wel een tijd in en misschien past het wel bij het egoïsme van George, maar toch denk ik nog steeds dat het leuker had geweest als je George nog net wat langer zag sukkelen met haar.
Zeker voor een personage die er best lang in heeft gezeten verdiende ze meer dan een dood door enveloppen likken
Maar ik snap jou punt zeker ook, maar er waren nog zoveel andere manieren geweest om haar eruit te schrijven.
Denk bijvoorbeeld dat ze iemand anders tegen kwam, of dat ze er met Kramer van door ging

Maarja schijnbaar ben ik de enige hier met dat meningsverschil

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Geweldige dood juist. .

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Inderdaad. Die dood was juist op en top George Costanza.

Larry David = God.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Nou sorry maar ik blijf het simpel vinden, hoe komen we van een personage af? we laten der aan enveloppen likken waar ze dood aan gaat. Dat is toch simpel verzonnen

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Als je bvb voor het laatste seizoen van Witse hoorde wat de scenario's waren was het steeds standaard: hartaanval, zelfmoord, pensioen, andere dienst, vermoord, ... En dat zijn zowat de meeste 'uitvluchten' om iemand uit een serie te schrijven. Ik kan niet direct een ander personage bedenken dat op een even sullige manier uit een serie werd geschreven. Zeer apart dus en terecht een opvallend manier van Larry David. Je moet er maar op komen!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Seinfeld met Witse vergelijken is als appels met peren vergelijken, ten eerste spelen de series zich af in een totaal ander genre, en ten 2de hebben de verhaallijnen of personages daar in tegen echt helemaal geen donder met elkaar te maken.

Beetje een rare vergelijking dus??

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

't gaat over het wegschrijven van een personage in een televisieserie. Of heb je zelf voorbeelden uit komische series die beter zijn dan die van Susan in Seinfeld?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De dood van Susan is juist heel origineel bedacht, past precies bij een bizarre show als Seinfeld. Als het onorigineel had moeten zijn, dan had ze wel George gedumpt en vertrokken ofzo. Dat is juist dom. Dit was wel cool. Iedereen die Seinfeld heeft gezien zal zich dat einde ook nog herinneren. En in de volgende seizoenen refereren ze nog wel eens aan haar, oa door haar stichting die George moet gaan beheren

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Snap ook echt niet hoe je de dood van Susan en juist ook de reactie daarop niet kan zien als een ultiem cynisch hoogtepunt van Seinfeld. Pure egoïsme en gierigheid, no hugs & no tears, prachtig! Het tegenovergestelde van simpel, makkelijk en cliché.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Het had bijvoorbeeld zo kunnen gaan dat ze nog wel in het ziekenhuis terecht kwam.. en toen ging twijfelen over hun relatie
Dit ging me allemaal een beetje te snel ja.. maar ik ben hier de enige met die mening zie ik haha

Voor de rest ben ik trouwens wel te spreken over Seinfeld, behoord toch wel bij de betere series.

Vind het trouwens wel hilarisch dat Larry David die grote baas inspreekt.. doet tie echt leuk

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Larry David zit heel vaak in de serie als je er echt op ga letten. Het grootste gedeelte van de personen waar je alleen de stem van hoort is ingesproken door Larry.

En je slaat volledig de plank mis als je nog steeds niet snapt dat de dood juist zeer goed is. Ik kan me eigenlijk geen betere dood in een comedy serie voor de geest halen.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Nee vond de dood te snel, en daardoor leek het makkelijk. Misschien als er langer over heen gegaan was en je George nog even lekker zag sukkelen om haar te bezoeken in het ziekenhuis dat ik het gepaster vond.

En volledig de plank misslaan? gelukkig bestaat er nog zoiets als een meningsverschil?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Er bestaat zoiets als een meningsverschil. Maar je slaat de plank volledig mis inderdaad. Kijk alleen maar eens naar de reacties van de Seinfeld-minded people in deze thread. We kunnen concluderen dat het Seinfeld-virus nog niet volledig in werking is in je lichaam. Als het dat wel is zal je opeens zien dat het een geniale dood is.

En daarna op naar Curb Your Enthusiasm. Beter dan al die andere zaadsitcoms die ze tegenwoordig maken.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Zijn maar een paar mensen als je ze optelt hoor? haha. Maar misschien heb je gelijk, misschien moet het virus nog toetreden maar tot die tijd hou ik deze eigenwijze mening

Curb Your Enthusiasm ben ik zeker benieuwd naar, hopelijk vind ik het wat?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.