• 143.148 films
  • 7.037 series
  • 21.336 seizoenen
  • 480.697 acteurs
  • 286.374 gebruikers
  • 8.225.938 stemmen

MTV Asian Screen

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Best wel.

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Tot voor 2 weken was elke vrijdagavond een Aziatische film op MTV NL, om 22.00 uur; Wanneer komen die weer? Zijn die ook onderbroken voor het verlof?

JoeCabot

• 2606 berichten
  • 1724 stemmen

3 berichtjes onder dat van jou..

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

O, sorry. Aan de titels te zien (Infernal Affairs, Zebraman, Public Enemy) dacht ik helemaal niet aan Aziatische films. Ik ben er helemaal niet in thuis begrijp je.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2733 stemmen

Ach, in ieder geval de pareltjes Pulse en Three.

The Uninvited, One Missed Cal, Infernal Affairs en Zebraman zijn ook wel de moeite van het bekijken waard.

En Cure wil ik al heel lang eens een keer zien, het had beroerder gekund.

Dat de keuze op deze films is gevallen ligt natuurlijk aan het feit dat MTV in zee is gegaan met A-film (Asiamania), zij brengen deze films op dvd uit...wel jammer dat ze dan Memories of Murder, Sympathy For Mr. Vengeance en Oldboy er (nog) niet uitgepikt hebben.

BoordAppel

• 14269 berichten
  • 2963 stemmen

Ik blijf het een mooi initiatief vinden. Ook nu zitten er weer een aantal films bij die me erg de moeite waard lijken.

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

Vanaf gisteren is het nieuwe Asian Screen seizoen begonnen op MTV. Iedere vrijdagavond en zaterdagnacht een Aziatische film.

De informatieverstrekking omtrent de Aziatische films die t/m december 2006 op MTV te zien zullen zijn is bar en bar en bar slecht.

Titels die her en der genoemd worden zijn o.a. http://www.moviemeter.nl/film/31327 en Lady Snowblood (een van de belangrijkste films die Tarantino kopieerde voor Kill Bill).

Meer cult dus. Beter nieuws, aangezien het Asiamania label o.a. is overgenomen door A-Film en Total Film. W.b. Total Film, dat is natuurlijk goed nieuws. Distributeurs van o.a. films van Kurosawa, Ozu en Suzuki, maar ook Bin-Jip bijv. De kans is nu groter dat er wat fatsoenlijkere films voorbij komen dan de moderne (meestal ook matige) horrorfilmpjes die we voor onze kiezen kregen.

Eerst maar eens wachten op meer en betere informatie omtrent het nieuwe Asian Screen seizoen.

Onderhond

• 85696 berichten
  • 10246 stemmen

Asiamania heeft z'n kwaliteitsverhoging al ingezet met Vital. Binnenkort ook nog Invisible Waves. Blijft wel een beetje jammer dat ze het label in stand houden, want het lelijk logo ontsiert de cover, en de kwaliteit was redelijk bedenkelijk.

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Mug schreef:

Vanaf gisteren is het nieuwe Asian Screen seizoen begonnen op MTV. Iedere vrijdagavond en zaterdagnacht een Aziatische film.

Ja, en het was al direct Zebraman, een herhaling van april of mei...

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

(herhalingen dag later)

01/9 : Lady Snowblood I

08/9 : Lady Snowblood II

15/9 : Shutter

22/9 : Initial D

29/9 : Jin Roh (aanrader!!!!!)

Lady Snowblood en Jin Roh zijn de meest opvallende titels.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Jin Roh (aanrader!!!!!)

moviefreak#1

• 14106 berichten
  • 15175 stemmen

Ik zag de DVD van Vital liggen. 7,99 eigenlijk geen geld voor zo'n film maar die vreselijke Asian Screen logo's

Maar als Jin-Roh ook op DVD komt zal ik ze vast wel allebei gaan kopen

Liever 2 oerlelijke hoezen dan 1 zeg ik altijd maar

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

Jin-Roh wordt niet uitgebracht op het Asiamania label, maar op een ander label: http://www.otakuworld.nl/

Release 28 september (een dag voor de tv-uitzending).

moviefreak#1

• 14106 berichten
  • 15175 stemmen

Oh dat is wel een interressant label. Die komen ook met Grave of the Fireflies

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Mug schreef:

(herhalingen dag later)

Haha... die zien er al een stuk beter uit. Ik dacht dat ze de films van voor de verlofperiode zouden herhalen.

Bedankt Mug voor de moeite (dat ik ooit nog een 'mug' zou bedanken).

Onderhond

• 85696 berichten
  • 10246 stemmen

Leuk! dat Jin-Roh eindelijk een verdiende DVD release krijgt. Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn van een uitzending op MTV. Prachtige film maar eentje waar je goed bij moet opletten, met een nogal ingewikkeld verhaal. Dat in combinatie met animatie en de verwachtingen van mensen levert vaak nogal wakke kritiek op.

donnie darko

• 6114 berichten
  • 2438 stemmen

Ik ga hem alleszins eens kijken, dan. En ik vind het ook leuk dat Grave of the Fireflies op dvd komt, misschien ga ik hem nu wel eens op goeie gok kopen, en dan misschien ook ghost in the shell:innocence, want die ligt al een tijdje in de frs.

Gizzmann

• 5604 berichten
  • 2386 stemmen

Jin-Roh wil ik al lange tijd zien. Erg goed nieuws dat hij op tv komt

matthijs_013

• 3621 berichten
  • 4642 stemmen

Mug schreef:

(herhalingen dag later)

Kan je nog zo'n update geven?

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

Meer informatie over dit seizoen bij MTV, welke titels en wanneer: http://www.mtv.nl/homepage/asianscreen.php

[van interessante 'nieuwe' dingen tot bagger herhalingen van verleden jaar]

kArIzMa_TuRk

• 3642 berichten
  • 0 stemmen

Top vermaak! erg spannend die Asian Screen

gondwana

• 1201 berichten
  • 1382 stemmen

Onderhond schreef:

Asiamania heeft z'n kwaliteitsverhoging al ingezet met Vital.

verdammt, ik heb dus Vital gemist...

komt ervan van te studeren...

JoeCabot

• 2606 berichten
  • 1724 stemmen

Zie dat er opnieuw films uitgezonden worden op MTV. Heeft er toevallig iemand een overzicht?

Dit zijn alvast de eerste (ik weet eigenlijk niet als er nog achterkomen):

06-04 Battle Royale II

13-04 One Take Only

20-04 The Tesseract

27-04 Xanda

04-05 Zatoichi the Outlaw

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

Uitgebreider overzicht (mensen die Bang Bang van Nancy Sinatra niet meer kunnen horen, zet het geluid uit)

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

Het gehele 2007 jaarplan van MTV Asian Screen is bekend. Alleen de maand juli is uitermate verrassend en interessant.

Samaritan Girl, The Twilight Samurai, Tokyo Drifter en Branded to Kill.

Rest van de titels is de bekende Asiamania 'troep'.

http://www.mtv.nl/asianscreen/index.php

Onderhond

• 85696 berichten
  • 10246 stemmen

Vital, DOA2 en Bad Guy zijn nochthans alles behalve troep.

Veel minder dan Drifter en Branded to Kill.

Mug

• 13949 berichten
  • 5956 stemmen

troep stond niet voor niets tussen aanhalingstekens. Meer de welbekende Asiamania titels die al voor de derde keer op MTV komen of zo. Vital en Bad Guy waren we overigens niet opgevallen tussen die titels. Het juli-rijtje staat zo mooi achter elkaar.

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Normaal gezien was het gisteren en vandaag Ringu 2, in de reeks Asian Screen, maar ik dacht een hele andere film gezien te hebben, namelijk een 'episodenfilm' met korte verhalen. Maar welke? Kan iemand mij helpen?

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Als het 3 korte horror verhalen waren zouden het of three (Saam gaang) of three...extremes kunnen zijn.

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Goto schreef:

Als het 3 korte horror verhalen waren zouden het of three (Saam gaang) of three...extremes kunnen zijn.

Al eens goed rondgezocht, en het zou onderstaande zijn:

Japanese Horror Anthology (vol. 2)

Korte horrorfilms.

Inhoud : Horror of Legend: ’Yamamba’ en ’Nurarihyon’ van Kiyomi Yada - Shivering Horror: ’Chain Mail’ van Hiroshi Ikezoe, ’Left Behind in the Mountain’ van Tatsuro Kashihara, ’Tattoo’ van Kazuo Koito en ’Viewfinder’s Memory’ van Eiji Satouchi.

Staat er hier iets van op de site? Wordt vanavond op MTV opnieuw uitgezonden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.