• 17.317 nieuwsartikelen
  • 182.434 films
  • 12.574 series
  • 34.806 seizoenen
  • 656.471 acteurs
  • 200.476 gebruikers
  • 9.468.755 stemmen

Lost

zoeken in:

baba420

• 7 berichten
  • 1 stemmen

haha Jay73 je was me net voor.

Hopelijk rond middernacht knallen.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Middernacht? Hij is toch pas rond 11.30 lokale tijd afgelopen? Dat is 5.30 hier.... Wel gierig dat landen zoals Portugal, Engeland, Israel en Turkije de finale live uitzenden, maar wij niet hoor.

Kan het moeilijk bevatten. Morgen wordt fantastisch. Sta wat vroeger op zodat ik hem nog voor m'n werk kan zien. Anders wordt ik gek.

korenbloem02

• 708 berichten
  • 1781 stemmen

Jammer. Had het een leuk einde gevonden als Saywer Jacob's baan had genomen.

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Het einde van Lost. Prachtige serie, maar de laatste aflevering was niet super. In tegenstelling tot erg mooie episodes in de voorbijgaande jaren. Mooie serie.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Eerst 14 afkijken, daarna 16 (15 heb ik al gezien) en dan wacht ik vol spanning af op de laatste episode..

Ben zeer benieuwd. Na alle theorieën en speculaties hier hoop ik dat het einde veel duidelijkheid zal brengen.

baba420

• 7 berichten
  • 1 stemmen

Wat een blamage. Ik ben heel erg teleurgesteld in de finale.

Beste aflevering? The Constant met Desmond, op de voet gevolgd door de aflevering met het verhaal van Richard.

Beste karakter? Desmond. Alhoewel Richard ook erg interessant was, is hij naar mijn mening toch 'standaard' personage geworden nadat wij meer over hem te weten kwamen.

Eindcijfer voor Lost in zijn geheel? 8 / 10.

Edit: het grappige is dat ik al die voorgaande seizoenen de laatste aflevering, altijd twee keer ging kijken. Dit keer was het zo...zo...zoetsappig dat de drang er niet meer naar was.

Maar goed, toch ben ik de makers wel dankbaar. Dankbaar voor de mysterie en de spanning die er was in, pak en beet, 5 à 6 afleveringen per seizoen. Dus eigenlijk hadden we een stuk of 30 kei toffe afleveringen en de rest was gewoon gemaakt puur om the cashen en onnodig de kijker op dwaalspoor te zetten. En juist hetgene wat de serie zo tof maakte, hebben ze onbeantwoord gelaten. Heel jammer. Maar dat probleem hebben bijna alle series.

Series die ik tot nu toe helemaal heb afgekeken zijn Sopranos, Prison Break en Lost. Als ik die drie op volgorde moet zetten dan komt Lost op de tweede plaats, gevolgd door Prison Break.

Aankomend zomer wil ik gaan beginnen aan acht seizoenen van 24. Veel goeds erover gehoord en ik ben benieuwd. Natuurlijk zal ik niet alles kunnen zien, ik hoop dat ik tot seizoen 5 kom.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Dat je die namen van die episodes nog weet zeg.. ik zou ondertussen niet meer weten welke episode ik het sterkst vond. Komt vooral omdat ik er de laatste 2 seizoenen weinig meer van begrijp. Ik blijf fan van de eerste seizoenen.

Meest ondergewaardeerde karakter blijft Lapidus. I love him.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Mee eens, vond hem supertof in seizoen 4 en was blij toen die weer terugkeerde in seizoen 5. Alleen hij heeft dit seizoen en t vorige weinig toevoegende waarde gehad. Liep er maar een beetje bij, jammer..!

Vanavond de aller allerlaatste lost kijken..!

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Aflevering 14... Ik heb weer eens heerlijk kunnen janken. Meerdere keren.

Sayid, Lapidus, Sun, Jin? Tranen met tuiten. In één klap al mijn favoriete karakters van de afgelopen jaren dood. Hopsakee.

Kut serie. Bah. I'm angry!

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Heb hem bijna binnen! 3,3 Gig HD ghehe.. Alleen nog de jimmy kimmel show aan het zoeken..

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Aflevering 16... Eerste wat ik dacht was: Gelukkig hebben we Miles nog!

Was om eerlijk te zijn Richard, Miles en Ben alweer vergeten.

Maaaaar... wel Ana-Lucia! ''Do I know you Tubby?'' Haha. Duidelijk een mindere aflevering dan 14, maar wel weer iets meer helderheid.

Ben benieuwd!

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Hmm.. al twee negatieve reacties over de finale. Ik ben nu wel heel erg benieuwd..

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Ik ben niet zo negatief..

Het was een zeer sterke finale met schitterende momenten. Er zijn inderdaad heel wat vragen niet beanwoord. Toch ben ik zeer tevreden met dit afscheid van Lost.

Ik ga het fenomeen Lost missen.

Bedankt voor 6 prachtige, spannende en emotionele jaren!

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Ach.. ik zie het vanavond allemaal wel. Sommige vragen wil ik eigenlijk ook liever niet beantwoord hebben.. dan valt er nog wat te speculeren. Als de belangrijke vragen maar beantwoord worden.

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

baba420 schreef:

Wat een blamage. Ik ben heel erg teleurgesteld in de finale.

Beste aflevering? The Constant met Desmond, op de voet gevolgd door de aflevering met het verhaal van Richard.

Beste karakter? Desmond. Alhoewel Richard ook erg interessant was, is hij naar mijn mening toch 'standaard' personage geworden nadat wij meer over hem te weten kwamen.

Eindcijfer voor Lost in zijn geheel? 8 / 10.

Grappig, ben het helemaal eens met je. Ook wat betreft die aflevering met Desmond. Prachtige aflevering was dat!

baba420

• 7 berichten
  • 1 stemmen

catdog schreef:

Hmm.. al twee negatieve reacties over de finale. Ik ben nu wel heel erg benieuwd..

Ik denk dat het een bevredigende einde is voor de dames onder ons. Maar voor de echte heren zal het moeilijk te verteren zijn.

En smaken verschillen nu eenmaal.

Ik ben wel benieuwd naar de mening van de trouwe kijkers hier op het forum. Ik hou jullie in de gaten.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Wat heeft het feit of je een man of een vrouw bent er nu mee te maken?

sara-pezzini

• 447 berichten
  • 8 stemmen

ik vond het een bijzonder mooi eind voor een bijzonder mooie serie,heb menig traantje weggepinkt,

ik hoef ook niet alle antwoorden,dit was bevredigend voor mij en ik vond het heel mooi gedaan en hoe meer je erover na gaat denken hoe meer theorieen je weer kunt bedenken en dat is voor mij altijd de kracht van de serie geweest,

als je een kamer mensen bij elkaar zet heeft iedereen zijn eigen theorie...

ik snap dan ook niet alle haat berichten die ik op andere forums lees,ik ga binnenkort de serie in zijn geheel herkijken en denk dat ik er dan met hele andere ogen naar kijk,

voor mij gaat het niet om de antwoorden maar just enjoy the ride...

en dat heb ik zeker gedaan,kan niet geloven dat het over is,voor mij zal lost altijd 1 van de allerbeste series ooit blijven en ik bedank dan ook de makers ervan!!!

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

Vanavond...

Ik hoef, zoals eerder gezegd, ook niet alle antwoorden te hebben. Sommige vragen zijn met logisch nadenken al hier en daar te beantwoordden.

Waarom zat Libby in de mental institution ?

Door het verlies van haar man zou ze hoogstwaarschijnlijk doorgedraaid kunnen zijn.. die indruk wekte ze iig in 'Live Together, Die Alone'.

Hoe en waarom stimuleerde Abaddon Locke om op een walk-about te gaan wat hem uiteindelijk naar het eiland bracht? (Gezien in ' Cabin Fever').

In 'The Life and Death of Jeremy Bentham' kwamen we erachter dat Abaddon voor Widmore werkt en in 'What They Died For' dat Widmore opdrachten heeft gekregen van Jacob. Jacob heeft Locke na zijn val hem verkozen als candidate ('The Incident'). Dus je zou kunnen zeggen dat via Jacob naar Widmore, Widmore aan Abaddon heeft doorgegeven dat hij Locke op zijn walk-about moet sturen wat hem dus naar het eiland zou brengen.

En zo zijn er veel meer vragen (kan er alleen nu niet zo snel 1, 2 bedenken omdat het alweer een tijd geleden is) die eigenlijk niet helemaal logisch zijn als je ze aan het kijken bent maar na herziening eigenlijk logisch (of in hoeverre dat kan) in mekaar lijken te vallen.

baba420

• 7 berichten
  • 1 stemmen

Elineloves schreef:
Wat heeft het feit of je een man of een vrouw bent er nu mee te maken?

Sorry als ik seksistisch bezig ben, maar het klopt toch dat vrouwen meer van romantiek houden? Ik zou zeggen ga lekker de finale kijken en deel je mening met ons.

==

Trouwens, ik verwachtte Mr. Eko als priester in de kerk tijdens de allerlaatste scène. Jammer dat het niet gebeurde. Ook geen spoor van Michael & Walt.

Ik heb zoveel vragen dat ik er gewoon geen zin meer heb om ze hier te typen. Jeetje.

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Alsof iedere vrouw van chickflicks houdt, jankt bij romantische komedies en bang is voor horrorfilms...

Ik denk dat het gewoon ieder voor zich is, of je nou man of vrouw bent. Het kwam er een beetje raar uit.

baba420

• 7 berichten
  • 1 stemmen

Je hebt gelijk. Excuses.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Tet is idd jammer dat we Michael , Walt en Mr Eko niet meer gezien hebben. Dat is een klein smetje op deze serie

jwmf

• 4 berichten
  • 4 stemmen

Heb zeer genoten van de laatste lost aflevering.
Ik vind dat de schrijvers enorm geslaagd zijn een zeer gecompliceerd verhaal in korte tijd zo mooi te laten eindigen.
Hoewel er nog steeds veel vragen zijn , doet de aflevering vermoeden dat de hoofdvragen beantwoord zijn en je onopgeloste vraagstukken zelf door analyse kunt verkrijgen. Dat houd mij in ieder geval nog wel even bezig.
Wat mijn inziens wel opvalt is dat in de eerdere seasons , episodes soms zo enorm fysisch/realistisch worden neergezet , dat dit moeilijk valt te integreren in iets mystieks.

catdog

• 1438 berichten
  • 2067 stemmen

wurffie schreef:

Tet is idd jammer dat we Michael , Walt en Mr Eko niet meer gezien hebben. Dat is een klein smetje op deze serie

Ik had begrepen dat Walt wel nog zou terugkomen ? We hebben Michael trouwens toch al in de Episode 12 gezien ?

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Het verhaal is goed rond gekomen. En nu ben ik te nieuwsgierig over hoe Hugo en Benjamin het eiland hebben zitten runnen.

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Walt niet gezien.. Michael in dit seizoen nog wel, maar niet in de laatste aflevering. Helaas..

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Spoilers!

wurffie

• 78 berichten
  • 11 stemmen

Je hebt gelijk. SORRY Eline!!

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3639 stemmen

Geeft verder niet hoor, ik vond hem toch maar stom.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.