• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.057 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.617 stemmen

The Wire

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tijd je terug vast geraakt halverwege het eerste seizoen maar aangezien ik eigenlijk best veel series met mijn vriendin volg was nu het moment weer in te haken in deze serie. Blijft een enorm sterke serie, al is het even wennen met de serious approach aangezien ik de laatste tijd vooral series keek met een enorme dosis humor.

Voor het acteerwerk is zeer sterk maar ook hoe de progression in het criminele kamp wordt neergezet is erg sterk gedaan.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Toch zit er best wel veel humor in The Wire, vooral hele droge.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Indeed, heb vaker hardop gelachen door McNulty en Bunk dan ik heb gelachen om de meeste comedy's.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hmm, heb ik eerder met Herc en Carver. Al vind ik de humor niet bepaald dijenkletsers.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hmm, heb ik eerder met Herc en Carver. Al vind ik de humor niet bepaald dijenkletsers.

Ik weet niet of seizoen één veel van deze momenten hadden maar als het McNulty vs. Rawls was kon je mij van de grond opvegen. Die haat die Rawls draagt voor McNulty is niets minder dan ge-wel-dig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tot nu toe nog geen McNulty vs Rawls clashes gezien, ik kom hier nog op terug .

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Het eerste seizoen? McNulty, these are for you.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

Ik heb het een keertje gezien maar het is geen serie die ik ga blijven volgen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

kos schreef:
Seizoen 3 zit er weer op!

En wat vond je ervan? Het hele politieke gebeuren en de bende-hervorming waren voor mij echt hoogtepunten. Ook mooi hoe het personage van carver is geevolueerd doorheen de 3 seizoenen

Op naar seizoen 4 denk ik dan.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ehm.. goed natuurlijk, al kwam het meer op me over als een soort 'tussenreeks'. Veel dingen die nog open liggen.

Wel jammer dat Stringer overleed. 1 van m'n favoriete personages. Wel een paar toffe nieuwe karakters als Slim Charles (die stem , gozer is zwaar gangsta . ) en Cutty Wise.

Het politieke gedeelte en de top van de politie COMSTAT was ook wel weer heel goed gedaan.

Nu eerst Dexter seizoen 4 kijken en dan weer verder met The Wire. .

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik dacht dat de dood van Stringer al voor het 1ste seizoen gepland stond. In elk geval, zijn personage zou niet gepast hebben in seizoen 4.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

kos schreef:
Ehm.. goed natuurlijk, al kwam het meer op me over als een soort 'tussenreeks'. Veel dingen die nog open liggen.

seizoen 3 heeft dan ook als thema reformatie. de ondergang van de Barksdale-bende en de opkomst van Stanfield-gang. Daardoor blijven vele verhaallijnen open maar The wire moet je dan ook bekijken als een boek waarbij ieder seizoen een hoofdstuk is. Maak je maar geen zorgen, al je vragen zullen beantwoord worden.

Slim Charles is wel een redelijk zwaar personage. Wanneer hij en Cutty een (mislukte) aanslag plegen op een straathoek en hij zich gaat verantwoorden bij Avon(zijn uitleg ) vond ik echt geniaal.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Voor de fans van Omar .

Thompgear

• 10 berichten
  • 210 stemmen

Topserie!! Heb net het eerste seizoen afgezien en ben nou zeker blij dat ik de hele box in een keer heb aangeschaft.. de eerste 2 afleveringen moest ik er nog wel even inkomen, omdat je de personages natuurlijk nog moet leren kennen. Maar dan wordt het pas echt mooi.. (Favoriete personages: McNulty, DÁngello & Omar.)

Op naar Seizoen 2

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

Heb gisteravond episode 1 van Season 2 gekeken.. wat een zware tegenvaller was dat na het zeer goeie eerste seizoen. Is de rest op hetzelfde niveau .. want dan heb ik geen goede hoop voor de verdere verloop van de serie.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Seizoen 2 vind ik persoonlijk één van de beste. Laat me raden, je vindt het saai?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hoe kan je na één episode nou al vraagtekens gaan zetten bij het seizoen.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik had hetzelfde gevoel hoor als Catdog. Het verschil is dat ik dat had bij de allereerste episode. Maar in dit seizoen is het rauwer en toch nog humoristisch. Je zou kunnen stellen dat dit het beste seizoen is.

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

Omdat de sfeer geheel anders was.. en dan dat gedoe met die containers wat me voor geen meter boeide.. 'de clique' die niet bijmekaar is maar elk afzonderlijk werkt nu.. geen spannende wendingen terwijl k die wel ondervond in geheel season 1 al vanaf de eerste episode. Is de rest beter ? Want deze episode vond k gewoon echt een afknapper..

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Het betert en betert alsmaar.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die afhaakt bij het tweede seizoen van The Wire.

Persoonlijk vond ik het wel het minst geniale seizoen, denk ik.

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

Ik ben ook niet van plan om na 1 episode al te gaan afhaken.. zeker niet na het geweldige eerste seizoen.. maar toch .. meer episodes zoals deze zal ik denk ik niet gaan trekken.

Revolt

• 1385 berichten
  • 374 stemmen

Zeau, deze serie krijgt een 9,7 op imdb met 22000 stemmen Ik ga eens een paar afleveringen downloaden, kijken of het me bevalt.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Inmiddels in seizoen 4.

Omar die in z'n badjas cornflakes gaat halen. . bril-fucking-jant.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

4 is het beste seizoen, geniet er maar van

83Utreg!

• 827 berichten
  • 0 stemmen

lekker! eindelijk weer een vette serie om naar uit te kijken. In het ''post-Sopranos'' tijdperk waarin wij ons bevinden ligt de lat voor dit soort ''HBO''series erg hoog.

Als je de recenties en de kenners moet geloven is het echter van de zelfde kwaliteit als the Sopranos, en dat is dus erg hoog.

Gisteren een 3 tal afleveringen gezien, en het valt me niets tegen. Aan alles zie je gewoon dat het klopt. Het akteerwerk is ijzersterk, er word eigelijk amper geacteerd, de personages komen heel naturel over in de omgeving waar ze zich bevinden. het komt dus allemaal zeer realistisch over. Ik ben verslaafd, nu snel de rest zien te fixen, kunnen we hier wel weer een paar avondjes mee vullen.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

83Utreg! schreef:

Ik ben verslaafd

Klinkt me bekend in de oren.

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

Kut ! Ik heb de bovenste spoiler van de pagina gelezen.. en die is wel heel verhullend.. heb geen idee waarom ik met die muis aan t spelen was.

Menace2society

• 426 berichten
  • 0 stemmen

Dit is een prachtige serie die zich zeker naast The Sopranos mag plaatsen.

Als veel actie niet nodig is om je te vermaken kun je deze serie overslaan maar als je houdt van een sterk verhaal,sterke karakters en hele goede acteer-prestaties zit je bij deze serie goed.
Ik begon er nooit aan door een of andere reden maar toen ik aflevering 1 eenmaal bekeek was ik verslaafd en heb ik alle 5 seizoen in 5 weken tijd gekeken.
Ik zal per seizoen een korte mening geven,dus als je een seizoen niet hebt gezien niet de spoilers erachter bekijken.

Seizoen 1: Mijn favoriete seizoen. We volgen D'Angelo(een heerlijk karakter) en daarna komen de andere karakters ook snel aan bod,die erg sterk worden neergezet.
Mijn favo karakter Omar Little en ook Stringer Bell,McNulty en noem ze maar op zijn allemaal zo goed neergezet,en Baltimore komt echt tot leven,een heerlijke realistische serie(denk je dan,ben er nooit geweest) die geen seconde verveelt.

Seizoen 2 moest ik even inkomen,want het verhaal rond de haven greep met net wat minder dan die van de corners in seizoen 1. Ook de karakters op de haven vond ik allemaal wat minder maar nog wel goed neergezet.
Gelukkig bleven ook de karakters uit seizoen 1 nog in beeld.Sterk seizoen,ietsje minder dan de 1ste

Seizoen 3 ging terug naar de Corners en met nieuwe karakters als Marlo,Snoop en Chris(ook allemaal erg sterk neergezet) kon ik me lol niet op.Ook Slim Charles vond ik een erg vet karakter die te weinig screentijd kreeg in The Wire helaas.
De dood van Stringer Bell zat er aan te komen maar vond ik toch erg jammer.Weer een erg goed seizoen.

Seizoen 4 is na seizoen 1 mijn favoriete seizoen.
De kids zetten erg goede rollen neer en het verhaal rond de scholen en de kids is ook erg boeiend.
Gelukkig blijven karakters als Omar en Marlo ook opduiken,en natuurlijk onze agenten.

Seizoen 5 vond ik het minste seizoen,het verhaal rond de krant kon me niet echt boeien en ook de verhaallijn rond de verzonnen serial-killer vond ik iets te veel van het goede.
De dood van Omar was echt shocking,zo'n pikkie,no way.
Niemand kon van Omar winnen en alleen een kind waarvan hij niet zag aankomen kon hem afmaken. Mijn favoriete karakter was gone,ik zat er wel ff mee.
Maar op de verhaallijn rond de krant na was seizoen 5 ook erg boeiend.

Seizoen 6 had van mij wel mogen komen,maybe een gevangenis centraal met Barksdale die enemy Marlo opwacht haha,maar ja...

Ik vind het erg jammer dat The Wire afgelopen is,ik ga de serie zeker nog eens kijken.

1 van mijn favo scene's was trouwens Omar in de rechtbank in seizoen 1 haha.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Omar in de rechtbank is seizoen 2 . Ik vond het juist wel goed dat Omar door zo'n niemendalletje neergeschoten werd. Ook de verhalen die later verspreid werden dat Omar omsingeld werd door een hele bende met uzi's waren ontzettend grappig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.