- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Wire
The Wire
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
2de seizoen is ook tot nu toe al weer top.
Het is wel opvallend dat ze de verhaallijn uit seizoen 1 gewoon doortrekken en er een nieuwe naast zetten. Best wel gewaagd.
Ik ben benieuwd of dat uiteindelijk niet een beetje too much wordt.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
2de seizoen is ook tot nu toe al weer top.
Het is wel opvallend dat ze de verhaallijn uit seizoen 1 gewoon doortrekken en er een nieuwe naast zetten. Best wel gewaagd.
Ze zwakken het zelfs een beetje af na het tweede seizoen. De verhaallijn in het tweede seizoen over de dokwerkers staat een beetje los van de rest. Maar dat zal je nog wel zien

Ben ik de enige die nauwelijks nog een geschikte serie vindt om te kijken na The Wire?
YTK999
-
- 52 berichten
- 409 stemmen
Het 4de seizoen is het mooiste. Sowieso een lijp stukje als omar vastgezet word. Omar is de shit.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Voor mij persoonlijk werd de serie alleen maar beter. De serie blijft trouwens wel overzichtelijk en de verhaallijnen worden zeker niet too much, in tegendeel zelfs.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Voor mij persoonlijk werd de serie alleen maar beter. De serie blijft trouwens wel overzichtelijk en de verhaallijnen worden zeker niet too much, in tegendeel zelfs.
Het is zeker een vernieuwende manier van seriemaken die ik vaker hoop terug te zien. Elk seizoen staat zowel op zichzelf als dat het een directe aanvulling is op de vorige. Maar uiteindelijk blijft het overzichtelijk en duidelijk.
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5225 stemmen
The Wire wordt in Amerika terecht geroemd als beste tv serie ooit, al zijn niet alle seizoenen even sterk (persoonlijk vind ik seizoen 1 en 4 er bovenuit steken) het is zeker een herziening waard. Ik had op zich nog wel een seizoen 6 willen zien- ze zouden bv kunnen focussen op justitie en de gevangenis- maar seizoen 5 was toch wel het minste dus misschien is het beter dat ze gestopt zijn.
De verhaalllijnen die door alles seizoenen blijven heenlopen vind ik ook een van de sterkste punten, zelfs bijrolfiguren komen geregeld terug, wat heel realistisch overkomt. Grootst minpunt: de nep-serial killer van McNulty en Lester in seizoen 5, dat vond ik toch wel erg ongeloofwaardig.
Stino28
-
- 56 berichten
- 339 stemmen
Het lijkt misschien ongeloofwaardig, maar het klopt wel perfect in het verhaal van McNulty. Hij moest sowieso op het einde van de reeks op straat liggen als politieagent omwille van zijn anarchistisch gedrag tegenover zijn superieuren.
Ik was wel wat teleur gesteld over de verhaallijn van Omar. Zijn einde is een anti-climax, maar dat hadden de makers uiteraard zo uitgekiend. Ook Prop Joe zijn einde was wat eenvoudig, maar dat wordt wel recht gezet op de laatste aflevering 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Heb ik iets gemist ofzo ? Of gaat het nog komen ?
Bij nu namelijk bij aflevering 5 van het 1e seizoen, tot nu toe valt het akelig tegen. Dacht een serie in vorm en stijl van The Shield, maar dat valt even vies tegen. Wat een saai gedoens tot nu toe.
FlyLo
-
- 1070 berichten
- 745 stemmen
Heb ik iets gemist ofzo ? Of gaat het nog komen ?
Bij nu namelijk bij aflevering 5 van het 1e seizoen, tot nu toe valt het akelig tegen. Dacht een serie in vorm en stijl van The Shield, maar dat valt even vies tegen. Wat een saai gedoens tot nu toe.
Als je na de 5e aflevering nog niet verslaafd bent, zal het nooit komen vrees ik.
Trouwens: ik vond The Shield slaapverwekkend.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dan lijkt het inderdaad niks te gaan worden voor mij. Ik zal uit principe het seizoen afmaken, maar daarna zo snel mogelijk deze serie vergeten.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Nou morgen zit seizoen 2 er op. Ik vrees helaas voor onze vriend Frank Sobotka .
.
Vind het wel weer een geweldig seizoen, al die Grieken ook
. Mooi neergezet, al spreken ze niet allemaal van origine Grieks, dat is wel te horen.
Maar de serie verdient echt alle lof die er over geschreven is.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Wacht maar op seizoen 4, die is zo fucking knap geschreven niet normaal meer!
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Fijn idee dat er nog heel veel uurtjes moois op me liggen te wachten.
.
Ik was altijd al jaloers op mensen die nooit The Sopranos hadden gezien enzo.
.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Net de laatste aflevering gezien. Die bezorgde mij kippenvel. De acteurs in The Wire zijn zo ongelooflijk goed, niet normaal (Lester Freamon is een grote baas). De serie is ECHT. Je ziet die vieze politieke spelletjes en de uitzichtloze situatie waarin Baltimore zich bevindt. Het gaat echt heel diep, zonder echt zwaar te worden. Het uitzichtloze gevecht tegen de drugsdealers, de armoede.... maar de serie heeft natuurlijk ook zo zijn grappige momenten. Ik kan moeilijk uitleggen hoe goed ik het vind. Net niet beter dan The Sopranos, maar gvd, had niet verwacht dat er nóg ZO'N goede serie kon bestaan.......... 5*
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Laatste aflevering van het laatste seizoen bedoel je?
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Mooi neergezet, al spreken ze niet allemaal van origine Grieks, dat is wel te horen.
Dat is juist de clue, maar dat merk je wel aan het einde van seizoen 2. Het zijn gewoon Russen die iedereen wil laten denken dat het Grieken zijn.
(lees alleen als je seizoen 2 al helemaal hebt gezien)
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
No way,
hooguit de echte 'The Greek ', maar de anderen zijn absoluut allemaal Grieken.
Maar The Greek zegt op het laatst 'and I'm not even Greek' . idd
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
de kracht van the wire is volgens mij vooral te danken aan de manier waarop de serie geschreven is. elk sub-plotje heeft betekenis en vult de grote lijnen aan. Daardoor blijft het overzichtelijk en loop je niet verloren tussen de verschillende personages en dito verhaallijnen.
Ook de acteurs van deze serie verdienen een dikke thumbs upp, doorheen de 5 seizoenen zie je de evolutie van ieder karakter (gangster of flik, politieker of verslaafde et cetera) waardoor het zwart-wit beeld van hollywood toch met elke aflevering aan diggelen wordt geslaan.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ja, het was ook meer een voorgevoel dat ik had, wat uiteindelijk zeker niet is uitgekomen gelukkig.
Overigens zie ik dat je naast The Wire ook een uitstekende smaak hebt. Proficiat.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Met enige vertraging aan seizoen 3 begonnen. Wat is ie weer goed.
.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Hee Kos. Aangezien je fan bent van The Wire raad ik je The Corner aan. Is een soort introductie van The Wire waar er ook een tal van personages uit die serie in voorkomen. 
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ha, thanks, dat ziet er idd goed uit.
Had hem nota bene zelf al eens op MM toegevoegd.
. Maar daarna een beetje vergeten.
FunkyMonk
-
- 45 berichten
- 284 stemmen
Wat mij betreft 1 van de beste series. Heb nu alle seizoenen; en ze zijn allen het kijken waard. Ik vond the corner wel leuk; maar the wire is 1000 keer beter.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
The corner kwam bij mij ook meer over als een oefening, The Wire daarentegen is het grote werk.
Seizoen 3 gaat terug naar de roots van 1, De Barksdale-bende is volledig terug en vooral de hele Hamsterdam verhaallijn is wel nog geinig.
Het enige dat ik opzich wat minder vond is dat seizoen 2 nergens meer aangehaald word.Het hoofstuk is afgesloten. Opzich niet zo erg. veel mensen bekijken szn 2 dan ook als een buitenbeentje. Ikzelf vind het evenwaardig aan de andere seizoenen. een echte Griekse Tragedie zonder al het moraliserende gedoe.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Ben het met je eens, samen met 4 de sterkste uit de reeks.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Hamsterdam
. Kwam het gisteren voor het eerst tegen.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
fantastisch toch de authenticiteit dat The Wire uitstraalt. De burgemeester van Baltimore( Sheila Dixon) werd aangeklaagd voor wangedrag en diefstal, tevens was ze enorm kritisch tegenover The Wire en hekelde ze dat The wire de slechte kanten van de stad uitvergroot en de goede kanten minimaliseert. Boontje komt om zijn loontje denk ik dan. 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Oei, deze moet ik ook nog zien. Ik kan het nieuwe jaar wat moois tegemoet gaan zien lees ik al. Naast The Sopranos, Chuck, The Pacific mag ook The Wire aanschuiven aan tafel.
The Shield vond ik ook al zo'n goede serie, dus dan moet deze, van seriekanon HBO, me minimaal net zo veel in de smaak gaan vallen.