• 12.686 nieuwsartikelen
  • 167.990 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.429 acteurs
  • 195.683 gebruikers
  • 9.160.723 stemmen

Klassiekers op tv

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

bij Yojimbo (1961):

De Veronicagids kondigt aan dat 'Last Man Standing' uitgezonden wordt, 1 van de remakes van Yojimbo. In de gids krijgt Yojimbo de titel meesterwerk mee. Wat ik me nu eigenlijk afvraag (en dit kan erg dom klinken, maar ik heb er totaal geen verstand van): waarom zenden ze het origineel nooit uit ipv de remakes? Zijn deze klassiekers gewoon te duur voor de omroepen of verwachten de omroepen te lage kijkcijfers? Zou wel es willen weten hoe dit werkt........

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3193 stemmen

Ramon K schreef:

Wat ik me nu eigenlijk afvraag (en dit kan erg dom klinken, maar ik heb er totaal geen verstand van): waarom zenden ze het origineel nooit uit ipv de remakes? Zijn deze klassiekers gewoon te duur voor de omroepen of verwachten de omroepen te lage kijkcijfers? Zou wel es willen weten hoe dit werkt........

Dat vraag ik me ook al tijden af! Elke keer staat er weer dat Psycho of zo komt en dan kijk je in de gids en dan is het weer die remake. Erg irritant, mede omdat ik hier totaal geen mogelijkheden heb om klassiekers te huren. Dan moet ik mn toevlucht wel tot het internet zoeken en daar zijn ze ook niet allemaal te halen.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Ik vrees dat 't de meest belachelijke redenen zijn die je kunt bedenken: Ze zijn zwart/wit en ze zijn oud.

In het geval van last man standing zal het waarschijnlijk zijn omdat ze die als verpakkingsmateriaal hebben meegezonden waarschijnlijk (veel zullen ze er niet voor betaald hebben...). Maar A Fistful of Dollars bijv. zal meer kijkers trekken dan Yojimbo ben ik bang.

En als ze hem al uitzenden, ben ik bang voor een nasynchronisatie :O

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3193 stemmen

Hobbes schreef: