• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.202 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.369.996 stemmen

Films op tv

zoeken in:

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

goongumpa schreef:

(quote)
Welke films heb je van hen gezien? Want dit is toch wel redelijk grote onzin.

The Fly, Full Metal Jacket, Eyes Wide Shut, Wrong Turn 2: Dead End en Track 29. Een film als Eyes Wide Shut heeft wel iets maar ik vind dat dan eerder Arthouse Greatest Hits dan de films op Canvas en Nederland 2.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Wrong Turn 2? Ik denk dat je de verkeerde Lynch voor je hebt...

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Ah ja. Van David of Paul Lynch heb ik niets gezien, nee. Of van welke andere Lynch er nog bestaat.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

David Lynch inderdaad, van o.a. Lost Highway.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Ik heb The Fly, Eyes Wide Shut en Full Metal Jacket trouwens allemaal gezien op Belgische Commerciele Stations.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

JDSsmetje schreef:

The Fly, Full Metal Jacket, Eyes Wide Shut, Track 29.

Dat zijn er veel te weinig om over die regisseurs te kunnen oordelen. Verder ook niet echt de films die hun gehele oeuvre weerspiegelen.
JDSsmetje schreef:

Een film als Eyes Wide Shut heeft wel iets maar ik vind dat dan eerder Arthouse Greatest Hits dan de films op Canvas en Nederland 2.

Toch maar eens opnieuw kijken dan, want dit is gewoon niet waar.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12834 stemmen

EWS vind ik anders een perfecte Canvas film. Kubrick en Cronenberg zijn nu ook geen regisseurs die onvindbaar zijn op TV.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Neen! En daar heb je zelf geen Canvas en Nederland 2 voor nodig.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Onderhond schreef:

EWS vind ik anders een perfecte Canvas film. Kubrick en Cronenberg zijn nu ook geen regisseurs die onvindbaar zijn op TV.

The Fly, Dead Zone en zijn recente gangsterfilms zijn populair, maar een film als Videodrome, Crash of Naked Lunch zijn te ontoegankelijk voor de tv-zenders. Verder vind ik Eyes Wide Shut heel wat anders dan de meeste Canvas-films. Surrealistisch en gestileerder dan de meeste films uit hun aanbod.

Maar je hebt wel gelijk, Smetje kiest de bekendste films van de bekendste regisseurs uit mijn lijstje. Een Tarkovsky, Bergman, Cassavetes, Tsukamoto, da's nog heel wat anders.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Ik heb inmiddels een lijst gemaakt met films die jij mij aanraadt. Als deze nu nog origineler zijn dan Si Le Vent Soulève Les Sables, Meng Ying Tong Nian, Voces Inocentes, Naked, Lila Dit Ça, Jacob's Ladder, Va Vis et Deviens, We Are Together (Thina Simunye), !Atame!, Don't Come Knocking, Los Tres Entierros de Melquiades Estrada, La Cérémonie en A Fost Sau n-a Fost? (sorry wou even nog wat titels vernoemen) dan zou er een nieuwe deur voor mij moeten opengaan. Kun je nog wat titels geven aub. Maar nu moet ik even weg want Schultze Gets the Blues begint, op Canvas uiteraard.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Ik raad ze je niet aan. Ik denk dat je er niet veel aan gaat vinden.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Hoe bedoel je ? Je weet dat ik originaliteit en sfeer zoek. Je geeft mij al enkele titels van films die in jouw ogen origineel en sfeervol zijn dus...

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Probeer eens wat van Terry Gilliam, Brazil of zo. Misschien bevalt een toegankelijkere Lynch je ook wel.

Je filmliefde begint nog maar net, dan kan je best nog een tijdje wachten met namen als Bergman, Buñuel, Tarkovsky (al moet ik zelf niet veel zeggen..) Maar ik geef alleen maar raad.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Sorry, maar hetgeen wat ik zoek is net iets minder toegankelijk, een stukje verder dan Canvas-arthouse. Hier wordt het beweert dat het zelf veel verder kan dus ga ik dat maar proberen en starten met een Bergman, Buñuel of Tarkovsky. Als dit dan zo is als jullie beweren (origineel, sfeervol en misschien wel bizar) dan mag je zelf denken dat ik het hoog ga beoordelen. Al is het uiteraard niet gezegd dat elke film die sfeervol, origineel en bizar is ook goed is.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Bizar? Hoe kom je daar nu bij?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Dag 3 van de discussie, gelukkig lijkt het stilaan op evaluatie aan te komen.

Er staat wel een misschien voor. Ik zeg dat ik vermoed dat de films die jij mij eigenlijk niet aanraadt een grotere mogelijkheid hebben dat ze wat bizar overkomen in vergelijkingen met de andere commerciele lulkoek. Maar goed dat is het punt van deze discussie niet (en daar wil ik ook geen punt van maken). Maar zeg nu eens goongumpa: denk jij dat ik de juiste films kies als ik nog net iets verder wil gaan dan Canvas-Arthouse en de films sfeervol en origineel moeten zijn ?

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Het is zo'n vaag begrip, sfeervol. Voor originele sfeervolle films, een stapje verder dan Canvas-arthouse, zou ik nog niet meteen beginnen met Buñuel, Tarkovsky e.d. Die stap lijkt me namelijk wat te groot.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Hoe groter, hoe beter lijkt me !

laundromat

• 2434 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Nieuws > Avatar in 2011 op Nederlandse tv:

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Nieuwswaarde van niks. Iedere grote bioscoopfilm wordt wel aangekocht door een tv-zender. Sowieso raar persbericht, w.b. die voorwaarde. Ik zou 'm dan gelijk uitzenden op 1 januari 2011 (maar we weten nu al dat dat rond de Kerst zal zijn, want dat zal wel de echte voorwaarde zijn).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wow, kunnen we 'm eindelijk in gewoon stereo met reclamebreaks en RTL4 logo in de bovenhoek zien. Kan niet wachten!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Reinbo schreef:

Wow, kunnen we 'm eindelijk in gewoon stereo met reclamebreaks en RTL4 logo in de bovenhoek zien. Kan niet wachten!

Jij verwacht duidelijk geen 'technische' innovaties voor 2011

Verder uiteraard Nieuwswaarde 0

laundromat

• 2434 berichten
  • 0 stemmen

Zal ik hem maar verwijderen....

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Nou ik verplaats het wel... Kan je in 2011 nog eens terugkijken

laundromat

• 2434 berichten
  • 0 stemmen

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Ik heb nog een vraag. Zaterdagnacht wordt er een Duitse Herzog vertoont op BBC2. Die wil ik zeker zien. Maar werkt men daar met Engelse dubs of ondertiteling ?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Ligt het nou aan me? Of wordt tegenwoordig alleen nog maar baggerfilms uitgezonden? Cheapy herhalingen tussen de reclame door.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het valt mij laatste tijd ook op dat het niveau zienderogen daalt.

Ook minder films op de Belgische publieke omroep. Zijn die misschien ook gekort in het budget?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Dit is tegenwoordig een gemiddelde filmavond ->http://www.moviemeter.nl/tv/

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

De commurcielen gaan big touble in lil china vanavond uitzenden. Wel op een a christulijk tijdstip. Dat wel. Maar Weer es wat anders dan die 2000-2010 blockbusters die je daar tot vervelens toe krijgt voorgeschoteld.

Laatst probeerde ik wel eens een oude bond op 7 te kijken maar het geduld dat ze verlangen is buiten proportioneel! Diamond are forever van 20.30 tot 23.00 of langer??? Zit je eindelijk in de film, is er een leuke actie: pats de reclame weer.

Verklaar jezelf dan maar failliet of zo.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.