- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op tv
Films op tv
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En al die Russen komen dan binnenkort ook zeuren om canal pluski erop te hebben. 
Kanal Ruski... 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
't enige dat er eigenlijk nog bij zou moeten is wanneer TV5 bv. een film via TT Nederlands ondertiteld, maar verder ben ik niet zo voor Canal Plussen, of Belgische commerciële zenders...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3278 stemmen
't enige dat er eigenlijk nog bij zou moeten is wanneer TV5 bv. een film via TT Nederlands ondertiteld, maar verder ben ik niet zo voor Canal Plussen, of Belgische commerciële zenders...
Worden eigenlijk Duitse films op de Duitse zenders al in het overzicht opgenomen of films waar taal niets uitmaakt? Een film als Koyaanisqatsi kan je best in het overzicht opnemen, op welke zender ie ook komt.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Op dit moment niet, maar dat zou inderdaad wel moeten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Inderdaad. Die belgen kunnen de pot op! 
Eén reactie:[img] http://www.babydoll.be/baby35.gif[/img]
landrover
-
- 142 berichten
- 915 stemmen
Hhhhhhmm alright, t was ook alleen maar ID-tje 
litjens999
-
- 532 berichten
- 76 stemmen
Voor wie "How the West was Won"(1963) nog eens wil zien:
Vrijdag 25 Augustus 21:00 - 23:30 TCM
Brutus001
-
- 19 berichten
- 9 stemmen
In Overigen > Televisie > morgen: viervuisten dag op RTL!:
Morgen worden er op RTL 7 alleen maar films van het komische duo Bud Spencer en Terence Hill uitgezonden. vanaf 07.30 uur tot 20.00 uur worden er onderandere deze films uitgezonden:
07:30 The genius
09:05 Super snooper
10:50 Don Camillo
12:55 Vier vuisten de lucht in
14:35 Vier vuisten op safari
16:15 Miami supercops
18:00 Trouble makers
leuk, ik zit er morgen klaar voor!
heb alle films wel gezien in de bios, maar toch leuk dat ze nu weer te zien zijn!
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Die laatste ook?
Denk niet dat ie hier gedraaid heeft...
Brutus001
-
- 19 berichten
- 9 stemmen
The Trouble Makers? jazeker, maar was geloof geen druk bezochte film. het was een andere tijd, 1994, een andere generatie. helaas kan ik beter zeggen! 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Weet je het zeker? Want ik zou zeker gegaan zijn.
Kan er ook niks over terugvinden.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Volgens mij heeft ie hier ook niet gedraaid. Ik hoorde ook pas later dat ie bestond en bv wel in Duitsland had gedraaid.
Brutus001
-
- 19 berichten
- 9 stemmen
Ik ben wel naar die film toegeweest, maar waar dat precies was weet ik niet meer
zou ook kunnen dat het in Belgie was.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
In Film > Algemeen > Leeftijd, opleiding en filmwaardering:
Nederland 2 en Canvas lijken me nu juist de zenders waar je niet wil zijn als je op zoek bent naar wat origineels. Af en toe draaien ze wel eens een goede film, maar over het algemeen is hun aanbod weinig origineel en nemen ze nauwelijks risico's. Een beetje de standaard 'cultureel verantwoorde' zenders.
Op tv worden sowieso al bar weinig originele films getoond.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Vind ik eigenlijk helemaal niet, heb al veel origineel gevonden op beide zenders !
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Vind ik eigenlijk helemaal niet, heb al veel origineel gevonden op beide zenders !
Green Destiny
-
- 254 berichten
- 1396 stemmen
Mee eens, het aanbod van beide zenders is zeer gevarieerd: van anime tot wereldcinema. Commerciële zenders daarentegen, herhalen standaardfilms op de buis. Hoe vaak is Charlie's Angels, Legally Blonde of Made in America uitgezonden door een Nederlandse commerciële zender? Zoek maar op en je zult versteld staan.
Enige minpunt van de publieke omroep is dat ze ieder jaar de LOTR trilogie in december uitzenden, het is inmiddels een traditie geworden.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
@Green Destiny: het aanbod van die zenders kan wel gevarieerd zijn, maar als je in de eerste plaats naar originaliteit op zoek bent (zoals JDSsmetje zegt), zal je weinig aan die zenders hebben. Dan moet je toch wat obscuurdere films opzoeken of in het verleden kijken.
Verder is originaliteit geen synoniem voor kwaliteit.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Films op Canvas en Nederland 2 hebben vaak een heel aparte sfeer, en dan vind ik dat de uitwerking toch wel best origineel te noemen valt.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Aparte sfeer? Als je de films op commerciële stations als referentiepunt neemt wel, ja... Mijn ervaring wijst echter uit dat het meestal tamelijk conventionele cinema is - al zit er zeker wel eens mooie (en originele) film tussen (zag onlangs Tideland op Canvas).
Maar ik ben ook niet zo goed op de hoogte van hun aanbod. Geef mij maar films op dvd.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Naked, Si le vent Soulève les Sables, Lila Dit Ça, La Cérémonie, Jacob's Ladder. Allemaal films die op Canvas vertoont zijn, ik ken er niet veel met een nog apartere sfeer, op een aantal na dan. Dus jij beweert dat de films die jij op dvd koopt een nog apartere sfeer bevat. Dan zou ik graag de titels wel eens willen weten.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het eens met JDSsmetje.
Nederland 2 laat bijvoorbeeld de films zien van Kim Ki-duk en nog andere prachtige Aziatische films als Happy Times, Electric Shadows,...........
Dat zie je niet op commerciële zenders.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Naked, Si le vent Soulève les Sables, Lila Dit Ça, La Cérémonie, Jacob's Ladder. Allemaal films die op Canvas vertoond zijn, ik ken er niet veel met een nog apartere sfeer, op een aantal na dan. Dus jij beweert dat de films die jij op dvd koopt een nog apartere sfeer bevatten. Dan zou ik graag de titels wel eens willen weten.
Neem films van regisseurs als Buñuel, Roeg, Lynch, Cronenberg, Tsukamoto, Tarkovsky, Fellini (8 1/2, Satyricon), Bergman (Persona, Tystnaden), Herzog, Kerrigan, Gilliam, J. Cassavetes, Kubrick (Eyes Wide Shut), Antonioni, Welles (The Trial), Korine... Mogelijkheden genoeg.
Ik vind het ook betere zenders dan de commerciëlen, maar de meeste films die ze uitzenden, vind ik niet bijzonder origineel - al zullen er ongetwijfeld uitzonderingen zijn.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Zeer eens. Zulke zenders beperken zich toch ook vooral tot "typische arthouse". Enige vreemde uitstapjes worden meestal ook nooit herhaald.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Canvas is arthouse greatest hits (en Amerikaanse films die een oscar(nominatie) hebben gewonnen). Een beetje de Quality Film Collection, maar dan op TV. Cinema 2 neemt af en toe wat grotere risico's, maar het is absoluut waar dat er nog bergen films zijn die niet op een van die twee zenders te zien zijn. Zowel oud als recent. Alternatieve genrefilms zijn zeldzaam, echt wat minder toegankelijke films (van bijvoorbeeld Sokurov of Weerasethakul) zie je ook zelden of nooit. Europese klassiekers zijn er maar heel af en toe, Aziatische nog veel minder.
Ik ben best blij met beide zenders, een deel van mijn filmliefde is zelfs aangewakkerd door wat toen nog cinema 3 was en dat gebeurt nu vast nog.
Maar ik zou nog blijer zijn met nog veel meer lef.
Films op de commercielen kijken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer. Zelfs niet als er films zijn die ik zou willen zien. Reclame jaagt me weg en sbs met zijn beeldgedoe is echt een verschrikking.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
Ik zou het ook van harte toejuichen, ben alleen bang dat het nooit zal gebeuren aangezien het grote publiek er niet op zit te wachten. Zo hoef ik bij mijn vrienden (die best wel van films kijken houden) echt niet met een Lynch, Tarkovsky of Fellini aan te komen.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2312 stemmen
Nu het zit zo. Tot op een jaar terug kende ik enkel films op Belgische commerciële zenders als VT4 en 2BE, ik kijk er gewoon naar zonder enige blik te werpen op Canvas en Nederland 2, omdat deze gewoon geen reputatie hadden bij mijn leeftijdsgenoten en ik deze als slecht bestempelde zonder het een kans te geven. Dan had ik Moviemeter en die raadden mij dan films op Canvas en Nederland 2 aan, ik gaf het een kans en vond het prachtig. Ik vond het dus heel apart en origineel omdat ik VT4 en 2be gewend was, alhoewel ik toch naar Cult Night keek wat toch niet bepaald bedoeld was voor het grote publiek. Nu vind ik het eigenlijk nog apart en origineel en hier wordt dus beweerd dat het nog origineler kan. Het reikt precies buiten mijn hersenstam maar ik sta er zeker voor open maar als ik hier namen hoor als Lynch, Roeg, Cronenberg en Kubrick (buiten A Clockwork Orange), dan vind ik Canvas en Nederland2 toch net iets meer sfeer brengen dan de bovenstaande regisseurs. Ik heb nu net Duvar en Ali Zaoua aangeschaft, gaat dat dan meer originaliteit brengen volgens jullie ?
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
als ik hier namen hoor als Lynch, Roeg, Cronenberg en Kubrick (buiten A Clockwork Orange), dan vind ik Canvas en Nederland2 toch net iets meer sfeer brengen dan de bovenstaande regisseurs.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Canvas is evengoed als de commerciële zenders een tv-zender die zich richt op een eigen publiek met eigen programma's. Op de commerciële zenders krijg je commerciële films, op Canvas vooral de 'arthouse' films zonder echte verrassingen. Het blijven tv-zenders en geen aparte film-zenders. Wat meer durf zou idd niet misstaan, maar als je je kan vinden in die films is dat toch goed meegenomen. Het programma van Canvas kan je toch niet veranderen.