- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fargo (FX / Netflix)
Fargo (FX / Netflix)
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Leuk dat het weer begonnen is. Even een paar weken opsparen en dan wat achter elkaar kijken.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Het plot voelt ook een beetje goedkoop soms.
Plot?
Seizoen twee is slechts één episode onderweg.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
En in één aflevering kunnen er geen ontwikkelingen plaatsvinden die goedkoop aanvoelen? De aanrijding en de ontknoping daarvan in de garage vond ik bijvoorbeeld nogal gekunsteld.
Maar misschien wordt er op deze enigszins chaotische basis erg sterk voortgeborduurd. Ik hoop het.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ik vond Kirsten wel sterk in die scenes.
Perre
-
- 14 berichten
- 199 stemmen
Dat gast met zen pistool deed me aan Christopher Moltisanti van The Soprano's denken, het zou me niet verbazen als de schrijvers hem daar hebben van afgekeken. Ze hebben een redelijk bekende cast deze keer, voor zover ik weet komen er ook geen personages uit het vorige seizoen in voor.
Christen Dunst en die kerel die ook al in Braking Bad speelde deden het redelijk goed, maar Nick Offerman is me iets te veel een karikatuur voor deze serie. Misschien is dat omdat ik hem nog altijd als Ron Swanson zie.
Ik ben benieuwd of er weer een connectie gaat zijn met die zak geld die ook al de connectie was tussen de film en het eerste seizoen. Geen slecht begin.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
voor zover ik weet komen er ook geen personages uit het vorige seizoen in voor.
De agent wiens vrouw kanker heeft (Lou Solverson, gespeeld door Patrick Wilson) is de vader van Molly uit seizoen 1 (en Molly komt er dus ook weer in voor, als zijn dochter). De gebeurtenissen waarover seizoen 2 gaat worden in een scène in seizoen 1 zelfs expliciet door hem besproken (klik).
Perre
-
- 14 berichten
- 199 stemmen
De agent wiens vrouw kanker heeft (Lou Solverson, gespeeld door Patrick Wilson) is de vader van Molly uit seizoen 1 (en Molly komt er dus ook weer in voor, als zijn dochter). De gebeurtenissen waarover seizoen 2 gaat worden in een scène in seizoen 1 zelfs expliciet door hem besproken (klik).
Oh goed opgemerkt, had ik echt niet door. De connectie niet gelegd, ook al even geleden dat ik seizoen 1 zag. Ik vraag me af of we dan Malvo gaan terugzien.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Ik vraag me af of we dan Malvo gaan terugzien.
Je beseft dat seizoen twee in '79 afspeelt en seizoen een in '06, 27 jaar later?
Perre
-
- 14 berichten
- 199 stemmen
Je beseft dat seizoen twee in '79 afspeelt en seizoen een in '06, 27 jaar later?
Geen idee hoe oud Malvo is in de serie is, maar de acteur is zeker eind de 50. Het kan best dat we een jongere versie van em terugzien, maar dan natuurlijk niet gespeeld door Billy Bob Thornton. Het is alvast een personage dat nog veel verhaal te bieden heeft.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Zou niet weten waarom Hawley zichzelf zo zou willen vernederen met zo'n geforceerde cameo, maar goed, 't is maar wat je wilt....
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
De serie begint langzaam maar zeker goed op stoom te komen! De spanning neemt toe (met oa een aantal boeiende confrontaties), de personages krijgen meer inhoud en de dialogen zijn weer sterk.
Maar waar ze naartoe willen met de aliens ... erg vreemd. Iemand enig idee?
Rarara
-
- 139 berichten
- 410 stemmen
De serie begint langzaam maar zeker goed op stoom te komen! De spanning neemt toe (met oa een aantal boeiende confrontaties), de personages krijgen meer inhoud en de dialogen zijn weer sterk.
Maar waar ze naartoe willen met de aliens ... erg vreemd. Iemand enig idee?
Het zou mij niet verbazen als dat helemaal nergens naar toe zou gaan. De scene deed me denken aan de film .The man who wasnt there. Hierin kwam ook een scene met een ufo voor maar verder ook geen uitleg of enig relatie met het verdere verhaal..
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ja, daar deed het mij ook aan denken, niet alleen vanwege de UFO aan het einde maar ook vanwege de scène met de weduwe. Het thema heeft dus inderdaad een precedent in het werk van de Coens.
Maar anderzijds zit er nu al iedere aflevering een expliciete verwijzing naar aliens in (de UFO in de eerste aflevering, die ook nog eens een belangrijke rol speelde omdat het leidde tot de aanrijding van Rye, de monoloog in de tweede aflevering, een dialoog in de derde aflevering). Dus het zou toch vreemd zijn als ze er verder niets mee zouden doen. Maar het zou kunnen. Het zou inderdaad niet de eerste keer zijn.
CorvisChristi
-
- 382 berichten
- 342 stemmen
de formidabele David Carradine
Teruggekomen uit de dood...?
Geeft niet. Zijn broer is even formidabel en is altijd fijn om te zien acteren.
Verder een fantastische review!!
Cinemaniak
-
- 566 berichten
- 513 stemmen
Duurde even voor ik er aan kon beginnen, maar nu 3 afleveringen achter elkaar gezien. Het is toch weer genieten geblazen hoor en tot nu toe een zeer veelbelovend begin. Er zit zoveel klasse in deze serie en mooie details, gewoon top! Daarnaast nog de dialogen en dan voornamelijk in dat typische Europees-Amerikaanse dialect.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Na 4 afleveringen zit ik ook weer goed "in" de -nieuwe- serie. Fijn gezapig tempo en die heerlijke kneuterigheid. Veel details zoals verwijzingen naar Mahler (variatie op 2e Symphonie) Wagner etc. All round goed geacteerd. Genieten geblazen! 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Toch pakt het me nog niet zoals seizoen 1.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Duurde even voor ik er aan kon beginnen, maar nu 3 afleveringen achter elkaar gezien. Het is toch weer genieten geblazen hoor en tot nu toe een zeer veelbelovend begin. Er zit zoveel klasse in deze serie en mooie details, gewoon top! Daarnaast nog de dialogen en dan voornamelijk in dat typische Europees-Amerikaanse dialect.
Hier hetzelfde, paar weken terug 2x1 gezien en toen wist ik het nog niet zo maar toen weken later uit verveling nog één opgezet en toen heb ik er 3 achter elkaar gekeken. Het is weer geweldig vooral de dialogen zijn echt super, beetje Quentin Tarantino-achtig. Ook die onderhuidse spanning de hele tijd.
Ik blies er echt doorheen en dat is meestal een goed teken 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
LOL! Wat een rol voor Bruce Campbell.
Lv92
-
- 278 berichten
- 0 stemmen
Afleveringen worden met de week sterker. Wat een serie zeg. Lijkt zelfs beter te zijn dan het eerste seizoen, maar daar kan ik me in vergissen.
Son of a bitch is charismatic, I'll give him that.
But I'm not shaking his hand.
Why not, Carl?
Because, Sonny, the man made a movie with a monkey.
It wouldn't be dignified. 
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
maar daar kan ik me in vergissen.
Ja.
Lv92
-
- 278 berichten
- 0 stemmen
Halverwege december kan er een conclusie getrokken worden.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Episode 6 is zóóóóóóóó ongelooflijk goed. Op de een of andere manier trekt dit tweede seizoen mij ook meer dan het eerste. Waar dat aan ligt? Ik heb echt geen flauw idee.
Laat ik het erop houden dat Fargo doet wat True Detective niet wist te doen: een fantastisch eerste seizoen vervolgen met een wederom fantastisch tweede seizoen.
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1716 stemmen
Afleveringen worden met de week sterker. Wat een serie zeg. Lijkt zelfs beter te zijn dan het eerste seizoen, maar daar kan ik me in vergissen.
Son of a bitch is charismatic, I'll give him that.
But I'm not shaking his hand.
Why not, Carl?
Because, Sonny, the man made a movie with a monkey.
It wouldn't be dignified.
Je vergist je zeker niet. Dit is kunst van het hoogste niveau. De serie die dit kan evenaren moet nog verzonnen worden. Ik wacht met smart af.
Hakunamatafaka
-
- 629 berichten
- 1716 stemmen
Episode 6 is zóóóóóóóó ongelooflijk goed. Op de een of andere manier trekt dit tweede seizoen mij ook meer dan het eerste. Waar dat aan ligt? Ik heb echt geen flauw idee.
Laat ik het erop houden dat Fargo doet wat True Detective niet wist te doen: een fantastisch eerste seizoen vervolgen met een wederom fantastisch tweede seizoen.
Dit inderdaad.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik heb het op TvMeter ook al gezegd, maar voor wie het nog niet wist: Fargo krijgt een derde seizoen.
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Ik ben met aflevering 5 bezig. Geweldig! S1 was goed, maar S2 vindt ik al beter. Die indiaan is tof.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
S2 is opnieuw geweldig, jeetje wat een karakters! Baal dat het einde alweer in zicht komt!
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
S2 is zeker geweldig maar er gaat toch niks boven Billy Bob Thornton in deel 1