- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fargo (FX / Netflix)
Fargo (FX / Netflix)
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
ik kreeg een No Country For Old Men déjà-vu gevoel: De trein ontspoort en geraakt niet meer op de sporen. Wat overblijft is een onevenwichtig seizoen met veel goeie momenten en goeie acteerprestaties.
deklosje
-
- 34 berichten
- 27 stemmen
Ik ben beginnen kijken naar deze serie omdat er zo'n lovende commentaar over geschreven is. Wat een ontgoocheling!!! Saai, slaapverwekkend, onnodig en weinig subtiel geweld. Billy Bob Thornton is helemaal niet cool. Dan is er nog een stotterende looser die verschrikkelijk op de zenuwen werkt.
De 3de aflevering ben ik in slaap gevallen, daar ga ik verder mijn tijd niet meer aan verspillen.
Men kan deze serie geen punten geven? Alé, 1,5 dan maar, voor de muziek!
Jurado
-
- 203 berichten
- 552 stemmen
Ik ben beginnen kijken naar deze serie omdat er zo'n lovende commentaar over geschreven is. Wat een ontgoocheling!!! Saai, slaapverwekkend, onnodig en weinig subtiel geweld. Billy Bob Thornton is helemaal niet cool. Dan is er nog een stotterende looser die verschrikkelijk op de zenuwen werkt.
De 3de aflevering ben ik in slaap gevallen, daar ga ik verder mijn tijd niet meer aan verspillen!
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
De serie heeft dezelfde grimmige, morbide, mysterieuze en droog komische sfeer als de film. Met een fabuleuze rol van Billy Bob Thorton als moordende intrigant. Ook Martin Freeman in zijn William H. Macey achtige rol speelt de sterren van de hemel. De gebroeders Coen traden op als uitvoerend producent. Grappig detail: in een flashback zien we hoe de tas met geld uit de film gevonden wordt. Geen HBO serie, wel HBO kwaliteit. Grote klasse.
deklosje
-
- 34 berichten
- 27 stemmen
Mja, True detective eerste seizoen en 6 feet under is eerder iets voor mij. GTST ken ik niet.
Jurado
-
- 203 berichten
- 552 stemmen
Mja, True detective eerste seizoen en 6 feet under is eerder iets voor mij. GTST ken ik niet.
Nee sorry, flauw grapje. 
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Carrie Coon, bekend van haar rol in The Leftovers, gaat een hoofdrol spelen in het derde seizoen van Fargo.
Enorm fijne actrice die een paar fantastische dingen liet zien in The Leftovers. Overigens lieten de makers al weten dat het derde seizoen qua tijdlijn een opvolger zal zijn van het eerste seizoen, en dat we geen enkel persoon uit dat seizoen terug gaan zien. Wel weer benieuwd naar.
Donkerwoud
-
- 8660 berichten
- 3940 stemmen
Recensie van seizoen 1: (3.5*)
Een existentiële fabel over de aard van goed en kwaad tegenover de overrompeld mooie sneeuwlandschappen die de oorspronkelijke 'Fargo' (1996) ooit op de kaart zette. Cinematografisch en plot-technisch is het een epos van formaat, van een niveau waarvoor weinig televisieseries het budget en de middelen hebben om erbij in de buurt te komen. En dat terwijl het ook een eigenheid heeft door de vreemde combinatie van gekke typetjes in de inktzwarte duisternis van een niets of niemand ontziend misdaadverhaal. Vooral Billy Bob Thornton is weergaloos als een eigentijdse Anansi, die de zwakheden en angsten van zijn slachtoffers uitbuit om er persoonlijk gewin uit te halen.. Zijn precieze motivatie blijft in het duister, maar het lijkt of hij er een duivels genoegen in schept om mensen ertoe aan te zetten hun eigen ondergang tegemoet te gaan.
En toch kwam ik minder in de serie te zitten dan ik eigenlijk zou willen. Na een grandioze eerste aflevering, die ik met tranen in mijn ogen keek omdat het snoeihard binnenkwam, verliest het enigszins zijn momentum als het de kaarten meteen al op tafel legt. Ergens is het knap dat ze niet gekozen hebben voor de gebruikelijke formule van een moordmysterie, maar het gevolg is dat je in een vroeg stadium weet dat Molly Solverson bijna helemaal rond heeft hoe de vork in steel zit, terwijl zij dwarsgezeten wordt door de incompetentie en het mannelijke ego van haar superieuren. Na dat punt besteedt de serie vermoeiend veel aandacht aan de existentiële twijfel van zijn 'goede' hoofdpersonages Molly en Gus, of aan de grappige fratsen van Chief Bill Oswalt en het olijke huurmoordenaarsduo Mr. Numbers en Mr. Wrench. Ik kon me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er te weinig materiaal is uitgesponnen over meer episodes dan het beperkte gegeven uiteindelijk toelaat.
zoutzak
-
- 1046 berichten
- 6970 stemmen
Seizoen 2 beviel mij velen malen beter dan het eerste seizoen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vanaf 20 april wekelijks nieuwe aflevering op Netflix
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Yes, yes, yes. Wat begint het derde seizoen al direct top. Geniet weer van het hele sfeertje.
Lv92
-
- 278 berichten
- 0 stemmen
David Thewlis is de man. Een feest om te zien.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Die scenaristen van Fargo zijn zo fucking briljant hè. Ik zit er al weer helemaal in. 
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
En Ewan McGregor bewijst vanaf nu bij de groten te horen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
(achtergrondartikel)
freek_93
-
- 668 berichten
- 1666 stemmen
Wat een heerlijk seizoen weer. De intro van aflevering 4 was echt top gedaan. Had de introductie van het hele seizoen kunnen zijn in aflevering 1. Ook leuk om een oude bekende te horen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik vermaak me er prima mee, maar ik vind de personages van dit seizoen wel iets meer typetjes. Dan wordt het meer Toren C dan Fargo. Ook die rare politieagente, dat is natuurlijk leuk, maar een typetje.
Die scène met dat wc papier had ook zo uit Toren C kunnen komen.
Michael Stuhlbarg deed iets te veel een Jerry Lundegaard imitatie. Ik vind dat wat jammer.
Het verhaal ook wat simpeler. Vrij voorspelbaar, op die Hollywood aflevering na... 
Alsnog topvermaak natuurlijk. Seizoen 1 vind ik er qua niveau nog steeds bovenuit springen.
Maar goed, nog 6 afleveringen te gaan, wellicht ben ik na afloop iets positiever gestemd.
wihu61
-
- 999 berichten
- 532 stemmen
Ik vond de film geweldig sterk, dus maar dvd gekocht (seizoen 1 en 2). Moet zeggen dat afl. 1 me gewoon tegenviel: Lester stoorde me als een verkeerd soort Woody Allen, en de andere "typetjes" bevielen me ook maar matig. Bezit lang niet de kracht en het raffinement v.d. film.
Ik hoop dat de serie sterker wordt, heb je wel eens geloof ik, anders gooi ik de boel in de verkoop... helaas.
wihu61
-
- 999 berichten
- 532 stemmen
ben nu bij afl. 4. Begint te wennen, ik blijf die Lester toch een grote miscast vinden... en er wordt opvallend veel gestameld, alsof niemand gewoon een lopende zin kan fabriceren...
Maar ja, Fargo - No country for old men en een vleugje Twin Peaks, moet er even inkomen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vandaag verschijnt alweer de laatste aflevering van seizoen 3...
Hoewel ik me er prima mee vermaak, vind ik dit wel het minste seizoen.
Ik hoop op een mooie climax. Dat viel bij seizoen 2 beetje tegen, waar de laatste aflevering weinig toevoegde.
Arri
-
- 913 berichten
- 347 stemmen
Wie weet hoe laat Netflix aflevering online zet? Ik dacht dat de laatste aflevering vandaag te zien zou zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wie weet hoe laat Netflix aflevering online zet? Ik dacht dat de laatste aflevering vandaag te zien zou zijn.
Ja dat gebeurt soms in de loop van de dag, niet altijd gelijk aan het begin van de dag. Hij staat er inmiddels op!
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Aflevering 5 van seizoen 3 en ben weeral eens 'hooked'. Altijd fascinerend om gewone mensen langzaam maar zeker te zien afdalen naar de hel (en altijd in die speelse Fargo stijl). De serie ziet er verdomd cinematografisch uit.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Fenomenaal tweede seizoen die toch ietwat onbevredigend eindigt.
Overigens is David Thewlis met enige afstand het beste karakter uit drie seizoenen Fargo!
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat raar om vlak na The Leftovers deze serie te kijken... Carrie Coon heeft in Fargo (S3) namelijk ook een hoofdrol.
In Gone Girl heeft ze geen blijvende indruk achtergelaten, maar in The Leftovers wel. En hoe, 1 van mijn favoriete actrices nu denk ik!
Eerste aflevering gekeken en mwa. Het begint ijzersterk naar mijn idee. De aflevering zelf kan ermee door. Niet slecht, maar ook niet goed.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat raar om vlak na The Leftovers deze serie te kijken... Carrie Coon heeft in Fargo (S3) namelijk ook een hoofdrol.
Ik heb S1 van The Leftovers ongeveer tegelijk gekeken met Fargo S3, en het heeft weken geduurd voor ik door had dat het dezelfde actrice was ?
Warp
-
- 963 berichten
- 3044 stemmen
Tweede seizoen gezien en erg sterk. Alleen die UFO kan ik niet plaatsen, ik snap het nut niet echt ervan en vind het te random en misplaatst. Het verpeste eigenlijk de beste scène van het seizoen. Afijn er is nog een seizoen 3 die nu aan de beurt is.
CorvisChristi
-
- 382 berichten
- 342 stemmen
Tweede seizoen gezien en erg sterk. Alleen die UFO kan ik niet plaatsen, ik snap het nut niet echt ervan en vind het te random en misplaatst. Het verpeste eigenlijk de beste scène van het seizoen. Afijn er is nog een seizoen 3 die nu aan de beurt is.
Die UFO is niets meer dan een verwijzing en hommage naar de film The Man Who Wasn't There (2001) van de Coen Brothers. Zo zitten er, naast uiteraard Fargo zelf, wel meer Coen Brothers-verwijzingen in de serie. Kenners halen die er zo uit.