- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fargo (FX / Netflix)
Fargo (FX / Netflix)
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Goede serie, zeer de moeite waard. Dat kapsel van Billy Bob Thornton is inderdaad om in te lijsten 
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2931 stemmen
Geweldig inderdaad. "You're making a mistake". 
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
En wat dacht je van die laatste scene. Lester met die 2 in de cel. Waahahaha...

linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Het was weer genieten met aflevering 6. Het heeft letterlijk en figuurlijk een ijzingwekkende scene! Degenen die hem gezien hebben moeten weten welke scene ik bedoel.
nilserr
-
- 158 berichten
- 636 stemmen
De serie begint langzamerhand steeds hoger te klimmen in mijn lijstje met favorieten. Wat een aflevering weer!
Spoilalot
-
- 84 berichten
- 242 stemmen
Hele sterke serie. De timing van de intro was in aflevering 7 echt gaaf.
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Maar de serie slaat nog niet echt aan hier bij moviemeter. Te veel GoT geneuzel?
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Maar de serie slaat nog niet echt aan hier bij moviemeter. Te veel GoT geneuzel?
Het is een Netflix serie, en die hebben lang niet het solide distributiekanaal als een HBO of Nederlandse commerciële zender die voor vrijwel iedereen snel en makkelijk toegankelijk is. Denk maar eens aan House of Cards; ongelooflijk sterke serie van Netflix die pas na het tweede seizoen ter sprake kwam in Nederlandse praatprogramma's e.d. Maar wat zeg ik, Game of Thrones was al langer dan een jaar bezig voordat het bekend werd bij een groter Nederlands publiek. Ik geloof dat ikzelf het tweede seizoen al had gezien terwijl niemand in mijn omgeving de serie kende. Dat is inmiddels ook heel erg veranderd. Een tv-serie als Vikings lijkt me ook een laatbloeier. Met een derde aankomend seizoen zal die ook langzaam meer kijkers sprokkelen. Zeker wanneer ik merk dat er een soort GoT-moeheid ontstaat waarbij mensen overtreffend op overtreffend willen en niet een middelmaat. Iets wat te veel is ge-hypet en al heel veel hoogtepunten heeft gekend, wordt op den duur minder spannend, nieuw, fris en dus oninteressant. En juist dat laatste zorgt er voor dat ik veel eerder op Fargo aan het wachten ben deze afgelopen weken dan GoT! Ondanks dat het GoT-seizoen weer uitstekend is te noemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat GoT betreft zie ik nou juist een tegenovergestelde trend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Touché
. Maar doel eerder op de moeheid die jij omschrijft maar waar GoT nu wel min of meer zinspeelt op overtreffend op overtreffend. Al baseer ik dat ook maar op wat vrienden/collega's hoor.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Altijd fijn MM op mobiel; weg comment. Alsnog: Ik weet hoe jij over GoT denkt 
Hmm ik baseer het ook op vrienden alleen die hebben juist het tegenovergestelde. De afleveringen halen het in hun ogen niet bij de eerdere en ook zijn er zelfs een aantal die zeggen niet benieuwd te raken naar een volgend seizoen met een dergelijk tempo. Maar goed, voor mezelf kan ik spreken wanneer ik zeg dat Fargo net dat frisse en nieuwe is wat ik deze weken zeker meer kan waarderen! Even niet alleen maar het hunkeren naar got 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel fijn om te weten, had zelf het gevoel dat dit seizoen veel casual kijkers wel tevreden stelde.
Ik vind Fargo ook erg fris. Erg vernieuwend wat ze met het Fargo concept hebben gedaan. Ik vind het ook één van de meest interessante nieuwe series.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Namens mezelf kan ik zeggen dat ik vanwege de compleet nieuwe serie ik meer uitkijk naar Fargo dan GoT. Wil niet zeggen dat ik het eens ben met die personen die vinden dat dit seizoen van GoT slechter/trager is. Sterker nog, hij is nu al een stuk beter dan het vorige - en het eerste wat ik maandag doe is GoT kijken, daarna pas ontbijten.
De laatste aflevering zojuist gekeken. Wat kunnen de makers toch mooi rommelen met je gevoelens. De ooit schattige en onschuldige Lester verandert langzaam in een narcistische, pathologische profiteur die je als kijker het licht niet meer in de ogen gunt. Het "one year later" stukje verbaasde me even. Maar het zet een deur open voor twee - naar verwachting - spetterende laatste afleveringen! Malvo die met een compleet andere look aan tafel zit - weer in opdracht? Of nu als zichzelf? Heel erg benieuwd!
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
De laatste aflevering was weer geweldig. Verassende wendingen. Lester verbaasd me keer op keer. En die Gina Hess met haar mongloïd boys...
Het eind van deze aflevering maakt me zeer benieuwd naar de volgende.
Ik ga dit seizoen wel nog een keer zien, want toch krijg ik bepaalde dingen niet mee.
joerve
-
- 170 berichten
- 128 stemmen
Mijn vriendin vind dit een geniale serie, maar ik moet bekennen dat op aflevering 1 na, ik er geen klap aan vind. Dodelijk saai net als de film.
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
By far de beste serie die ik de afgelopen 2 jaar heb gezien. Iedere aflevering is weer genieten.
Marcellus
-
- 136 berichten
- 825 stemmen
Poeh! Aflevering van gisteren was verreweg de beste tot nog toe.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Verreweg de beste durf ik nog niet te stellen, maar inderdaad het was me d'r weer eentje. De aflevering verruild de zwarte humor voor duistere ziekelijkheid. Hartkloppingen bij het gesprek tussen Malvo en vader Solverson. En het einde, vrouwlief in vermomming er op uit sturen en gewoonweg offeren als levend aas; je grinnikt bij de aanloop, voelt het aankomen, en dan "dood" met een kogel in het achterhoofd. Geen gegrinnik maar afschuw. Ja, Lester moet dood... Overigens wel raar aangezien Malvo kennende hij een moord veelal wil uitvoeren pas na een goed gesprek.
Prestaties op alle niveaus weer ijzersterk. En de enige serie waarbij ik de aftiteling-song altijd tot het einde luister. Op naar een knallend eind.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Laatste aflevering was inderdaad een van de betere. BBT als tandarts was ... "Aces"!

linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Wat een aflevering! Inderdaad dat gesprek met vader Solversen was bloedstollend. Solversen als oud politieman heeft aangevoeld dat dit geen zuivere koffie was.
Er wordt duidelijk naar een enorme climax toe gewerkt.
En daarbij wil ik nog even kwijt: Lester is a bloody coward! Dat wilde ik even kwijt. 
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
En dan vergeten jullie die scene in de lift nog
"This is on you"
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Ja, Do you want this Lester?
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Hmmm, het gemak waarmee Malvo – welhaast nodeloos – mensen omlegt, begin ik zo stilaan wat beu te worden.
Goed, het is natuurlijk een sociopaat. Berekenend en geslepen. Maar het ligt toch voor de hand dat men naar aanleiding van dat gedoe in het hotel vragen gaat stellen in de werk- en privésfeer van betrokkenen. Aan dat soort details – details, details? – lijkt Fargo een broertje dood te hebben.
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
Een wat teleurstellend slot van een verder geweldige serie, met een mooie case, goed geschreven personages en een heerlijke cast.
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Een wat teleurstellend slot van een verder geweldige serie, met een mooie case, goed geschreven personages en een heerlijke cast.
Mee eens. Het slot was erg goed tot nadat Lorne Malvo terug in zijn cabin kwam en daar aan zijn eind kwam. Dat was wat te gemakkelijk ofzo. Dat was eigenlijk het enige zwakke. De manier waarop Lester aan zijn eind kwam vond ik wel typerend voor Lester.
Verder een absolute topserie! Ik ga hem zeker nog eens kijken op de marathonmanier.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Ijzersterke apotheose van een, mijns inziens, briljante serie. De timing is eveneens lovenswaardig; enige wear-out deed zich voor, het was eenvoudigweg tijd de serie af te ronden.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Aflevering 9 was de beste uit de serie. Verder zijn er ook na de laatste episode nog een hoop vragen onbeantwoord gebleven maarja iedereen is dood dus als er al een nieuw seizoen komt is het een nieuw verhaal met nieuwe personages.
bobbee
-
- 132 berichten
- 45 stemmen
Zonder meer de beste serie die ik het afgelopen jaar heb gezien. Het is duidelijk dat de Coen broeders een flinke vinger in de pap hadden. Freeman speelt zijn typische klungelige zelf en overtuigt meer dan in pakweg de Hobbit. Thornton is geweldig, wat een acteur.
Hoe het kwaad binnendringt in een verder volstrekt normale wereld.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Het is duidelijk dat de Coen broeders een flinke vinger in de pap hadden.
Niet echt. Uit een interview met Hawley in The Wrap;
Niets meer dan een aangename conversatie dus, en dat was voordat de overige 9 afleveringen geschreven waren; allen door Hawley.