- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fargo (FX / Netflix)
Fargo (FX / Netflix)
thegoodfella
-
- 329 berichten
- 2533 stemmen
Vanaf morgen te zien op Netflix!
welke netflix nederlandse of amerikaanse?
jester
-
- 806 berichten
- 1245 stemmen
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
Recensenten waren in ieder geval lovend over de eerste aflevering . Sowieso even meepikken morgen.
nilserr
-
- 158 berichten
- 636 stemmen
Geweldige eerste aflevering! Weet de film qua sfeer te evenaren zonder als een kopie aan te doen. Wat een geweldige acteurs ook, Martin Freeman steelt weer eens de show. Ik kan niet wachten tot volgende week, ben benieuwd waar dit heen gaat.
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
Zo. Dat was een verpletterende eerste aflevering. Dit kan weleens een pareltje gaan worden.
judithtjed
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
Gezien en ben heel blij met mijn Netflix abonnement met dit soort series. Goede cast, niet alleen Martin Freeman maar ik moet toch ook wel zeggen dat ik Billy Bob Thornton als de huurman ook geweldig vond . Ben benieuwd naar de volgende aflevering
Outblasty
-
- 167 berichten
- 779 stemmen
Haha, wat een eerste aflevering!! Veelbelovend.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2931 stemmen
Gisteren de eerste aflevering gezien, en ik kan toch wel met zekerheid stellen dat dit tot een van de beste pilots behoort die ik gezien heb. Fris, bizar, en kloten aan het lijf. Dit kan wel eens een persoonlijk favorietje gaan worden. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik was sceptisch, en toegegeven tijdens het kijken ging ik er niet helemaal open in. Ik verwachtte niet eens dat het dichtbij de film van de Coens zou komen, maar wat bleek? de serie is nog veel leuker. Veel betere dynamics tussen de cast, humor nog droger en de cast is vooral veel komischer aangelegd. De mimiek van Freeman is een upgrade t.o.v. die van Macy en wat is Thornton geweldig. Ik ging echt helemaal stuk. Ook de sfeer van een winters desolaat gebied is perfect nagebootst.
Wel benieuwd hoe ze dit langer dan een seizoen boeiend weten te houden, al blijkt wel dat er genoeg creativiteit in de serie zit. Top.
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
Ook een erg sterke rol ook van Bob Odenkirk (Saul Goodman in Breaking Bad)
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
De eerste 2 afleveringen gezien; ronduit briljant. Expliciet, wreed en bovenal zwanger van zwartgallige humor.
Billy Bob Thornton excelleert (eindelijk) weer eens in een rol die hem volledig op het lijf geschreven lijkt.
Louter Allison Tolman weet mij nog niet geheel te overtuigen. Althans – een vergelijk met de film is eenmaal overmijdelijk – Kristin Rudrüd te evenaren. Nog niet theatraal onnozel genoeg, naar mijn smaak.
XfofaXX
-
- 566 berichten
- 1444 stemmen
Wel benieuwd hoe ze dit langer dan een seizoen boeiend weten te houden, al blijkt wel dat er genoeg creativiteit in de serie zit. Top.
Ze gaan het bij 1 seizoen van 10 afleveringen houden, mooi dat ze in de VS meer voor series durven gaan die een afgerond geheel vormen, zoals ook True Detective of American Horror Story. Dat net als in True Detective alle afleveringen door 1 scenarist zijn geschreven is wellicht ook iets dat kan bijdragen aan de consistentie van het geheel.
Ik ben alvast fan van deze Fargo, heerlijk sfeertje dat veel weg heeft van de film. Ik ben nog niet helemaal mee met de politie-kant van het verhaal, maar de grimmige, droge personages van Freeman en Thornton (wiens personage wat wegheeft van Javier Bardem in No Country for Old Men) zijn heel erg goed. Kortom een nieuwe serie die hoge verwachtingen schept.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
en bovenal zwanger van zwartgallige humor.
Betekent dit dat de zwartgallige humor reeds op de achtergrond meespeelt edoch dat we enkele afleveringen moeten wachten totdat de bevalling van de zwartgalligheid volgt, dat het zwartgallige humoristische kind als het ware de wereld infloept (of wordt het een keizersnede)?

(In de downloadrij gezet en we zien wel)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank je XfofaXX
Aardige opvolger maar net iets minder scherp in de dynamics. Al blijft het nog steeds erg leuk en met een enorme dosis potentie. Thornton blijft hilarisch. Zijn Komische timing, mimiek en delivery is echt grandioos.
JeLLo
-
- 8 berichten
- 24 stemmen
Gisteren de eerste aflevering gezien, en ik kan toch wel met zekerheid stellen dat dit tot een van de beste pilots behoort die ik gezien heb. Fris, bizar, en kloten aan het lijf. Dit kan wel eens een persoonlijk favorietje gaan worden.
i couldn't agree more!
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
Vind de serie beter dan de film. Meer dynamiek, mysterie en humor. Wel minder sfeer en er wordt minder tijd genomen voor de sfeersetting maar wel genoeg en waardig aan de film.
Minpunt is de vrouwelijk agent, soortgelijke rol als in de film, die ik in de film veel beter en grappiger vind.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Dat kapsel van BBT 
Aflevering 1 awesome.
Aflevering 2 ok.
Odenkirk niet zo leuk als ik had verwacht, maar leuker/beter dan Saul Goodman gaat t wss ook niet worden.
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
Serie houdt tot nu toe gewoon het ijzersterke niveau vast, nou las ik ook nog in de VK dat de serie pas echt losbarst na de vierde aflevering. Belooft dus nog veel goeds.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha, serie blijft echt geweldig hoor. Ook erg sterk geschoten, Thornton speelt de rol van zijn leven, humor blijft zwartgallig en awkward. Freeman is ook geweldig als Lester, zijn gezichtsuitdrukkingen, vlekkeloze timing en droge delivery zijn echt geweldig. Je merkt aan veel scenes ook wel dat de Coens producers zijn. Coen absurditeit. Tranen over de wangen.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Serie houdt tot nu toe gewoon het ijzersterke niveau vast, nou las ik ook nog in de VK dat de serie pas echt losbarst na de vierde aflevering. Belooft dus nog veel goeds.
"losbarst"? Na drie afleveringen loopt deze serie mijns inziens richting briljant.
Die twee, weinig begaafde, zonen; fantastisch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Briljant inderdaad, mijn favoriete scene van deze episode. Lester en Gina, dan Mickey en Moe op de achtergrond
. Lester maar goed praten hoe de minder begaafdheid wel meevalt.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Briljant inderdaad, mijn favoriete scene van deze episode. Lester en Gina, dan Mickey en Moe op de achtergrond
. Lester maar goed praten hoe de minder begaafdheid wel meevalt.
Toen Lorne één van die kleine idiootjes aan de telefoon had betreffende de nalatenschap. Wederom op de achtergrond, in die tuin. Fantastisch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ballen uit mijn broek gelachen toen, met die baseball bat. Ze doen het hier dunnetjes over. Ingenieuze running gag.
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
"losbarst"? Na drie afleveringen loopt deze serie mijns inziens richting briljant.
Die twee, weinig begaafde, zonen; fantastisch.
Ik vind het ook al briljant maar ik kan me wel voorstellen dat de lijntjes allemaal verbonden gaan worden.
nilserr
-
- 158 berichten
- 636 stemmen
Het niveau blijft met de aflevering stijgen. De associatie naar de film was geniaal gevonden. Totaal niet verwacht, haha.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goede aflevering maar wat minder dan vorige week. Fargo's meal ticket is voor mij toch echt de briljante humor. In deze aflevering meer rode draad, dat is voor mij meer bijzaak. Wel fijne reference naar de film en dat einde, haha.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Echt een heerlijke serie. Met de mooie 'Fargo-setting', de grimmige sfeer, de (zwarte) humor, klunzigheden, miscommunicaties en geweldig uitgewerkte personages weet de serie de film overtuigend te evenaren. Lester en Molly worden prima vertolkt, maar Billy Bob..... 
Een hele tijd geleden had ik de trailer gezien. Hoewel deze er niet slecht uit zag blijf je natuurlijk wat argwanend in het begin. Maar aflevering 1 maakte dat meer dan goed. De serie stond vooraf al voor 10 afleveringen vast, en dat is tot nu toe in alle afleveringen terug te zien. Kwalitatief hoogstaand en eigentijds op z'n Fargo's. Stunning episode 1 zet vele lijntjes uit voor het seizoen en je kunt niet anders dan concluderen dat een professioneel team aan schrijvers elke aflevering tot de puntjes hebben uitgewerkt. Ze houden de kijker nieuwsgierig, geven zaken op de zo nu en dan prijs en leggen beetje bij beetje de puzzelstukjes op hun plek. . Ja deze serie staat toch op plek 1 van het lijstje tv-series 2014 en plots zijn er veel te weinig woensdagen in het jaar.
linxde1
-
- 394 berichten
- 346 stemmen
Echt een heerlijke serie. Met de mooie 'Fargo-setting', de grimmige sfeer, de (zwarte) humor, klunzigheden, miscommunicaties en geweldig uitgewerkte personages weet de serie de film overtuigend te evenaren. Lester en Molly worden prima vertolkt, maar Billy Bob..... 
Een hele tijd geleden had ik de trailer gezien. Hoewel deze er niet slecht uit zag blijf je natuurlijk wat argwanend in het begin. Maar aflevering 1 maakte dat meer dan goed. De serie stond vooraf al voor 10 afleveringen vast, en dat is tot nu toe in alle afleveringen terug te zien. Kwalitatief hoogstaand en eigentijds op z'n Fargo's. Stunning episode 1 zet vele lijntjes uit voor het seizoen en je kunt niet anders dan concluderen dat een professioneel team aan schrijvers elke aflevering tot de puntjes hebben uitgewerkt. Ze houden de kijker nieuwsgierig, geven zaken op de zo nu en dan prijs en leggen beetje bij beetje de puzzelstukjes op hun plek. . Ja deze serie staat toch op plek 1 van het lijstje tv-series 2014 en plots zijn er veel te weinig woensdagen in het jaar.
Billy Bob is echt weergaloos! Ook omdat hij voor mij op het eerste gezicht niet zo herkenbaar was als Billy Bob.