menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Hannibal (NBC)

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i47.tinypic.com/wwgn7a.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Bryan Fuller, 't brein achter kortlevende series als Pushing Daisies en Dead Like Me, staat wederom weer aan 't roer van een nieuwe NBC serie; Hannibal. Gebaseerd op de misdaadromans van Thomas Harris, volgen we Special Agent Will Graham (Hugh Dancy); eerder vertolkt door Edward Norton in Red Dragon en William Petersen in Manhunter. De serie zal de vroegere jaren van de jonge agent dekken, waarbij Hannibal Lecter's ware aard (vertolkt door Mads Mikkelsen) nog niet onthult is.

Serie gaat 4 april van start en 't eerste seizoen zal dertien aflevering omvatten. De pilot is geregisseerd door David Slade; bekend van o.a. 30 Days of Night en Hard Candy.

Zin in. Fuller weer terug op de buis en Mikkelsen is hiervoor gemaakt.

Mwah, Hopkins deed geen onaardige poging

Ben zelf meer een liefhebber van de vertolking van Cox maar het heeft Hopkins ook geen windeieren gelegd nee .

Vanavond begint het. Morgen zeker maar eens proberen!

Dr. Hannibal Lecter is een fascinerend persoon en Mads Mikkelsen een geweldige acteur.

Jammer van zijn hoofd, maar toch ook maar eens een kansje gunnen.

Ik kan niet wachten om deze serie te zien! Maarja, als Mads fan ben ik niet objectief )
Heb nu echt alles gezien v Mads, films & tv series!

Is dit ook op de Nederandse tv te zien?
Ik kijk nooit series, maar dit wil ik best wel zien.

Hannibal schreef:
Is dit ook op de Nederandse tv te zien?
Ik kijk nooit series, maar dit wil ik best wel zien.

Dat kan ik me gezien jouw nickname voorstellen

Voorlopig alleen in Amerika, maar ze zullen het hier vast nog wel gaan uitzenden.

Ik denk dat Canvas sneller is met kopen dan NL

Lijkt mij ook een interessante serie, ben benieuwd. Vooral omdat Mads Mikkelson een goede acteur is.

Best een aardige opener, maar ik verwacht er in de komende weken wel nog meer van hoor. Mikkelsen blijft wel altijd prima om naar te kijken, heeft veel talent.

Hier wordt aflevering 1 besproken:

FOK.nl / Reviews / TV: Hannibal / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

(pas dus op, spoilers)

In addition to its U.S. airing, "Hannibal" has also been sold to broadcasters in Canada, Britain and several European nations.

Sterke opener. Het origineel draag ik een zeer warm hart toe en was ook wel sceptisch toen deze serie aangekondigd werd. Tuurlijk moet Hannibal het doen zonder de magnifieke regie van Mann en het camerawerk van Spinotti, maar het toont wel de inhoudelijke flair van Manhunter. Het meest intrigerende van Manhunter was toch wel de donkere psyche van Will, met een enorm talent zich te vereenzelvigen met degene die hij profileert met alle risico's van dien en dat komt hier ook erg sterk naar voren. Ook als je naar de preview kijkt, alleen jammer dat ie hier geen gezin lijkt te hebben. Visueel erg solide, mooie gruesome setups, een prima Hannibal in Mikkelsen maar het is toch Dancy en zijn character die de show steelt.

Dit seizoen heeft toch al weer twee solide tot sterke series die iets fijns doen met een al bestaand concept. Aanrader.

Tof, heb hier ook wel zin in ja, maar ik wacht nog wel ff, voordat er weer cancellation komt.

Zeker een interessante pilot. Ik moest er in het begin wel een beetje inkomen, maar al snel had ik het te pakken. Goede en duistere sfeer en de aanwezigheid van Mads Mikkelsen is natuurlijk ook een groot pluspunt. Top acteur.

En een uitermate zwakke opvolger. Ook lijkt het bronmateriaal niet gemaakt voor een serie maar voor dergelijke conclusies is het nog te vroeg. Een rode draad is er nog niet te ontdekken en ook de karakterontwikkeling van Will lijkt al vrij snel te stagneren. Mann bewees al dat je hier veel interessants mee kan doen maar de serie weet in deze aflevering dat potentieel niet te benutten. Ook lijkt Mikkelsen flink op de automatische piloot te acteren. Tegenvaller na een sterk begin.

Ik stop er voorlopig mee, maar niet omdat het niet bevalt. Ik kijk als het seizoen voorbij is alles wel een keer achter elkaar. Het is een serie die ik wel een paar maanden op stop kan zetten.

Hmm, lijkt me inderdaad wel een toffe serie, maar zat hem eerst ook in de wachtrij.
Wacht wel even tot het seizoen voorbij is.

Het ziet er gelukkig erg goed uit. Verder weet ik het nog niet helemaal. Het lijkt erop dat ze Hannibal nog een beetje mysterieus willen houden maar dat werkt gezien iedereen de films kent wat matig. Nog even verder kijken het is geluk (nog) geen totale ramp als bijvoorbeeld The Following.

Best een vreemde serie, nu 3 delen gezien. Mikkelsen speelt het weer goed. Zal het zeker afkijken.

Tot nu toe heb ik vijf afleveringen gekeken. Na een sterke opener gaat het me nu allemaal wat snel. Er ontstaan hele rare relaties en het verhaal gaat alle kanten op. Personages komen (nog) niet tot hun recht, vrij emotieloos allemaal. Ook lijkt elke aflevering in het teken van een totaal ander verhaal te staan. Plotseling is de (vermeende) hoofdpersoon amper in een aflevering te zien. Ook valt het acteerwerk me vies tegen.
Daarom twijfel ik sterk of ik de serie nog verder ga kijken. Als de volgende helft van dit seizoen net zo'n vage en snelle hap zal zijn ben ik bang dat er geen tweede zal komen (voor de makers).
Maar ach, dan was het in ieder geval leuk geprobeerd..

Eerste aflevering gezien en viel me enorm tegen. Denk dat ik deze maar aan me voorbij laat gaan. Jammer

timbo_ schreef:
Eerste aflevering gezien en viel me enorm tegen. Denk dat ik deze maar aan me voorbij laat gaan. Jammer

Als je de eerste al slecht vind zal ik de rest niet kijken want dat is de beste van het seizoen

Ben na drie episodes ook afgehaakt. Pilot was idd nog wel aardig maar daarna gaat het al snel fout .

ipman-99
"Hannibal Lecter The Series Season 1." ... " !!!

Fantastische Hannibal Lecter reeks !!! Ik ben als algemene
filmliefhebber/verzamelaar (ook) een enorme fan van dit genre !
Natuurlijk ben ik vertrouwd met alle films die te maken hebben met Hannibal Lecter.
Nu ik de serie achter de kiezen heb ... kan ik gerust zeggen dat dit een geweldige reeks is !
Deze serie kruipt onder je vel en grijpt je letterlijk bij de keel !
Mads Mikkelsen zet een geweldige performance neer als de creepy en tevens
intelligente Hannibal Lecter !
Deze serie legt vooral de nadruk op de karakter ontwikkelingen en het uitdiepen van de
personages ! Het psychologische aspect is de grote aandeelhouder !
De gruwelijkheden en het geweld staan in teken van het verhaal en zeker niet andersom !
Deze serie deelt gedoseerd op tijd en stond zijn uppercuts uit !
De sfeer en soundtrack maken het plaatje volledig af !
Geweldige serie van een karakter aka Hannibal Lecter die iedereen wel zal kennen !

ipman-99: ik zou hetzelfde zeggen Uitstekende serie!

Vanaf episode 8 wordt het interessant. Ik adviseer om de voorgaande afleveringen over te slaan, want die zijn inderdaad van laag (gemiddeld) niveau.

Dat zou nogal dom zijn om de voorgaande afleveringen over te slaan. Kijk dan geen serie als dat je insteek is. Dan snap je niks van het lopende verhaal.

Ik wacht nog 2 weken, dan zijn alle afleveringen uit en dan ga ik het allemaal kijken.

Toch is het verhaal heel simpel, dat is juist het probleem in de eerste paar afleveringen... die zijn te saai. Ik zelf heb nu net aflevering 9 gekeken, het is echt een goede serie!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:26 uur

geplaatst: vandaag om 23:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.