- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hannibal (NBC)
Hannibal (NBC)
AmazingPP
-
- 2523 berichten
- 1858 stemmen
Ik ben sinds eergisteren begonnen met seizoen 1 en ik moet zeggen dat de serie me zeker niet zo pakt als "Bates Motel". Toch vliegen de veertig minuten elke keer voorbij en ik ben nu bij aflevering zes van seizoen 1 en de serie heeft iets fascinerends. Wat het precies ik? Ik weet het niet, maar ik ga deze serie zeker een kans geven en het tweede seizoen ligt al klaar. Als ik zo lees hierboven me is het tweede seizoen een stuk beter. Trouwens, prachtig camerawerk en zeer stilistische plaatjes ook in seizoen 1. Ik ben benieuwd...
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Vind voornamelijk de sfeer, de bizarre dromen/hallucinaties en de moorden als ware kunstwerken erg pakkend.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Helemaal mee eens! En de dialogen mogen we ook niet vergeten 
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3417 stemmen
Nog zoveel te bekijken, maar je moet ergens beginnen. En dat doen we dan met Hannibal. Een character waarover een serie niet uit kon blijven. Ik had niet meteen gedacht aan Mads Mikkelsen, maar na enkele episodes heeft hij in no time de naam HANNIBAL geïnd. En hoe meer je er over nadenkt, hoe meer logisch hij lijkt voor het gelijknamige personage. Hugh Dancy is hierbij een goede toevoeging als cast member. Nu uitkijken op het moment dat onze antagonist zijn handen vuil maakt en wanneer de beruchte scène tot uiting komt! 
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
3 afleveringen gekeken, wat al veel is voor mij (meestal heb ik na de eerste al wel gezien of het aan mij is besteed of niet), maar het is dus niet mijn ding. Kan me totaal niet boeien. Helaas.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Deze serie is inderdaad niet aan iedereen besteed..
Hoe ver ben je inmiddels Dying Rose? Al ergens in het tweede seizoen of nog niet..?
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3417 stemmen
Haha, ik vrees van niet. Dit is één van de weinige series die ik gewoon mee volg op televisie. Maar ondertussen kan ik mijn waslijst aan films / series verder afwerken.
Wel volg ik de serie wat op de voet en weet ik naar welke rode draad de volgende seizoenen naartoe gaan én heb ik - spoilerfanaat dat ik ben - de finale al gezien van het tweede seizoen. Toch heeft dat een voordeel: ik wil verder kijken! 
En het niveau MOET gewoon naar boven gaan vanaf wanneer Hannibal on the run is. Hoewel de eerste vijf episodes van S1 zwak zijn (maar de moorden wel dragend zijn), verwacht ik nog veel van meest beroemde serial killer. En de serie geeft me zin om de films te herzien.
Ze zijn trouwens begonnen met WORLD WITHOUT END op tv (geprogrammeerd net vóór HANNIBAL). Is ook zeker de moeite waard. Ligt in dezelfde lijn als zijn voorganger, maar is minstens even goed. Ik heb me de twee boeken al aangeschaft.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
De opnames van seizoen drie zijn begonnen in oktober 2014. Bekend is dat het zich zal gaan afspelen in Italië, verrassende keuze vind ik. Qua personages zullen Hannibal Lecter en Bedelia Du Maurier sowieso terugkeren in het derde seizoen. Persoonlijk hoop ik tevens ook op Will Graham en Alana Bloom.
Nog even afwachten dus.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Ik kan niet wachten tot het weer begint. Italiaanse gerechten dus 
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Ik kan niet wachten tot het weer begint. Italiaanse gerechten dus
Hoop dan ook een moord op/aan de toren van Pisa.
Delarss
-
- 50 berichten
- 80 stemmen
Bedelia is mysterieus en interessant, ben benieuwd wat haar verhaal is.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Seizoen drie zal donderdag 4 juni beginnen!
the hustler
-
- 180 berichten
- 2831 stemmen
Erg tegenvallende serie. Na 10 minuten van de vierde aflevering uitgezet. De rol van Mads Mikkelsen als Hannibal Lecter slaat totaal niet aan: geen greintje charisma. Niks dreiging. Totaal humorloos. Nee: hij komt nog niet tot aan de knieën van Anthony Hopkins. Het personage Will Graham is totaal ongeloofwaardig en strontvervelend om naar te kijken. Fishburne staat er maar wat slap bij te niksen. Verder zijn trouwens ook zowat alle andere acteerprestaties ondermaats. Het plot slaat nodeloos alle kanten uit wegens gebrek aan visie. Het is allemaal veel te oninteressant om de aandacht vast te kunnen houden.
Deze reeks heeft dus geen meerwaarde ten opzichte van de films en is alweer een bewijs dat de meeste series in het huidige aanbod al snel een veel te lang uitgesponnen scenario hebben om een heel seizoen boeiend te kunnen blijven. Maak er niet nodeloos 10 uur per seizoen van, gooi alle overtollige vulling overboord en bal het samen tot een uppercut van twee uur.
De laatste jaren is serieverslinden touwens wat mij betreft steeds minder geworden. Het hoogtepunt is duidelijk al een tijdje voorbij: te veel reeksen zijn zo sterk gelijk aan elkaar qua format dat het lijkt of je voortdurend naar eenheidsworst zit te staren. Gelukkig zijn er in het filmaanbod nog genoeg parels te vinden om die sleur te doorbreken.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Krijg nu erg veel zin in het derde seizoen. Aftellen kan beginnen!
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Ter vermelding, 't derde seizoen is eergisteren weer van start gegaan op NBC.
eppo349
-
- 874 berichten
- 4063 stemmen
Inmiddels de eerste van seizoen 3 gezien. Ik zit er nog niet in, een overdaad aan mooie shots maken het voor mij nog niet boeiend genoeg....
Breur
-
- 355 berichten
- 1010 stemmen
Inmiddels de eerste van seizoen 3 gezien. Ik zit er nog niet in, een overdaad aan mooie shots maken het voor mij nog niet boeiend genoeg....
Net ook de 1e aflevering gezien, viel mij ook op. Stijlvol gefilmd, echter voegt het niets toe. Beetje vage eerste aflevering.
Rien
-
- 114 berichten
- 45 stemmen
De 2e en 3e doen hetzelfde.. Een genot om naar te kijken maar over het algemeen losse flarden met nog niet echt samenhangende verhaallijnen.. Ben wel erg benieuwd naar waar dit toe werkt maar so far is het nog niet echt om uit te kijken naar een nieuwe ep.
Episode 3 begint al iets meer verhaal te vormen maar vooralsnog op een laag pitje. Screens en de sound is wel lekker grauw en disturbing.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Ondanks dat ik nog moet starten aan seizoen drie, vind ik dit bijzonder jammer nieuws: ‘Hannibal Cancelled': NBC Drama Will Not Return for Season 4 | Variety
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
3 seizoenen, dat is voor Fuller best lang, zo niet een record.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Jammer inderdaad. Hopelijk sluiten ze de serie met dit seizoen dan wel fatsoenlijk af.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Nee, dit is toch wel een ontzettende rukserie, foei Fuller, foei.
Artemis
-
- 3868 berichten
- 2396 stemmen
Ondanks dat ik nog moet starten aan seizoen drie, vind ik dit bijzonder jammer nieuws: ‘Hannibal Cancelled': NBC Drama Will Not Return for Season 4 | Variety
Goeie kans dat het verder gaat op een andere netwerk. NBC gaf gemiddeld 185,000 dollar uit per aflevering wat in vergelijking met de meeste andere TV series behoorlijk weinig is. Even afwachten dus.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Verschillende bronnen geven aan dat enkel Amazon de serie kan oppikken wegens contractuele (?) redenen. Verder is de cast vorige week 'losgelaten' van hun Hannibal-contract om verder werk te zoeken, en heeft Fuller natuurlijk American Gods in zijn vizier staan. Kans is eerlijk juist niet al te groot.....
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
American gods klinkt wel of dat beter bij Fuller past.