- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Zijn ze nu gewoon gestopt met het uitzenden op tv? Want wat er nu is geweest had ik allemaal al gezien, hoopte juist te zien wat hier allemaal na komt 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Zou het je niet durven te vertellen aangezien ik het niet op tv volgde maar je kunt de serie natuurlijk ook gewoon kopen, is ook veel makkelijker en bovendien zo de moeite waard en zeker wanneer je fan van Lynch bent, maar dat zit met jou (aan je stemtabel te zien) volgens mij wel goed. 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Absoluut, maar dat zou ik zowiezo al doen. Het leek me juist weer prettig een serie te hebben om op tv te gaan volgen, als ik de DVD aanschaf kijk ik ze allemaal gelijk achter elkaar 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Aah ik begrijp het. Vind het zelf juist fijn om eerst bijvoorbeeld een aantal afleveringen achter elkaar te kijken om er beter in te komen inplaats van bijvoorbeeld iedere keer een week te wachten op de volgende, maar ieder doet dit op zijn eigen manier- natuurlijk. Maar nu de sinterklaas en kerst periode er weer aankomen weet je in ieder geval wat je moet vragen. 
Waar was je overgens gebleven met kijken, weet je dat. ?
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Het is al weer een tijdje terug, maar volgens mij was Leo net ontwaakt (en ontsnapt waarna hij Windom Earle ontmoet) en werd James geframed voor moord.
Op tv stopte het bij Lelands dood dus ik heb al wel een heel stel afleveringen erna gezien volgens mij, maar ik weet nog steeds niet hoe het nu allemaal 'af loopt'.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
@ Ramon K;
Twin Peaks is ook heel erg soapie. Wat dat betreft wordt het nog een stukje erger in seizoen 2. Ik vind juist die unieke mix van surrealisme en soapelementen bizar goed werken en dat komt in seizoen twee erg goed tot zijn recht, hoewel er halverwege wel een ontzettend inkakmoment is.
De afleveringen geregisseerd door Lynch, zijn trouwens allemaal ogenblikkelijk van een veel hoger niveau.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Het is al weer een tijdje terug, maar volgens mij was Leo net ontwaakt (en ontsnapt waarna hij Windom Earle ontmoet) en werd James geframed voor moord.
Op tv stopte het bij Lelands dood dus ik heb al wel een heel stel afleveringen erna gezien volgens mij, maar ik weet nog steeds niet hoe het nu allemaal 'af loopt'.
film88888
-
- 869 berichten
- 919 stemmen
Heb net de serie uit, maar vond het einde heel heeeeeel apart, en raar !
en kan er niet aan uit, want het lijkt of het nog niet gedaan is, dus ik vroeg me af heeft Twin Peaks 29 afleveringen, en 2seizoenen?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En een film "fire walk with me" die zich afspeelt voor de moord op miss Palmer.
film88888
-
- 869 berichten
- 919 stemmen
En een film "fire walk with me" die zich afspeelt voor de moord op miss Palmer.
ja die heb ik gezien voor de serie. Die heb ik al in men kast zitten, maar gewoon jammer dat de serie super raar eindigt 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Wat vond je daar zo raar aan dan, snapte je het soms niet ofzo? Ik vond het persoonlijk de perfecte climax, bleef dan ook met kippenvel achter.
film88888
-
- 869 berichten
- 919 stemmen
Wat vond je daar zo raar aan dan, snapte je het soms niet ofzo? Ik vond het persoonlijk de perfecte climax, bleef dan ook met kippenvel achter.
het kippenvel was er, maar gewoon nu zit Bob in Cooper, en thats it, en wat gebeurd er nu met Leo, en Catherine, en Andrew, en Audrey (met die bom) ???
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Die zijn dood , tenminste dat neem ik aan van wel.
Ennu kun je je berichtje tussen spoilers zetten want als andere die het nog niet gezien hebben dit lezen verpest het natuurlijk het hele einde!
xenne
-
- 903 berichten
- 1369 stemmen
Zijn ze nu gewoon gestopt met het uitzenden op tv? Want wat er nu is geweest had ik allemaal al gezien, hoopte juist te zien wat hier allemaal na komt 
xenne
-
- 903 berichten
- 1369 stemmen
Het is al weer een tijdje terug, maar volgens mij was Leo net ontwaakt (en ontsnapt waarna hij Windom Earle ontmoet) ..
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
maar hun redenen wel zullen hebben.
Stel je daar maar niet al te veel bij voor 
Kaaasgaaf
-
- 12 berichten
- 12 stemmen
Heb in twee weken tijd de gehele Twin Peaks-serie gekeken. Had er al zo veel over gehoord dat mijn verwachtingen torenhoog waren, maar het bleek zelf nóg beter dan ik me voor had kunnen stellen. Echt de beste serie die ik ooit heb gezien!
Alleen retejammer dat ze nooit een derde seizoen hebben mogen maken. Want de laatste aflevering van seizoen 2 is natuurlijk wel een héél slap einde voor zo'n briljante serie. Was daar echt een paar dagen behoorlijk ziek van!
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Dus ben hem nu weer aan het volgen. Heb al zin in volgende week!
paradis
-
- 79 berichten
- 136 stemmen
Voor de 2e keer gezien. Beste serie die ik ooit gezien heb, geweldig.
En zo jammer dat er geen verder vervolg op is gekomen.
Heeft iemand een idee welke serie in de buurt komt van Twin peaks?
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Net de serie weer in z'n geheel bekeken.
Opmerkelijk, want vroeger vond ik de serie ronduit briljant. Nu moetik constateren dat serie 1 erg goed is maar dat de tweede serie enorm inzakt wat betreft scenario.
xenne
-
- 903 berichten
- 1369 stemmen
gisteren laatste aflevering gezien op Canvas. over de hele serie heb ik geniale momenten gezien, maar ook mindere momenten, vooral tijdens het 2e seizoen als de moordenaar op Laura Palmer ontmaskerd werd moet de serie zich opnieuw op gang trekken en dat ging nogal moeizaam. ik had soms wat last van een overdaad aan overbodige zijverhaaltjes. laatste aflevering was wel weer een hoogtepunt en uiteindelijk jammer dat er geen vervolg meer kwam, want nu blijf je toch met een pak vragen zitten.... een overall gemiddelde van 4/5 voor deze serie. en nu kan ik eindelijk de film gaan bekijken.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Geweldige serie, 30 weken lang gekluisterd aan de tv op Canvas. Zelden zo'n meeslepende serie gezien. Ik was het forum wat aan het doorbladeren en ik las dat je naast Twin Peaks Fire Walk With Me nog een andere film had? Of is die mee uitgezonden door Canvas?
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Nee naast Fire Walk With Me is er (naar mijn weten) geen andere film.
Er is echter wel een filmversie van de pilot gemaakt met een afgerond einde.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hoe gaat die filmversie dan in zijn werk? Weet je dan ineens wie Laura heeft vermoord?
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Ik heb hem ooit gezien, maar volgens mij wordt het open gelaten. Ik ben echter niet helemaal zeker. Misschien dat iemand anders het weet?
Edit: Hier staat er iets over. Het komt er in ieder geval op neer dat de pilot versie anders is dan degene die op tv is uitgezonden en die op de dvd box staat. Ik heb hem zelf op video liggen, maar zoals gezegt is het alweer een eeuwigheid geleden dat ik hem zag.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het wordt vrij duidelijk in FWWM.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Is die alternatieve versie nog ergens te pindakazen? Heb juist de Fire Walk With Me dvd gekocht en nu wil ik die alternatieve pilot ook zien natuurlijk 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
De overige twintig minuten zijn op youtube te bekijken in twee stukken,
YouTube - Twin Peaks Pilot (European Closed Ending) - PART 1 OF 2 - youtube.com
AmazingPP
-
- 2524 berichten
- 1859 stemmen
Ik heb deze serie in een tijdsbestek van een week helemaal gezien. Geweldig verslavend!! Alles gekocht op VHS en nu heb ik de beide seizoenen op DVD. Waarvan ik dan wel weer peultjes schijt is dat er na verschijning van die twee seizoenen een z.g. gouden box verschijnt en die schijnt dan ook nog completer te zijn dan de eerste twee boxen! (kan iemand mij vertellen waarom eigenlijk??)
Binnenkort begin ik opnieuw met deze serie, nu vanaf DVD en ik ben benieuwd of hij me weer zo inpakt als eerst.
U hoort nog van mij.