• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.078 films
  • 12.209 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.002 gebruikers
  • 9.371.874 stemmen

Twin Peaks

zoeken in:

TonyMontana

• 394 berichten
  • 4803 stemmen

AmazingPP schreef:

....z.g. gouden box verschijnt en die schijnt dan ook nog completer te zijn dan de eerste twee boxen! (kan iemand mij vertellen waarom eigenlijk??)

.....

.

De gouden box heeft de 2 versies van de pilot + geremastered beeld/geluid + verschillende extras (docu's, interviews, deleted scenes...) + 12 postkaarten....

weaselweasel

• 268 berichten
  • 372 stemmen

AmazingPP schreef:

Ik heb deze serie in een tijdsbestek van een week helemaal gezien. Geweldig verslavend!!

Ik had precies hetzelfde. Op een Zondmiddag liet een vriend van me nietsvermoedend de pilot kijken... Een week later zat ik aan de slotaflevering.

Stel je voor dat je na elke episode een week moet wachten.. Ik vond het al ondraaglijk als ik na 4 episodes per dag weer moest wachten tot de volgende ochtend

Waarvan ik dan wel weer peultjes schijt is dat er na verschijning van die twee seizoenen een z.g. gouden box verschijnt en die schijnt dan ook nog completer te zijn dan de eerste twee boxen! (kan iemand mij vertellen waarom eigenlijk??)

Seizoen 1 op DVD is verschrikkelijk slecht overgezet. Het beeld is slecht, onscherp en er zitten zelfs bugs in.

De goldbox is waanzinnig: haarscherp beeld en geluid, incl. de alternatieve pilot en om het helemaal compleet te maken een héél mooie bonusdisc met fatsoenlijke interviews (dus niet die crap die op de seizoen1-box stond), deleted scenes en degelijke documentaires over het maken van de serie. Must-have dus.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

ik heb net de goldbox op bol.com besteld voor 42 euro

nog nooit een aflevering gezien, ben heel erg benieuwd!

Pi2

• 36 berichten
  • 534 stemmen

Heb net de serie afgekeken. Rommelig einde, ik heb blijf met een hele hoop vragen zitten, alsof het geld op was. Wat ik me afvroeg, die ruimte aan het einde, is dat het voorportaal? En wie moet die dwerg voorstellen en waarom praten ze zo raar?

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

niet spoileren dude

ben bijna op t einde.. vind t een hele toffe serie met een hoop leuke personages en toffe dialogen. Jammer dat er maar 22 afleveringen zijn..

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Het zijn er 29 hoor.

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

Gister de laatste aflevering gezien, toffe serie zonder een bevredigend einde helaas.

De hoofdverhaallijn kon me soms niet blijven boeien maar de geweldige personages hielden het leuk

Pete

Nadine

Andy

Lucy

Tharoy

• 313 berichten
  • 511 stemmen

Ik ben er ook mee begonnen. Toffe serie, interessante en grappige personages zoals de FBI man, en idd Lucy en Andy, en de zuurpruim die hen later komt versterken. Er hangt een leuk mysterieus sfeertje, door de mooie muziek. Het Twin Peaks deuntje kan ik bijna dromen. Gauw verder kijken dus .

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

dit deuntje: YouTube - Moby - Go

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Dat zou Moby willen. Moby heeft het deuntje gejat van Angelo Badalamenti die de muziek voor Twin Peaks maakte. Bovendien zat die sample eigenlijk niet in de oorspronkelijke versie van Go!

Curly1985

• 819 berichten
  • 357 stemmen

haha niet? hele nr draait om die melodie maargoed

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Laura Palmer theme!

Hoe vaak ik het ook hoor. Kippenvel tot aan mijn oren, iedere keer weer.

Edit: Iemand de Badalementi soundtrack/score al in bezit? Staan naast de bekende stukken ook wat bijzondere dromerige nummers op, vooral die in samenwerking met Julee Cruise (The Nightingale) Erg mooi!

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Tuurlijk heb ik die in bezit. Een must-have als Lynch-liefhebber.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Heb hem toevallig een tijdje terug gekocht voor 5 euro.

Bijna alleen maar geslaagde tracks, maar als luister album misschien niet volledig geslaagd. Inderdaad meer een hebbedingetje voor mij.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

dutchtuga schreef:

Tuurlijk heb ik die in bezit. Een must-have als Lynch-liefhebber.

Hier ook in bezit. Evenals de soundtrack van Fire Walk With Me.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Eveneens in bezit. Net als een hoop andere Badalamenti's, by the way.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Gizzmann schreef:

Heb hem toevallig een tijdje terug gekocht voor 5 euro.

Bijna alleen maar geslaagde tracks, maar als luister album misschien niet volledig geslaagd. Inderdaad meer een hebbedingetje voor mij.

Niet? Juist wel. Heerlijk rustgevende en spooky muziek. Fascinerend.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Ik heb twee jaar geleden de pilot gekeken. (klik)

Ben van plan nu serieus te gaan kijken, maar heb weinig zin om die anderhalf uur opnieuw te bekijken. Ik denk dat ik toch maar gewoon 'begin' met episode 1. Of is het echt essentieel om de personages te kennen (voor zover dat mogelijk is op basis van de pilot) voordat ik aan episode 1 begin?

Vincent!

• 70 berichten
  • 523 stemmen

BlueVelvet schreef:

Ik heb twee jaar geleden de pilot gekeken. (klik)

Ben van plan nu serieus te gaan kijken, maar heb weinig zin om die anderhalf uur opnieuw te bekijken. Ik denk dat ik toch maar gewoon 'begin' met episode 1. Of is het echt essentieel om de personages te kennen (voor zover dat mogelijk is op basis van de pilot) voordat ik aan episode 1 begin?

Vind ik eigenlijk wel. Tenzij je het nog heel goed kan herinneren.

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Thanks, maar ik heb de pilot 'screenend' bekeken (de belangrijkste gebeurtenissen en personages even herbekeken, er verder doorgespoeld). Ik ben inmiddels al bij episode 6
de scene met dwerg en Laura uit jouw avatar was fenomenaal!

\\edit: wow, wat een einde van seizoen 1...

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Cool, toen ik The Giant hoorde praatte herkende ik de voice samples uit Substrata (Biosphere). Ook dacht ik vrij duidelijk een Nederlands accent te herkennen, en inderdaad: Carel Struycken, een Nederlander.

Dit weet iedereeen natuurlijk al, maar grappig om het zelf te herkennen

Tharoy

• 313 berichten
  • 511 stemmen

Al een tijdje geleden afgekeken. Tja. Geweldige serie. Alleen het einde was onbevredigend, en was eigenlijk bedoeld als een cliffhanger voor seizoen 3, die er eigenlijk had moeten komen gezien het verhaal. Maar goed, na twee seizoenen was de inspiratie om nog meer te maken misschien wel een beetje op.

Overigens heb ik good old 'Bob' als avatar gekozen. Wat een spooky gast zeg.

Keepertje8

• 35 berichten
  • 253 stemmen

Geweldige serie, denk niet dat dit ooit nog overtroffen gaat worden. De scène waarin Laura begraven wordt vind ik persoonlijk de beste scène van de hele serie, ook al is de eerste keer BOB die over de bank kruipt ook iets wat ik nooit meer zal vergeten. Wat een kippenvel! Zou er een boek over kunnen schrijven.

Peter C

• 31 berichten
  • 229 stemmen

Wat een fabuleuze en geweldige serie toch! Favoriete afleveringen zijn: 8, 16, 17,28 en 29. Nadat Leland/BOB wordt opgesloten zijn de afleveringen wat minder geworden maar hoe meer je naar het einde komt hoe geweldiger het wordt. Een prachtig open einde waardoor je met veel vragen blijft zitten. Weet niet of deze link al een keer gegeven is maar hier staan veel antwoorden op belangrijke vragen: http://www.twinpeaks.org/faqtop.htm

Een absoluut meesterwerk. Duidelijk 5* wanneer dat zou kunnen.

Vincent!

• 70 berichten
  • 523 stemmen

BlueVelvet schreef:

Cool, toen ik The Giant hoorde praatte herkende ik de voice samples uit Substrata (Biosphere). Ook dacht ik vrij duidelijk een Nederlands accent te herkennen, en inderdaad: Carel Struycken, een Nederlander.

Dit weet iedereeen natuurlijk al, maar grappig om het zelf te herkennen

Hij wordt ook gesampled op Endtroducing van DJ Shadow.

weaselweasel

• 268 berichten
  • 372 stemmen

BlueVelvet schreef:

Ik moet altijd lachen om Carel Struycken. De enige reden dat hij in al die grote films zit is zijn lengte. Meestal ook 'stomme' rollen, en nu weet je dus waarom. De man kan niet acteren, laat staan Engels spreken.

Wel geweldig gecast als Giant. Ik denk, als je geen Nederlander bent, dat het er allemaal nog iets bizarder op maakt.

Franklin1975

• 343 berichten
  • 419 stemmen

Curly1985 schreef:

ik heb net de goldbox op bol.com besteld voor 42 euro

nog nooit een aflevering gezien, ben heel erg benieuwd!

Was dat maar waar!!! Hij is bijna het dubbele.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

???? De box ligt in de Mediamarkt ook gewoon voor het bedrag van tussen de 40 en 50 euro. Zitten overigens geen 12 postkaarten bij, zoals bovenaan deze pagina(24) wordt beweerd. Er zitten "alleen maar" 10 dvd's in en een papiertje met erop de inhoud van alle dvd's(die wel behoorlijk indrukwekkend zijn)

Heb inmiddels in 1 dag de pilot, afl. 1 en 2 gekeken. In de pilot was het acteerwerk soms beroerd, maar je komt er steeds beter in en de serie is echt lekker mysterieus.

Blijft een vreemde snuiter, die David Lynch, but i love it

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Net het eerste seizoen uitgekeken. Ik ben er onder de indruk, geweldige soundtrack met erg mooie shots en goede acteerprestaties.

Ik ben nu erg benieuwd naar het 2de seizoen dat ik over een week ofzo eens ga mee beginnen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Vond de acteerprestaties zo nu en dan wel erg over de top(lees: slecht), maar om de 1 of andere reden kan ik me er totaal niet aan storen. Kyle MacLachlan speelt hier volgens mij de beste rol van z'n leven, echt geweldig. Net zoals een heleboel andere vage/weirde personages in TP, de soundtrack is geweldig en je wordt helemaal in het mysterie gezogen.

Ben wegens tijdgebrek nog maar bij aflevering 12.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.