menu

Overig / Televisie / Ik zoek... een soortgelijke serie (zelfde genre / onderwerp)

zoeken in:
In Overigen > Televisie > ik zoek een tv kookprogramma:

Ik zoek een goed tv kookprogramma (iets wat lijkt op Wout Bru)

Heeft iemand een advies?

24 kitchen staat helemaal vol met kook programma's

Dick2008
ikkee schreef:
In Overigen > Televisie > Lesbiesche personage:

Wie kent er nieuwe serie's en films met lesbiesche personage's.
Ik heb er al heel wat gezien dus ben opzoek naar andere films/serie's.

Film >> Genres en landen >> Lesbische films/series

In Overigen > Televisie > goede serie:

hallo

ik heb even geleden prison break en breaking bad gezien maar vind nu niet echt een serie die aan deze twee kan tippen. Zelf vind ik prison break nog veel beter dan breaking bad, omdat het gevangenisleven in een serie mij wel aanspreekt.

is er iemand die suggesties heeft voor andere series?
alvast bedankt

Oz gaat over het gevangenisleven, alleen is het totaal niet vergelijkbaar met Prison Break. Aan de ene kant wat theatraler, maar ook ietwat realistischer. Meer gericht op drama dan actie.

bedank voor de reactie ik zal er zeker eens naar kijken

Bij Overigen > Televisie > Favoriete tv-series:

welke series kunnen jullie me aanraden?
Hierbij mijn lijstje
Breaking Bad gekeken 10/10
Walking dead ook favoriet 9/10
House of cards 8/10
Orang is the new black vond ik niks aan na paar aflev afgehaakt

Ik zoek liefst in de genre thriller geen love story series

bedankt !

Hoi allemaal,

Ik ben geen echte seriekijker, maar sommige series vind ik grandioos. Series als Breaking Bad, Lost en Prison Break gaan mij na een tijdje tegenstaan door de overvloed aan plot en minder oog voor sfeer. Series als The Wire en Sopranos vind ik heel aardig, alleen de drang naar een film wordt op den duur te sterk. Series die ik geweldig vind:

- Mad Men
- Rectify
- Twin Peaks
- Carnivale

Is er iemand die mij wat tips kan geven die matchen met bovenstaand rijtje? Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan Lynch-invloeden, focus op sfeer (audiovisueel) en realistische personageontwikkelingen (bijvoorbeeld Don Draper in Mad Men en Daniël Holden in Rectify).

randomlid schreef:
Bij Overigen > Televisie > Favoriete tv-series:

welke series kunnen jullie me aanraden?
Hierbij mijn lijstje
Breaking Bad gekeken 10/10
Walking dead ook favoriet 9/10
House of cards 8/10
Orang is the new black vond ik niks aan na paar aflev afgehaakt

Ik zoek liefst in de genre thriller geen love story series

bedankt !

Neem dat het een serie moet zijn die op Netflix staat, aangezien alle series die je tot nu toe gezien hebt ook op Netflix staan?

SergioMalick schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben geen echte seriekijker, maar sommige series vind ik grandioos. Series als Breaking Bad, Lost en Prison Break gaan mij na een tijdje tegenstaan door de overvloed aan plot en minder oog voor sfeer. Series als The Wire en Sopranos vind ik heel aardig, alleen de drang naar een film wordt op den duur te sterk. Series die ik geweldig vind:

- Mad Men
- Rectify
- Twin Peaks
- Carnivale

Is er iemand die mij wat tips kan geven die matchen met bovenstaand rijtje? Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan Lynch-invloeden, focus op sfeer (audiovisueel) en realistische personageontwikkelingen (bijvoorbeeld Don Draper in Mad Men en Daniël Holden in Rectify).

The Leftovers doet het zowel audiovisueel als met personageontwikkeling erg goed. Daarbij komt ook nog het fantastische camerawerk en tevens briljante muziek. Twee seizoenen, met elk tien afleveringen. Seizoen drie is reeds aangekondigd.

Jellesteeg schreef:
(quote)

Neem dat het een serie moet zijn die op Netflix staat, aangezien alle series die je tot nu toe gezien hebt ook op Netflix staan?

hoi
Nee hoeft niet persee van Netflix te zijn, ONdertussen aan Prison Break begonnen .....tot nu toe tevreden !
Thks Jellesteeg

[quote]Jellesteeg schreef:
(quote)

Bedankt voor de tip! Ik zal er spoedig mee beginnen en dan hoor je van me wat ik ervan vond! Zijn er nog verder nog meer mensen met tips?

Daar ben ik weer! The Lefevere zit er al weer op, maar de zoektocht blijft erg lastig naar series. Heeft iemand nog een leuke tip voor een serie die in het straatje van Leftovers, Carnivale en Rectify past? Ook Mad men en Twin Peaks bevielen erg goed. Bij films weet ik meestal wel iets te vinden, maar series komen niet zo gedetailleerd op internet voor, zodat je kan kijken of het bij je past.

SergioMalick schreef:
Daar ben ik weer! The Lefevere zit er al weer op, maar de zoektocht blijft erg lastig naar series. Heeft iemand nog een leuke tip voor een serie die in het straatje van Leftovers, Carnivale en Rectify past? Ook Mad men en Twin Peaks bevielen erg goed. Bij films weet ik meestal wel iets te vinden, maar series komen niet zo gedetailleerd op internet voor, zodat je kan kijken of het bij je past.

Hannibal is goed. Duistere, aparte maar ook zeer vermakelijke serie over Hannibal Lecter. Hugh Dancy en Mads Mikkelsen spelen fantatisch. Kijk ook vooral even naar de beoordelingen op IMDB.

Les Revenants (The Returned) wellicht. Franse dramaserie, die ook een lekkere mysterieuze sfeer heeft.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5bv_5IBPVuo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Malick
Zijn er ook (hedendaagse) series die zich minder focussen op conversaties / plots / cliffhangers? Wat meer poëtischer / contemplatiever / atmosferisch? Dat er ook 'stiltes' zijn van bezinning. En dat bijvoorbeeld de omgeving / natuur / landschap een belangrijk rol spelen. Of kan dat echt niet bij series?

Malick schreef:
Zijn er ook (hedendaagse) series die zich minder focussen op conversaties / plots / cliffhangers? Wat meer poëtischer / contemplatiever / atmosferisch? Dat er ook 'stiltes' zijn van bezinning. En dat bijvoorbeeld de omgeving / natuur / landschap een belangrijk rol spelen. Of kan dat echt niet bij series?

Misschien zoek je zoiets als Rectify.

Malick
Toevallig het eerste seizoen afgelopen zaterdag besteld. Ben benieuwd.

ik ben eigenlijk opzoek naar ene leuke nieuwe serie. Ik heb verschillende genres die ik erg leuk vond, dat maakt het ook lastiger een goede serie te kiezen, ik zal ze even in categorieen noemen:

vrouwen series: gossip girl, one three hill, the vampire diaries, pretty little liars

actie: the blacklist, game of thrones, homeland, prison break

overig: suits, friends, the big bang

als ik nou de 3 beste zou moeten noemen zouden dat: suits, homeland en game of thrones zijn.

Kan iemand een leuke serie noemen die ik kan kijken?

Jellesteeg schreef:
(quote)

Misschien zoek je zoiets als Rectify.

Precies dit. Overigens zoek ik nog naar meer van dit soort series.

Gh8st schreef:
Les Revenants (The Returned) wellicht. Franse dramaserie, die ook een lekkere mysterieuze sfeer heeft.

(embed)

IK zie dat op netflix de vs versie staat. Hoe is deze ook in vergelijking met het origineel?

Ik heb van de Amerikaanse de eerste 1 of 2 afleveringen gezien en die waren in principe een herhaling maar dan een stuk minder goed uitgevoerd. Zeker de sfeer vond ik in de Franse een stuk beter neergezet. Daarnaast is de Amerikaanse versie volgensmij alweer gecancelled na het eerste seizoen.

Ik ben op zoek naar een Serie en kan maar geen keuze maken, de series die ik gekeken heb zijn:
- Prison Break (8/10)
- Arrow (8.5/10)
- The Blacklist (10/10)
- White Collar (10/10)
- Dexter (10/10)
- Shooter (7.5/10)
- The Bridge (7/10)
- Orphan black (6/10)

Iemand tips voor een serie, ik hou zoals jullie zien een beetje van politie/fbi series of series met actie erin. En natuurlijk een meeslepend verhaal.

Bobblin92

Een serie met lekker harde actie en een uitstekend verhaal: Banshee.

Waarom maakt Discovery Channel en National Geographic echt alleen nog maar zware kutdocu's. Is niemand nog geinteresseerd in paleontologie of de ruimte, ofzo. Echt fucking erg! Ik denk, het enige dat we gehad hebben is die nieuwe Mars serie (van Mars kolonisten), een reboot van Cosmos (en gelukkig tweede seizoen aangekondigd) en paar flut marketing docu's rond klimaatverandering die gewoon echt mega saai zijn. En die goede storm chase en survival programma's zijn ook al dood. Echt, is iedereen nu geinteresseerd in truck drivers, goudjagers en of Hitler niet in Zuid-Amerika leeft, en nog steeds leeft. DJeezes zeg.

Bobblin92 schreef:
Ik ben op zoek naar een Serie en kan maar geen keuze maken, de series die ik gekeken heb zijn:
- Prison Break (8/10)
- Arrow (8.5/10)
- The Blacklist (10/10)
- White Collar (10/10)
- Dexter (10/10)
- Shooter (7.5/10)
- The Bridge (7/10)
- Orphan black (6/10)

Iemand tips voor een serie, ik hou zoals jullie zien een beetje van politie/fbi series of series met actie erin. En natuurlijk een meeslepend verhaal.

Wat als een briljante serie wordt gezien, en nota bene op Belg en Ned. 2 (of zo) te zien is (geweest), is de Britse serie Endeavour.

Afgelopen periode twee series gezien '13 Reasons Why' en 'Black Mirror'. Beide series bleven even hangen na afloop en liep er een beetje mee rond in het hoofd.

Heb jij dit weleens meegemaakt met nog andere series? Inmiddels vele (goede) series gezien, maar weinig die me na afloop aan het denken heeft gezet (dat kan natuurlijk ook aan mij liggen)

Mescaline (moderator)
Ik vroeg mij zomaar eens af, of er nog nieuwe sitcoms zijn uitgekomen die de moeite waard zijn? Beetje in de style van bijvoorbeeld Big Bang Theory en soort gelijken.

Bij Overig > Televisie > Ozark (Netflix):

Zijn er nog zo series zo goed als deze hier en breaking bad?

kappeuter (crew)
schumacher schreef:
Zijn er nog zo series zo goed als deze hier en breaking bad?

Fargo

Ik ga eens zien. Morgen eens aan beginnen.

Geralt of rivia
Serie verglijkbaar met game of thrones groet geralt of rivia

Gast
geplaatst: vandaag om 23:28 uur

geplaatst: vandaag om 23:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.