menu

Overig / Televisie / Basta

zoeken in:
Wie heeft hier al naar Basta gekeken? Gemaakt door de groep van Neveneffecten.

Een echt wereldprogramma
Ik vond de vorige aflevering met 'mobistar containers' al hilarisch, maar met belspelbedrog doen ze NOG beter.

Ze staan gewoon in alle kranten, en zelf de overheid heeft al gereageerd. Intussen heeft VTM besloten om de belspelletjes op te doeken.

En die kerel van gisteren (Gaetan de Weert) is echt een fenomeen! Die heeft voor de moment op nog geen 24u 45.000 facebook-fans (op een Vlaamse bevolking van 6miljoen). Daarnet eens gerefreshed; en op 2 seconden tijd 16 fans er bij

De aflevering van gisteren:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=zE70nooQO7g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=Pk_TT1KFwzU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=Nfv5yoqmGXM

https://www.youtube.com/watch?v=wbxJ8JYw_jI

https://www.youtube.com/watch?v=EOTv_-sgY7M

https://www.youtube.com/watch?v=562Ldy14Td0

Of voor wie niet alle filmpjes wil bekijken: De essentie er uit:

https://www.youtube.com/watch?v=mBfbnSqno_8

7 filmpjes, phoe.

Je bent er wel heel dol op ja.

Heel Vlaanderen is er dol op.

Het laatste filmpje gaat eigenlijk over de 'ontknoping'

Nomak
Heel Vlaanderen is er dol op? Ik heb zelfs nog nooit van dat programma gehoord.
Lijkt me wel interessant. Straks eens die filmpjes bekijken.

Dit is inderdaad een zalig programma.

Sinds gisteren wordt er overal gepraat over het programma, heb het zelf helaas gemist maar het was blijkbaar serieus de moeite en ook met resultaat:
Cobra.be - deredactie.be

Nomak schreef:

Het programma kent dan ook nog maar 2 afleveringen maar als je bekijkt wat voor een effect het heeft gehad. De kranten staan er vol mee, interviews in elk boekske, hoofdpunt in elk journaal... De mannen hebben er even eigenhandig voor gezorgd dat die vervelende belspelletjes van de televisie zijn en hebben ook nog eens een dikke 4.000 euro gewonnen met het programma zelf, al zou ik er niet van verschieten dat ze het niet krijgen.

Het was altijd al een team om in het oog te houden maar nu heb ik er eindeloos respect voor

Nomak schreef:

In een grot gewoond de laatste dagen?
Was overal voorpagina-nieuws

Nomak
Wat een reactie alweer. Ja, ik heb in een grot gewoond.
Misschien had ik wel wat anders te doen dan het volgen van een televisieprogramma. Ik heb ook de behoefte en de tijd niet meer om kranten en boekjes te lezen.

ace leader
Dit is echt een GENIAAL televisieprogramma.

de eerste 2 afleveringen zijn ongehoord...eerst de geniale container-grap en in de 2e aflevering de undercover in de belspelprogramma's

wie dit niet leuk vindt, is denk ik gek of te lui om het te proberen.

Vraag me af hoe ze ooit het niveau van die eerste twee afleveringen vast gaan houden. Want die waren beide memorabel.

kos
Idd wel geniaal ja, eerlijk is eerlijk.

Ik vind de presentatie van hun docutjes eigenlijk even twijfelachtig als die belspellen zelf. Het stukje met de container was nog een lollig grapje, maar dit opgeblazen undercover gedoe overtuigt niet echt.

IcU
Ik vind het inderdaad een prachtig programma, wat ik er van zie. De spraakmakende fragmenten dus.

AC1
Een presentator als infiltrant, het kraken van de code, het opdoeken van de belspelletjes ... Dit is een Hollywoodscenario waar David Fincher een moord voor zou doen.

djelle
Ja inderdaad een superprogramma! Geweldig grappig, en ook grappig sowieso de manier waarop ze terzelfdertijd vanalles aan de kaak stellen (wij schakelen u door ). En gewoon machtig hoe ze met die irritante belspelletjes afgerekend hebben. Al kan ik wel de twijfels van Onderhond begrijpen, ik had met momenten ook het gevoel dat het allemaal net iets te mooi leek om waar te zijn.

Belspel-Big Brother is "Grootste lul van België"

Slecht nieuws voor onze al maanden stevig klungelende politici: de trofee van 'grootste lul van België' lijkt niet naar één van hen maar naar Pieter Vissers te gaan. Dat is de 'Big Brother' van de belspelletjes, die door Neveneffecten als een bedenkelijke geldwolf werd opgevoerd in hun ophefmakende programma Basta. Op internetfora krijgt hij er serieus van langs. "De grootste lul van België", is nog een van zijn propere eretitels op Facebook.

Pieter Vissers is productiemanager bij Home Games en één van de bedenkers van de zelfverzonnen rekensleutels in belspelletjes, die winnen haast onmogelijk maken. Hij is getrouwd met ex-Idool-kandidate Laura Ramaekers.

Zelf heeft de Limburger zich een pak minder populair gemaakt met zijn wansmakelijke gedrag achter de schermen van zo'n belspelletje. Hij wenste staatssecretaris voor fraudebestrijding Carl Devlies dood en was duidelijk niet opgezet met de kraker van de rekencode: "Lap, geen bonus dankzij Gaëtan De Weert. Ik zou hem graag in elkaar slaan!" Hij zei ook dat wiskundeknobbel en codekraker De Weert zijn job bedreigde. De Neveneffecten bewerkstelligden inderdaad het nefaste gevolg voor de belspellen: VMMa wil ze niet meer uitzenden na alle controverse.

De krant Het Laatste Nieuws kon achterhalen dat er in totaal een viertal 'eindredacteurs' waren, die de spelletjes uitdokterden en ook de presentatoren in hun oortje begeleidden. Veel bellers en geen goede antwoorden stond daarbij gelijk aan een bonus.

Vissers mislukte overigens gisterochtend om zijn Facebookprofiel te verwijderen, weet Het Laatste Nieuws nog. Zijn pagina werd gekaapt en de man kreeg van meer dan duizend internetters de wind van voren. Ook tijdens een belspel gisteren was hij weer kop-van-Jut. Ene Kaniac die binnengeraakte smeet er snel een sneer tussen naar Pieter Vissers. Dat kan u horen in het filmpje onderaan, vanaf 7:21. (hln.be - jv)

AC1
Nu nog een heksenjacht organizeren voor al die belspelsletjes!

Onderhond schreef:
Het stukje met de container was nog een lollig grapje, maar dit opgeblazen undercover gedoe overtuigt niet echt.

Vond het bijzonder overtuigend.

AC1
Toch wat slapjes voor de rest. Eigenlijk zou ik willen dat ze elke week iets ten val brengen. Is dat werkelijk zo veel gevraagd?

"Zeehondenvrije verf, maar kan sporen van panda bevatten."

djelle
Vond de aflevering van maandag opnieuw erg goed. Fantastisch om te zien hoe vleeseters bijeenkomen om lekker te barbequen, wel geëmotioneerd geraken over een onozel kalf die zou geslacht worden. Schattige kalfjes worden dagelijks geslacht, maar van het moment dat ze wat gemoedelijke montage te zien krijgen ontstaat er een band en mag het plots niet meer. Het onderstreept terzelfdertijd ook nog eens hoe machtig televisie kan zijn.

Gelukkig groeien frikandellen gewoon uit de grond en biefstuk aan de bomen.

AC1
Volgens mij gaat het werken en zal er de komende maanden minder kalfsvlees verkocht worden. Kalfje Barabas was trouwens nog schattiger!

Een van de idiootste posts op de facebookgroep die Willy moest redden was: "red Willy, ga naar de slager om worsten"

Yeah right, en waar komt dat Vlees van?

Trouwens, worsten zijn normaal van varkensvlees.

Ik wil even vooropstellen dat ik Basta echt een puike show vindt, geniale humor.

Toch jammer dat dit geen forum is voor het AT5 programma Basta!. Ook echt een waanzinnige show!!

AT5?
Dit gaat hier om de Vlaamse TV-show BASTA!

Was gisteren trouwens de laatste aflevering. Heb het nog niet gezien (geen TV op mijn kot), maar zal dat in de loop van de week wel goed maken( Youtube).
Het was na schijnt behoorlijk heftig, en zelf gevaarlijk.

Dat het gevaarlijk was hebben ze een beetje zelf doen uitschijnen, maar echte dreiging was er nooit

Het was wel een goeie eindaflevering (die robots ), maar die adrenalinekick van bij de belspelletjes hebben ze nooit kunnen evenaren.

Btw, wel leuk hoe ze "Lies van de Belgacom helpdesk" volledig de grond ingeboord hebben

'Basta' tackelt spammers in laatste aflevering.

De vier Neveneffecten hebben hun spraakmakende reeks 'Basta' (Eén) gisterenavond afgesloten met een actie tegen internetfraude. "We hopen dat de Nigeriaanse bende uit de aflevering geen Vlaamse vrienden heeft die na de uitzending aan onze deur staan", aldus Lieven Scheire.

De laatste episode van 'Basta' stond volledig in het teken van spammers en internetfraude. De Neveneffecten begaven zich op het terrein van de "scam baiters", een virtuele gemeenschap die internetoplichters het leven onmogelijk tracht te maken.
"We vonden onze inspiratie bij 419eater.com, de grootste website rond scam baiting", zegt Scheire. "De leden van die site reageren op elke e-mail waarin op de een of andere manier om geld wordt gevraagd. Ze houden de spammers zo lang mogelijk aan het lijntje en leggen lijsten aan van e-mailadressen en telefoonnummers die de fraudeurs gebruiken."

De Neveneffecten waagden zich aan een onderneming die op de website ten stelligste wordt afgeraden: ze regelden een ontmoeting met de spammers.
Na telefonische contacten met de Nigeriaan Kabba volgde een meeting, waarin zogenaamd voor enkele miljoenen goud zal worden verhandeld. De vier testten hoe ver ze kunnen gaan vooraleer de fraudeur zijn biezen pakt.

"Onze gevaarlijkste actie in zes afleveringen 'Basta'", was te horen bij Woestijnvis. "Als Kabba Nederlandstalige vrienden heeft, kan hij ons zonder probleem opsporen." (belga/sps/hln.be)

https://www.youtube.com/watch?v=FsIAfvcC52E

Gast
geplaatst: vandaag om 20:01 uur

geplaatst: vandaag om 20:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.