• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Boer zoekt Vrouw

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nu ja, als de lieftallige Fries / Zweedse boerin haar verlegen glimlach boven tafel haalt, zal het hart van gansch Nederland een tikkeltje sneller kloppen zeker? Daarvoor zijn we mensch!

Door omstandigheden pas dit weekend de afleveringen in kunnen halen, en ook de aflevering van heden avond zal met vertraging worden gekeken. Druk druk druk, waarde liefhebbers van het Enige Echte programma van de Nederlandse Televee! Enfin, laten we de bekoorlijke Bernice er maar meteen bijpakken, no pun intended. Uit liefst 400+ brieven had ze vooral een aantal landgenoten uitverkozen, waardoor het BZV-uurtje gevuld werd met olijke Friese boerenknullen die op de speeddate niet wisten hoe snel ze moesten zeggen dat Bernice qua uiterlijk in elk geval in de smaak viel, 'anders was ik ook allang weer vertrokken.' De kloeke roodharige boy die via het scherm het hart van de jongedame probeerde te veroveren, lijkt voorlopig wat voor te hebben over de allicht wat al te jongetjesachtige concurrentie.

Snel door naar Haico, mister bandana. In zijn zweethut was het puur genieten van de openingszinnen van deze verlegen Deen: hij vond vooral dat iedereen er goed uitzag. Enfin, laten we er niet omheen draaien; dat gold dan vooral voor jonge deerne Jasmijn die als paardenmeisje het hart van Haico binnen een tel in vuur en vlam zette; dat gaat vuurwerk opleveren. Tattoo-girl Ellen lijkt een metsj made in heffen, maar kan Haico zijn emoties onder controle houden!?

Voor Piet is zulks niet al te moeilijk, al werd de keuze ook wel vergemakkelijkt door het vroegtijdig afhaken van liefst 3 (!) dames, door 'persoonlijke omstandigheden.' We weten natuurlijk niet welke die zijn, maar opvallend was het wel. Van de overgebleven dames leek het het beste te matchen met de representatieve en sympathieke Duitsch-Hollandsche Anke, met wie hij alvast wat in het Duits aan het keuvelen was. Dit gaat verder denkelijk een saaie boer worden om te volgen.

Dat kan niet gezegd worden van Claudia, de Française die je eerder in de schouwburg dan op een boerenerf verwacht. Mening kakkineus heer op leeftijd ziet een zonnig pensioen met deze charmante dame wel zitten, maar dan konden ze wel eens van een koude kermis thuiskomen: Claudia weet wat ze wil en ondervroeg haar mannen als waren het verdachten in een moordzaak. Haar keiharde afrekening met de zweverige types leverde haar in huize otherfool alvast dikke vette kudos op; er zou best een gevangenisstraf mogen staan op het als volwassen kerel de horoscoopjes lezen.

Tenslotte dan Richard, de sympathieke boomlange Groninger. Die heeft zijn ogen niet in de zak zitten, en gansch vrouwlijk blond Nederland mocht kennismaken met de noeste werker in het Oosten van Europa. En als-ie een meisje echt leuk vond, ging-ie iets meer naar voren zitten. De Belgische paardenchirurch maakte alvast een goede indruk, en Richard lijkt me wel een type die naast de looks ook voor de brains zal gaan.

Enfin, op naar de dagdate, altijd de minste aflevering maar blij dat het programma weer terug is!

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

otherfool schreef:

...door het vroegtijdig afhaken van liefst 3 (!) dames, door 'persoonlijke omstandigheden.' We weten natuurlijk niet welke die zijn, maar opvallend was het wel...

Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij lag dat aan de regie / indeling. Maar ik zou het terug moeten kijken om zeker te zijn en daar heb ik dan weer geen zin in.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

De analyse van otherfool is wat mij betreft haarscherp.

Inclusief dat de dagdate, de aflevering van gisteren, weinig opleverde.

Behalve dan dat het voorspelbare kaf van het koren werd gescheiden.

het seizoen kan nu echt beginnen!

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Wie van de 3 zal Haico op subtiele wijze duidelijk gaan maken dat hij dat toefje eraf moet scheren?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Inderdaad voorspelbaar kaf dat werd geëlimineerd op den dagdate; bij het voorspellen scoorde ik een 15 op 15, zelfs de regie kon het ditmaal niet spannender maken dan dat het niet was. Enkel de waterlanders bij Adrie en Jan-Willem deed de nietsvermoedende kijker naar de zakdoekjes grijpen: hopelijk vinden zij elders hun geliefde voor den toekomst.

Dan maar snel door naar de boerderie, bijvoorbeeld op het Deense platteland met de paffende bandana-boy. Allereerst zou ik me bij ZAP!'s bovenstaande aanbeveling willen aansluiten; het hoeft van mij niet eens subtiel. Daarna zou ik graag nog eens mijn verbazing uit willen spreken over de aanwezigheid van jonge Jasmijn. Ze lijkt daar zó out of place dat ik geneigd ben uit pure verbijstering van haar mijn schotje voor de boeg te maken. Bandana boy zal toch ook niet kunnen geloven dat deze deerne bij hem over het erf paradeert? Tattoo-Ellen lijkt op het eerste gezicht misschien beter te passen, maar zij maakte alvast een serieuze faux-pas door nogal lang door te gaan op de onervarenheid van Haico.

De overigens uiterst sympathieke Bob maakte een vergelijkbare kemel door Claudia wat al te zeer door te vragen over gevoelens en haar overleden man. Uiteraard dient daar ruimte voor te zijn, maar nu was het nogal Veel en Heftig. De Francaise zwierde er gracieus doorheen, ook wel omdat ze een goed humeur had, maar persoonlijk vond ik het wat too much. René inspecteerde ondertussen het erf alsof het al voor de helft van hem was, maar ik zet mijn centjes op de rustieke Paul die kalmpjes aan het hart van de kasteeljuffrouw zal gaan veroveren.

Over kastelen gesproken; we mogen gerust stellen dat de familie van Bernice goed geboerd heeft. Haar eigen huisje mocht er trouwens ook wel zijn, en de drie jongkeardels keken de ogen uit. Jammer wel dat de sympathieke Friezin, die overigens een uitstekende Pam-impressie in huis heeft, nog niet echt wil ontdooien danwel opbloeien. Als ik de mogelijke matches eens in ogenschouw neemt, lijkt de kloeke Yorick me degene die zulks voor elkaar zou moeten krijgen. Maar ik vrees een beetje dat de Zweedse story met een sisser af gaat lopen.

Piet gaat natuurlijk gewoon kiezen, en wel voor Anke. Hij vond het duidelijk jammer dat deze dame vooralsnog de kat uit de boom keek, ook wel omdat Eugenie alle aandacht nodig had. Die gaat dus het eerst naar huis, waarna de sympathieke Gea de laatste eliminatie niet gaat doorkomen. Dit is allemaal allang beklonken.

Dat is het zeker niet in Slowakije! Richard heeft drie heel verschillende vrouwen gekozen met allen hun eigen charme, waarbij we deze aflevering vooral Robin veel in beeld zagen. Laat ik nu als laatste schotje voor de boeg echter eens voor een verrassing gaan, namelijk de goedlachse Marijke. Van haar straalt een zekere ongecompliceerdheid uit die de nuchtere Groninger wel zal kunnen waarderen. Maar het is denkelijk de moeilijkste boer om een juiste voorspelling bij te doen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Misschien wel de meest nietszeggende aflevering in de historie van BZV afgelopen zondag. Wel goeie slow-tv dat dan weer wel.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Gelukkig dan, dat ik 'm gemist heb...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik vind er dit seizoen geen zak aan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Iedereen had vooral slecht geslapen. Verder een canard van de KRO-NCRV om niet tenminste één keuzemoment in deze aflevering te stoppen, dat had het geheel al wat meer schwung gegeven.

Edoch kende de aflevering toch nog een hoogtepunt van jewelste, al moest je daarvoor wel secuur kijken. Ik heb het natuurlijk over De Hand van René op het bovenbeen van Claudia; de Franse kasteelvrouw liet het gebeuren en de schalkse blikken onderling doen me vermoeden dat de eigenaar van De Hand zijn move vol vertrouwen kon maken. Heeft hier allicht een nachtelijk rendez-vous danwel tête-à-tête plaatsgevonden? Mevrouw otherfool wist zeker te weten van wel, ik houd het bij een nachtzoen vol op de lippen en wat lieve woordjes. Hoe dan ook; opvallend was het zeker!

Geen lieve woordjes bij Bernice, helaas. Je zou toch denken dat zo'n appetijtelijke jongedame bij de blozende boerenkinkels de nodige hormonen los zou wekken, maar men drinkt de koffie, veegt de stal en gaat nog voor tienen te ruste. Hier gebeurt hoegenaamd niets, en mem en Yvonneke zullen volgende week stevig in dienen te grijpen om er nog wat van te maken.

Waar ik eerder meldde dat Piet allang zijn keuze had gemaakt (Anke uiteraard), zien we deze sympathieke dame steeds verder wegdeemsteren bij de aanwezigheid van met name Eugenie. Lachende derde zou Gea kunnen zijn, maar het is afwachten wat de dynamiek zal zijn als Eugenie eenmaal het huis heeft verlaten (dat gaat niet lang meer duren). Piet is er ondertussen lekker relaxed onder, slow-tv is inderdaad het juiste woord.

Bij Richard had ik toch wel beduidend meer actie verwacht dan we tot nog toe voorgeschoteld krijgen. De Groninger heeft best een vlotte babbel en dan van die mondige dertigers op bezoek; dat zou toch vuurwerk moeten kunnen opleveren. Helaas bleef iedereen op de vlakte en was het slechts genieten van de schitterende natuur in het Slowaakse.

Als laatste dan Haico. Het beroemde toefje was inmiddels gemillimeterd, wat mij betreft gaat bandana-boy nu voor the full monty; mooi kaal is niet lelijk. Tattoo-Ellen wil inmiddels veel te graag; dat worden hartverscheurende scenes bij haar eliminatie. Het mysterie Jasmijn wordt inmiddels alleen maar groter; de sportieve schone doet aan mudracing, paardrijden en rent lange afstanden. Haar favoriete liedje volgens de onvolprezen BZV-website is The winner takes at all. Enfin, het all is in dit geval Haico, wat ik u brom.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

kappeuter schreef:

Ik vind er dit seizoen geen zak aan.

Ik tot aan de aflevering van gisteren ook niet. Maar dit werd wel even een partij goed gemaakt door de eerste keuze momenten van de boeren. Oioi. Hopelijk dat er ook (serieus) aan nazorg gedaan wordt door het programma. Er werden toch in ieder geval even twee harten goed gebroken. En dat werd duidelijk met de kijker gedeeld. Even een keer niet de standaard dooddoener "Het is goed zo". De keuzes waren vanuit het boeren perspectief echter wel duidelijk en begrijpelijk. De preview van volgende week zag er ook goed uit. Of zoals een groot artiest ooit eens zei: Da's mooi man.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Met een kwart oog meegekeken, niets meegekregen van de ellende... helaas...?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Helmaal eens met Joy4ever. De aflevering van gisteren maakte de suffe meuk van de afgelopen weken in één klap goed. Met een Yvonne Jaspers in bloedvorm als in haar hoogtij dagen.

Het mooist werd dat tastbaar gemaakt bij Piet. We noemden het al eens slow-tv.

Maar de zwanenzang van de opdringerige en ietwat neurotische Eugenie was er één die zijn weerga niet kende.

En Piet stond als een rots in de branding.

Een mooie voorbode van wat Bob te wachten zou moeten staan, want al te opdringerige, claimerige kanditaten dat trekt de gemiddelde boer(in)niet.

Bernice stuurde de einige dark-horse weg en gaat voorspelbaar op supersafe. Als er al iets gebeurt zal het met een Fries zijn en zeer waarschijnlijk nog met iemand die ze al kent van vroeger. We zullen het haar maar niet euvel duiden. Het is in haar ogen al ingewikkeld genoeg.

In Slowakije was het dan weer wat meer gezapig, totdat de prachtige waterlanders ook daar weelderig begonnen te vloeien. Friendzone voor de betreurenswaardige Marlies die snikkend uitriep dat haar dat nou altijd overkomt. Je zou haar verdorie toch bijna zelf in huis nemen.

En dan tenslotte de grote ster van deze jaargang: Haico. Waar de import Deen tijdens het introductie filmpje nog gefileerd werd door Yvonne en hij overkwam als een nog-net-niet-dood vogeltje, ontpopt hij zich nu als een ware steunpilaar. Die potverdimme nog over een geweldige dosis psychologische kennis blijkt te beschikken ook. Werkelijk onbegrijpelijk dat dit ontluikende talent hem niet eerder aan een schoone Deerne bracht.

BZV leeft!!!!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Dit was inderdaad een aflevering waarin je weer eens ouderwetsch kon zien dat BzV het Enige Echte programma van de Nederlandse Televee is. Aangezien niemand van den kandidaten de klassieker 'emosjonele rollerkooster' boven tafel haalde, doe ik het bij dezen dan maar. Tranen, wanhoop, gebroken harten; alles erop en eraan.

En wy mar roppe, roppe: Fryslân boppe! Bernice kiest inderdaad voor een vertrouwd dichtbij-gevoel en de kloeke en ook wel wat confronterend directe Yorick werd na veel vijven en zessen én na het inschakelen van de hulplijn naar huis gestuurd. De Zweedse schone kan zich duidelijk het best in de memmetaal uiten en de twee overgebleven knullen lijken qua leeftijd en doen en (vooral) laten meer een match te zijn, al is het grut nog wel erg jong. Huisvriend Johan lijkt in de beslissende fase mede daardoor in poleposition te verkeren, ik ben dit met Kroonprinz eens.

Ook met diens analyse van de kansloze positie van emotionele Bob. Deze hypersensitieve lieverd maakte een fietstochtje in de gele trui, het is Frankrijk niewaar, maar de rode lantaarn aan het frame zou hem beter passen. Paul brengt 100 kilo aan rust met zich mee, maar de lichtelijk amoureuze aanraking van René van vorige week ben ik heus nog niet vergeten. Spannend!

Ondertussen zag iedereen behalve Eugenie zelf dat kalme Piet niet zoveel drukte aan zijn lijf wil, wat een pijnlijke exit opleverde in het Duitsche schone land. Dat de blondine hevig over haar toeren meldde al tijdenlang niet te kunnen eten en slapen bij slechts de gedachte aan de uitbuikende semi-pensionado maakte een en ander nog een stuk pregnanter.

Haico lijkt inderdaad zijn onzekerheid wat van zich af te schudden, en jonge Jasmijn blijft maar ronddartelen op de boerderie; ik kan me niet voorstellen dat bandana-boy deze unieke kans laat glippen. Noem me maar oppervlakkig, maar ik ken mijn pappenheimers van het platteland.

Bij Richard leek wederom niets te gebeuren, tot de botte Groninger met een keiharde exit die arme Marlies onverbiddelijk terugstuurde naar waar ze vandaan kwam. De sympathieke Belgische paardenchirurg had juist daarvoor haar hart bij Yvonneke gelucht, en kreeg daarvoor niet de beloning die ze in mijn ogen verdiende. Ook in huize otherfool werden bij deze hartverscheurende beelden de snotterdoekjes tevoorschijn gehaald, u mag dat best weten.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

En weer kabbelde het voort.

De aangekondigde zwanenzang van Bob. En ook de afvalster bij Haico zag de geoefende BZV kijker van verre aankomen.

Bernice begint een tikkie vermnoeiend te worden en de ontwikkelingen bij Piet, Richard en Claudia (na de exit) waren weliswaar zeer kijkbaar maar toch nergens écht spraakmakend.

Het subplotje rond Jasmijn was wat dat aangaande nog het meest interessant, al moet ook zij natuurlijk op gaan passen dat ze haar eigen glazen niet ingooit.

en dooorrrrr......

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Neen, veel spektakel gaf de aflevering van afgelopen zondag niet. Gezapigheid troef bij Piet bijvoorbeeld, die misschien maar beter gewoon meteen het verlossende woord ('Anke') kan spuien. Om de Nederlandse Duitser en de Duitse Nederlandse kan wat deze kijker aangaat een strik; niets meer aan doen.

Schande ende skande ondertusschen in Zweden, waar de jongelju niet meer Frysk met elkaar mogen praten van den KRONCRV. Dat levert louter ongemakkelijke gesprekken op ('heb jij een kinderwens'), ik hoop dan maar dat de jonges en it famke buiten de camera's om gewoon den memmetaal met elkaar spreken. Wie van de twee jongfeinten met de schone faam aan de haal zal gaan, is daarbij maar moeilijk in te schatten.

Bob was natuurlijk kansloos sinds hij in zijn oude, rammelende roestbak het erf van de charmante Claudia opreed, en zijn eliminatie zal dan ook nergens voor opgetrokken wenkbrauwen hebben gezorgd. Ik blijf mijn centen voor het overige inzetten op kokkerellende Paul, ook wel omdat ik die persoonlijk beter kan lijen dan de ietwat arrogant ogende René.

De aflevering werd tussen de bedrijven door wat opgevrolijkt in het zonnige Slowakije, en wel dankzij het ronduit ravissante jurkje om het bevallige lijf van de sportieve Marijke. Richard, die per aflevering meer op Martin Bosma gaat lijken, deed intussen net of hij naar voorbijslenterende Slowaakse dames zat te koekeloeren, maar wij weten allemaal wel beter.

De exit van de sympathieke Wendy was het volgende ABC'tje: zelf dacht ze daarbij duidelijk dat Haico uiteindelijk voor Ellen gaat, maar de manier waarop bandana-boy jonge Jasmijn probeerde te kalmeren toen die haar gevoelens blootlegde, zei mij wat anders. Zeer benieuwd wat ze tijdens het hardlopen op haar lever had; toch nog een kneiter van een cliffhanger.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

otherfool schreef:

De aflevering werd tussen de bedrijven door wat opgevrolijkt in het zonnige Slowakije, en wel dankzij het ronduit ravissante jurkje om het bevallige lijf van de sportieve Marijke.

Dat jurkje ♥️ was voor mij ook één van de spaarzame hoogtepunten van deze verder vrij tamme aflevering.

Waar anderen de dagdate vaak het minst interessant vinden, heb ik dat meer met de aflevering net na het eerste keuze moment. De boel moet dan vaak weer opnieuw gesetteld worden. Het was deze keer helaas niet anders. Lichtjes jaloers op boer Richard met zijn twee bijzonder appetijtelijke dames. Mijn voorkeur zou hier uitgaan naar de goedlachse Marijke incl. jurkje.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Je hebt saai kabbelen en je hebt aangenaam kabbelen.

Wat mij betreft viel de aflevering van gisteren in de laatste categorie.

Piet ging als een stoere boer betaamt recht op zijn doel af en gaf otherfool 100 punten voor zijn inschattingsvermogen. Wel sneu voor de sympathieke Gea die precies op dat moment nog ijverig haar Duits zat bij te spijkeren.

Bernice zou ik inmiddels wel durven benoemen als een van de minst boeiende verhaallijnen ooit gedurende het bestaan van BZV. De aarzelende Ypke Jacob ligt op pole position. Laten we hopen dat ze elkaar verdienen en dat ze gelukkig worden, maar als ze ooit een boerencamping openen ga ik er niet logeren.

Mooie aarzelingen en zelfs tranenbij de op het oog zo standvastige Claudia. Het leek een vast pandoer voor Paul, maar de uitstekendee "blend" van Rene in het Franse boerenleven lijkt haar nu plotseling toch ook wel een aanlokkelijk idee. Dat beloofd heerlijke drmatiek voor volgende week.

Ik denk nog steeds dat Jasmijn haar prima uitgangspositie aan het verkwanselen is. De nadruk ligt veel te veel op jaloesie en onzekerheid, wat in principe nergens voor nodig is. Ellen zal er met de buit vandoor gaan, wat ik persoonlijk jammer vindt, want ik heb weinig met haar en wens Haico beter toe.

En dan hebben we natuurlijk nog Richard. Ook daar ligt het (lange termijn) drama te lonken. Hij had lang en gelukkig kunnen leven met zowel Marlies als Marijke, daar ben ik van overtuigd. Maar zal hij dan toch voor die dekselse Robin gaan kiezen? En oh wat ben ik dan bang dat dat dan doodbloedt omdat Robin het Slowaakse leven toch niet ziet zitten. Dit wordt een nagelbijter van jewelste!

Volgende geen gekabbel meer, dat wordt ongetwijfeld een knaller die zijn weerga niet kent. Met een record aan waterlanders.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Marlies die vroeg op een gegeven moment aan Richard wat hij dacht als hij haar zag. In gedachten had ik mijn antwoord gelijk al klaar. "Dan zie ik een ontzettend lekker wijf". Maar nee, Richard hield zich in. Helaasch.

De kus buiten het zicht van de camera's om van Piet was toch wel het hoogtepuntje van de aflevering. Hoewel inderdaad sneu voor Gea. Maar ja, BZV is uiteindelijk een keiharde afvalrace.

Oh ja, Claudia zonder bril .

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Oefff, nog juist op tijd de aflevering van vorige week kunnen koekeloeren. Een aflevering vol kriebels, handen op het achterwerk en onverholen zoenen!

Die laatste zagen we vooral in Duitsland, waar Piet zijn Anke dan toch eindelijk den liefde verklaarde; als een verlegen puber danste hij om haar heen bij het verlossende woord. De inderdaad uitermate sympathieke Gea scoorde ondertussen vor nichts Duitse Duolingo-punten, al was haar deze vakantie meer dan gegund.

Bernice begon de aflevering met 'moeilijk, moeilijk,' maar eindigde een uur later met 'ik sta er positief in'. Dat schijnt vooral te maken te hebben met de immer grijnzende Ype Jacob, met wie de schone faam het verrassend goed kan vinden. Beide lijken op eenzelfde soort punt in het leven te staan, maar komen de kriebeltjes nog wel echt aan de oppervlakte? Komaan jongelui, daar heb je hormonen voor!

Bij Richard gieren ze in ieder geval de pan uit. Mij maak je namelijk niks wijs; bij het bereiden van de pastasalade hadden Bosma junior en de lieftallige Marijke zo'n klik, dat ze zonder de streng toekijkende camera's van de KRONCRV ter plekke elkaar den liefde hadden verklaard, met alles wat daarbij hoort. Ik vind het nu al een leuk stel.

Dan door naar de gretig tastende handen van René, die al eens een bovenbeen en nu zelfs de wel zeer lage onderrug van de charmante Claudia beroerden. De kasteelvrouwe liet deze lichtelijk scandaleuze actie duidelijk niet onberoerd, al ligt Bourgondiër Paul mijns inziens nog altijd een streepje voor. Hem werd dan ook niet gevraagd om madame te overreden; zulks was allicht niet nodig?

Drama ondertussen bij Haico; jaloerse Jasmijn zou wel eens teveel high maintenance kunnen zijn voor de boerse bandana-boy. Tattoo-Ellen staat dan met de voeten stevig in den klei; de vraag is of Haico dit spel hoog dorst te spelen. Gelukkig over een paar uurtjes alweer meer duidelijkheid!

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

De heren kozen dus op basis van gevoel. Daar valt uiteraard genoeg voor te zeggen. Hoe "logisch" de keuzes voor respectievelijk Ellen en Marijke ook waren geweest als "het" er niet is dan houdt het op. Waar ik bij boer Richard overigens wel degelijk een toekomst zie met Robin (red.), is dit in Denemarken vrees ik niet het geval. Moeilijke dame die Jasmijn. Maar hopelijk heb ik het helemaal mis want Haico is een topvent. Bernice kan trouwens het beste met haar moeder op citytrip gaan. Ik kijk echt met moeite naar de TV beelden daar. Annemiek vibes all over again.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Toch wel weer een aflevering om van te smullen gisteren.

Alles Kuchen und Ei in Deutschland. En zelfs de stoïcijnse Piet had last van vochtige ogen. Want hier had hij zo lang naar verlangd. Wie gunt deze sympathieke man niet de liefde voor het leven. Tel daarbij op dat Gea misschien wel de sportiefste afvaller allertijden is, dus heel "feel-good" Nederland zat zich te verkneukelen voor de TV.

Op het eerste gezicht leek dat ook het geval bij Marijke. Maar de waterlanders verrieden vooral dat ze zich groot aan het houden was. En wat had ik het haar gegund. Want mijn vroege voorspelling dat Robin (en dus niet Marlies, Joy )uiteindelijk niet gaat aarden blijft voor mij als een paal boven water staan.

Bij Haico daarentegen zat ik er volledig naast. Hij gaat toch voor het avontuur en dat valt te prijzen. Nu maar hopen dat de oester van Jasmijn nog wat verder open gaat, want ik vrees nog wel voor een serieus drama in Denemarken. Terwijl ik het Haico misschien nog wel het meeste gun. Ten opzichte van het bange hert uit de aanmeldvideo is Haico met voorsprong het meest verrassend uit de hoek gekomen. Je zou hem eigenlijk een herkansing moeten geven mocht het alsnog misgaan.

Helemaal eens met Joy over Bernice. Waar ik voor Annmiek nog wel een bepaalde mate van symathie had, ben ik het zure gezicht van de gewezen Friezin echt meer dan zat. Paarlen voor de zwijnen deze volstrekt gefaalde deelname.

En dan Claudia. Het valt me een beetje tegen dat ze uiteindelijk zo zat te zaniken over dat de heren haar maar moesten overtuigen. Waar is de standvastige, recht door zee Claudia gebleven? Benieuwd hoe deze cliffhanger gaat eindigen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Inderdaad een fabelhafte aflevering van het Enige Echte programma van de Nederlandse TeleVee!

Laten we beginnen met de niet-voorziene en doodweg verbijsterende twist in Slowakije! Niet sportieve Marijke maar het lieftallige snoetje van Robin mocht van de boomlange Richard op de boerderie blijven; hier in huize otherfool gleed menigeen na deze onthulling van schok van den bank. Ik neem toch aan dat gansch vrijgezel Nederland reeds vanochtend vroeg een brief aan de bekoorlijke laatste afvaller in den postbus heeft gedaan!

Aan Bernice hoeven ze alvast niet meer te schrijven; mocht dit avontuur onverhoopt geen romance opleveren, dan zal de Zweedse schone enige tijd bij zichzelf en mem te rade dienen te gaan. Maar wat zou het toch mooi zijn als de inderdaad wat moeilijk kijkende faam op het laatste moment toch nog weet te ontdooien; daarvoor heb ik genoeg sympathie voor de jongelju. Ik acht de kans op succes helaasch klein.

Charmante Claudia doet inmiddels moeilijk om het moeilijk doen; is ze soms bang dat ze haar hart te snel heeft verpand aan Paul? De clowneske taferelen rondom deze triangle of love, inclusief wegenwacht, een rondfietsende kasteelvrouw en een meneer die geen kans ziet zijn hart te luchten, lijken mij persoonlijk slechts uitstel van executie.

De schalkse Piet heeft het ondertussen prima voor elkaar; hij zal nog lang en gelukkig leven met Anke. Dat Gea nog even een vorkje galgenmaal meeprikte is natuurlijk helemaal prima; hopelijk is het BZV-avontuur voor deze lieverd een aanzet tot een mooie levensherfst.

Wie nog in de vroege lente zit, is jonge Jasmijn. Dat verlette Haico er niet van haar den liefde te verklaren; er kwam zelfs een klein zoentje aan te pas. Het moment dat bandana-boy de roodharige deerne uit de stal meenam, en dan vooral de blik van Ellen, is nu al een BZV-klassieker van jewelste. TV van een andere planeet, waarbij niemand het uiteindelijk droog zal hebben gehouden. Wat gaat me dat worden op den sittietrip!?

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Het boeit mij allemaal steeds minder, daarentegen... maar leuk dat jullie zo genieten en er een creatieve boom over kunnen opzetten!

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Het mooie aan BZV zijn de veelal extreme uitersten die op de kijker wordt losgelaten. Van ultiem ongemakkelijk naar ultiem gelukkig. Maar laten we beginnen met een unicum: Bernice kiest er als eerste boer(in) voor niemand mee te nemen op citytrip. Daar kan ik wel respect voor opbrengen. Stoer. We hebben daarvoor natuurlijk al genoeg ontzettend ongemakkelijke citytrips meegemaakt.

Et ergo: die blijft ons helaas toch niet bespaard deze reeks. De keuze voor ieder een eigen slaapkamer zei al genoeg. Gaat hem niet worden in Denemarken. Maar Haico gaat ongetwijfeld de liefde vinden. Super leuke gast.

Ik heb de Karpaten op mijn lijstje gezet. Daar wil ik ook een keer naartoe. Richard en Robin matchen leuk maar ik vraag me toch af of dit echt iets gaat worden. Het oogt gezellig maar is er echt verliefdheid? En hoe zal het zijn als Robin weer twee weken thuis is? Twijfelgeval.

Die is er niet bij Piet en Anke. Super leuk die twee samen. Piet accepteert gelukkig dat Anke meer dan goed weet wat ze wilt en vooral wat niet. Soms pruttelt Piet wel wat tegen maar altijd op een manier dat het goed valt.

Maar de ultieme "de boer(in) heeft zijn/haar liefde gevonden" is toch wel Claudia met haar Paul. Wat heerlijk om te zien. In woord en gebaar is het duidelijk dat Cupido hier een voltreffer heeft gemaakt. Niets meer aan doen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

'Gewoon samen met Paultje!' zo kirde de dolgelukkige kasteeljonkvrouw die 'wel een gat in de lucht kon springen' nadat het hoge woord eruit was. Inderdaad een voltreffer van jewelste tussen charmante Claudia en waterPaulo die samen één brok gelukzaligheid uitstralen. Dat dit duo als enige in de preview van de reünie zat, is geen toeval; niemand zal twijfelen aan het succes van dit aimabele stel.

De kans dat Haico en jonge Jasmijn diezelfde reünie halen, lijkt intussen helaas verwaarloosbaar klein. De roodharige deerne liep door de verregende Deense straten met de ziel onder haar arm, en bandana-boy weet van ellende ook niet meer wat te doen en wat te laten. Pijnlijk, heel pijnlijk.

Dan heeft Bernice het slimmer gedaan, door beide jongkeardels onverrichter zake terug naar Friesland te sturen; aan het lichaam van de schone Zweedse voorlopig maar geen polonaise. Overigens denk ik niet dat het een unicum is; kozen ook Calendar Girl en schapenhoedster Janine recentelijk niet voor de rust van een lege boerderij? Zet deze jongfaam in dit rijtje en een patroon aangaande jonge en ravissante boerinnen in BZV is niet te miskennen.

Van de avonturen in de Karpaten kan ik alleen maar blij worden. Natuurlijk is Slowakije nog steeds ver weg, maar zowel Richard als Robin zetten hun beste beentje voor en meer kunnen we voorlopig niet wensen. Deze dame is me dan ook 100% meegevallen; het leek me in eerste instantie een wat moeilijk type maar wie zomaar tussendoor de toevallige kijker op Nine Crimes verrast, verdient altijd het voordeel van de twijfel.

Anke kan best een beetje moeilijk zijn, maar Piet accepteert dat minzaam want hij is gewoon dolletjesblij met haar. Ik hoop echt dat ze volgende week samen bij Yvonneke op de koffie komen...

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

otherfool schreef:

Overigens denk ik niet dat het een unicum is; kozen ook Calendar Girl en schapenhoedster Janine recentelijk niet voor de rust van een lege boerderij?

Janine ging wel op citytrip. Met Sander naar Lissabon. Annemiek klopt idd, die had geen dates meer over.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het meeste is wel geschreven door mijn illustere voorgangers.

Claudia maakte het nog even spannend, maar ging alsnog recht op haar doel af zonder het keuzemoment af te wachten. Welke vrijgezel op leeftijd zou zichzelf geen Claudia wensen? Paul zag dat het goed was.

Piet is Piet en zal de nukken van de bazige Anke wat graag voor lief nemen. Ik zou er niet aan moeten denken, maar als zij gelukkig zijn ben ik het ook.

Is Slowakije lijkt het voorspoedig gaan, maar het eerder omschreven gevoel van een afhakende Robin blijft aan me knagen. Ik hoop van harte op mijn ongelijk.

Ik vind Bernice verre van stoer. Alles hebben wat je hartje begeert en toch vijf uitzendingen lang je als een oorwurm door de dag manouvreren zie ik niet als stoer. Doe dan niet mee. Janine heeft het in elk geval een kans gegeven, bij Calander Girl twijfel ik, maar de Zweedse Friezin (hoe onderkoeld kan je zijn) had beter niet mee kunnen doen.

En dan Jasmijn. Zij heeft Haico onder valse voorwendselen haar kant op gelokt. Als een vals mythies wezen. Dat eindigt in tranen en bij wijze van hoge uitzondering zou ik Haico lekker een tweede kans geven als ik Yvonne en de KRO was.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

En zo liep het Enige Echte Programma van de Nederlandsche Televee helaas alweer ten einde Een jaargang met moeilijk kijkende kandidaten, slecht uitgevallen keuzes en uiteraard ook weer opbloeiende liefde! Ik ga er eens bijlangs nav mijn eerdere schotjes voor den boeg, van na de dagdate.

Voor Haico had ik jonge Jasmijn op het oog, en inderdaad kon bandana-boy dit buitenkansje niet laten lopen. Ik verwijt hem dat zeker niet, en nu Tattoo-Ellen zich over haar trotsch heen heeft gezet en alsnog wel beschuitjes wil eten in het Deense, lijkt deze story ondanks alle teleurstellingen en pijnlijke momenten toch nog een happy end te krijgen. Ik wil hierbij even een persoonlijke noot maken dat een decent geklede en gekapte Ellen er meteen een stuk charmanter uitziet, u moet mij deze twee buitengewoon burgerlijke centjes maar vergeven.

Ook Frankrijk had ik goed voorspeld; daar was het rustieke Paultje die het hart van de Bretonse jonkvrouw in kalm tempo binnenhengelde: waterPaulo mag zich in zijn handjes knijpen maar charmante Claudia eigenlijk ook. Een stel om je vingertjes bij af te likken en geweldige reclame voor het program.

Bij Bernice de eerste kink in de kabel; ik zag haar in mijn schotje voor de boeg wel kiezen voor de kloeke Yorick, maar de schone Zweedse koos uiteindelijk voor de hond en een gezelschapsspel met heit en mem. Ter mijn verdediging schreef ik overigens destijds al dat ik de vrees had dat dit avontuur met een sisser af zou lopen. Net als Haico zou Bernice eigenlijk ook een tweede kans moeten krijgen, maar dan misschien over een jaar of 5. En nu; welke stoere boerenkinkel durft het aan de moeilijk kijkende deerne te laten ontdooien?

Dat Piet koos voor Anke, was al duidelijk bij de speeddate. Ik had ze ontzettend graag een fijn en lang leven samen gegund, de onthullingen van de reünie waren dan ook bijzonder verdrietig om aan te horen. Hier rest niets dan een welgemeende beterschap.

Voor de boomlange Richard had ik de goedlachse Marijke in gedachten, maar de donders blije Slowaak koos toch wel verrassend voor het lieve snoetje van Robin. Een misschien nog wel grotere verrassing was dat het sympathieke stel nog altijd een setje is, en behoorlijk vliefd door het beeld paradeerde. Uiteraard zijn er nog allerlei beren op de weg, maar mocht dit slagen dan heeft de BzV-cupido weer eens keihard toegeslagen!

Als ik een beetje gunstig tel, kom ik op 3/5 goede voorspellingen. Het spektakel bleef een klein beetje uit; vooral bij Richard had ik gedacht dat het nog wel eens uit de klauwen zou kunnen lopen, maar niets van dat al. Toch weer heerlijk van genoten, aub niet al te lang wachten met de volgende reeks en dan weer gewoon in Nederland!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat Bernice een beetje "schoolziek" was.

Verder weinig toe te voegen. Een passende afsluiting van een degelijk seizoen.

Weinig vuurwerk maar toch zeer kijkbaar.

ik vind de keuzes van de regisseur wel discussie waardig.

(te) Weinig city trip en (te) weinig noemenswaardige momenten tijdens de logeerweek.

Daar vond ik eerdere jaren in uitblinken (Evert en Maud momenten bedoel ik daarmee) en dit jaar in tekort schieten.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

otherfool schreef:

Ik zou het programma alleen al kijken voor Femke trouwens, wát een schoonheid...

Tegenwoordig dagelijks op de televee als de ravissante minister Wiersma, het kan verkeren

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.