menu

Overig / Televisie / Boer zoekt Vrouw

zoeken in:
geplaatst:
Geert wil een "type Vera", maar Geert heeft niet door dat hij zelf een Fiat Panda lijkt in de ogen van een "type Vera". Zelfs niet nu hij kort geleden nog zo opzichtig door door een "type Vera", namelijk Vera zelf, is afgewezen. Meteen logisch waarom hij nog vrijgezel is.

Het enige wat hij moet hopen is dat er ooit een jonge hinde voor zijn geld gaat en hij het niet door heeft...
Zelden een dooie struik zich zo zien inbeelden dat ie hip is.

Ik gun Jan van harte zijn Nienke. lijkt me een serieus toffe kerel die Jan. Maar de in het voorstukje kirrende Yvonne: "ben je alleen?!" zal toch wel aan Jan gericht zijn zeker? Dat is toch weinig hoopgevend zou je zeggen.

geplaatst:
Nicolage Rico schreef:
Dat was al een aantal afleveringen duidelijk toch?

Dat ze schijnbaar nog altijd bij elkaar zijn, bedoel ik... daar had ik geen centje op durven zetten.

geplaatst:
Kan deze onzin niet op Tvmeter?

geplaatst:
Zure vent die Scrooge zeg.

geplaatst:
Het blijft toch een emotionele rollerkooster, zo'n seizoen Boer zoekt Vrouw. Ik weet niet hoe het met jullie zat, maar toen de credits liepen en we met Jan en Nienke afscheid namen, moest ik even bijkomen.

Om met dat stel te beginnen dan: wát een uithangbord voor het programma. Jan die ondanks of allicht juist door al zijn onhebbelijkheden en rafelrandjes toch gewoon een goeie gozer is, en Nienke die in haar ravissante jurk nogmaals alle harten der mannelijk deel van de bevolking sneller deed kloppen: het is helemaal goed zo. Of de tortelduifjes ook het nieuwe leven met liefst vier (stief)kinderen kunnen smaken, zal uiteraard moeten blijken, maar heel Nederland duimt voor ze!

Over vrouwelijk schoon gesproken: ook Milou zag er op haar lente-best uit en verblijft uit Corona-noodzaak dus schijnbaar al een tijdje in het a-mondaine Zeeland. Toch proefde ik de weifeling bij de ranke blondine of dat dan wel écht haar plekje was... misschien dat Rotterdam of Antwerpen uitkomst kunnen bieden? Zo niet dan zie ik het ondanks de verliefdheid van het jonge koppel voor de langere termijn somber in.

Successen werden dit seizoen afgewisseld met stevige en ontnuchterende mislukkingen. Geertje maakte zich er niet al te druk over, zelfs niet toen Yvonneke hem streng toesprak. Noujaa da is zo geleupen he, zo ben ik nou eenmul he. Nou. Laten we hopen dat de mysterieuze Wendy waar de boer een knipperlichtrelatie mee is aangegaan wel de WAUW-factor heeft, én dat Geertje niet op slinkse wijze het telefoonnummer van Vera in handen weet te krijgen.

Annemiekje had een beetje een bolle toet gekregen. Emotie-eter, aldus mijn vaste BzV-meekijkster. Het misstond haar overigens niet, begrijp me goed; en onder die 600 zijn er nog steeds genoeg te vinden die weg kunnen smelten in haar ogen. Maar voorlopig is het aan haar lijf geen polonaise, zoveel is duidelijk.

En dan tenslotte GeeJee. Laat ons starten met de excuses aan Karine: niet alleen lijkt het oplichtster-verhaal inderdaad een losse flodder, maar ook haar harteloze gedrag op Malta had een duidelijke oorzaak: de waggelende patatboer had stiekem van twee walletjes willen eten en jegens een nieuwe partner die het hele proces toch al ingewikkeld vindt, is zulks natuurlijk bepaald niet bon ton. Mijn slechte voorgevoel over deze man werd aldus nog maar eens bevestigd!

geplaatst:
Wat een heerlijke slotaflevering.

Alleen van de compilatie die ze van Annemiek gemaakt hadden werd je als kijker wel treurig. Vervolgens welden de krokodillentranen op in haar ogen. Half snikkend gaf ze aan helemaal klaar te zijn voor de liefde! De enige vereiste is nu opeens(?) dat je wel een workaholic bent. Dat is wellicht ook de enige juiste match. Dat je elkaar zo weinig mogelijk ziet. En ze leefde nog lang en ongelukkig.

Niet Jacqueline. Niet Karine. Maar GJ zelf bleek de oplichter te zijn! Daar kan geen filmscript tegenop. De man die geen keuze kon maken bleef op twee paarden wedden. Om vervolgens met lege handen achter te blijven. Hij zal daarna toch wel een aantal keer huilend in slaap zijn gevallen. Dat was een beetje dom GJ.

Bastiaan en Milou samen was natuurlijk heerlijk om te zien. Liefde kan dus toch overwinnen. Komt helemaal goed met die twee. Missie meer dan geslaagd.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor Jan en Nienke. Prachtig. Niks meer aan doen.

Oh ja, we hebben Geert nog. Hij is nu met ene Wendy? Veel plezier ermee.

Erg leuk dat de vijf boeren die het uiteindelijk niet gered hadden ook wat screentime kregen. Willem had gewoon een wildcard moeten krijgen van BZV. En wat een mooi meisje heeft hij aan de haak geslagen! Hetzelfde geldt voor boer Ronald. Mooi om te zien wat de liefde met iemands zelfvertrouwen doet.

Al met al weer een prachtig seizoen van BZV.

geplaatst:
otherfool schreef:
Nienke die in haar ravissante jurk nogmaals alle harten der mannelijk deel van de bevolking sneller deed kloppen.

Wellicht ben ik geen echte man, maar ik heb echt helemaal niks met Nienke (het verbaasde me zelfs dat jullie je zo op zitten te winden over haar ). Geef me dan maar één van haar zussen, bij voorkeur de jongste - die heeft het leukste snoetje (wel een tikkie arrogant).

Wel erg leuk voor Jan. Het is 'm gegund. Zullen ze al samen een snuifie hebben genomen?

geplaatst:
Nicolage Rico schreef:
ik heb echt helemaal niks met Nienke (het verbaasde me zelfs dat jullie je zo op zitten te winden over haar ).

Ook de opticiens zijn vandaag weer opengegaan.

geplaatst:
Nicolage Rico schreef:
Zullen ze al samen een snuifie hebben genomen?

geplaatst:
Boer zoekt Vrouw bracht mij de liefde | Boer zoekt Vrouw - boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl

Met Wendy is het weer uit. Ik ben nu met Ingrid.

Playerrrrrr

geplaatst:

Gelukkig schijnt Ingrid de WAUW-factor te hebben. Voor zo lang het mag duren natuurlijk.

Schijnt ook dat ie nog af en toe contact heeft met Vera. Lijkt me goed dat ze het bij appjes houden, anders zou Vera weer snel een blauwe kont hebben van die tikkies van Geile Geert. En van haar strakke broek natuurlijk.

geplaatst:
Een van de meest trieste en onsympathieke boeren uit de geschiedenis van boer zoek vrouw wat mij betreft. De gemiddelde dame komt daar bij Geertje dus ook binnen paar weken achter blijkbaar, of het nou on or off camera is ....

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
Vera weer snel een blauwe kont hebben

Mocht ze een kont hebben.

geplaatst:
Asterix is al op

Dat zal niet goed vallen bij de vega deugmensen.

Die snor van Marnix is goud. Was wel een geinige aflevering. Volgende week weer eentje.

geplaatst:
Ja, leuk om oude gezichten weer terug te zien. Hadden er van mij wel iets meer per aflevering mogen zijn, ook slow-tv heeft zijn grenzen.

Volgende week paardenFleur!

geplaatst:
Nooit geweten dat die boer Marnix de zoon van wielrenner Gerry Knetemann is. Verder niets aan behalve dat dat leuk is om te weten.

geplaatst:
eppo349 schreef:
Nooit geweten dat die boer Marnix de zoon van wielrenner Gerry Knetemann is. Verder niets aan behalve dat dat leuk is om te weten.

Grappig. Marnix lijkt qua uiterlijk en - voor zover ik op 'afstand' kan beoordelen - karakter totaal niet op Gerrie. Zeker niet met snor.

geplaatst:
Behalve dat ze allebei echt stront eigenwijs zijn (of waren in het geval van Gerrie)......

geplaatst:
Ik wil elk jaar, nee elke maand, een update van Herman en paardenFleur Reken maar van yes dat ik die B&B eens van dichtbij kom bekijken Puur, puur, puur genieten nogmaals van die beelden. Drooghouden wederom onmogelijk. Wmb mooiste BzV-stel van al die jaren...

En dan volgende week PsychopAad!

geplaatst:
Boer Aad volgende week! Geweldig. Daar hoopte ik al op. Met zijn "ik zie poppetjes dansen in je ogen".

Wat zag Fleur er goed uit zeg . Mooie meid hoor. En wat zijn ze een leuk stel samen. Het was weer lachen met Herman. Zeker één van de leukste stellen uit de BZV reeks.

En wat zat er een leuke vrouw naast Jaap! Wauw. En een mooie twist want het leek erop dat hij nog steeds alleen was. Helemaal goed.

geplaatst:
Classic Aad was het... of de man nu 48 of 56 is, hij ziet er altijd uit als 68. Die emotionele staccato manier van communiceren van hem, heerlijk Dan gaat dat hoofd een klein beetje naar beneden en kijkt hij je aan alsof hij nu het evangelie uit gaat leggen. Zonder meer één van de meest memorabele boeren in al die jaren. En dan ook nog een leuke en zo te zien lieve vrouw aan den haak geslagen, top!

Willem is een prima gast, maar koos gewoonweg voor de verkeerde destijds...

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
(quote)

Gelukkig schijnt Ingrid de WAUW-factor te hebben. Voor zo lang het mag duren natuurlijk.

Hij is alweer door naar de volgende

Straks als BZV-slotstuk nog Theo!

geplaatst:
Siepie! Dat was toch wel één van de meest memorabele BZV scènes daar aan die keukentafel. Wel bijzonder dat Jan uiteindelijk met een logee van boer Herman nu heel gelukkig is. Maar wel zonder zijn mem .

Tsjonge, die Theo huilt wat af in zijn leven. Maar hij lijkt genoeg te hebben aan zijn koeien. Vind ik enerzijds wel mooi om te zien dat sommige mensen heel weinig nodig hebben om gelukkig te zijn. Toch gun je hem een super lieve vrouw. Vrijgezel vrouwelijk Nederland klimt hopelijk weer in de pen voor deze sympathieke boer.

geplaatst:
otherfool schreef:
(quote)

Hij is alweer door naar de volgende

Straks als BZV-slotstuk nog Theo!

Temptation Island meets BZV. Helaas zijn de opnames voorbij. Dit had memorabele tv opgeleverd! Ik geef Geert 2 weken met zn nieuwe wauwie, en vervolgens heeft ie binnen een week een nieuwe.

geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=kI5m-58WHfA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:08 uur

geplaatst: vandaag om 00:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.