menu

Overig / Televisie / In Treatment (HBO)

zoeken in:
Deze Amerikaanse serie gebaseerd op de Isrealische BeTipul is inmiddels drie seizoenen bezig op HBO. Gabriel Byrne (Golden Globe winnaar) speelt een therapist (Paul Weston) die naast zijn eigen patiënten ook zelf therapie volgt. De serie werd voorheen elke werkdag uitgezonden met maandag t/m donderdag een therapie sessie en op vrijdag zijn eigen sessie met Gina Toll (Dianne Wiest) maar is in seizoen drie afgekort naar vier afleveringen per week (twee op maandag, twee op dinsdag).

De patiënten in seizoen drie zijn Sunil (maandag), Frances (dinsdag), Jesse (woensdag) en op vrijdag ziet Paul de therapist Adele gespeeld door Amy Ryan (Gone Baby Gone, The Wire).

Mensen die dit een kans willen geven maar niet zeker weten of ze wel willen beginnen aan één seizoen gezien de 45 tellende afleveringen zouden de therapie sessies van Sophie moeten kijken, schitterend gespeeld door Mia Wasikowska, waarschijnlijk ook de rol die haar doorbraak heeft betekend in Hollywood (Alice in Wonderland, Kids Are All RIght).

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img801.imageshack.us/img801/8796/intreatmentposter.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kos
Ook niet geheel overbodig te vermelden dat de Nederlandse remake In Therapie al een redelijk succesvol 1ste seizoen heeft gekend.

kappeuter (crew)
Jup. Zie ook dit topic: Overigen >> Televisie >> In Therapie

Na het zien van In Treatment is In Therapie een lachertje. Het script is letterlijk vertaald, waardoor het soms raar klinkt. En het droge Nederlandse acteerwerk... Vooral dat van Jacob Derwig (Paul) kon mij niet bekoren. Helaas, maar ik zal niets missen, aangezien ik de HBO-variant al heb gezien. Welke ik dan ook geweldig vind!
Ik wist niet eens dat seizoen drie al bezig was, dus even aanslingeren die serie-binnenhaal-o-meter.

Het script is letterlijk vertaald, waardoor het soms raar klinkt.
En daar heb je bij de Amerikaanse versie geen last van?

De zinsopbouw klinkt soms vreemd, alsof het echt letterlijk vertaald is. In het Nederlands spreken we nu eenmaal op een andere manier, dat hadden ze beter kunnen vertalen, lijkt mij.

Apollinisch schreef:
(quote)
En daar heb je bij de Amerikaanse versie geen last van?

De eerste twee seizoenen van In Treatment zijn (voor zover ik weet) ook gebaseerd op de eerste twee seizoenen van BeTipul en Rodrigo Garcia weet er de meest zuivere dialogen uit te halen. Niet het idee dat hier sprake is van slechte nabootsingen.

riesma schreef:
De zinsopbouw klinkt soms vreemd, alsof het echt letterlijk vertaald is. In het Nederlands spreken we nu eenmaal op een andere manier, dat hadden ze beter kunnen vertalen, lijkt mij.
Ja, Google translate laat soms nog wat te wensen over. Maar behoorlijk amateuristisch dan. In treatment is ook woord-voor-woord vertaald van Be tipul, maar de twee afleveringen die ik daarvan zag kwamen gewoon naturel over.

Ik heb Be Tipul nooit gezien, maar de conversaties in In Treatment klinken gewoon 'Amerikaans'. Die zijn weer vertaald naar het Nederlands, spreektaal en al. Ik heb in elk geval de eerste aflevering (en een paar losse stukken op YouTube) gekeken en vond dat weer genoeg.
Gabriel Byrne geeft ook net meer het therapeutgevoel dan Jacob Derwig, die ook nog erg jong is om een (stereotype) therapeut te zijn met genoeg levenservaring.

orbit
Prima serie met Gabriel Byrne in droomrol!

AC1
Gelukkig! Dankzij de goede scripts en het puike acteerwerk valt deze serie desondanks het statische gegeven best mee.

AC1
Ik begin aan week 5 en kijk uit naar de sessies met Laura. Die met de lastige puper (turnster) zijn ook wel heftig.

AC1
Season 1 beëindigd.

Season 2, here I come!

Binnenkort maar weer eens oppakken. Erg fijne serie dit maar door een overvol serie schedule niet aan toe gekomen. De indeling van dagen en weken is ook zo inventief. Erg fijn.

AC1
Ik wist niet dat je ook deze reeks volgt, Watts.

Een tijd terug wezen volgen maar is gestagneerd door zo veel fijne series. Altijd vervelend dat overvloedige tv aanbod . Je wil niet weten hoeveel series er on hold staan .

Steengoede serie tot nu toe...

Heeft de eer de eerste serie te zijn sinds Heroes en Prison break waarvan ik minimaal één seizoen heb gezien, maar waar ik uiteindelijk toch bij afhaak. De eerste weken gingen me nog relatief goed af, maar na verloop van tijd begon het beperkte format me toch te vervelen. Alleen de afleveringen met Alex en Sophie zijn me constant blijven boeien. De afleveringen met eerstgenoemde omdat ik Alex het enige echt interessante personage vond en de afleveringen met Sophie omdat Mia Wasikowska een actrice is waar ik graag naar kijk. Michelle Forbes, die de vrouw van Paul speelt, daarentegen vond ik ronduit onuitstaanbaar. Dat stemgeluid, brr.

Dit weekend heb ik de eerste vier afleveringen van zowel seizoen twee als drie gezien, maar geen van de geïntroduceerde personages sprak me genoeg aan om deze serie nog een kans te geven.

Iemand nog seizoen 3 gehaald? Vond Sunil en Jesse hierin erg sterk.

Mescaline (moderator)
Bartt88 schreef:
Iemand nog seizoen 3 gehaald? Vond Sunil en Jesse hierin erg sterk.

Zit nog bij seizoen 1, ergens bij aflevering 30.
Op de 1 of andere reden kijk ik deze serie altijd met tussenpauzes, zijn ook wel heel veel afleveringen per seizoen

Boeiende serie hoor, alleen zwaar op de maag

Dat is waar, het is geen luchtige serie je even snel wegkijkt. Volgens mij ben je bij afl 30 wel bijna door seizoen 1 heen. Het niveau blijft in alle seizoenen gelukkig wel even hoog, met ook veel wendingen voor Paul.

Week 1

Inderdaad niet een serie waar je even een fikse marathon inpland. Vrij heftig. Laura en Sophie springen er voorlopig met kop en schouders bovenuit. Wasikowska is een powerhouse en George weet me voorlopig te boeien. Jake en Amy pakt me nog niet, ondanks Charles. Alex een beetje er tussenin maar zie dit ook wel succesvol uitgebouwd worden. Gina dient dan als perfecte katalysator.

Minimalistische setup maar ode als je dit zo interessant kan maken. Gewoon erg goed geschreven en geacteerd. Binnenkort week 2.

Week 2

Het was weer een intense week. Wat meer bevestiging van Sophie en ook een mooie ep, Alex die steeds meer en meer boeiend wordt, Jake & Amy die al snel wieberen wat dus verzandt in een hele intense episode (Michelle Forbes ), en seniele Gina wiens gedachtegang ik ook totaal niet kon volgen. Laura steelt maar weer de show. Wat een intense sessies zijn dat. Die persoonlijke strubbelingen van Paul zijn goud waard. Wat een uitgebalanceerd goed geschreven en geacteerd drama.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.