• 154.220 films
  • 9.115 series
  • 27.211 seizoenen
  • 602.590 acteurs
  • 339.171 gebruikers
  • 8.709.822 stemmen

De Pelgrimscode

zoeken in:

Spartaan1986

• 3559 berichten
  • 1973 stemmen

Een kruising tussen Wie is de Mol en Expeditie Robinson bij de EO vanaf aanstaande donderdag

John de Wolf op pelgrimstocht

dinsdag, 09 november 2010 09:40

Aanstaande donderdag begint het nieuwe televisieprogramma De Pelgrimscode. Een spectaculaire pelgrimstocht met tien bekende Nederlanders door het Midden-Oosten.

Wie van hen krijgt de eerste informatie om de pelgrimsschat te vinden en de bijbehorende code te ontcijferen? En voor wie eindigt de reis op de plaats waar hij begon, Istanbul?

John de Wolf, Geert Hoes, Sandra Reemer, Sonja Silva, Dirk Taat, Lucia Rijker, Reinier van den Berg, Esmaa Alariachi, Melody Klaver en Henk Schiffmacher gaan de strijd met elkaar aan om de pelgrimscode te kraken. De inzet is een schat ter waarde van € 15.000 bestemd voor het goede doel van de bekende Nederlander die wint. Het winnen van de schat is niet eenvoudig en is vol ontberingen. De zoektocht voert de BN'ers door woestijnen, middeleeuwse forten, ondergrondse steden, eeuwenoude pelgrimsoorden en over drukke bazaars.

Het pelgrimsleven was voor sommige deelnemers erg zwaar en uitputtend. In de eerste aflevering hadden met name Sandra Reemer en Sonja Silva problemen. "Ik was net ziek geweest en conditioneel zwak. En dan zo'n zware opdracht, dat had ik echt onderschat", aldus ex-TMF-vj Sonja. "Mijn zwaarste moment op de tocht was het moment dat ik bijna verdronk. Ik was zo overdonderd door één van de opdrachten, ik had het bijna niet meer", aldus Sandra. In de eerste aflevering is te zien wat er precies gebeurt tijdens deze opdrachten.

De zware tocht start in Turkije. Vanuit daar gaan de BN'ers via Syrië op weg naar het heilige land Israël. In de eerste aflevering gaan de moderne pelgrims in een razend tempo kriskras door Istanbul, de stad die vroeger bekend stond als Constantinopel.

Bron: www.astroh.nl

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.