menu

Overig / Televisie / Big Love (HBO)

zoeken in:
AC1
Vreemd dat ik vind geen topics vind over Big Love want ook deze HBO serie werkt verslavend. Heb net seizoen 2 achter de rug en vroeg me af of seizoen 3 in deze contreien al is uitgebracht. Op play.com (UK) kan je alleen de R1 versie bestellen.

Vreemd. Dacht toch echt zeker te weten dat ik ooit een topic heb gezien van Big Love. Maar inderdaad nergens te bekennen.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img521.imageshack.us/img521/3686/biglove2.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Een relatiedrama, maar niet zomaar een relatiedrama.

Hoofdpersoon Bill Henrickson (Bill Paxton) - een op het oog doodnormale kerel, type André Rouvoet - maakt zich namelijk schuldig aan polygamie. Hij is getrouwd met drie vrouwen. Bills vrouwensmaak is niet de mijne - Barb (Jeanne Tripplehorn) is te burgerlijk, Nicolette (Chloë Sevigny) is knap maar zeikt veel en Margene (Ginnifer Goodwin) is net een kind - maar zijn huwelijk(en) is met dank aan het sterke spel van het kwartet een boeiend schouwspel.

Ook de rest van de cast, bestaande uit onder meer het negenkoppig nageslacht en met Amanda Seyfried als bekendste naam, levert puik werk af. Alleen het meisje dat Tancy speelt bakt er weinig van.

De serie biedt verder een fascinerend maar ongetwijfeld niet geheel waarheidsgetrouw kijkje in de hier nagenoeg onbekende mormonenkerk en is gelukkig nauwelijks wisselvallig. De vier seizoenen zijn constant van hoog niveau.

AC1
Margene is wel schattig maar ik zie dat ze in het laatste seizoen haar 'girly look' heeft ingeruild voor een Amerikaanse mama look. Wel jammer.

notnotfun
Chloe Sevigny . Interesse gewekt.

Hey wacht, wordt dit niet (al) uitgezonden op de tv?

edit: Ja dus. Kwestie van 10 seconden googlen .

Overigens:

LOS ANGELES (ANP) - De Amerikaanse televisieserie Big Love houdt ermee op na het huidige, vijfde, seizoen. Dat heeft televisienetwerk HBO bekendgemaakt. Volgens de makers heeft de serie haar hoogtepunt bereikt.

Big Love, in Nederland te zien op NET 5, gaat over een mormoonse familie die aan polygamie doet. De serie is in de Verenigde Staten controversieel. Hoofdpersonage Bill Henrickson heeft drie vrouwen en negen kinderen. De levensstijl van de familie moet geheim blijven voor de buitenwereld.

Gisteravond was de laatste aflevering van de serie (5.10), het was niet de perfecte afsluiter (onmogelijk gezien het aantal lopende verhaallijnen / familieleden), maar er wordt redelijk geindiceerd hoe het met het hoofden van de familie afloopt na Bill's overlijden. Grootste misser was het weglaten van Alby's lot, had hem graag gezien in een gevangenispak als een prison bitch, maar dat was waarschijnlijk iets te komisch geweest voor zo'n dramatische afsluiter.

AC1
De DVD box van seizoen 3 is verkrijgbaar in de U.K. (play.com) met Nederlandse ondertitels. Ik heb het net besteld. In april komt seizoen 4 uit.

Zo weinig berichten over deze serie? Wow, dat had ik niet echt verwacht.

Nadat ik de nodige Scandinavische en Engelse misdaadseries en Amerikaanse actieseries had verwerkt, had ik eens behoefte aan en zin in wat rustiger materiaal zonder veel geweld, actie, misdaad en andere poeha.
Na enig zoekwerk kwam ik uit bij deze serie, die mij erg heeft weten te intrigeren (seizoen 3 heb ik er net opzitten).

Begrijp me niet verkeerd: ondanks het ietwat vreemde onderwerp (polygamie) komen ook hier de nodige intriges, machtsspelletjes en andere dramatische facetten aan bod. Het is tenslotte toch een HBO-serie. Wat ik vooral zo grappig en leuk vind, is dat deze serie een moeilijk onderwerp weet te combineren met hippe en vlotte (rock)muziek, flitsende dialogen en dito montage.

Big Love heeft mij op bijna alle manieren positief érg weten te raken. Buiten bovenstaande (het brengen van een potentieel saai onderwerp op uiterst leuke, flitsende manier) bevat deze serie interessante personages, toffe dialogen, interessante intriges en machtsspelletjes (niet alleen tussen de verschillende families, maar ook binnen de families zelf -de drie vrouwen-), flink wat seks en vooral ook erg sterk acteerwerk.

Eigenlijk had ik dit niet allemaal verwacht van deze serie, maar ik ben aangenaam verrast (zacht uitgedrukt) en echt gehecht geraakt aan deze serie en enkele van zijn personages.

Vooral de drie vrouwen in het huwelijk acteren de sterren van de hemel en zijn, zo verschillend als ze zijn, alle drie op hun beurt interessant en fascinerend. Nicolette (Chloe Sevigny) en Margene (Ginnifer Goodwin) vind ik de leukste personages op hun manier, en bovendien vind ik deze twee personages het best vertolkt.

Wat ook interessant is, is dat iedereen op een andere manier in het polygame leven staat. Sommigen zien het als echte missie, anderen zijn er toevallig ingerold of mee vergroeid geraakt en weer anderen blijven er tot op de dag van vandaag mee worstelen.

Het minste personage vind ik trouwens de hoofdpersoon (Bill), die op mij wat irritant hypocriet overkomt bij tijd en wijlen. Vooral in zijn machtsstrijd met de andere polygame families en zijn zakenpartners. Hij doet wel mijn haren overeind staan regelmatig. Ach, elke serie heeft wel zijn irritante personages, denk ik.

Hoe dan ook: echt aangenaam verrast door deze toffe serie die een potentieel niet-sexy onderwerp als polygamie toch echt op een sexy wijze weet te brengen (een beetje zoals House of Cards en Borgen dat hebben gedaan met de politiek).
Tof acteerwerk, rake dialogen, montage - bijna alles klopt wel aan Big Love.

Ben ik even blij dat ik nog twee seizoenen te gaan heb.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.