• 158.220 films
  • 9.649 series
  • 28.807 seizoenen
  • 607.283 acteurs
  • 353.203 gebruikers
  • 8.848.827 stemmen

Aspe

zoeken in:

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1017 stemmen

(afbeelding)

Aspe. Hier moest toch ooit een topic van komen.

jarno1975 (moderator series)

• 10758 berichten
  • 2702 stemmen

Maar dan niet in dit deel van het forum lijkt me

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1017 stemmen

jarno1975 schreef:

Maar dan niet in dit deel van het forum lijkt me

Waarom niet?

Brix

• 19154 berichten
  • 4605 stemmen

Op Misdaadnet is er weer een nieuwe serie van Aspe te zien momenteel (seizoen 5)

Dagelijks 4 x

15:31 uur (= herhaling aflevering van vorige dag)

19:00 uur (= idem)

23:11 uur (= nieuwe aflevering)

03:21 uur (= herhaling v. nieuwe aflevering)

Aspe heeft in deze serie een nieuwe assistent

Guido is helaas verdwenen uit de serie.

Maar ook nu blijft het boeiend.

Brix

• 19154 berichten
  • 4605 stemmen

Inmiddels nummer één op mijn voorkeurslijstje van Nederlandstalige politieseries.

Voorheen was dat ' Witse', maar ik stoor mij steeds meer aan het alsmaar onsympathieker wordende personage van Witse zelf.

Daarentegen is personage commissaris De Kee in 'Aspe' mij juist veel sympathieker geworden sinds zijn aandeel in de serie veel groter werd.

Van een onbeduidend en onbenullig figuur gepromoveerd naar een redelijk denkende actieve politieman.

Misschien is hij zelfs wel mijn favoriet in de serie.

Wel is het ergerlijk dat de ondertitels wel gebruikt worden bij de zeer duidelijk sprekende, en goed verstaanbare Vlaamse acteurs, maar niet wanneer er Nederlanders in de serie meespelen.

Momenteel is dat een tijdelijke assistente, Tamara Meijer (gespeeld door Alice Reys) die in het kader van een uitwisselingsprogramma bij van In werkt werkt.

Niet alleen een irritant personage (te dik aangezette rol) maar ook deels onverstaanbaar kwebbelend, met flink accent.

Een belediging aan het adres van de Vlaamse acteurs, en denkelijk ook nog heel onnadenkend naar de minder goed horende kijkers toe.

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1017 stemmen

Dit is ook mijn favoriete politie/misdaad serie. Vooral het eerste seizoen uit 2004 vindt ik Fantastisch. De verhalen zitten zeer ingenieus in elkaar, niets is wat het lijkt en de afleveringen zijn gebaseerd op de boeken van Pieter Aspe. Een echte "Whodunit" De episodes uit het eerste seizoen zijn ook langer, 80 minuten, in plaats van de 50 minuten-afleveringen van alle latere seizoenen die niet meer gebaseerd zijn op de boeken (en dat merk je.) Ook de acteurs als: Herbert Flack, Lucas Van Den Eynde, Franscesca Vanthielen, Michiel Van Dousselaere, Maaike Cafmeyer, Erik De Backer en (in de allereerste afleveringen ook nog) Mark Van Eeghem, waren allemaal Top. De boeken zijn ook de moeite waard.

Aspe, mijn favoriete crime serie.

Brix

• 19154 berichten
  • 4605 stemmen

Misdaadnet is er nu even mee gestopt, maar ik heb nu al afkick-verschijnselen

Hopelijk gaan ze gauw weer beginnen met uitzenden.

Oude of nieuwe afleveringen, maakt niet uit.

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1017 stemmen

Ik weet niet of het jullie al opgevallen is, maar in de eerste reeks maakt bedenker en schrijver Pieter Aspe een cameo verschijning in enkele afleveringen (Een klant in het café, iemand die omver wordt gelopen enz...). Zoals Alfred Hitchcock, die deed dat ook in zowat al z'n films.

Brix

• 19154 berichten
  • 4605 stemmen

Bezig met "inhaalslag", via DVD.

De in Nederland niet uitgezonden seizoenen heb ik nu bijna allemaal gezien.

Ik ben nog steeds dol op de serie, al werd mijn enthousiasme wel getemperd door de toevoeging van acteur Ludo Hoogmartens, in de rol van inspecteur Rob de Maegd.

Bij verre het meest onsympathieke personage ooit in de serie.

(Zijn uiterlijk helpt daarbij ook niet mee)

Bovendien is zijn acteerwerk (ten minste in deze serie) eerder matig.

Altijd maar meer van hetzelfde (botte opmerkingen en opvliegendheid)

Mijn hoop, dat hij na een seizoen zou verdwijnen, bleek helaas niet uit te komen.

Een gemis vind ik daarentegen Koen Van Impe, als inspecteur Ivo Verbruggen.

Dat was een uitstekende aanwinst voor de serie.

Hij had voor mij moeten blijven.

Het wachten is nu op het allerlaatste (10e) seizoen.

Daarin zullen een aantal bekende gezichten uit eerdere series weer opduiken.

Aangezien de serie in Nederland niet te ontvangen is, zal dat dan wel weer via DVD aankoop moeten gaan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.