menu

Overig / Televisie / De Jaren Stillekes

zoeken in:
Na de aflevering van vanavond weet ik het zeker.
Presentator Steven van Herreweghe, van dit programma dat op zich wel eens aardige momenten kent, is een miskleun.
Een 'flauwe plezante', die absoluut niet grappig is.
Hij mag van mij in dezelfde hoek gaan staan als Bart Peeters, en er niet meer uit komen.

Brix, nu stel je me teleur

Persoonlijk vindt ik van Herreweghe werkelijk perfect voor dit programma. De gasten staan me dit seizoen nog niet veel aan (Meus van gisteravond kende ik alleen maar van die afleveringen van Plat Preferé over Cash) maar van Herreweghe weet het allemaal op een amusante manier te brengen, hij komt ook vaak droog uit de hoek maar langs de andere kant vind ik Bart Peeters ook erg sympathiek dus het kan daar wel aan liggen

Het programma zelf is qua concept simpel maar wel effectief. Oud beeldmateriaal wordt vaak humoristisch aangedikt met anekdotes van de gasten in kwestie maar ik verschiet er soms echt van hoe een groot onderzoeksteam achter heel het programma zit. Die aflevering met Marcel Vanthilt was fantastisch.

Jammer maar helaas...
Zowel Peeters als Herrewhege vind ik geforceerd humoristisch overkomen, en Peeters een enorme self-kicker, en een van de onsympatiekste presentators.
Ik heb al eens een voorbeeld genoemd van zijn niet-grappig zijn in een topic (maar het welke?)
(Ook nog een heel erg slechte zanger, al denkt hij daar zelf blijkbaar anders over...maar dat terzijde)

En dan die flauwe cadeautjes die Herrewhege aan de gasten uitdeelt
Dieptepunt was gisteren het interview met 'Hitler'.
Daar had het publiek in de zaal ook moeite mee zo te zien.

Was het in 'De laatste Show' dat Herewhege telkens opdook met nieuwe gadgets?
Ook zo'n item dat door hem voorzien werd van veel te bedacht commentaar.

Weg met Herrewhege!

Hitler vond ik ook niet geslaagd maar je kon wel zien dat Meus ontzettend blij was met de box van Het Liegebeest en de 2 LP's, al moet ik toegeven dat ik me wel wat irriteerde aan de dikzak mopjes in de richting van Meus. Als zanger ken ik hem alleen maar echt van The Radios (over Bart Peeters heb ik het nu dus) maar ik kan hem wel waarderen, lekker actief en bijlange na niet zo irritant als iemand zoals Ben Crabbé.

Toch vindt ik de Jaren Stillekes een programma dat het waard is om gezien te worden, al is dat ook wel door het feit dat er voor de rest niets op tv is. Dat van de Laatste Show zou ik niet weten eigenlijk, heb er recent voor het eerst sinds jaren naar gekeken omdat John Cleese kwam.

De opzet van het programma zelf, met terugblikken naar vroegere TV programma's etc., kan ik ook wel waarderen.
Daarom zal ik, ondanks de presentatie, toch wel regelmatig eens even kijken.
Je weet maar nooit welke interessante gasten er langs kunnen komen.

Nadeel is dat je nooit van tevoren weet wie er komt.

Haha, ja, ik zat al te zoeken op teletext enz., maar niks te vinden.
Je moet dus wel kijken wil je niks missen.
Handig bekeken van de programmamakers. om meer kijkers nieuwsgierig te maken.

Vanavond is het Ben Crabbé als gast.

En Louis Vervoort (Knudde, uit 'Fabian van Fallada') zag ik.

Was wel een leuke aflevering. Heb Café zonder Bier ingestuurd want die stond nog niet op de site (!). De reactie van Vervoort was hilarisch: "Zen kik daar over gesprongen?!"

Ode aan Bobbejaan

Fantastische aflevering over The Antwerp Killer. Behoort nu tot mijn favoriete aflevering van heel de reeks. Sowieso zijn de afleveringen over filmmakers het beste (Van Looy was ook geweldig).

Inderdaad, ik vond het ook een leuke aflevering.
Het stuk over The Antwerp Killer vond ik zeer geslaagd, leuk om te weten dat Michel Follet in die film meedeed

Is dat nog ergens na te zien, die aflevering?

Je kan de aflevering ongetwijfeld terug oproepen met "Net Gemist" (als je digitale tv hebt).

Maar in Nederland (ik zie dat je in Rotterdam woont) zal dat helaas niet mogelijk zijn denk ik....

Zojuist genoten van de Tony Corsari's aanwezigheid in het programma.
Ik heb nog steeds bewondering voor die man, die nog heel goed zijn woordje weet te doen.
Ook Luc Appermont was geen onaangename gast.
Presentator Herreweghe mag wel weghe (van mij tenminste)
Hij blijft met goedkope, en vaak platte, grappen schermen.

Nog nooit gehoord van Corsari (al kende ik het Bananen nummer wel) maar wat een sympathieke vent! Leuke aflevering inderdaad, al vind ik Appermont niet zo'n leuke vent maar het was wel amusant.

Brix schreef:
Na de aflevering van vanavond weet ik het zeker.
Presentator Steven van Herreweghe, van dit programma dat op zich wel eens aardige momenten kent, is een miskleun.

Klopt helemaal. Van Herreweghe is pijnlijk ongrappig en een ongemakkelijke/geforceerde gastheer tout court. De Jaren Stillekes voelt mede hierdoor enorm nep aan. Losstaand van de slechte presentatie sowieso al een programma dat langs alle kanten pré-fabriqué oogt.

Enfin, dan nog liever Bart Peeters.

Het is grappig hoe het kan verkeren. In het begin was ik best wel fan van de Jaren Stillekes doordat het eerste seizoen van een erg hoog niveau was. Nu daarentegen irriteer ik me ook vaak aan Van Herreweghe en zijn de gasten vaak niets waard. De aflevering van gisteren heb ik nog niet gezien maar die met Sergio was verschrikkelijk slecht.

Jammer, want het was op zich wel een goed concept.

dave schreef:

Enfin, dan nog liever Bart Peeters.

Dan nog liever geen tv.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:08 uur

geplaatst: vandaag om 18:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.