• 155.504 films
  • 9.310 series
  • 27.683 seizoenen
  • 604.455 acteurs
  • 347.060 gebruikers
  • 8.766.012 stemmen

Nieuwsuur

zoeken in:

Apollinisch

• 21263 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

Gisteravond was de eerste aflevering van Nieuwsuur, de opvolger van Nova.

In Nieuwsuur vormen nieuws, sport en achtergronden, zonder onderbreking door reclame of promo's, één geheel. Nieuwsuur is onafhankelijk, onpartijdig en ongebonden. Het programma wordt gemaakt door twee taakgebonden omroepen; NOS en NTR.

Nieuwsuur is zeven dagen per week te zien tussen 22.00 en 23.00 uur op Nederland 2. Mariëlle Tweebeeke en Twan Huys presenteren de uitzendingen. Voor het nieuwsoverzicht en het sportnieuws schuiven wisselende presentatoren van NOS Nieuws en NOS Sport aan. Iedere uitzending bestaat grofweg uit drie blokken: een nieuwsoverzicht, een blok met achtergronden van het nieuws en een overzicht van het actuele sportnieuws. De afronding bestaat uit een 'round-up' van het belangrijkste nieuws van de dag, een mediaoverzicht, een blik op de dag van morgen en het weer. Op zaterdag en zondag is een verkorte versie van Nieuwsuur te zien.

Op www.nieuwsuur.nl vindt de kijker uitzendingen, losse reportages, nieuws, achtergronden en blogs. In de loop van de dag geeft de redactie steeds meer prijs over de inhoud van de komende uitzending. Tijdens de uitzending verandert de informatie op de site mee met de wisseling van de onderwerpen. Op die manier vindt de kijker bij alle onderwerpen extra achtergronden.

Nieuwsuur, Nederland 2, NOS/NTR

Maandag t/m vrijdag - 22.00-22.52 uur

Zaterdag - 22.00-22.30 uur

Zondag - 22.00-22.10 uur

Over nieuwsuur - Nieuwsuur.nl

Het viel mij een beetje tegen. Afgezien van het interview met Ahmadinejad bracht het programma weinig nieuws. De antibioticaresistentie, de blessure van Robben en het vertrek van Klink waren eerder op de avond allemaal al uitvoerig aan bod geweest in programma's als EénVandaag, het (sport)journaal en Uitgesproken VARA.

De afwisseling van nieuws, sport en achtergronden vond ik ook niet werken. De nieuwssectie kan integraal geschrapt worden - die onderwerpen worden later in de uitzending immers toch nog behandeld - en sport is prima, maar ga dan alsjeblieft niet nog een keer in op die blessure van Robben. De beelden daarvan zijn in een tijdsbestek van vijftig minuten uiteindelijk drie keer teruggekomen. Ietwat te veel van het goede.

Was het dan alleen maar kommer en kwel? Dat ook weer niet. De studio is bijzonder fraai (al was het contrast tussen de verlichte studio en het in een relatief donkere ruimte opgenomen gesprek met Ahmadinejad veel te groot, was telkens even knipperen als er naar Hilversum werd overgeschakeld) en Huys en Tweebeeke zijn prima presentatoren.

Apollinisch

• 21263 berichten
  • 0 stemmen

Ben inmiddels een stuk positiever. EénVandaag, het journaal en Uitgesproken kijk ik niet meer en dan is Nieuwsuur een uitermate geschikt programma om van de belangrijkste actualiteiten op de hoogte te worden gebracht.

Vind de afwisseling van nieuws, achtergronden en sport ook niet langer rommelig overkomen, dus dat was wellicht slechts een kinderziekte.

Fijn ook dat de meeste gasten echt van meerwaarde zijn.

MoFeDu

• 2946 berichten
  • 0 stemmen

Tja het is opzich wel wat, ik kan me er wel echt aan ergeren dat die tv de hele tijd zo omhoog moet klappen. Maar voor de rest is het opzich wel fijn, zo´n uurtje nieuws, heb je meteen alles gehad.

Apollinisch

• 21263 berichten
  • 0 stemmen

Gerben Nelemans - directeur van TLS, exploitant van de OV-chipkaart - beweert net dat halverwege vorig jaar al fraude is gepleegd op een anonieme kaart. En dat die fraudeur is opgespoord en vervolgd. Fraai staaltje blufpoker.

Sowieso een redelijk treurig optreden. Nee, ik denk dat ik dat programmaatje ook maar eens ga downloaden.

En waarom presenteert Joos Karhof nu al twee doordeweekse dagen achter elkaar.

kos

• 45746 berichten
  • 8274 stemmen

Apollinisch schreef:

Gerben Nelemans - directeur van TLS, exploitant van de OV-chipkaart - beweert net dat halverwege vorig jaar al fraude is gepleegd op een anonieme kaart. En dat die fraudeur is opgespoord en vervolgd. Fraai staaltje blufpoker.

Inderdaad hilarisch .

John Barry

• 3410 berichten
  • 603 stemmen

Goed programma Nieuwsuur. Ik kijk er vaak naar. Joost Karof, Mariëlle Tweebeeke en Twan Huys zijn hele goede presentatoren. Alleen dat sport mag er van mij wel uit. Maar verder rest is Nieuwsuur een prima programma.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.