- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Long Way Round
Long Way Round

Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Kent iemand hier de serie 'Long Way Round' (2004)?
Het werd me door een huisgenoot aangeraden.. nu 4/10 afleveringen gezien, en is erg gaaf!
Ewan McGregor en Charlie Boorman, twee goede vrienden, besluiten om samen de wereld rond te gaan op een motor. De serie beschrijft hun voorbereiding, reis en bovenal hoe ze als vrienden alle cultuur en natuur zien. Prachtig om te zien hoe ze mensen ontmoeten in vreemde culturen etc.
Aanrader!

Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Inmiddels alle tien afleveringen gezien. Oordeel blijft onveranderd. Gave 'docu'-serie!

Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1921 stemmen
Klinkt goed. Ik hoorde net ook van Long Way Down in Afrika, toevallig ook al gezien?

Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Mee bezig. Door andere series en dergelijke nog niet afgekeken. 3 van de 6 afleveringen gezien; tot nu toe meer van hetzelfde (leuke) concept als Long Way Round.

Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Long way down was ook leuk! Op naar het vervolg: Charley Boorman, by any means van Ireland naar Sydney...

Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
De eerste vier afleveringen hiervan bevatten ook weer schitterende beelden.
De opbouw van dit derde deel uit de reeks is ietwat anders van opbouw: Charley legt niet meer de hele reis per motor af, maar (zoals de titel aangeeft) 'by any means'. Vele verschillende voertuigen komen dus voorbij. Sommige niet zo bijzonder, andere erg leuk.
Als je vorige twee series leuk vind, zal dit ook weer boeiend zijn.
Persoonlijk vind ik het net iets minder leuk, maar het scheelt weinig. Dit komt vooral doordat de interactie tussen Ewan en Charley in voorgaande series ook voor leuke beelden zorgde, en dat is nu niet aan de orde.