- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Burn Notice
Burn Notice

Justinw
-
- 5374 berichten
- 1551 stemmen
Burn Notice
De serie draait om Michael Westen, die al jarenlang een succesvolle spion is in dienst van Amerika. Dan krijgt hij op een dag een bericht met de tekst 'We've got a burn notice on you, you're blacklisted', wat inhoud dat hij ontslagen is. Voor Westen is dat een ernstige situatie. Als een spion wordt ontslagen, dan heeft hij opeens geen geld, creditcard of werkhistorie meer. Bovendien mag hij Miami niet verlaten.
Westen is op dat moment zijn leven niet meer zeker en kan geen gebruik meer maken van zijn contacten, hulpmiddelen en dergelijke. Hij wil weten waarom hij een 'Burn Notice' heeft gekregen. Samen met een ex-vriendin, Fiona, en een vriend, Sam, gaat hij opzoek naar de personen die hem de 'Burn Notice' hebben gegeven. Het speelt zich allemaal af in het altijd zonnige Miami.
Serie word uitgezonden op RTL 5 uitgezonden. En in the USA is de serie bezig met haar 3e seizoen.
Een jaar geleden zag ik de eerste aflevering op tv en toen de rest van het seizoen meteen gepinadakaast. Het acteerwerk is lang niet top, maar de serie is toch uiterst vermakelijk. Vooral de manier waarop het werk van een spion in beeld word gebracht is iedere aflevering weer leuk. In iedere aflevering werkt Westen freelance voor iemand. Bijvoorbeeld voor iemand die gechanteert word etc. En door alle afleveringen loopt de rode draad, en de vraag wie Westen heeft geblacklist. Iemand hier ervaringen mee? Ben nu overigens net begonnen aan het 2e seizoen.

Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Zit in seizoen 3, erg leuke serie dit! En het wordt ook niet slechter als het steeds verder komt, dus dat is erg positief.

Justinw
-
- 5374 berichten
- 1551 stemmen
Hehe, eindelijk iemand die het ook kijkt. Ik had wel verwacht dat hiervoor een topic was. Maar het tegendeel bewees.
Heb gister de eerste 3 afleveringen van seizoen 2 gezien. Maaar die had ik toen ook al direct na seizoen 1 gezien. Maar nu pas heb ik het hele seizoen. Dus toen heb ik het hele seizoen maar van voor af aan gekeken.

Thorak
-
- 6302 berichten
- 1797 stemmen
Ik ben nu ook net aan seizoen 2 begonnen, inderdaad een erg leuke serie

Thorak
-
- 6302 berichten
- 1797 stemmen
Nu inmiddels seizoen 4 aan het kijken.
De scènes met 'Chuck Finley' zijn ronduit geweldig! Bruce Campbell op zijn best!
Chuck Finley is samen met Ash zijn meest geweldige karakter.

Justinw
-
- 5374 berichten
- 1551 stemmen
Inderdaad Bruce Campbell is geweldig. Burn staat hier op een laag pitje. Na mijn films nu vooral met Friday Night Lights bezig. Ben ergens middenin seizoen 2 met Burn Notice.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
En terecht dat je FNL kijkt en niet dit. Ik heb de eerste drie afleveringen gezien. Het is wel aardig, maar de hoofdpersoon ontbreekt het een beetje aan charme vind ik. Niet zo'n sterke acteur.

xeegen
-
- 67 berichten
- 760 stemmen
Ik vind Micheal juist heerlijk om naar te kijken, die episode dat hij de duivel uithangt is ronduit meesterlijk. En Chuck Finley is forever

Thorak
-
- 6302 berichten
- 1797 stemmen
Chuck Finley zou een eigen serie moeten krijgen!

Justinw
-
- 5374 berichten
- 1551 stemmen
@AHWA maar wel leuk om tussendoor eens een aflevering te pakken.
Moet nog 8 aflevering FNL volgens mij. Erg gave serie.

Thorak
-
- 6302 berichten
- 1797 stemmen
Ik zal FNL ook maar eens gaan opzoeken dan...

Thorak
-
- 6302 berichten
- 1797 stemmen
Eerste seizoen van Friday Night Lights geleend van een vriend, maar ik kan het niets vinden. Totaal niet mijn ding en ook helemaal niet vergelijkbaar met Burn Notice.
Gisteren de (tv)film "Burn Notice: The fall of Sam Axe" gezien. Op sommige momenten echt helemaal dubbel gelegen, het is een typische Bruce Campbell film!'
Het is het verhaal over wat er met Sam Axe is gebeurd vóór de serie en waarom hij geen Navy Seal meer is. Helaas zonder Fiona en maar een kleine cameo van Michael Westen.
Hopelijk komt er ook zo'n film over Fiona.

caelers8
-
- 83 berichten
- 178 stemmen
En het 5de seizoen is onderweg kom ik net achter. Ik vind dit zo'n leuke serie dat ik alle afleveringen random opnieuw aan het kijken ben, terwijl ik deze serie pas een jaar geleden gezien heb (alle seizoenen behalve 4 dan achter elkaar).
Het blijft gewoon boeien. Ten eerste vind ik de 'tips' die Michael geeft ontzettend interessant, ten tweede vind ik de actie erin gewoon leuk om naar te kijken. Daarnaast maakt het niet altijd even veel uit of je het verhaal echt aan het volgen bent; het blijft anders ook wel leuk. Sam Axe is echt geniaal, hij zorgt echt voor de humor in deze serie. Ik snap niet dat er echt nog maar een paar reacties zijn gekomen, want ik vind Burn Notice echt een aanrader.

Justinw
-
- 5374 berichten
- 1551 stemmen
Ben weer begonnen met kijken, bijna 3 jaar geleden dat ik stopte ergens in seizoen 2. Waarom weet ik toen niet. Maar ik had een wat lichter verteerbare serie nodig en dan is deze eigenlijk wel perfect. Goede mix tussen comedy, actie, thriller en misdaad. Rode draad die door de afleveringen loopt is ook prima.