• 12.674 nieuwsartikelen
  • 167.953 films
  • 10.904 series
  • 31.283 seizoenen
  • 626.326 acteurs
  • 195.672 gebruikers
  • 9.159.818 stemmen

Hans Teeuwen

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20171 berichten
  • 2280 stemmen

Amhali wodt per show minder.

Ik hoop in ieder geval van harte dat Teeuwen nog meer shows gaat maken. Hij is niet voor niets de Koning van de Lach.

merijn82

• 1912 berichten
  • 439 stemmen

Ik zal hem de volgende keer ook zeker weer gaan bekijken (waarschijnlijk niet meer in het theater) en hoop oprecht dat hij zich nog goed gaat herstellen. Al heb ik er een hard hoofd in.

Nicolage Rico

• 20171 berichten
  • 2280 stemmen

Hopelijk zijn er meer mensen die er net zo over denken als jij. Dan hoef ik tenminste niet helemaal naar Groningen voor zijn show.

merijn82

• 1912 berichten
  • 439 stemmen

Het zal nog steeds wel lastig worden vermoed ik om kaarten te krijgen bij een volgende show. Maar wellicht niet meer zo extreem.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

merijn82 schreef:

Dat mag Rico. Maar accepteer ook dat velen deze show erg matig vinden, ongeacht de zaal of hoeveel centimer het podium meer of minder van de zaal af zit en dat soort ongein.

cm? In Den Haag zit er ongeveer 5 meter! tussen het podium en de zaal. Verder mag je de show matig vinden, maar accepteer dan ook dat dit een tam optreden is.

En nee, echt vernieuwend is het ook niet, maar dat vond ik zijn 3e show ook al niet meer.

Nicolage Rico

• 20171 berichten
  • 2280 stemmen

merijn82 schreef:

Het zal nog steeds wel lastig worden vermoed ik om kaarten te krijgen bij een volgende show. Maar wellicht niet meer zo extreem.

Mocht er een nieuwe show komen, dan zal die ook binnen not-time uitverkocht zijn.

Reinbo schreef:

En nee, echt vernieuwend is het ook niet, maar dat vond ik zijn 3e show ook al niet meer.

Feitelijk was enkel de show Heist, samen met Roland Smeenk, vernieuwend, en zijn eerste 2 solo programma's lichtelijk.

Wees blij dat deze man ooit vernieuwend is geweest. De meeste cabaretiers zijn dat niet.

merijn82

• 1912 berichten
  • 439 stemmen

@Rico

Zal zeker uitverkocht raken ja, wat ja voor de meesten is 'alles want hij doet toch wel leuk '. Om maar eens een citaat van hem zelf te pakken.

Reinbo

Ik kan alleen spreken voor Groningen en die op de DVD en die zijn in mijn beleving gewoon hetzelfde. Verder kijk ik gewoon naar hoe zo'n show ontvangen wordt en ga ik er ook nog eens zelf naar toe. Dus kan redelijk oordelen. En ik ga er van uit dat je niet vaak in theater komt? Aangezien je volledig voorbij gaat aan het verschil tussen iets in het theater zien voor het eerst, of alleen thuis op de bank voor een tweede keer.

Maar goed ik zal vanaf nu al mijn kaarten in Rotterdam boeken voor cabaret aangezien het optreden daar van een andere planeet moet zijn en de artiesten daar wel voor de volle 100% hun

publiek pleasen. Ik moest toch een keer een goede reden vinden voor een bezoek aan die vervelende stad, maar nu heb ik hem!

Nicolage Rico

• 20171 berichten
  • 2280 stemmen

Niet lullen, Merijn. Je bent er al honderden keren geweest.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3193 stemmen

Net pas gezien. Best leuk al mag het duidelijk zijn dat het zijn beste show niet is. Spiksplinter is natuurlijk een grap want de show biedt helemaal niets nieuws. Toch nog best wat gelachen, alleen nergens tot tranen toe, iets wat ik van Teeuwen eigenlijk wel verwacht.

3,5*

Bottleneck

• 8224 berichten
  • 2105 stemmen

Vond 'm ook wat tegenvallen moet ik zeggen. Paar sterke momenten (vooral de interacties met het publiek) maar ook vaak net niet. Vond Industry toendertijd al wat minder worden, het lijkt alsof zijn manier van optreden minder geschikt is om zolang en zoveel shows te doen als andere type cabaratiers. Al blijf ik hem de beste performer vinden, zelfde heb ik met Waardenberg en De Jong

merijn82

• 1912 berichten
  • 439 stemmen

Gelukkig, ook een keer iemand die het met mij eens is.

Precies het argument wat ik ook gebruikte; de houdbaarheidsdatum van Hans' zijn humor. Dat staat dus los van bepaalde verwachtingen en vernieuwing willen zien. Ik zeg het maar alvast Rico

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

Nee niet de houdbaarheid van Hans Teeuwen zijn humor is in het geding.

De humor die die bracht in Spiksplinter is in 't geding.

Ik kan (net als wel meer mensen die Spiksplinter kut vonden vermoed ik) nog steeds genieten van vrijwel al het materiaal van Hans Teeuwen voor Spiksplinter,

en ook van het gangsterliedje en Eugene Larry in Spiksplinter.

(Die smileys met die tong, die vind ik niet lief trouwens. Ik weet dat ik gescholden heb, dat was ook niet lief. Maar dat minachtende gebruik van smileys is dat naar mijn inziens ook niet).

xxx

merijn82

• 1912 berichten
  • 439 stemmen

Ach hij was ook naar Rico bedoeld en die kan daar wel tegen vermoed ik

Voor mij is het overigens beide. Het materiaal van Spliksplinter vond ik zoals gezegd niet best, maar ik zag al een dalende lijn met de show Industry of Love. Verder kijk ik ook niet vaak wat terug van hem moet ik zeggen, maar ik ben dan ook nooit zo'n fan geweest als jij. Maar ik heb voor mij zelf het gevoel dat Hans kan bedenken wat hij wil in de toekomst, voor mij gaat het niet meer werken. Dat is slechts mijn gevoel hoor. Kan er naast zitten.

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

Naja, dat vind ik persoonlijk wat voorbarig.

Tenzij je bedoelt dat Hans alles kan maken wat hij wil en dat wat hij wil

vermoedelijk niet goed is. Ja dat gevoel heb ik misschien ook een beetje.

Maar ik zie nog steeds vlagen van enorm talent in spiksplinter,

het is alleen voor mij te weinig om het niet een enorm schijtprogramma te vinden.

Industry of love vind ik echt van een compleet ander niveau dan spiksplinter.

Eigenlijk vind ik vrijwel elk stukje (behalve misschien dat Beatrix gebeuren) grappig.

Industry of love, vond ik in ieder geval getuige van iemand die lekker creatief bezig was, en iemand die iets had gemaakt wat hij zelf mooi en grappig vond, i.p.v. van 't publiek te trakteren op een bord van bekende ingrediënten. Die bekende ingrediënten zijn er dan ook zo lukraak door heen gegooid, dat, het gewoon als losstaand programma niet het niveau heeft van al z'n vorige werk.

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

't moet me nog even van 't hart dat ik 'broodje worst' vermoedelijk ongeveer het slechtste nummer vind uit de Nederlandse muziekgeschiedenis.Wat een bizar pijnlijk niet leuke tekst. Dorst Dorst Dorst (ohh 't zal wel over Afrika gaan ofzo!) Lekker Drinken! (ohhh toch niet, wat grof) Honger Honger Honger (ohh gaat 't nou weer over Afrika?) Broodje Worst (oh nee weer niet, wat geestig!). Ja ik probeer uit te vinden wat er in godsnaam grappig aan moet zijn.

Voor de rest vind ik 't eigenlijk gewoon een hele onsympathieke treurige bedoeling. 'als je het niet aan kan, swaffel de koran dan' 'krijg de kanker zwartepiet' 'snij je polsen nou maar door, want anders komt het er niet van' 'gekke meid, dikke kop, niks te melden maar ze is zo lekker vet.' 'te rukken op de dikke witte tieten van m'n juf' ' godverdomme zeg wat slecht.

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

Er zullen vermoedelijk vast wel slechtere nummers zijn gemaakt in de Nederlandse pophistorie, maar er zijn denk ik niet heel veel Nederlandse nummers gemaakt die me zo kunnen ergeren.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

Hans Teeuwen heeft meer van dit soort nummers gemaakt, zoals bijvoorbeeld de afsluiter 'Snelkookpan' van Industry of Love. Wat maakt deze dan zo bijzonder, terwijl het volgens hetzelfde recept is gebrouwen?

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

Alleen de regel'Nachtmis, bakvis, kijken of er post is' is volgens het zelfde recept volgens mij. Vervolgens weer minder absurd (en minder leuk gemaakt vind ik) door 'klikt als een klok maar niemand begrijpt wat ik bedoel'. Het refrein ''Honger honger honger' etc. is een soort kritiek of bespotting van engagement (vermoed ik), heel slecht alleen, vind ik, omdat je geen moment denkt dat er echt engagement komt. 'Krijg de kanker zwarte piet' en 'swaffel de koran dan' is denk ik een soort pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting, gelet ook op de regel 'alles mag alles kan' waar iedereen het ongeveer wel mee eens is. Dat betekent vind ik niet dat het daardoor opeens grappig wordt. Ik vind 't gehele lied geen fatsoenlijke grap bevatten, en ik vind 't ook niet absurd genoeg om geestig te zijn. Ik vind 't kortom over het geheel genomen gewoon heel slecht. Dat het ook nog eens door mijn lievelingskomiek wordt gebracht verergerd te boel alleen maar.

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

blaauw schreef:

Ik vermoed eigenlijk dat 't gewoon over is, voor mij met Hans Teeuwen. Ik wou 'r niet aan toegeven. Maar de beste man is denk ik een beetje een oude oom geworden, die z'n kleine neefjes wil laten lachen net als vroeger. Een paar kijken nog wel met plezier naar die oude vent die wat komische nummertjes doet, maar de meeste lopen maar naar de keuken voor de cola.

De oude oom brengt alles nog met talent en hij kent de woorden van de jeugd wel een beetje, waardoor het alleen maar akeliger wordt dat het maar niet grappig wil worden. Je gunt die man toch wat, helemaal als je 'm vroeger zo geestig vond.

Dit is te hard opgeschreven, en in een vlaag van irritatie geschreven door het geenstijl stuk.

Ik hoop nog steeds op een nieuw programma.

Rafke Pafke

• 464 berichten
  • 208 stemmen

Zopas de DVD van Spiksplinter bekeken. En ik heb toch opnieuw hartlijk gelachen bij deze laatste show van Teeuwen.

Het is wel inderdaad meer van hetzelfde maar dat stoort me niet echt. Zo lang de grappen an sich me aan het lachen maken klaag ik niet. Een aantal stukjes waren wel te flauw of te gezocht.

Haalt dit het niveau van zijn zijn eerdere shows? Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat dit waarschijnlijk niet het geval is. Maar dan nog vind ik dit beter dan het leeuwendeel van het werk van andere cabaretiers of stand ups.

(verwijderd)

• 720 berichten
  • 0 stemmen

Ach ja ik ben wat hard geweest wellicht.

Hans Teeuwen heeft wat mij betreft echt een uitglijder gemaakt met dit programma, als je kijkt naar het niveau van z'n vorige voorstellingen, maar er zitten wat leuke dingetjes tussen.

En ach, dat hij bij geenstijl even een dom stukje schreef naar mijn mening, is ook niet ontzettend erg. Ik haat geenstijl wel, maar ik ga misschien ietwat te ver in het idee dat iedereen die die website nog enig krediet geeft iets verschrikkelijks heeft gedaan.

't punt is alleen als ik 't heel genuanceerd formuleer dat je types krijgt die je politiek correct noemen, dus zeg ik 't af en toe wat harder dan noodzakelijk.

DarkElement

• 78 berichten
  • 73 stemmen

Die dode vogels in Dat dan weer wel, waren die nou echt of niet :O?

Glacius

• 4259 berichten
  • 2897 stemmen

Wou laatst Spiksplinter volledig kijken, maar begon me al snel te ergeren. Met name omdat Teeuwen nu wel erg overduidelijk aan het recyclen is met minieme veranderingen. Het voelt als een gimmick, een uitgespeeld truukje. Het verassingselement verdwijnt en voorspelbaarheid komt naar de voorgrond.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Mooi stukje voor de fans:

Ik kijk nu toch anders tegen Dat Dan Weer Wel en Industry of Love aan als ik eerlijk ben. Spiksplinter heb ik nooit goed gevonden eigenlijk.

starbright boy (moderator films)

• 21765 berichten
  • 4664 stemmen

Volkomen eens met de strekking van de uitzending. Zijn eerste show vond ik erg bijzonder, twee en drie bevestigden dat (maar waren al wat minder), maar vanaf zijn vierde show is het flink bergafwaarts gegaan. Best wel grappig nog (maar ook minder dan in het begin), maar net zo weinig verrassend als Youp van 't Hek die weer eens grapt over burgerlijkheid. De angel is eruit. En dat is best funest voor zijn soort humor voor me.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Ik kon altijd het meest lachen om zijn laatste twee shows (niet spiksplinter) maar nu heb ik het idee dat Trui zijn beste is. Dat stukje met dat gedicht en het weigeren van het slotapplaus is briljant. Het stuk over pedofilie vind ik eerlijk gezegd best angstaanjagend, bij gebrek aan een beter woord.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.