menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Wat is een efficiënt opbergsysteem voor dvd's?

zoeken in:
mikey schreef:
Ik heb 300 dvd dozen weggegooid en de dvd's in mapjes gedaan. Wat ruimde dat op zeg.

Bij mij is een filmverzamelaar dit weekend al mijn VHS-cassettes komen ophalen. Bijna 1800 stuks, of goed voor zo'n 3500 films.
Met zeer veel pijn in het hart, want daar zijn ontelbare uren werk in gekropen. Maar door plaatsgebrek, tijdstekort en een niet al te schitterende gezondheid, moest het toch eens gebeuren. En beter dat ze nu nog bij een liefhebber terecht gekomen zijn, dan in de toekomst alles in containerpark te moeten dumpen.

speedy23 schreef:
(quote)

Bij mij is een filmverzamelaar dit weekend al mijn VHS-cassettes komen ophalen. Bijna 1800 stuks, of goed voor zo'n 3500 films.
Met zeer veel pijn in het hart, want daar zijn ontelbare uren werk in gekropen. Maar door plaatsgebrek, tijdstekort en een niet al te schitterende gezondheid, moest het toch eens gebeuren. En beter dat ze nu nog bij een liefhebber terecht gekomen zijn, dan in de toekomst alles in containerpark te moeten dumpen.

ik kan mij voorstellen dat dit een moeilijke beslissing is geweest. De rede haalt het soms van de ziel...

ik wil graag voor mijn dvd colectie van die dvd schotjes die je in de winkels ziet om ze op alfabet te zetten ik was benieuwd of er iemand is die weet waar je die kan krijgen of iemand die ze kan regelen in de winkels kan ik ze nergens vinden en bij de dvd winkels kan ik ze ook niet kopen aan gezien ik 1600 dvd's heb is het wel makkelijk alles op alfabetische volgorde ik ben benieuwd alvast bedankt

Een aantal dagen geleden bij de Ikea een Kilby kast voor 25,- gezien. Best een mooi en stevig ding, voor je boeken, films, etc. Uiteindelijk toch nog niet meegenomen, i.v.m. met het nazien van mijn huidige kast en metingen van plek.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kilby-boekenkast__28292_PE114917_S4.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik denk dat je er makkelijk 400 titels in kwijt kunt. Bij mijn volgend bezoekje denk ik dit te gaan halen, want de prijs is verleidelijk.

Ik heb maar 1 tip eigenlijk en dat is zelf bouwen !!!
Al dat kant en klaar spul is nooit op maat zoals je het wilt. En als je het wel op maat kunt krijgen betaal je je blauw.....en dat geld kun je beter aan dvd's (of andere zaken) besteden. Je hebt al een mega-kast voor zo'n 300 euro aan materiaal. En dan bouw ik het tot aan het plafond, maximaal de ruimte benutten.

Dit heb ik gemaakt voor mijn (en vriendin) boeken en cd's (oude foto, bank is allang vervangen, hahaha).

http://i133.photobucket.com/albums/q79/ComicsReader/IMG_0807.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En dit was mijn oude meubel toen ik nog met ex/later alleen was...voor de dvd's (links) en games (rechts dus). Was voor het eerst dat ik zoiets maakte. Eerst helemaal uittekenen, dan spullen laten zagen en knutselen maar. En ik ben absoluut geen timmerman, verre van. Maar het eindresultaat was ik zeer tevreden over. Dit staat nu bij mijn zwager, ik heb nu een iets ander meubel gemaakt in het nieuwe huis....andere situatie/muren, dus kon opnieuw iets knutselen, maar het idee is verder hetzelfde......alleen breder tegen een muur en lager tegen de andere muur (tegen bar/keuken aan, vandaar).

http://i133.photobucket.com/albums/q79/ComicsReader/Dvd.jpg?t=1322429344

Alles bij elkaar herberg ik zo een stuk of 1000 dvd's en ook zo'n aantal aan games. En in die kast achter de bank gaan zo'n 1200 cd's en ik schat dat er een stuk of 500 boeken in passen.

Ik moet zeggen dat alles nu wel aardig vol begint te lopen toch hoor, hahaha....deze foto's zijn alweer wat ouder. Maar ik ga echt eens een zooi dvd's weg doen en echt bewaren waar ik zeker geen afstand van wil doen. Boeken ben ik ook wat doorheen gegaan en heb een behoorlijke berg even opgeborgen.....mijn zoon is er nog niet helemaal uit of hij er nog wat van wil hebben. Anders sla ik het op of verkoop het een keer.

Allemaal leuk en aardig, zelf bouwen. Alleen moet je er zelf mee handig zijn of toevallig mensen kennen die het wel kunnen, anders schiet het niet echt op.

Wel netjes gemaakt.

Hier kun je ook aardig wat in kwijt.

http://quality-catering.nl/webshop/images/afvalbak.jpg

Ik heb de Besta dvd-kast. Er kunnen +- 300 dvd's in. Staat in promotie in Ikea.

kappeuter (crew)
Sluikreclame verwijderd.

Wij zijn op zoek naar een ladekast voor dvd's. Zo eentje waar je op de ruggen van de dvd's kunt kijken als je een lade opentrekt. De kast moet geschikt zijn voor ongeveer 300 dvd's. Zomaar een ladekast is geen optie, omdat je dan veel loze ruimte overhoudt. Het moet wel echt passend zijn voor dvd's. Iemand een idee waar je zoiets kunt kopen of betaalbaar kunt laten maken?

Dag Selma, ik heb beste een grote verzameling en heb onlangs iets leuks gekocht wat niet te veel ruimte kost. Heb wel een fotootje maar weet niet hoe ik die moet plaatsen. Tis een klein kastje waar via een soort liftsysteem 70 dvd's in passen.

Ik denk dat ik weet waar je het over hebt
http://www.btbdevelopment.nl/

is denk ik niet handig als je een x honderd of duizend dvds hebt. beetje prijzig dan

dvd kasten

Iemand al ervaring met deze site, of zo'n dvd kast aangeschaft. Ik heb al verschillende keren deze site bekeken. Zou er zeker min. 4 moeten aanschaffen.

Dit moet dan wel nog geleverd worden in België.

Mijn kasten staan al vol met strips en boeken. Voor DVD's heb ik een andere oplossing. De schijfjes bewaar ik in fardes per genre zodat ik ze snel binnen handbereik heb. Lang moet ik hierdoor niet zoeken en leent zich makkelijk tot het meenemen. De DVD-cases gaan in plooiboxen in de veranda.

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Dvd's opbergen, horizontaal of verticaal beter voor de dvd's?:

Is het beter om je dvd's verticaal te plaatsen in plaats van horizontaal of maakt het helemaal niks uit?

Op internet lees ik soms het advies dat je de dvd's beter verticaal kan plaatsen. De reden: door de zwaartekracht kunnen de dvd's buigen, indien je ze horizontaal plaatst.

Dick2008
Dvd's zijn niet zo zwaar, toch? en de doosjes zijn ook al weer wat dikker. Vroeger met boeken, elpees was verticaal beter, vooral het als een flinke stapel was, teveel gewicht is nooit goed. Spindels met opneembare cd's/dvd's was voor de onderste exemplaren ook niet zo goed, las ik in het verleden.

Verticaal is ook gewoon makkelijker met opzoeken en eruit halen, dat zie je ook in archief, bibliotheek, videotheek... Allemaal verticaal.

Dick2008

Dan houd ik het gewoon zoals het nu is, horizontaal. Wel zo makkelijk.

Dick2008
Inderdaad ja.

Filmdragers en apparatuur >> Algemeen >> Hoelang gaat een originele DVD mee?

Interessante vraag. Alleen 10 jaar te laat. (Voor mij). Ze gaan langer mee, dan ik ze hou.

Ik vraag het hier maar even, misschien dat iemand een tip heeft: in plaats van een kast wil ik een aantal dvd's op schapjes plaatsen. Nu heb ik er natuurlijk geen zin in dat de boel er af valt aan weerskanten. Wie weet een effectieve manier om dat te voorkomen, behalve lelijke boekensteunen of de dvd's aan de uiteinden plat te leggen?

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > plaatsbesparend opbergsysteem:

Hoi, m'n eerste bericht hier.

Door mijn toekomstige verhuis ga ik geen plek meer hebben om m'n collectie van zo'n 600 DVD's tentoon te kunnen stellen, daarom moet ik met spijt in m'n hart een andere manier vinden om ze op te kunnen bergen.

Door ze uit de cases te halen en in zo'n CD/DVD sleeve te steken en dan alfabetisch in een mandje/doos te ordenen had ik in gedachten. Het jammere is dat deze altijd op de grootte van CD's zijn voorzien en je dus nergens heen kan met het boekje/kaft. Heeft iemand al hetzelfde meegemaakt en hier een oplossing voor?

Ps: ik heb een soortgelijk topic gevonden, maar niet echt een antwoord op m'n probleem.

Alvast bedankt

Je zou ze in slimDVD-hoesjes kunnen stoppen scheerske, die zijn half zo breed als gewone DVD's, en in sommigen passen er twee in (bijv. handig met sequels). Het is niet ideaal maar het neemt de helft van de ruimte in beslag. De kaft is wel een halve centimeter te breed daarvoor.

In antwoord op de vraag"Wat is een efficient opbergsysteem voor DVD's" kan ik antwoorden dat met de "findfaststickers" uw huidig systeem kan worden behouden dus geen reorganisatie of aanschaf van nieuwe of dure opbergsystemen.Dus goed nieuws voor de bezitters van een groot aantal CD's of DVD's.Door een kleine aanschaf van de "findfaststickers" ben je in de mogelijkheid je collectie te archiveren.In bijlage is een CD-collectie voorgesteld in een kast maar voor mensen die niet meer voldoende ruimte hebben kunnen de CD's in mappen worden verzameld en kan men die op dezelfde manier archiveren met "melding van de de uitvoerders,de titel van de CD,de nummer van de map,de kleur van de sticker en het nummer".Op die manier kost het nadien amper 15 seconden tijd van de gewenste CD te vinden,zelfs uit een collectie van 1000 stuks.
In bijlage zend ik ter verduidelijking enkele afbeeldingen.
Mochten er verder nog vragen of onduidelijkheden zijn laat het me dan maar weten via deze weg,ik sta jullie graag te woord.

De bijlage is er niet bijgevoegd maar voor deze kan ik verwijzen naar "findfaststickers" of " kopieplan" op het zoekmachine

Zwolle84
Subtiele advertorial.

Geen idee of je nog op zoek bent scheerske, maar in een ander forumtopic werd dit systeem genoemd waarmee je DVD én cover in één hoesje kunt bewaren.

Castor Interieur maakt prachtige opbergsystemen en kasten. Het kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat! En een mooie collectie mag best een beetje shinen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:32 uur

geplaatst: vandaag om 17:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.