• 143.171 films
  • 7.038 series
  • 21.345 seizoenen
  • 480.850 acteurs
  • 286.402 gebruikers
  • 8.226.346 stemmen

Wat is een efficiënt opbergsysteem voor dvd's?

zoeken in:

Elmar

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Ik zit met een klein dilemma wat mijn dvd collectie betreft. Over twee weken ga ik verhuizen en nu ben ik op zoek naar een efficiënt opbergsysteem voor mijn dvd's. En wie kunnen dat nou beter weten dan de mede verzamelaars! Ik heb zo'n 400 originele dvd's in de bekende Billy kasten van IKEA staan en wil ze straks eigenlijk niet meer zo prominent aanwezig hebben in de woonkamer. Hebben jullie een goede manier waarop je deze dingen kwijt kunt zonder dat je een half uur in bakken zit te graaien om een bepaalde titel te zoeken?

Alvast bedankt!

Drs. DAJA

• 4287 berichten
  • 4104 stemmen

Ik verkies altijd een ondergrondse schuilkelder maar een vriend van me bewaarde ze in laden van een kast. Zo zie je ze niet maar zodra je de laden opentrekt kun je op je gemak een titel kiezen.

coinchantal

• 29 berichten
  • 83 stemmen

Goede vraag, ik ga namelijk ook verhuizen. Ik zat zelf te denken om in een kamer planken aan de muur te hangen. Onder de plankjes een soort balkjes voor ondersteuning.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2507 stemmen

Een vriendin van mij deed ze ook altijd in verschillende laden in een grote kast, dat werkte prima. Anders misschien in verschillende dozen die je onder je bed kan proppen Ik zou het ook niet weten verder, als ik ga samenwonen dan komen al onze dvd's toch in de woonkamer, want dat is natuurlijk wel onze trots

606

• 23533 berichten
  • 10868 stemmen

Bij ikea hebben ze smallen open kastjes waar er een hoop in kunnen.

Je kan zo precies zien welke titels je hebt.

En het is ook an hout en stevig

GinolaEHV

• 2126 berichten
  • 2423 stemmen

Een goed idee is om ze gewoon allemaal aan mij te geven.

soom

• 24628 berichten
  • 2523 stemmen

Ik zou de dvd's van a tot z sorteren, en juist wel in de woonkamer, want dat is toch jouw trots lijkt me .

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

606 schreef:

Bij ikea hebben ze smallen open kastjes waar er een hoop in kunnen.

Je kan zo precies zien welke titels je hebt.

En het is ook an hout en stevig

Volgens mij bedoel jij gewoon de Billy-kasten, maar dat is nu net niet de bedoeling:

Ik heb zo'n 400 originele dvd's in de bekende Billy kasten van IKEA staan

salland 1971

• 56 berichten
  • 632 stemmen

bij de gamma heb je van die aluminium gereedschapskisten

daar haal ik het binnenwerk van uit en dan kunnen er zo'n veertig in

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

DJ-koffer van BigDennis.com. Kunnen er 1000 in.

RemyBl

• 2262 berichten
  • 3776 stemmen

AHWA schreef:

DJ-koffer van BigDennis.com. Kunnen er 1000 in.

Kun je dan ook de origenele kaften bewaren? Of past dat niet?

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Zonde als je je dvd's in een koffer/lade stopt. Ik heb liever dat mijn collectie zichtbaar is, veel mooier...

Maar ja, efficiënt opbergsysteem.. gewoon een kast

Stuzzie

• 16 berichten
  • 59 stemmen

Ik ben ook op zoek naar een manier om mijn (blu-ray) dvd's (en ps3 spellen) te stallen.

Het liefst zou ik een toren ofzo gebruiken.

Ik heb al wat op internet gevonden, maar het meeste wat ik vind komt uit het buitenland en of dat handig is..

Daarnaast weet ik dat ik naar Ikea kan gaan, maar zoveel moeite wil ik er ook weer niet voor doen aangezien ik geen auto heb.

Weet iemand waar ze te verkijgen zijn?

Jeffjoep

• 5 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers > Algemeen > Opbergen dvd's:

Mijn verzameling dvd's begint een beetje veel ruimte in te nemen.

Documentaires en muziek heb ik op dvd's gezet die in zipperwallets zijn opgeborgen.

Maar ik heb ook nog enige honderden dvd's met hoesjes, wil hier van af omdat het zoveel ruimte in neemt. Maar van de andere kant vind ik het zonde om de hoesjes van de dvd's weg te doen.

Weet iemand hier een oplossing voor, zijn er hoesjes te krijgen waar je de dvd in kan doen met het hoesje ?

Wie kan mij helpen of wie heeft er tips

Elineloves

• 23942 berichten
  • 3527 stemmen

Je hebt dus een overschot aan DOOSJES. Het hoesje zit in het doosje, dus dat neemt geen plaats in. Even om misverstanden te voorkomen.

chevy93

• 12509 berichten
  • 1111 stemmen

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snap het probleem niet.

Je wilt allemaal slimcases hebben?

Elineloves

• 23942 berichten
  • 3527 stemmen

Of juist dit hier:

(afbeelding)

10-pack, kan hij 10 losse dvd doosjes weggooien, de schijfjes hierin doen, en de hoesjes kan hij eventueel bewaren in een map.

dominion

• 4063 berichten
  • 0 stemmen

Dat zijn mooie doosjes Eline .

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

zelf heb ik deze CD/DVD-wand online kopen | Home | Elektro @ Neckermann.com

want wat ik handig vind, in het gedeelte waar je normaal gesproken de cd's neerzet passen ook blurays

Brix

• 18508 berichten
  • 4245 stemmen

Lees wel even de reviews die erbij staan zou ik zeggen.

Heb jij zelf geen negatieve ervaringen ermee gehad zoals daar beschreven?

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

heh, niet eens naar gekeken

Tja, de voorste kast wil idd wel eens uit z'n glef gaan maar dat was pas nadat ik em had verplaatst, daarvoor geen last ervan gehad

Jeffjoep

• 5 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snap het probleem niet.

Je wilt allemaal slimcases hebben?

sorry dat ik niet zo duidelijk ben geweest

heb nu kasten val met dvd's en ik vraag me af of er ook iets te koop is, bijvoorbeeld plastic mapjes waarin je dvd kan stoppen met het hoesje dus zonder slimcase. Als je die mapjes dan in een ordner stopt dan kan je op deze wijze veel meer opbergen zonder veel ruimte.

Elineloves

• 23942 berichten
  • 3527 stemmen

Gewoon een ringband met plastic mapjes kopen, daar het covertje in doen, en de dvd's in een sleeve er bij doen?

(afbeelding)

Combustibility

• 1287 berichten
  • 345 stemmen

Eline komt met een heel goed en simpel idee, wat niet eens zoveel kost.

Leviwosc

• 868 berichten
  • 322 stemmen

Een dvd-verzameling neemt nu eenmaal flink wat ruimte in beslag zeker als je grotere aantallen hebt; maar dat is een inherent gegeven van verzamelingen.

We mogen wel blij zijn dat het tijdperk van de VHS-videobanden voorbij is, anders was je nog meer plek kwijt. Mijn 338 dvd's nemen juist een prominente plek in, in huis.

CDSoftcover

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Als je echt ruimte wilt besparen, dan is dit misschien iets voor je. Niet goedkoop, maar wel mooi en duurzaam. Je kunt proefexemplaren bestellen. Beschikbaar voor CD, DVD en Blu-Ray

CDSoftcovershop.nl, het adres om CD Softcover te bestellen.

(afbeelding)

mikey

• 26513 berichten
  • 4434 stemmen

Ik heb 300 dvd dozen weggegooid en de dvd's in mapjes gedaan. Wat ruimde dat op zeg.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Moet ik misschien ook eens doen. heb er ruim 600 en staan gewoon al dubbel (achter elkaar) in de kast. Enkel de sepciale edities in het eigen hoesje laten...

Dick2008

• 9250 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Ik heb 300 dvd dozen weggegooid en de dvd's in mapjes gedaan. Wat ruimde dat op zeg.

Hoe doe je dat dan met de covers? Met cd's doe ik inderdaad ook vaak zonder doosje.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.