• 12.931 nieuwsartikelen
  • 169.058 films
  • 11.076 series
  • 31.733 seizoenen
  • 629.268 acteurs
  • 196.142 gebruikers
  • 9.176.405 stemmen

Problemen met dvd's

zoeken in:

De Mees

• 558 berichten
  • 64 stemmen

Zoals ik al heb opgemerkt, zijn er DVD's op de markt die niet geed afspeelbaar zijn.

Zie: Vadertje Langbeen (1938)

De Mees

• 558 berichten
  • 64 stemmen

Het kan je een hoop ergernis besparen en Euro's als hier wat meer over gepraat wordt.

Mescaline

• 7027 berichten
  • 2920 stemmen

Ook gelijk een vraag van mij :

Heb hier de film 44 Minutes liggen met michael madsen..

Als ik die opmen pc afspeel zijn de laatste 5 min moeilijk tot niet afspeelbaar.. in de dvd speler speelt de dvd wel verder maar schokt tie wel heftig..

Dvd was nieuw gekocht en zitten geen krassen op.

Iemand hetzelfde probleem met deze dvd..?

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Ik had het bij House of Sand and Fog. Op de helft stopte de film, en ik kon ook niet verder, ook al spoelde ik vooruit. Dat was op mijn oude XboX. Enige tijd later deed ik de dvd in mijn PC om te kijken of hij het wel goed deed op die dvd-speler, en hij werkte prima.

Met mijn XboX heb ik verder overigens nooit problemen gehad met het afspelen van een dvd.

Mescaline

• 7027 berichten
  • 2920 stemmen

Vond het wel een mooie film.. koop hem opnieuw als dat zoumoeten.. maarja wie zegt dat ik dan niet weer de zelfde fout heb?;)

Fikret8

• 6138 berichten
  • 4198 stemmen

Mescaline schreef:

Ook gelijk een vraag van mij :

Heb hier de film 44 Minutes liggen met michael madsen..

Als ik die opmen pc afspeel zijn de laatste 5 min moeilijk tot niet afspeelbaar.. in de dvd speler speelt de dvd wel verder maar schokt tie wel heftig..

Dvd was nieuw gekocht en zitten geen krassen op.

Iemand hetzelfde probleem met deze dvd..?

Heb de dvd ook in m'n bezit, maar zelf geen problemen mee gehad.

sinterklaas

• 11715 berichten
  • 3265 stemmen

Dvd ligt trouwens voor een krats bij Bart Smit dus waarom zou je het opnemen.

Mescaline

• 7027 berichten
  • 2920 stemmen

sinterklaas schreef:

Dvd ligt trouwens voor een krats bij Bart Smit dus waarom zou je het opnemen.

Hoe duur is hij daar..?

Fikret8

• 6138 berichten
  • 4198 stemmen

44 Minutes heb ik ooit voor 2 euro bij de MovieMax gekocht, was nog sealed.

Flieber

• 116 berichten
  • 828 stemmen

Heb ooit The Patriot (met Leslie Nielsen) voor een paar kwartjes gekocht. DVD zat in het hoesje en het dvd-tje was bedrukt met een afbeelding van de voorkant van de hoes. Eenmaal in mijn speler bleek echter dat de film die afspeelde The Patriot (met Steven Seagal) was. Blijkbaar zijn de films reeds in de fabriek met elkaar verward.

Omdat beide films redelijk slecht zijn en ik bijna niks voor mijn eigen exemplaar betaald heb vind ik dit voorval eigenlijk best wel grappig.

Om het ingewikkeld te maken is er ook nog The Patriot (met Mel Gibson) en tot slot nog eentje The Patriot (uit 1928)

sinterklaas

• 11715 berichten
  • 3265 stemmen

Hahaha. Dat valt dan even vies tegen inderdaad.

Malick

• 9046 berichten
  • 80 stemmen

Sinds vorig jaar heb ik problemen bij een aantal uitgaves van Homescreen. Het begon met Medianeras, daarna The Story of Film en gisteren The Future. De DISC geeft vanaf het moment dat die in de BR-speler zit een geluid af. Soort van gebrom. Het geluid is zo aanwezig dat ik de films niet kan afspelen zonder eraan te ergeren. Heb voor Medianeras nog een vervanger kunnen regelen en die deed het perfect. En het merendeel van de andere Homescreen-uitgaves die ik heb doen het dus gewoon goed. Onlangs bijvoorbeeld nog Starred Up, Ten Canoes, De Eenzaamheid van de Priemgetallen en de BR van Un Prophète geprobeerd. Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is? Ligt het aan de DVD's? Aan mijn TV? Kabeltje anders? Of aan mijn twee BR-spelers?

Mochizuki Rokuro

• 18926 berichten
  • 15496 stemmen

Ik heb The Story of Film nog eens getest bij mij thuis. Dezelfde versie dus als die jij van mij leende. Op mijn DVD- of BR-speler of iMac (en ik zag m al eens op mijn portable DVD) hoor ik echt met de beste wil van de wereld geen brom, ruis, piep, zoem of wat dan ook maar. Echt niets, behalve Mark Cousins.

Malick

• 9046 berichten
  • 80 stemmen

Snap er niets van.

Malick

• 9046 berichten
  • 80 stemmen

Heb nu een derde BR-speler erbij gepakt om te kijken of ik The Future niet gewoon kan afspelen zonder het 'gebrom'.

01. Met mijn JVC TH-BD30 - die ik zo'n beetje iedere dag gebruik - blijft de DISC op alle verschillende manieren gewoon het gebrom behouden.

02. Met mijn regiovrije LG BP630 - die ik slechts een enkele keer gebruik per maand - kan ik alle trailers en extra's zonder het gebrom afspelen. En als ik de film opstart via de hoofdstukken verdwijnt het gebrom na hoofdstuk zes. Daarvoor is het gebrom aanwezig maar wordt per hoofdstuk minder. Maar voor mij nog steeds geen optie om de film in alle rust af te spelen ...

03. De Samsung BD-E5500 speelt de DISC zonder gebrom af. Maar alle menu's hebben gewoon dat gebrom. Dit is tevens de goedkoopste BR-speler van de drie. Bizar?!

Enig idee wat nu het probleem is? Ligt het aan het oog / lens wellicht? En is het wel verstandig om de DISC af te spelen in verband met eventuele beschadiging van de BR-speler?

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Ik ben er ook zeer benieuwd naar, want ik herken het, ik weet welk gebrom je bedoelt. Het komt idd ook voor dat het gebrom tijdens het menu het ergste is, en afneemt wanneer de film start.

Met gloednieuwe dvd’s, zowel in mijn dvdspeler als blu-ray speler. Geen flauw idee waar het door komt. Ik neig er naar te denken dat het toch op een bepaalde manier aan de “kromming” van het schijfje ligt (ipv aan de spelers) , want het gebeurt op beide spelers en het is eerder uitzondering (goddank) dan regel. Wie het weet mag het zeggen…

Malick

• 9046 berichten
  • 80 stemmen

Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Op een ander forum kreeg ik een soortgelijk antwoord:

Volgens mij ligt het aan de discs. Het lijkt wel of ze niet geheel rond zijn, of in ieder geval niet goed gebalanceerd, zodat ze niet strak ronddraaien in de speler.

Ik heb het ook gehad met een paar discs (weet even niet meer welke) en in de ene speler was het wat erger dan in de andere, maar het was overal hoorbaar.

Het kijkgenot lijdt er in ieder geval wel onder. Recentelijk heb ik geen nieuwe Homescreen titel meer bekeken.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Ik had geen idee van het label, maar ik heb zojuist eens gekeken bij twee titels waar ik me het gebrom van herinnerde en inderdaad: beide Homescreen. Het lijkt verdorie alsof er een oude koelkast aanslaat, zo gaat het tekeer.

Dk2008

• 10793 berichten
  • 747 stemmen

Het gebrom waar jij het over hebt Norma, heb ik ook wel bij diverse discs. Vaak inderdaad bij het menu en de voorfilmpjes/kopieer berichten. Het gaat van binnen naar buiten de laser dus neemt na een paar minuten af, omdat de snelheid dat de disc draait ook afneemt. Daar doe je niks tegen, volgens mij. Soms kan je dat begin skippen, ben je er snel vanaf.

starbright boy (moderator films)

• 21822 berichten
  • 4688 stemmen

Ik heb ook ooit zoiets gehad, maar bij mij was het tot twee keer toe een teken dat mijn (een heel goedkope en een wat duurdere) DVD speler eraan ging. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar het begon ook bij mij bij met brommende homescreentitels (die er blijkbaar gevoelige voor zijn) en het eindigde bij een lens die meer dan de helft van de DVD's niet eens meer pakte. Op mijn huidige spelers (een BR, een regiovrije DVD speler en mijn laptop) hebben ook de Homescreen-titels nergens last van.

Mochizuki Rokuro

• 18926 berichten
  • 15496 stemmen

Ik den dat het ook kan samenhangen met de ondergrond en hoe scheef/recht de speler staat.

Mijn blu ray speler stond eerst onder mijn DVD speler, nu staan ze andersom, in een oud gammel houten kastje. De DVD speler is wat robuuster en vangt de trillingen beter op dan die dunnere blu ray heb ik het idee. Ze maken in elk geval minder geluid.

Dk2008

• 10793 berichten
  • 747 stemmen

Ja, daar dacht ook al aan. Ik had het met cd's vergelijkbaar. Ik denk niet dat dvd's, tenminste originele, opeens slechter gaan doen, heb er geen problemen mee. Wel spelers.

Malick

• 9046 berichten
  • 80 stemmen

Jullie hebben je spelers waterpas staan? Heb ze zelf naast elkaar staan. Alleen twee kleine TV-kastjes staan op mijn JVC. Denk je dat dat wat uitmaakt?

Dk2008

• 10793 berichten
  • 747 stemmen

In mijn geval staat hij op een uitschuifbare plank, van een audio/tv meubel. Dus klopt wel wat

Mochizuki Rokuro zegt. Ik vind apparaten tegenwoordig erg licht.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bij The Future van Homescreen (die ik overnam van Verhoeven) ging mijn BD-speler opeens ook zo brommen, dus er is zeker wat mis met die disc. Verder niet echt een probleem voor mij aangezien ik de koptelefoon op heb en het dus niet hoor tijdens het kijken. De tweede disc Me and You and Everyone We Know van diezelfde release heeft echter een aspect ratio van 4:3 in plaats van 1.85:1 en is dus compleet vervormd. Hoe ze dat dan weer voor elkaar krijgen?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.