menu

Mijn Updates +
Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Op welke dvd's in je collectie ben jij het meest trots?

zoeken in:
Volgens mij heeft Arrow ze inderdaad uitgegeven (maar dan als combo BR). Todesking heb ik (nog) niet, maar die European Edition is voor zo'n 25 pond te krijgen zie ik. Ook die is trouwens makkelijker/goedkoper te verkrijgen als BR (en in dit geval ook DVD) van Cult Epics. Geen idee wat de verschillen precies zijn, trouwens.

Dick2008
Jeetje ja.
jeroentjuhhhhh schreef:
En hier een poging tot een overzicht. Heb helaas maar weinig ruimte om mee te werken. Het is allemaal behoorlijk vol gebouwd en nog staat er (links van de kast) een stapel die ik nog nergens kwijt kan

Was dat de reden van
jeroentjuhhhhh schreef:
Gevalletje ''met pijn in het hart''... Mijn Shaw Brothers DVD's moeten/mogen weg!

O.a dat ja... en dat ik simpelweg wat extra geld nodig heb voor de vakantie(s) Leuke hobby dit, maar het mag wat kosten..

kappeuter (crew)
Ik ben erg blij met de OOP dvd van Straight Time, die ik in september voor een laag bedrag kon kopen via een externe verkoper op BOL:

(afbeelding)

Straight Time (1978)

Goede jaren 70 films zijn sowieso relatief schaars wat betreft Nederlandse releases.

Deze denk ik: Idi i Smotri (1985)

Een goede drama / oorlogfilm die moeilijk te verkrijgen is.

Trailer: Idi i smotri "Come and see" - YouTube

Sinds ik er gister achter kwam dat Magnolia op Blu-ray nieuw niet meer te krijgen is en kennelijk 2e hands 50 euro waard is duidelijk mijn Blu-ray versie van Magnolia .
Had ik Amélie op Blu-ray ook maar gekocht toen het nog kon.

Ajax&Filmfreak
Ik zal je moeten teleurstellen ( ) want op bol.com kom je vaak genoeg films tegen die op 50 euro worden gewaardeerd terwijl je die ergens anders voor een tientje ofzo kan krijgen. Op bol.com zijn er veel verkopers die de kluts kwijt zijn.

Dick2008
En het lijkt me ook iets van tijdelijke aard. (Net als veel verzamelingen). Eerst wordt het zeldzaam, opeens komt alles weer te voorschijn en daalt de waarde.

Uit mijn collectie ben ik vooral trots op de Leslie Nielsen dvd's die ik verzameld heb door de jaren heen, maar ook mijn zombie collectie groeit erg snel en daar ben ik ook wel trots op!
Verder kan ik ook wel trots zijn op de dvd's en de dvd boxen die nog netjes in de verpakking zitten ter bescherming.
Een andere trots is ook op mijn kartonnen beeldbord van Universal die ik mee mocht nemen uit de winkel

Ik ben snel trots en tevreden

Dick2008
Ik ben ook redelijk snel tevreden. Eigenlijk ben ik op alle dvd's wel trots maar tegelijkertijd bestempel ik het nu ook als rommel. Daarom wil ik niet teveel.
In het verleden, toen ik er nog weinig had, was ik wel trots op de Tom and Jerry - metalcase box die ik bij het Prijzencircus heb gekocht, met op 2 na alle cartoons en de 7 dvd box met de avonturen van Kuifje/Kuifje en het haaienmeer. Deze twee heb ik dan ook nog steeds.

Ik vroeg me alleen af wat nou veel is. Maximaal 500 tot zover wil ik gaan (boxen, 2-3 dvd-sets als 1 geteld). Is dat nou veel? of is dat normaal.

Trots vind ik een veel te groot woord, het zijn slechts producten. Maar ik vind het wel leuk om van bepaalde acteurs alle films te hebben en bij te houden, of de nieuwste aanvulling nu goed of slecht is. Keira Knightley spant de kroon, daar heb ik nu 27 blu-rays/dvd's van. Van Elizabeth Olsen en Emma Watson heb ik ze ook allemaal op blu-ray, maar dat zijn er nog niet zo veel. Kindrolletjes en animaties (voice acting) tel ik dan niet mee.

Dick2008 schreef:

Ik vroeg me alleen af wat nou veel is. Maximaal 500 tot zover wil ik gaan (boxen, 2-3 dvd-sets als 1 geteld). Is dat nou veel? of is dat normaal.

Dick2008 schreef:

Goeie vraag!

Zelf zit ik net aan de 504 dvd's in mijn collectie en voor mij is dat eigenlijk al erg veel, dit aangezien ik het net aan kwijt kan in mijn (nogal) kleine kamer.
Ik zou dan ook echt niet weten wanneer ik stop met het koper ervan, want daar ben ik nog steeds actief mee
Dan kan ik ook wel zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby is, maar daar heb ik geen moeite mee...

Het antwoord op de vraag van 'hoeveel is te veel' zal bij iedereen anders zijn!

Hoeveel dvd's heb jij in jouw collectie?

Dick2008
Vandaag: 416.
(Wel alles meegeteld, dus ook muziekdvd's, reisdvd's, documentaires, ..... De helft zijn films.
Vorig jaar had ik er nog maar 250 hoewel ik eerst ook wel rond de vierhonderd had. Toen dacht lekker pindakazen en op de externe harde schijf ermee. Totdat ik las dat zo'n ding ook van de ene op de dag kapot kan gaan. Niet zo'n prettig idee. Bovendien mis je vaak ondertitels wat je met dvd's niet hebt.
Dus films die ik vaak wil kijken wil ik zoveel mogelijk gewoon op dvd hebben.

Ik vind dat ik wel veel heb, daarom vroeg ik het ook. Dat zal bij iedereen wel anders zijn, dat denk ik ook.

Dick2008
lars-pixar schreef:
Hoeveel dvd's heb jij in jouw collectie?

Op het moment weer 376. Maar wil de komende tijd dat aantal nog iets lager krijgen. Ik had er eigenlijk al weer iets van 450. Maar dat benauwde me teveel. (Het idee dat je het allemaal weer "moet" bekijken). Ruimte speelt niet zo'n rol.
Een maximum van 400 is beter, zodat ik weer wat vaker dezelfde dingen kan bekijken. En daar dus inderdaad trots op kan zijn, dat ze nog steeds in bezit zijn. In mijn geval zijn dat toch vooral de "kinder"-dvd's die ik niet zo snel zou wegdoen, Shrek, Disney, Efteling, Tom and Jerry, Looney Tunes ......

Een Blu-ray-speler heb ik nu ook al enige tijd, maar nog geen Blu-ray.

Dick2008
315 nu (de komende maanden zal het wel weer iets stijgen) 2/3 zijn films langer dan 45 minuten. Ik ben eigenlijk meer trots op de 1/3 met shorts, special interest.... Toen ik begon jaren geleden, waren het ook zelden films.

De eerste dvd die ik kocht, dat staat hier ook Filmdragers en apparatuur >> Algemeen >> Wat was je eerste dvd aankoop? was die van André van Duin. En die heb ik nog steeds(, met 5 andere, theatershows).

Heb jij ze allemaal j0enne ?
Wel of niet allemaal, mooi om zo te hebben hoor....
Idd mooi topic dit.

Ajax&Filmfreak schreef:
Heb jij ze allemaal j0enne ?
Wel of niet allemaal, mooi om zo te hebben hoor....
Idd mooi topic dit.
Nee, d'r zijn er nog genoeg die ik niet in bezit heb. Sommigen al in bezit zonder QFC-label, die ga ik voorlopig niet opnieuw kopen, of 't moet voor een leuk prijsje zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:34 uur

geplaatst: vandaag om 13:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.