- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Op welke dvd's in je collectie ben jij het meest trots?
Op welke dvd's in je collectie ben jij het meest trots?
daxclusive
-
- 2556 berichten
- 2199 stemmen
Om te beginnen met bepaalde gift-sets boxen:
Zodiac S.E.
Da Vinci Code Cryptex Box
HULK S.E.
Reservoirs Gasoline Tank
Scarface Deluxe giftset
The Quentin Tarantino Gold- Collection (8-disc box set)
The Matrix 10 disc collection
Daarnaast ben ik trots op de dvd-boxen: The Godfather, Maffia-Box, Dawson’s Creek seizoen 1 t/m 6, Beverly Hills 90210 seizoen 1 t/m 10 (oude serie)
M’n beginnende blu-ray collectie, m’n Disney-collectie, Martial Arts collectie en Asian collectie.
Zitten ook wel dvd’s tussen o.a. The Green Mile, Brokeback Mountain, Titanic, The Shawshank Redemption, An officer of a gentleman, Miles from home, IT enz. waar ik trots op ben.
Momenteel ben ik bezig om mijn collectie aan te vullen om alleen maar goede titels te sparen en de overige die me niet tot weinig interesseren te ruilen. Wil ook een klassieke collectie opstarten vanaf 1960, spreekt mij wel erg aan. De oudste momenteel is Oliver! Uit 1968.
kappeuter (crew films)
-
- 72627 berichten
- 5779 stemmen
Een selectie:
Nederlandse uitgave - out-of-print
Nederlandse uitgave - OOP
Franse uitgave met Nederlandse ondertiteling - OOP
Nederlandse uitgave - OOP
Nederlandse uitgave - OOP
Nederlandse uitgave - OOP
Nederlandse uitgave - OOP
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Is die Alain Delon OOP? In de Mediamarkt in Antwerpen liggen er nog zo'n 3 boxsets van geloof ik.
kappeuter (crew films)
-
- 72627 berichten
- 5779 stemmen
Ja in Nederland / in webshops is 'ie volgens mij uitverkocht ja.
Dan zal dat nog een restpartij zijn vermoed ik.
Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2386 stemmen
Al sinds dat het uit is. Nogal logisch, als het in je top-10 staat.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Ja in Nederland / in webshops is 'ie volgens mij uitverkocht ja.
Dan zal dat nog een restpartij zijn vermoed ik.
In bepaalde Free Record Shops is 'ie voor een tientje te vinden. En die Billy Wilder-box heb ik een paar maand geleden nog bij de Fame gekocht. Toen was het de laatste, maar ik heb gehoord dat er sindsdien wel weer nieuwe exemplaren liggen. Ik was in ieder geval hartstikke blij toen ik dat ding eindelijk in mijn handen had.
Zelf ook nog blij met deze NL-uitgaves:
daxclusive
-
- 2556 berichten
- 2199 stemmen
Omdat eindelijk de DVD-kamer begint te worden zoals ik het wil en daar veel nieuws bij is komen kijken, ben ik toch wel trots op me hele collectie en dan inclusief de mechanise gif-sets, bustes en noem maar op. Maar om een opsomming te maken waar ik dan echt trots op ben...
-The Mummy Collection boxset
-Predator Head Trilogy on blu-ray
-HULK boxset
-Scarface gifset met original zwart/wit eerste uitgave (oop) uit 1934
-The Godfather trilogy
-The Nightmare on Elmstreet S.E. complete set on blu-ray
-Matrix collectie 10 disc with buste
-Quenten Tarantino Gold DVD collection
-Disney collectie
-Jet Li collectie
-Jean Claude van Damme collectie
-Bruce Willes collectie
-Will Smit collectie
-Tom Cruise collectie
-Steelbook uitgave's
-Blu-ray's
En uiteraard de dvd's: Titanic, Cast Away, Studio 54, Grease, Saturdaynight Fever, Dirty Dancing, Boys don't Cry, Fightclub en noem maar op.
movie acteurs
-
- 3046 berichten
- 3147 stemmen
2011 was voor mij een goed koopjaar. Of eigenlijk het jaar van de "video nasties". Wat zijn video nasties....... dat zijn films die begin jaren 80 op VHS kwamen en voor behoorlijke ophef zorgde in Groot-Brittannië. Had je een van deze films in bezit dan kon je voor een paar maanden de bak in. Die films waren ten strengste verboden. In 2010 is hier een informatieve Docu over gemaakt en die ging niet over de films zelf, maar over de politieke heisa. Ik was voor deze Docu ook al geïnteresseerd in de films. De beruchtste hiervan zijn: Cannibal Ferox/Holocaust, Driller Killer, Faces of Death. De Docu heeft er wel degelijk voor gezorgd dat ik aandacht kreeg voor alle nasties. Kende de rest van de films enigszins. Ik wist dat sommige heel bruut waren, maar sommige ook lachwekkend of slecht. Soms ook beide.Tijdens een vertoning van de Docu in Amsterdam heb ik Director Jake West en producent/schrijver Marc Morris ontmoet. Ik heb met hen gesprokken over de heisa die begin jaren 80 begon bij de eerste vertoning van "Driller Killer". Er zijn ongeveer 72 films in die tijd verboden verklaard. Daarvan zijn er 39 wel echt verboden geweest tot 1985, en 33 uiteindelijk van die lijst niet. Alhoewel ik persoonlijk vind, dat ook sommige van de 39 films, er ook af mochten. (Hier nog een link over het hele verhaal, in het Engels, en de 72 titels uit de lijst Video nasty - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org )
De films worden tot nu toe soms als goed bevonden, maar sommige worden compleet afgekraakt van slechtheid. Bij mij was het soms zo, dat ik eerst een film eigenlijk slecht vond maar daarna toch weer erg leuk. Ik ben blij met mijn collectie, ondanks dat ik er 3 nog niet heb (Human Experiments, Nightmare Maker, Revenge of the Bogeyman). Ik vind het jammer dat deze films heel weinig publiciteit krijgen in Nederland. Ik heb de films niet op alfabetische volgorde gelegd maar op titel van hoe de titels toentertijd waren genoemd. Daarom begint het met Horrible terwijl die vroeger Absurd heette. Hier zijn de foto's:
Exposé en Werewolf & The Yeti.
Beast In Heat, Gestapo's Last Orgy en Visiting Hours. Daar boven ook nog een gedeelte van het boek over de films.
movie acteurs
-
- 3046 berichten
- 3147 stemmen
Dank.
Ga jij ze nog een keer bekijken, of staan er nog andere films op je kijk lijst ?
Die 3-disc van de docu heb jij toch ook gekocht, dan weet je dat op disc 2 en 3 de films zelf worden behandeld. Daar wordt elke film geïntroduceerd door een paar personen waar 1 iemand dan iets over de film zegt. Diegene die Cannibal Terror, Faces of Death, Mardi Gras Massacre introduceert is Marc Morris. Hem heb ik ontmoet en uiteraard ook nog even over die films gepraat.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik heb al moeite om de interessante nieuwe titels bij te houden op dit moment, dus dit schuift ook steeds maar weer op. Heb de docu inderdaad in bezit, zodra ik daar aan begonnen ben zal dit wel boven aan de lijst komen ben ik bang Een leuk aantal essentiële titels heb ik al wel gewoon gezien en/of op dvd liggen, dus dat moet goed komen!
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Je hebt Possession zie ik, nice catch Blijft ook een geweldige cover.
Leuke verzameling al hoewel het niet allemaal mijn smaak is.
movie acteurs
-
- 3046 berichten
- 3147 stemmen
Hey bedankt voor je reactie.
Ik kan snappen dat deze films niet bij iedereen in de smaak valt. Ik zeg ook eerlijk, dat ze niet allemaal geweldig zijn. Vele zijn gewoon leuk van slechtheid maar sommigen zijn inderdaad ernstig slecht. Maar het merendeel vind ik echt leuk. En sommige van deze films moest ik sowieso in bezit hebben, dus
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
HomeVision Entertainment (HVe) is een Amerikaans label met een mooie collectie Japanse film, waarvan, zover ik ben nagegaan, 36 niet elders (label / regio) met subs zijn uitgebracht. Mooie titels en uitgaves: zowel transfers als bijbehorende achtergrondinfo. Niet gek als je bedenkt dat Janus Films de rechten heeft (zit ook achter Criterion).
Een groot deel van de titels is inmiddels OOP, zoals de 3 Suzuki-titels, alle 17 Zatoichi titels uit deze reeks, Yakuza Papers-metal 5 DVD box, Stray Cat Rock Sex Hunter en Under the Flag of the Rising Sun. Hieronder een foto-overzicht van al deze uitgave van de Japanse titels op HVe die ik bezit.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
if you were young: rage
ronin gai
street mobster
blackmail is my life
face
horen er ook nog bij toch?
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Ja ik had het niet zorgvuldig geformuleerd, er zijn er 36 die niet op andere labels of andere regio's verschenen zijn. Pale Flower heeft Criterion trouwens later heruitgegeven - die is op HVe ook OOP.
Die Ronin-gai daar is blijkbaar wat mee, die heb ik niet op HVe namelijk.
Eerste post trouwens aangepast.
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
tatooed life is ook uit in australie
hoe dan ook een prachtige verzameling daar!!! op de zatoichi films, fall guy en tatooed life na heb ik ze ook. Under the flag of the Rising Sun zeer recent gekocht en gisteren gelijk gekeken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Fall Guy was de minste titel van het hele stel ( maar hij moest er bij om meedere redenen). Sada nog niet gezien - en nog drie van die Yakuza Papers box en nog vier Zatoichi's te gaan.
Wat er precies met Ronin-Gai was weet ik niet. Stond op mijn overzicht lijst als elders uit, maar kan dat niet terugvinden. Gelijk maar besteld. Dank voor je oplettendheid! Ik dacht dat je zei dat je The Demon ook niet had? Die zag ik vanmorgen en dat was even de aanleiding dit foto'tje te maken.
Ik zal binnenkort nog wat dingen vastleggen. Japanners op Discotek, Synapse of zo...
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Jammer dat niet meer mensen foto's plaatsen. Die standaard Google images zijn zo suf.
Ik zal binnen een niet al te lang tijdsbestek ook enkele mooie exemplaren uit mijn gestaag groeiende collectie op de gevoelige plaat vastleggen.
ibendb
-
- 4145 berichten
- 2412 stemmen
The Da Vinci Code. Deluxe box met film, boekje van Robert Langdon en een kleine docu over de film.
ibendb
-
- 4145 berichten
- 2412 stemmen
En ook Titanic Deluxe Gift set met foto's van de film, de film op VHS en een stripje filmrol.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Beste vrienden, ziehier een exlusieve inkijk in mijn 'closet of shame':
http://oi57.tinypic.com/8xitsp.jpg
Gialli en aanverwante italo trash
http://oi62.tinypic.com/t5p3d2.jpg
Spaghetti-westerns, post-nuke, kannibalen, Jesus Franco, ozploitation
http://oi58.tinypic.com/35mmlhi.jpg
80's slashers, Roger Corman, blaxploitation
ASRoma1927
-
- 49 berichten
- 2125 stemmen
Dersu Uzala
Idi I Smotri
Obchod Na Korze
Marketa Lazarova
Satantango
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hier een aantal special editions, opvallende uitgaves, en wat ander spul waar ik trots op ben:
http://i59.tinypic.com/35mgw12.jpg
Aftermath - Corpse Edition. Heel charmant; zo'n naakte (opengesneden) man boven m'n bed
http://i57.tinypic.com/28hid7t.jpg
Complete Friday the 13th Collection met masker.
http://i57.tinypic.com/2gvseh3.jpg
Iets minder speciaal (immers gewoon in NL uitgegeven), is ook iet wat goedkoop (slap spul), maar ziet er toch enorm fraai uit + de inhoud telt het meest!
http://i60.tinypic.com/evdrw9.jpg
Bevat La Notte Che Evelyn Uscì dalla Tomba (1971) en La Dama Rossa Uccide Sette Volte (1972) , was meteen verkocht toen ik het zag.
http://i58.tinypic.com/291nj4i.jpg
Veelvoorkomende in de collectie van horrorfans. De book of the dead uitgaves zijn een must!
http://i57.tinypic.com/25khlp0.jpg
Twee toffe (en grote) boxen met alle Masters of Horror shorts.
http://i59.tinypic.com/2r7ajqv.jpg
Wat is een collectie zonder Bruce Duitse comic book uitgave van My Name is Bruce en een speciale uitgave van Bubba Ho-Tep met Elvis pak.
http://i59.tinypic.com/28vf1jd.jpg
Re-Animator met spuitje en groen spul. Simpel, maar één van m'n favorieten in de collectie!
http://i57.tinypic.com/2d7tsv7.jpg
Franse, gelimiteerde 2-disc special edition van Gutterballs met smakelijke postcards.
http://i57.tinypic.com/qohu36.jpg
De special European edition. Lááááng naar moeten zoeken (voor ''normale'' prijzen), maar het was de moeite waard
http://i57.tinypic.com/2nghmid.jpg
Een aantal Hartbox DVD's. Met name die van Kyuketsuki Gokemidoro (1968) is fraai. Leuke film ook
http://i58.tinypic.com/szy2xe.jpg
En hier een poging tot een overzicht. Heb helaas maar weinig ruimte om mee te werken. Het is allemaal behoorlijk vol gebouwd en nog staat er (links van de kast) een stapel die ik nog nergens kwijt kan
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Nekromantik krijgt een re-issue binnenkort bij Arrow toch (of is die er al). Deze twee waren (zijn) al een tijd een van de 'heilige gralen' bij de verzamelaars. Nog zeldzamer de DVD van Der Todesking van Buttgereit. Heb je die ook???