• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.471 stemmen

Het grote dvd-weggeef topic

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik dacht dat de verzendkosten door de ontvangende partij werden betaald, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Is ook totaal geen probleem, tis verdomme nog geen 2 euro. Ik vind de reactie van sommigen alleen zo verdomd kinderachtig.

Vind ik ook. Is toch meer dan normaal dat de ontvangende partij de verzendkosten voor zijn rekening neemt? Geef je een dvd weg, moet je ook nog bij gaan betalen. Belachelijk!

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Vind ik toch ook. Dan kan je toch beter de dvd geven aan iemand in je directe omgeving of gewoon houden, in plaats van te betalen om hem weg te geven aan iemand die je niet eens kent. De logica ontgaat me. En als je een film wilt, heb je er toch wel 1.5 euro voor over.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Dit topic is dan ook half opgezet voor het weggeven van dvd's, en half om Hollanders over hun krenterigheid heen te helpen.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Dan kan je toch even goed gewoon de dvd weggeven. Niet de dvd + het geld. Het is volgens mij al vrijgevig genoeg om een dvd waar je waarschijnlijk toch wat voor betaald hebt weg te geven aan een onbekende.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Je praat als een Hollander jongeman

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben nochtans een Belg en ik ben echt niet gierig; ik vind het juist krenterig dat verschillende mensen zo verontwaardigd reageerden toen OlafK 1.5 euro verzendkosten vroeg, wat mijn insziens niet meer dan logisch is.

Ik vind het ook schrijnend dat OlafK nu toch betaalt om zijn dvd weg te geven (ten minste als ik het goed begrepen heb).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Kijk, er worden hier al jaren films 'weggegeven' en altijd al heeft de 'gever' ook de verzending betaald. Ikzelf heb er ook al enkele gegeven en betaal naar Nederland altijd drie euro verzending en ik maak er ook helemaal geen probleem van.

Als je die (voor Nederlanders) kleine € 1,76 niet zelf wil betalen, geef dan geen film, maar speel dan ook niet mee. Zo simpel als bonjour. Waarom nu ineens problemen maken waar er al jaren geen zijn?...

OlafK

• 955 berichten
  • 1818 stemmen

Haha, dan zal ik zelf toch nog maar eens reageren. Kevin13 heeft mij een erg nette PM gestuurd (bood zelfs aan de verzendkosten te betalen), dus ik vind het nu ook geen probleem om die verzendkosten voor mijn rekening te nemen.

Wél vind ik het ronduit schandalig dat zogenaamd volwassen mensen enorm kinderachtig reageren op een misverstand. Hoe diep ben je dan gezonken zeg..

Meer in zn algemeen sluit ik me aan bij wat Ramon K en Adrenal ook al schetsen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de ontvangende partij de verzendkosten zelf betaald. Vind het dan ook wel aardig om te zien dat er in ieder geval meer mensen zijn die daar zo over denken.

Ook vind ik dat de discussie nu lang genoeg heeft geduurd en denk ik dat als de verzendende partij van te voren aangeeft de verzendkosten wel graag terug te zien, dat daar niet gejammerd over moet worden. En als je per sé geen verzendkosten wil betalen, dan reageer je toch niet op de loting?

606

• 23876 berichten
  • 12278 stemmen

OlafK schreef:

Wél vind ik het ronduit schandalig dat zogenaamd volwassen mensen enorm kinderachtig reageren op een misverstand. Hoe diep ben je dan gezonken zeg..

ik noem het

Muggenziften

OlafK

• 955 berichten
  • 1818 stemmen

speedy23 schreef:

Als je die (voor Nederlanders) kleine € 1,76 niet zelf wil betalen, geef dan geen film, maar speel dan ook niet mee. Zo simpel als bonjour. Waarom nu ineens problemen maken waar er al jaren geen zijn?...

Nu voel ik me toch enigszins aangevallen, haha. Het moge eens en voor altijd duidelijk zijn dat ik het geen probleem vind de verzendkosten op me te nemen, maar ik dacht dat het gebruikelijk was dat de ontvangende partij dat deed.

Ik heb zelf ook al een paar keer meegeloot, helaas nog niets gewonnen, maar ging er toen ook van uit dat ikzelf de verzendkosten zou moeten betalen.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3230 stemmen

die 1,76.. denk dat niemand daar arm van wordt.. en als je krap zit met postzegels lukt hetje ookmet 2 als je het doosje nietmee verzend.. kortom er valt altijd wel wat te regelen.. maar ik lig er persoonlijk niet wakker om

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Kijk, er worden hier al jaren films 'weggegeven' en altijd al heeft de 'gever' ook de verzending betaald.

Mij is 't nooit opgevallen (heb hier nog nooit aan mee gedaan), maar ik vind het echt een rare gang van zaken dan. Iemand geeft dus een dvd weg om een ander te plezieren en moet daar dan ook nog geld bij inleggen.?!

Schrijven mensen zich dan in om dat ze de aangeboden titel echt op dvd willen hebben of enkel en alleen 'omdat het gratis is'? Wat een krentenpap hier, soort gratiz.nl gedoe dus?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Het gaat mij trouwens ook niet om die 2 Euro an sich, maar puur om het principe.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Het is wel ram chill om zo'n dvd gratis opgestuurd te krijgen, snap dat dan Ik dacht dat de meeste verzenders van de 2 euro gewoon niet zo'n probleem maakten en het daarom zelf betaalden.

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

En de volgende keer geeft de winnaar eens een dvd'tje weg, zodat het eigenlijk op hetzelfde neerkomt, maar hij heeft toch dat gevoel gehad van iets gratis gekregen te hebben.

606

• 23876 berichten
  • 12278 stemmen

het zou ook gek zijn ook.

iemand is blij dat diegene van zijn of haar dvd af is

en die zou er dan nog geld op toe moeten leggen ook

nee dat is niet eerlijk

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En de volgende keer geeft de winnaar eens een dvd'tje weg,

Als dat in de praktijk daadwerkelijk zo werkt, dan heb ik er al veel minder problemen mee.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het laatste stukje van dit topic doorgelezen en er valt mij iets op:

Iemand wilt een dvd weggeven maar wilt dat de verzendkosten van MAAR €1,76 vergoed wordt door de persoon die de dvd wint.

Hierop wordt gezegd dat hij gierig is en veel mensen doen opeens niet meer mee. Wat als er niet bij stond dat de verzendkosten voor de gene is die de dvd wint? Zouden jullie dan wel meedoen?

Ik denk het wel.

Conclusie: OlafK is niet gierig, maar dat zijn de mensen die zeuren en opeens niet meer meedoen omdat ze €1,76 moeten betalen wanneer ze de dvd zouden winnen. En dat is gewoon enorm gierig...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

belchinees schreef:

En de volgende keer geeft de winnaar eens een dvd'tje weg, zodat het eigenlijk op hetzelfde neerkomt, maar hij heeft toch dat gevoel gehad van iets gratis gekregen te hebben.

En daar draait het hele topic rond. Het is toch het 'dvd-weggeeftopic'. En ik heb nog geen enkele film weggegeven die ik 'kwijt' wou, maar elke keer (ik dacht vier) eentje die ik dubbel had. Ik heb er trouwens nog enkele liggen en ter zijner tijd zullen die hier ook nog in verschijnen. Ik heb er echt plezier aan om een filmpje weg te schenken en nog nooit is het bij mij opgekomen om de drie euro verzending terug te vragen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

Ik vind de reactie van sommigen alleen zo verdomd kinderachtig.

ik vind het kinderachtig dat je in in weggeeftopic verzendkosten laat betalen!

dat ik/men mischien anders kan reageren kan ik me wel vinden, maar zo is de boodschap toch wel duidelijk, het is iig de eerste keer dat ik het hier meemaak.

notebene zijn sommige dvd's in de winkel 1 euro gaan we hier nog even 1,76 betalen, beetje vreemd niet!

OlafK

• 955 berichten
  • 1818 stemmen

combi schreef:

ik vind het kinderachtig dat je in in weggeeftopic verzendkosten laat betalen!

notebene zijn sommige dvd's in de winkel 1 euro gaan we hier nog even 1,76 betalen, beetje vreemd niet!

Lezen is ook nog eens erg lastig, zo blijkt maar weer. Ik gaf toch al aan dat ik dacht dat dat gebruikelijk was! Daarbij heb ik zelf enkele keren mee geloot en ook toen ging ik ervanuit dat de verzendkosten door mijzelf betaald zouden worden.

Dat dit blijkbaar niet zo is, dat is ook verder prima en daar maak ik ook totaal geen probleem van. Maargoed, de DVD gaat vandaag op de bus naar Kevin13: problem solved. Volgende keer als ik nog eens wat weggeef, weet ik in ieder geval dat t gebruikelijk is dat ikzelf de verzendkosten op me neem.

Tjongejonge, wat een gezeik over een misverstand..

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

(quote)

Lezen is ook nog eens erg lastig, zo blijkt maar weer.

nee hoor je noemt me kinderachtig, zie niet wat ik daar aan mis.

Ik gaf toch al aan dat ik dacht dat dat gebruikelijk was!

inmiddels wel, wou toch nog even reageren op het eerdere bericht.

Daarbij heb ik zelf enkele keren mee geloot en ook toen ging ik ervanuit dat de verzendkosten door mijzelf betaald zouden worden.

tja, ikzelf nooit bij stil gestaan zelfs niet als ik er 1 weg gaf. (ik ben nog wel nederlander)

Dat dit blijkbaar niet zo is, dat is ook verder prima en daar maak ik ook totaal geen probleem van.

blijkbaar wel, want ik zie geen loting!!!

Maargoed, de DVD gaat vandaag op de bus naar Kevin13: problem solved.

lekker makkelijk, leuk topic zo!

Volgende keer als ik nog eens wat weggeef, weet ik in ieder geval dat t gebruikelijk is dat ikzelf de verzendkosten op me neem.

dus je geeft waarschijnlijk niks meer weg??

Tjongejonge, wat een gezeik over een misverstand..

blijkbaar terecht aangezien je hem nu gewoon weggegeven hebt, wat je goed recht is overigens.

alleen jammer.

OlafK

• 955 berichten
  • 1818 stemmen

Hm nja, aangezien ik dacht dat er al totaal geen interesse in was, heb ik in een eerder bericht aangegeven dat degene die de film wou hebben mij een PM kon sturen. Kevin13 heeft dat gedaan en ik heb de dvd al in mn tas zitten om zometeen op de bus te doen.

Dus t is neit zo dat de loting niet doorging vanwege dit akkefietje..

En of ik nog eens wat weggeef, ligt meer eraan of ik nog eens een dvd heb die ik niet meer hoef !

Anyway, shake hands. Volgende aan de beurt (A)!

zeus

• 1201 berichten
  • 2891 stemmen

Ik ga echt niet moeilijk doen over de 1,76 aan verzendkosten hoor, maar soms win je wat en soms dat zet je zelf een dvd in dit topic en dat betaal ik ook gewoon de verzendkosten...

Verder no hard feelings, maar het kwam een beetje raar over..

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb dit ook eens effe doorgelezen en ik moet zeggen dat ik het werkelijk een opgeblazen discussie vind.

Het is gewoon een misverstand.

OlafK dacht dat verzendkosten de normale gang van zaken waren. Maar jullie reageren nogal heftig, is toch nergens voor nodig.

En als het werkelijk zo is dat wanneer je een dvd wint, je misschien daarna ook eens eentje weggeeft, dan is het inderdaad zo dat dat de verzendkosten compenseert. Iedereen maakt toch kans om te winnen.

Laten we elkaar allemaal een beetje verstaan en als er een user is die iets niet begrijpt, dan kan een vriendelijk woordje uitleg toch geen kwaad.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Ik heb dit ook eens effe doorgelezen en ik moet zeggen dat ik het werkelijk een opgeblazen discussie vind.

Het is gewoon een misverstand.

OlafK dacht dat verzendkosten de normale gang van zaken waren. Maar jullie reageren nogal heftig, is toch nergens voor nodig.

OlafK schreef:

Anyway, shake hands. Volgende aan de beurt (A)!

waarom je nog reageert?

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3277 stemmen

Misschien moet er een nieuw topic geopend worden: Het grote portokosten weggeef-topic.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8162 stemmen

Ik zal er ook eens een DVDtje ingooien.

De film: X-men

Inschrijven van nrs 1 t/m 30.

De trekking is dinsdag.

Enne de verzendkosten betaal ik .

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

1. Erwinner (Nog nooit 1 deel van gezien) Dan maar op z'n hollands.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8162 stemmen

Zo dus.

1. Erwinner

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.