- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Ex-Rental CULT
Ex-Rental CULT
93.9
-
- 3123 berichten
- 4199 stemmen
Was net bij de Videoot een daar hebben ze:
Huren=Houden.
Rijen vol VHS banden met arthouse in de uitverkoop.
Veel films zijn en worden nooit op DVD uitgebracht.
Is dit de definitieve teloorgang van het filmhuis-genre?
En kopen jullie ex-rentals filmhuis of ander genre?
Ik zie namelijk nauwelijks mensen die banden halen.
Mij maakt het niet uit DVD of VHS.
Ik geef zelfs de voorkeur aan VHS!, meer diepte etc.
SuperSideSwipe
-
- 4463 berichten
- 2877 stemmen
Ik haat VHS, meeste heb ik in een doos gestopt en in opgeborgen. Gelukkig is die tijd voorbij. Nu dat de DvD's een redelijke prijs beginnen te krijgen is het einde van VHS helemaal binnen handbereik. Al dat slechte beeld, vastlopende banden, achteruitgaande kwaliteit. Bah.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
VHS heeft meestal niet de juiste beeldverhoudingen. Ben overigens benieuwd op welke titels je doelt, die niet meer op dvd uit worden gebracht. Mijn kijk daarop is als volgt: iemand bezit de rechten op zo'n film. Dus wat ligt meer voor de hand dan om 'm uit te brengen op dvd en weer een paar € te verdienen... (Zeker op R1 is veel te krijgen)
cornelis
-
- 4742 berichten
- 672 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
idd Zal de afstellingen van zijn tv nog niet helemaal onder controle hebben.
93.9
-
- 3123 berichten
- 4199 stemmen
Digitale camera, de cd, dvd enz hebben bij lange na niet de analoge technieken geevenaard.
Ziet er allemaal veel te klinisch uit.
Verder leent de DVD zich niet voor verhuur in videotheken.
De schijfjes zijn na 20 keer uitlenen meestal beschadigd en niet meer goed afspeelbaar.
Een kras en het is over.
De VHS was dan nog te repareren dmv 'tracking' of 'm er even uit en in halen.
Vandaar dat veel videotheken eigenlijk 'not-amused' zijn met DVD.
Maar de consument is nu eenmaal al gek gemaakt met deze schijf....
Jammer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Komaan zeg. Ik heb nog een goeie 3000 films op VHS en ik zal blij zijn als ze allemaal vervangen zijn door DVD.
Dvd is het beste wat de thuisfilmkijker (mooi woord) kon overkomen. Wat jij klinisch noemt is een perfecte beeld- en geluidskwaliteit. Het zal me nog enkele jaren geld en tijd kosten om die verdomde cassettes te vervangen, maar het zal met plezier zijn dat ik ze buitengooi.
Mijn eerste DVD-speler is nu al meer dan vijf jaar oud en nog nooit heb ik er problemen mee gehad.
Ik heb op dit ogenblik drie videospelers en vier DVD-spelers en elke 18 tot 24 maand moet ik zeker één videospeler vervangen (is goekoper dan repareren) terwijl ik nog geen enkele 'panne' heb gehad aan mijn DVD-spelers.
En VHS te reparen? Ik heb al enkele malen een band uit een videotheek gehad, maar die zijn na verloop van tijd van zo'n slechte kwaliteit dat ik gezworen heb dat er bij mij geen een meer in mijn machines komt.
Leve de DVD, en moge hij nog wat goedkoper worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Digitale camera, de cd, dvd enz hebben bij lange na niet de analoge technieken geevenaard.
Ziet er allemaal veel te klinisch uit.
Verder leent de DVD zich niet voor verhuur in videotheken.
De schijfjes zijn na 20 keer uitlenen meestal beschadigd en niet meer goed afspeelbaar.
Een kras en het is over.
De VHS was dan nog te repareren dmv 'tracking' of 'm er even uit en in halen.
Vandaar dat veel videotheken eigenlijk 'not-amused' zijn met DVD.
Maar de consument is nu eenmaal al gek gemaakt met deze schijf....
Jammer.
Sorry hoor, maar dat is volslage onzin. Ik was verwoed verzamelaar van Laserdisc (ook analoog en stukken beter dan VHS) en heb er heel lang aan vast gehouden, omdat dvd zeker in het eerste jaar die kwaliteit niet haalde.
Inmiddels is dvd zeker wat betreft beeld gewoon beter. (tenzij je een hele slechte dvd speler hebt) Ik huur zo'n 100 dvd's per jaar en ik heb er drie of 4 keer eentje gehad die beschadigd was. (Ik huur wel voornamelijk arthouse, dus wellicht dat die doelgroep er beter mee omspringt.)
cornelis
-
- 4742 berichten
- 672 stemmen
VHS is een gezonde uitzondering op dat principe. VHS is bagger, niet omdat het analoog is, maar omdat het bagger is. Een slordig low-band videosysteem, dat het niet haalt/haalde bij een aantal vergelijkbare analoge systemen.
Dat verhuurbedrijven niet blij zijn met DVD lijkt me nonsens, ik meen zelfs dat het voor hun ruimtebesparing en inkomstenverhoging heeft betekend.
Ook ik heb overigens een aantal maandsalarissen naar Laserdischandelaren gebracht...
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6404 stemmen
VHS heeft meestal niet de juiste beeldverhoudingen. Ben overigens benieuwd op welke titels je doelt, die niet meer op dvd uit worden gebracht. Mijn kijk daarop is als volgt: iemand bezit de rechten op zo'n film. Dus wat ligt meer voor de hand dan om 'm uit te brengen op dvd en weer een paar € te verdienen... (Zeker op R1 is veel te krijgen)
Er zijn thans genoeg films die nog steeds geen dvd-release hebben (of zullen krijgen)?
Vb. Ratman, Homebodies, The Naked Massacre, The Love God, The Headless Eyes, Beyond The Door, Centipede Horror, Don't go to sleep ...
Eindelijk na 21 jaar komt er dan toch een release van From Beyond.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
[quote]Mr Confused schreef:
Die is er al trouwens, heb hem al een tijdje. Schitterende uitgave trouwens!
Ik wacht nog steeds op de release van Night of the Creeps (zonder die Duitse audio die al een tijdje op de markt is).
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6404 stemmen
Bestellen dan maar en yep Night of the creeps zou ik ook wel op dvd willen hebben liefst ook met het alternatieve einde erop.
Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6404 stemmen
En reeds besteld voor maar 14 euro
niethie
-
- 7312 berichten
- 6729 stemmen
Ik koop heel af en toe nog wel een videoband meestal alleen nog maar als het een zeldzaam filmpje is die nergens op dvd te vinden is. Meestal staat op een video altijd de alternatieve versie en geen geknipte versie.
Het is inderdaad waar dat de kwaliteit van video'n met de jaren achteruit gaat, maar dat ligt er ook aan om wat voor merk het gaat neem nou die banden van rcv en universal sommige banden zijn nog geen 5 jaar oud en ze gaan al verot slecht geluid slechte kleuren en beeld, maar bv die warner bros en een hoop andere oudere merken die in de jaren 90 en 80 uitgebracht zijn, zijn vaak nog hellemaal in orde en van net zulke goede kwaliteit als toe hij gemaakt werd.
Dus niet alle voor oordelen over videobanden kloppen, en ik kan het weten heb nog een hele kast vol en draai ze nog regelmatig en 70 % van mijn collectie doet het nog prima.
Missbandidas
-
- 36 berichten
- 68 stemmen
Ik sta op het punt een ex-rental dvd te kopen?
Wat houd dat precies in? Betekend dat dat de dvd 2ehands is, ofzoiets?
Zou degene die het weet mij een berichtje willen sturen?
Alvast bedankt!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die komt uit de verhuur, dus op zich vaak gebruikt, maar van betere kwaliteit dat de koop vhsjes.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3202 stemmen
Is op zich niks mis mee, heb er ook eentje in bezit (In the Line of Duty). Doet het goed, ziet er alleen niet zo goed meer uit en de gedachte dat honderd man ze in en uit de dvd-speler hebben gehaald of wie weet wat nog wel meer is niet tof.
Jonesy
-
- 409 berichten
- 159 stemmen
The headless eyes Mijn eerste kennismaking met echte cult films... De videoband in XL doos met heerlijk foute artwork op de cover.