menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Nederlandse films/series op dvd

zoeken in:
weet iemand misschien welke omroepen de series stille kracht en de fabriek destijds uitzonden?

GFM
De Fabriek is van de TROS, pas nog herhaald...
stille kracht heb ik nog nooit van gehoord, maar ga eens googelen zou ik zeggen...

Quido schreef:

(quote)

Bedankt!
Maar dit sucks big time...
GRRRRRRRR!!!!

kaatje41 schreef:

weet iemand misschien welke omroepen de series stille kracht en de fabriek destijds uitzonden?
Ik weet alleen dat de AVRO 'De Stille Kracht' ooit heeft herhaald. De Fabriek is inderdaad van De TROS. Beide series zijn nu dus op dvd beschikbaar !

De Kleine Waarheid verschijnt in 2005 op dvd. Alle 26 delen !
Bron: NCRV

Stille Kracht is oorpronkelijk van de KRO.

Via www.rotterdamfilms.com[/url] kun je je al inschrijven voor de dvd van 'Waar is mijn jas?'. De documentaire over Wim Verstappen en Paul Verhoeven uit de jaren '80 die te zien was op het Nederlands Filmfestival van dit jaar.

Dustyfan
Goh, er is maar weinig bekend over die docu. Weet jij er nog wat meer over te vertellen, Quido?

't Enige dat ik weet is dat de docu in begin jaren '80 geschoten is, maar dat er tot dit jaar niks aan gedaan is. De montage ed. is pas dit jaar verricht. Ik las er vlak voor het NFF wat over, en ook dat hij daar draaide. Hoorde twee weken terug van iemand dat hij op dvd uitgebracht zou worden. En vandaag dat je je voor de dvd in kon schrijven via de site.

Hier is wat meer info te vinden:
http://www.filmfestival.nl/pro...
http://movies.punt.nl/index.ph...

Dustyfan
Die twee sites had ik ook al bekeken. Toch blijft het me wat te vaag om op de gok te bestellen, eigenlijk.
Toch bedankt

Ik heb eerst maar even geïnformeerd naar de prijs en specificaties. Maar mocht ik hem bestellen (zit er dik in ) dan laat ik nog wel weten of hij de moeite waard is

Wat is de prijs dan?

Ik wacht nog op antwoord. Heb de mail vanavond pas gestuurd.

FisherKing schreef:
...Fabian van Fallada...

Fabian Fallada staat voor december 2004.

FisherKing
Bedankt Quido. Ben benieuwd wat ik er nu van zou vinden

is de gulle minnaar ook op dvd verkrijgbaar..?

Zou je dat nou wel doen, Boondock

boondock schreef:

is de gulle minnaar ook op dvd verkrijgbaar..?

Nope, in 2001 wel sprake van geweest om de hele Rob Houwer filmcollectie op dvd uit te brengen (Bridge Pictures had er toen al veel tijd ingestoken), maar Houwer deed weer moeilijk wat de rechten betreft.

Ik moet er niet aan denken... de gulle minaar op dvd...

Houwer doet altijd moeilijk over rechten. In dit geval : gelukkig maar.

Nog even over De Stille Kracht. Dat was een AVRO-productie (niet KRO, Quido), naar het prachtboek van Louis Couperus. Walter van der Kamp had er veel succes mee, en de serie is zeker twee keer herhaald. Steeds korter gesneden, en ook in minder delen.

'Waar is mijn jas' heb ik gezien in Utrecht, en is vooral leuk voor insiders. De jonge Wim V. en de boze jonge Paul V. worden behoorlijk klungelig geinterviewd door een paar jongens van de Filmacademie. De interviewer krijgt er van langs - vooral van de scherpe en felle Verhoeven - omdat zijn vraagstelling niet deugt, en hij andere mensen napraat.
Het is het verslag van een gesprek op het kantoortje van Wim. Niet meer en niet minder. Heel aardig. Een curiosum.

"Het gaat goed met de verkoop van Q&Q! Deel 2 gaat er komen, onder voorbehoud dat al het beeld- en geluidsmateriaal kwalitatief goed is, voorlopig gepland in oktober 2005."
Bron: Bridge

Noot: Momenteel wordt de laatste aflevering van de 2e serie gerestaureerd. De andere afleveringen zijn al opgepoetst.

Over de dvd van 'Waar is mijn jas?' : Hij staat gepland voor begin 2005, als er meer bekend is zullen de geinteresseerden een mailtje ontvangen (je kunt je nu dus inschrijven via een link op de website: www.rotterdamfilms.com[/url])
Bron: Rotterdam Films

http://www.dvdinfo.be/index-02...
Tussen de releases staan ook Alles komt ergens van en Eigen Weg.

16-01-2005 Daniel
16-01-2005 Monsieur Hawarden
16-01-2005 Verloedering van de Swieps
16-01-2005 The Famliy

Ik neem aan in de Hollands Filmgoud reeks, die nu compleet is

Eind decemer zendt de NCRV de serie "Het meisje met de blauwe hoed" uit. Wellicht ook weer gevolgd door een dvd release.

Begin 2005 wordt "De Kleine Waarheid" herhaald en deze zal ook op dvd verschijnen.

- In the Cold Light of Day wordt op 27-01-2005 op dvd uitgebracht.
- Boy meets girl stories op 02-02-2005 (in de dertig korte filmpjes over één onderwerp).

Quido schreef:

- Boy meets girl stories op 02-02-2005 (in de dertig korte filmpjes over één onderwerp).

Cool! Door wie wordt ie op dvd gebracht?

Het Hollands Filmgoud is compleet ?
Volgens wie ? Ik kan nog wel een paar interessante Nederlandse films verzinnen die het verdienen om op dvd beschikbaar te zijn. Al denk ik niet dat het storm zal lopen bij de kassa.

Ik wil Monsieur Hawarden best wel weer es zien, en de Swieps misschien (om Shaffy)...

Ik ben al eeuwig opzoek naar Obsessions van Pim de la Parre (met muziek van Bernard Hermann en scenario mede door Scorsese) als die nog ergens uit te halen is, mag hij van mij direct op dvd.

FisherKing
Alle films van van Ditvoorst.

kappeuter (crew)
Die gaan er ook komen. Release is alleen uitgesteld voor onbepaalde tijd.

hugohei schreef:

Het Hollands Filmgoud is compleet ?
Afgaande op de films die eerder ook door DFW op video uitgebracht zijn onder de noemer 'Hollands Filmgoud': ja. Natuurlijk zijn er nog genoeg films die op dvd uitgebracht moeten worden.

Webby schreef:

Cool! Door wie wordt ie op dvd gebracht?

http://www.video.nl/get_extra_...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:31 uur

geplaatst: vandaag om 05:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.