menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Nederlandse films/series op dvd

zoeken in:
Quentin schreef:

Binnenkort komt in Duitsland een 2 disk editie van Temmink - The ultimate Fight, NL en Duits gesproken, veel extra's DD 5.1 en DTS ... binnenkort meer info!

Ja dat had ik ook gehoord op het dvd.nl forum. Lijkt me erg cool

Q & Q vandaag gehaald (jeugdsentiment...), maar het is een ontzettend brakke versie. Waarschijnlijk is het van tv direct overgezet op dvd, aangezien er af en toe het kro/NL1 icoontje in beeld verschijnt.

Er staat trouwens "de volledige eerste serie" op de dvd. Weet iemand iets over de andere seizoen(en)?

Op 2 november verschijnen de volgende films in de Hollands Glorie reeks:
- De Stilte rond Christine M.
- Het 14e Kippetje
- Sherlock Jones ( Yess )
- De vijf van de vierdaagse

Naar de eerder genoemde titels (zie pagina 1) heb ik geinformeerd, ben benieuwd!

FisherKing
gotti schreef:

Er staat trouwens "de volledige eerste serie" op de dvd. Weet iemand iets over de andere seizoen(en)?

De tweede serie heette Kunst en Vliegwerk, en daar is zelfs nog een film van gesneden. (Vond ik veel minder dan de eerste serie)

http://www.bubblegum.nl/bgtv/s...

Jammer dat de DVD zo brak is.

Overigens zijn de twee hoofdrolspelers actief op dit forum: http://www.bubblegum.nl/forum/...

gotti schreef:
Q & Q vandaag gehaald (jeugdsentiment...).

zelfde reden waarom ik hem heb. Trouwens hoe kan jij het al over jeugdsentiment hebben, je bent het nog.

FisherKing
Ja, ik kon de dvd ook niet laten liggen.

petey schreef:
(quote)

zelfde reden waarom ik hem heb. Trouwens hoe kan jij het al over jeugdsentiment hebben, je bent het nog.
Het werd midden jaren negentig voor de laatste keer uitgezonden, toen ik een jaar of negen was gok ik. Jeugdsentiment dus...

FisherKing
Ik heb een stuk gekeken, maar vind de kwaliteit van de dvd eigenlijk heel erg goed. (heb de serie vroeger dan ook op een ZW tv gezien)

Waar komt die opmerking van gotti vandaan dat het een brakke versie betreft ? (wat ik bestrijd)

heb ook wel interesse in Temmink-the ultimate fight, nederlands gesproken. Weet iemand al waar je hem kunt bestellen of vanaf wanneer je hem waar kunt bestellen??
hopelijk heeft iemand antwoord!
alvast bedankt
berjan

FisherKing schreef:

Ik heb een stuk gekeken, maar vind de kwaliteit van de dvd eigenlijk heel erg goed. (heb de serie vroeger dan ook op een ZW tv gezien)
Inderdaad FK, ik heb hem vandaag aangeschaft en een stukje gekeken en de kwaliteit vind ik goed (misschien dat er later mindere stukken komen, maar het begin is goed ).

Matig beeld en geluid; zeer waarschijnlijk is het direct van tv gekopieërd naar dvd, aangezien herhaaldelijk het kro teken in beeld komt...

FisherKing
Ik vind het beeld helemaal niet matig. (Geluid is niet super best) Heb je misschien een andere dvd ofzo ? (heb aflevering 1 gezien, Bob de Lange, charismatisch acteur)

Een andere dvd? Lijkt me sterk...

Volgens mij komt de print van Beeld en Geluid en die willen nog wel eens wat opnemen van tv. Dat verklaart waarschijnlijk het KRO logo (dat ik nog niet gezien heb). Het beeld vind ik zelf ook goed, maar ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt. Er zijn soms van die strepen te zien zoals op een oude videoband. Storend vind ik dit echter niet en het is tot nu toe slechts sporadisch gebeurd.
Geluid bevat wel een lichte ruis. Maar ja, ben allang blij dat ze oude series op dvd uitbrengen!

Dat had ik ook ja. Stoorde me d'r wel aan...

Het gerucht gaat dat er een Bert Haanstra Box in de maak is... Ik hoorde het net van een kennis en die had het weer van iemand die het onlangs vernomen had van de zoon van Bert Haanstra (volgen we het nog ? ). 't Blijft natuurlijk afwachten, maar als het werkelijk zo is, is het bijzonder goed nieuws!

FisherKing
Dat gerucht is mij ook bekend. Nu maar hopen dat de goede films erinzitten

Uhm. Wacht even... Er is toch bij mijn weten allang een soort serie uit van Haanstra, met al zijn bekende hits, en alle speelfilms (4 of 5) ?
Op video, weliswaar.
Een band of tien. Glas, Alleman, Vroeger - lachen, Fanfare, Pulder, etcetera...
Maar dan zal de dvd-versie er toch ook wel van komen. Daar zorgen zijn jongens (Rimko en Jurre) toch wel voor ?

Over Q & Q gesproken.
Ik denk dat alle omroepen, in het kader van de onzekere toekomst, hun archieven aan het doorspitten zijn, en van alles (goedkoop natuurlijk ! we hebben het over Hilversum !) op de dvd-markt gooien.
Zo liggen Sil de Strandjutter, Dagboek van een Herdershond en Merijntje Gijzen al te koop. Geen idee of dat loopt, trouwens. Veel series van een jaar of 25, 30 geleden zijn niet meer te pruimen, om diverse reden.

Deze week had ik De Stille Kracht op dvd in handen. Ik was in een soort vorig leven producent van die serie (echt waar ? echt waar). En ik vraag me af of ik de hele lange serie weer zou willen zien (de befaamde mandikamerscene met Pleuni Touw heb ik nu wel vaak genoeg gezien).

Wat zou er nog aan kunnen komen ? De Zomer van '45 (wat mij betreft : graag), De Kleine Waarheid in heel veel delen, De Mens van Goede Wil (was een van de beste series, volgens mij), Armoede (kent iemand dat nog ?)...

Duel in de Diepte is al op dvd, meen ik. Jeugdseries
krijgen sneller een tweede leven.

De NCRV gaat vanaf voorjaar 2005 weer oude dramaseries herhalen (tenminste, dat hoorde ik op de radio). Waarschijnlijk krijgen deze, net als 'Bartje', een dvd release. De Zomer van '45 zit hierbij, De Glazen Stad, Het wassende Water, Het meisje met de blauwe hoed... en misschien nog wel meer.

Stille Kracht schijnt door Bridge eens goed gereleased te zijn. Alles wat ik tot nu toe hoor is positief. Zo zijn er in ieder geval geen logo's van de omroepen in beeld te zien en is het beeld en geluid goed (kan er zelf nog niet over oordelen, ik heb hem nog niet in de winkel gezien).

Binnenkort ook De Fabriek op dvd en de beschrijving op dvd-home.nl ziet er goed uit (qua inhoud betreft).

Ik denk overigens wel dat oude series goed lopen.
Bekijk alleen al eens de sites waar jeugdsentiment naar boven wordt gehaald en waar men graag dvd's ziet van oudere series. De omroepen doen hier veel te weinig mee. Waarom niet gewoon oude series herhalen ipv tekst-tv of de zoveelste herhaling van een moderne soapserie of journaal ? (te duur misschien ?)

Gelukkig zien we de laatste tijd wel steeds meer series op dvd verschijnen. Kijk ook eens naar onze Zuiderburen, die nu flink bezig zijn om hun 'cultureel erfgoed' op dvd te zetten. Niet alleen films, maar ook series.

Ik vraag me trouwens af hoe stiching Beeld en Geluid een paar honderd euro durft te vragen voor een kopie van een bepaalde serie! Dat is toch niet meer normaal... En laat Hilversum het dan maar zo goedkoop mogelijk uit brengen, alles beter dan dat het op de plank ligt weg te rotten. De speelfilmversie van Q en Q is ternauwernood van de ondergang gered. En zo zullen er nog wel meer kopies vergaan als men er niet snel wat mee doet.

Ach ja, al met al mogen we niet klagen de laatste tijd...

hugohei schreef:
Uhm. Wacht even... Er is toch bij mijn weten allang een soort serie uit van Haanstra, met al zijn bekende hits, en alle speelfilms (4 of 5) ? Op video, weliswaar.
Niet meer verkrijgbaar volgens mij, ik heb ze nog nergens kunnen vinden helaas. Ik wacht met smart op de dvd's

Quido schreef:

Ik vraag me trouwens af hoe stiching Beeld en Geluid een paar honderd euro durft te vragen voor een kopie van een bepaalde serie!

Dat zijn nu eenmaal de kosten bij met maken van one-offs (een enkele kopie van een master). Hoe meer kopieen, hoe goedkoper.

kunnen ze Zwarte Sneeuw dan ook niet uitbrengen? Dat vond ik een goede serie en ik zou hem best nog een keer willen herzien.

FisherKing
hugohei schreef:

Wat zou er nog aan kunnen komen ? De Zomer van '45 (wat mij betreft : graag), De Kleine Waarheid in heel veel delen, De Mens van Goede Wil (was een van de beste series, volgens mij), Armoede (kent iemand dat nog ?)...

Wat te denken van Waaldrecht, Dynastie der kleine luyden, Van oude mensen, de dingen die voorbij gaan en Herenstraat 10.

En de Belgische series Dirk van Haveskerke, Fabian van Fallada, Johan en de Alverman, Wij, heren van Zichem, Terug naar Oosterdonk en Kapitein Zeppos (die komt op DVD las ik)

Johan en de Alverman is al op dvd toch ? En Wij heren van Zichem en Kapitein Zeppos komen eraan. Fabian Fallada ook volgens mij ... zal eens even zoeken.

DVD van Unit 13 wordt pas november 2005 hoorde ik

'Golven' (1982) van Annette Apon wordt op dvd uitgebracht.

Bron: Oene Kummer nieuwsbrief.

Ik las op de eerste pagina dat de eerste serievan All-Stars (eindelijk)op 7 oktober zou uitkomen, maar tot op heden heb ik hiervan nog niks kunnen vinden , weet iemand hier meer over?

Webby schreef bij film All Stars:
De serie is idd gecanceld voor dvd. Op het laatste moment toch nog gerommel met de rechten. De Vara ziet van de dvd's af.
Bron: Vara

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.