menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / Alien Blu-Ray Anthology

zoeken in:
De prachtige nieuwe blu-rays van de Alien quadrologie zijn ook uitgebracht als Limited Edition in de fantastische Egg-uitvoering, zoals hier afgebeeld. Er heerst echter verwarring op het net betreffende de gelimiteerdheid hiervan. In het begin was er sprake van een oplage van enkel 5000 genummerde uitgaves, online via Fox of Sideshow Collectibles (designer van de set) te verkrijgen, die de hoge prijs rechtvaardigde. Mensen moesten er snel bijzijn, want meer was er niet. Nu blijkt dat er buiten de VS meer van deze sets zijn uitgebracht. Zo zijn er alleen in Duitsland al 4500 stuks op de markt gebracht, ook genummerd, wat de gelimiteerdheid van de set ter sprake stelt. Ook hier in Nederland is de set bijna in elke winkel te verkrijgen tegen de enorm hoge prijs van 129.99 (Fame) en 119,99 (Free Record Shop), alsof het nog steeds de gelimiteerde en genummerde uitgave betreft. De set die ik in Fame heb bekeken was overigens niet genummerd. Hebben we hier te maken met oplichterij/uitmelking van de fans? Ik was van plan deze set te halen, maar als de oplage echt veel hoger blijkt te zijn dan eerst beweerd dan wacht ik mooi af tot de prijs van de Anthology begint te dalen, want dat zal zeer zeker gaan gebeuren zolang deze sets in grote aantallen beschikbaar blijven. Je vraagt je soms echt af of je niet bij de neus wordt genomen met dit soort verkooppraatjes van de uitgevers, helemaal als de verkrijgbaarheid zo (bewust?) onduidelijk wordt gehouden.

Reinbo
Gewoon de set van 70 euro kopen. Die plastic kunstwerkjes nemen enkel veel ruimte in. Tenzij je het erg mooi vindt, dan moet je het doen, maar echt collectable worden die dingen niet zo snel. Goedkoop geproduceerd en over 5 jaar komt er weer een ander ei. En aks je er een investering in ziet moet je m in elk geval niet uitpakken.

Een investering zou het zijn als het er inderdaad maar 5000 stuks wereldwijd waren, wat eerst ook het idee was. Veel mensen hebben het ook direct aangeschaft met dat in gedachte. Vind ik oplichterij van de bovenste plank.

Ik heb inderdaad ook gelezen dat dat ei van niet al te hoge kwaliteit is (net als The Fly collection, ook van bar slechte kwaliteit, maar inmiddels zo goedkoop dat het niet deert), waardoor ik nog meer reden krijg om de 'Limited Edition' niet aan te schaffen, tenzij het echt sterk in prijs gaat dalen.

Is er iemand die deze Limited Edition in bezit heeft?

Ik heb de normale box in mijn bezit, en wat zien deze films erg SUPER uit op Blu-ray ....

Een absolute aanrader !!

Ja, ik heb de limited edition, heb de schijfjes alleen nog niet bekeken

dragje
Reinbo schreef:
Gewoon de set van 70 euro kopen. Die plastic kunstwerkjes nemen enkel veel ruimte in. Tenzij je het erg mooi vindt, dan moet je het doen, maar echt collectable worden die dingen niet zo snel. Goedkoop geproduceerd en over 5 jaar komt er weer een ander ei. En aks je er een investering in ziet moet je m in elk geval niet uitpakken.

Geheel mee eens. Ik kan me heus voorstellen dat sommige mensen speeltjes erbij belangrijk ervaren maar echt een meerwaarde heeft het niet als je het gaat uitdrukking in geld of op het gebied van hoe uniek een voorwerp is. Veelal is het gewoon een plastic gefabriceerd product, met als doel louter decoratie.

Vind 110 euro niet echt een aanbieding.

Tsja, als er een topic specifiek over deze box is kan ik het natuurlijk niet laten:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lI_M092UfNc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

dragje
@Drs. DAJA

Dat klinkt dan weer goed. 60 uur aan extra's en een goede kwaliteit Alien (deel 1, die ik veruit de beste vind). Ik ben het niet met deze man eens dat Aliens de slechtste Alien uit de reeks is....

Mijn volgorde zou zijn in volgorde van goed naar slecht:

Alien - meesterwerk
Aliens - verbluffend
Alien 3 - slecht en afgeraffeld verhaal
Alien 4 - enorm vergezocht, aliens kunnen opeens alles, zwemmen, nog beter nadenken etc...
vormgeving is zeer zeker apart, decors zijn verfrissend...maar de film heeft niet dezelfde grimmigheid als in deel 1 op diverse vlakken niet.

Anyway.... klinkt wel als een must have deze box. Ik zet hem op mijn lijstje. 60 uur aan extra's, een compleet nieuw menu om daar interactief doorheen te manoeuvreren en een uitstekende geremasterd Alien gaven de doorslag.

Off-topic:

Geen Blu-Ray Anthology, maar wel Alien / Predator Total Destruction Box Set voor €12,49 op: Bad Request - play.com

Met hierop Alien 1 t/m 4, Predator 1 en 2, en de twee Alien vs. Predator films.

Gister toevallig besteld.

dragje
Als je trouwens deze megabox wilt kopen raad ik aan deze zonder plastic EI te kopen, scheelt 73 euro en 50 cent en je hebt precies dezelfde blu-rays en indeling als de dure versie.

Op Blu-ray te krijgen voor EUR 36.49 op play

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/15844542/Alien-Anthology-Box-Set/Product.html?searchtype=BLU&searchsource=0&searchstring=Alien&urlrefer=search&strefer=BLU&searchfilters=s{Alien}%2bc{57}%2bae28{Blu-ray}%2b

Da's inderdaad een mooiere versie dan zo'n plastic Alien en ei of zo'n face-hugger editie. En qua prijs is het niet al te veel. Minder dan 10 euro per deel.

dragje
Minotaures schreef:
Da's inderdaad een mooiere versie dan zo'n plastic Alien en ei of zo'n face-hugger editie. En qua prijs is het niet al te veel. Minder dan 10 euro per deel.

Mee eens. En, ook nog met Nederlandse ondertitels voor die mensen die dit belangrijk vinden!

Ik heb ook de normale versie !! Ziet er wel mooi uit hoor ( zo'n special edition ) maar niet zo praktisch weg te zetten.

En ik heb de Engelse import versie gekocht ( wel met NL subs )....

Lefgozer schreef:
Off-topic:

Geen Blu-Ray Anthology, maar wel Alien / Predator Total Destruction Box Set voor €12,49 op: Bad Request - play.com

Met hierop Alien 1 t/m 4, Predator 1 en 2, en de twee Alien vs. Predator films.

Gister toevallig besteld.

Leuke box voor een goeie prijs!
Heeft deze toevallig dutch subtitles?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:26 uur

geplaatst: vandaag om 00:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.