• 17.218 nieuwsartikelen
  • 182.206 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.773 acteurs
  • 200.394 gebruikers
  • 9.461.786 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

mrdig

• 499 berichten
  • 2699 stemmen

Mee eens, je kan wel zoeken op titel, acteur en genre ed, maar dan vind je nooit alle films die je gezien hebt. De beste manier is om alle films bij langs te gaan, plots te lezen en bij jezelf te rade gaan of je ze gezien hebt of niet. Nu mist MM gewoon een goede functionaliteit om een nieuwe user op al zijn/haar geziene films te laten stemmen, terwijl MM deze functionaliteit met de alfabetische geordende lijst van weleer wel had.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Locutus schreef:

Je wil de een lijst met alle titels afgaan om te stemmen op degenen die je gezien hebt.

Wie gaat nou een lijst van tienduizenden (and counting) films af om één voor een te gaan bedenken "hmn, heb ik deze nou wel of niet gezien?". Imdb heeft deze mogelijkheid volgens mij ook niet.

Hoe moet dat nu?

Niet, dat kan niet meer.

Locutus

• 606 berichten
  • 5915 stemmen

Jordy schreef:

Wie gaat nou een lijst van tienduizenden (and counting) films af om één voor een te gaan bedenken "hmn, heb ik deze nou wel of niet gezien?". Imdb heeft deze mogelijkheid volgens mij ook niet.

Nou, ik bijvoorbeeld. Ik ben alle films afgegaan. Kostte me een weekje.

edit: bovendien heeft IMDB ook even wat meer films in de database staan en dat is ook de reden dat ik daar niet ga stemmen.

Jordy schreef:

[ quote ]Hoe moet dat nu?[ / quote ]

Niet, dat kan niet meer.

Dit lijkt een beetje op een "ik heb op al mijn films gestemd en de nieuwe users zoeken het maar uit" - mentaliteit...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Locutus schreef:

bovendien heeft IMDB ook even wat meer films in de database staan en dat is ook de reden dat ik daar niet ga stemmen.

Mijn persoonlijke inschatting is dat ook MovieMeter, hoewel veel kleiner, inmiddels ZO veel films bevat dat het ook niet meer behapbaar is. En anders wordt dat aantal films over een tijdje wel bereikt.

Een nadeel van een grote site, inderdaad. Ik raad nieuwe users aan om gewoon lekker van de site gebruik te gaan maken, en te stemmen op wat ze tegenkomen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2148 stemmen

Ben het wel met Jordy eens. Ik vind het een raar (en vooral tijdrovend) idee om ruim 30.000 films langs te lopen om te stemmen. Films die ik wel heb gezien, maar in het begin niet op heb gestemt, kom ik vanzelf nog weleens tegen, desnoods in mijn televisiegids.

Ik schat dat zo'n 50 tot 100 films zonder mijn stem zitten hier.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zeker als je veel films heb gezien is het inderdaad onmogelijk om op al je films gaan stemmen , ookal hebje een lijstje ofzo.

Zelf zit ik rond de 500 films , maar heb nog niet op alles gestemd , Mede omdat ik daar niet tijd aan ga besteden , ik kom ze wel tegen .

En tegen Locutus : ik durf te wedden dat je nog films tegenkomt die je heb gezien , maar waar je nog niet op gestemd hebt

Leno

• 5922 berichten
  • 4457 stemmen

Ik zit al op bijna 1200 stemmen in een half jaar ofzo. Hier kom ik aan door op films te stemmen die ik zojuist heb gezien, die ik bij updates tegenkom en eerder al gezien heb en door film die ik tegen kom als ik de database aan het doorspitten ben (bijvoorbeeld door op de naam van een regisseur te klikken bij een film om te kijken wat hij allemaal heeft gedaan in het verleden en wat er nog op z'n programma staat). Ik heb naar schatting zeker nog eens 1000 films gezien, een gedeelte kan ik niet meer reeel beoordelen en het andere gedeelte ben ik nog niet tegengekomen.

Door deze methode toe te passen gaat het dus ook snel, als je dat belangrijk vindt..

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Imdb heeft wel één voordeel op gebied van titels zoeken: je mag er een beetje naast zitten, je krijgt verschillende resultaten.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik denk dat het voor veel users belangrijk is om al hun films ( of althans zo veel op mogenlijk ) gestemd te hebben.

Je MM profiel is tog iets waar je je gekeken films kan terug zien en beoordelingen etc.

gotti

• 14091 berichten
  • 5945 stemmen

Alle films doorspitten om op films te stemmen is denk ik al anderhalf jaar niet te doen. Heb het nooit helemaal afgemaakt (ben ergens midden in het alfabet blijven steken) en kom nog steeds wel films tegen.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Jordy schreef:

Imdb heeft deze mogelijkheid volgens mij ook niet.

Jawel, al denk ik niet dat iemand die lijst ooit helemaal heeft doorgelopen.

aegron

• 4030 berichten
  • 1290 stemmen

Zou het ook mogelijk zijn om de update-pagina te filteren?

Als er bijvoorbeeld iemand is die heel veel berichten schrijft met maar een of twee woorden, dat je die berichten niet ziet, zodat de updatelijst korter wordt?

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Beetje onzinnig...aergon, wat betreft de alfabetische lijst miste ik hem ook....ik vind het wel fijn als je alle films bij de hand hebt, ik heb ook een keer geprobeer om alle films die ik gezien had via een stemtabel te beoordelen, echter ik was bij A en ben nooit verder gekomen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

aegron schreef:

Zou het ook mogelijk zijn om de update-pagina te filteren?

Nope...

Locutus

• 606 berichten
  • 5915 stemmen

Ok tnx voor de suggesties. Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat het doorspitten van alle film veel tijd kost, maar als je die tijd hebt, dan is het jammer dat de mogelijkheid er niet is. Ik heb dus wel alle films doorgespit, maar dat is alweer een dik jaar geleden.

Hannibal

• 9407 berichten
  • 3338 stemmen

Ik kan geen films meer in de mappen van mijn filmlijsten slepen, en heb ook weer dubbele mappen.

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Het valt me op in het forum dat veel topics wat ik al gelezen hebt toch "gekleurd" zijn alsof ze ongelezen zijn, best lastig.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Edie schreef:

Het valt me op in het forum dat veel topics wat ik al gelezen hebt toch "gekleurd" zijn alsof ze ongelezen zijn, best lastig.

De kleurtjes zijn dan ook niet om aan te geven of je een topic al gelezen hebt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Hannibal schreef:

Ik kan geen films meer in de mappen van mijn filmlijsten slepen, en heb ook weer dubbele mappen.

Van dat eerste begrijp ik niets, wat gebeurt er dan? Mik je wel raak? Dat tweede is vervelend zeg, dacht dat nu eindelijk wel eens opgelost te hebben

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

De kleurtjes zijn dan ook niet om aan te geven of je een topic al gelezen hebt.

Ow, misschien een stomme vraag, maar waarvoor zijn ze er wel ?

In de FAQ vond ik het zo 1,2,3 niet.

U-96

• 11875 berichten
  • 2148 stemmen

Edie schreef:

Ow, misschien een stomme vraag, maar waarvoor zijn ze er wel ?

Die kleurtjes geven de nieuwe berichten aan na de verlooptijd van afwezigheid. Als je (geloof ik) 20 minuten niets gedaan hebt, dan verdwijnen ze en begint er een nieuw termijn.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Niet helemaal, het zijn de topics met nieuwe berichten sinds je laatste bezoek. Bij erg lange inactiviteit wordt je volgende pagina-aanvraag als een nieuw bezoek gezien, maar in principe is het een nieuw bezoek als je je browser afsluit en weer opstart.

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Bedankt, toch vaak staat een vak "gekleurd" terwijl er echt geen nieuwe berichten geplaatst zijn, maar dat terzijde.

Hannibal

• 9407 berichten
  • 3338 stemmen

Jordy schreef:

Van dat eerste begrijp ik niets, wat gebeurt er dan? Mik je wel raak?

Ik mik als de beste

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ik alleen geen films kan verplaatsen naar de map 'in bezit op dvd', naar de overige mappen lukt het wel. Vreemd. Hij blijft er ongeveer een halve seconde boven hangen en springt weer terug naar de oude plek.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Okee ik zal er eerdaags even naar kijken.

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Ik heb opeens last dat hij bij Update's bijvoorbeeld en je klikt op een film, deze niet meer geopent word in een nieuw venster, maar in hetzelfde.. Lastig vind ik (en al HELEMAAL wanneer je stemmen wilt!)

Enja, ik heb die functies beide staan op "openen in nieuw venster".

Hannibal

• 9407 berichten
  • 3338 stemmen

Had ik laatst ook, en dat heb ik verholpen door mijn browser af te sluiten en opnieuw op te starten.

Leno

• 5922 berichten
  • 4457 stemmen

Als ik op meerdere films klik bij updates dan opent ie 1 keer een nieuw venster en alle films die ik vervolgens aanklik openene eveneens in dat venster. Daarom gebruik ik voortaan shift terwijl ik klik. Misschien dat het de bedoeling is..

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Leno schreef:

Als ik op meerdere films klik bij updates dan opent ie 1 keer een nieuw venster en alle films die ik vervolgens aanklik openene eveneens in dat venster. Daarom gebruik ik voortaan shift terwijl ik klik. Misschien dat het de bedoeling is..

Dat is prima, zo hoort dat ook volgens mij... Dat is ook wanneer je naar IMDb gaat (via Moviemeter) dan opent die elke andere film van IMDb in DAT IMDb venster.

Echter, nu opent ie alles in hetzelfde venster behalve externe links. Ik zal eens opnieuw opstarten

EDIT;

Na het opnieuw opstarten van IE ( ) werkt ie weer

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Bij werkt MM de laatste dagen niet super..

Links die niet opengaat etc.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.