- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
Zal wel Internet Explorer zijn dan
vreemd Roda, zou goed moeten zijn.
lukt nog steeds niet.
ik geloof dat ik een belachelijk antwoord heb gegeven, waar vind ik dan hoe dat browser ding heet ? waar staat dat op mij computer ?
is het netsh misschien ?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
als ik naar de actief pagina ga (ik typ nu automatisch www.moviemeter.nl/?actief in) krijg ik dan ook te zien of ik een PM heb?
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Na een paar dagen alleen de actief-pagina te hebben gebruikt, even een kort relaas wat er goed aan is, en wat er misschien nog aan te verbeteren valt.
GOED
* De opsomming van berichten, nieuwste boven, werkt heel goed. Want waar de updates zo slecht in waren, was het niet kunnen zien van de berichten van vóór de laatste update. Op deze manier kun je makkelijker topics die niet in de updates zouden zitten, eruit pikken.
* De onderverdeling in films, topic-berichten, stemmen en toevoegingen is goed en overzichtelijk. Stukken overzichtelijker dan alles in één lijst. De nieuwe toevoegingen hadden wat mij betreft ook wel bij het kopje 'films' gekund, maar op deze manier werkt het prima.
* Het onthouden van de tijd is eigenlijk verdomd handig. Ik ben verslaafd aan de tabs van Mozilla, dus elke link open ik in een nieuwe tab, maar voor de mensen die zweren bij de back-button is het een grote verbetering ten opzichte van de updates.
* Onderverdeling 'alle' en 'mijn': geniaal.
Dan valt er natuurlijk ook nog wel wat te zeuren, hopelijk opbouwend. Ik moet bekennen dat ik niet regelmatig een andere site bezoek met updates en zo gigantisch veel users als MM, dus misschien kunnen een aantal van deze opmerkingen weggelachen worden.
VOOR VERBETERING VATBAAR
* Hét sterke punt van de updates was natuurlijk dat je gelijk wist waar het over ging. Dit zit nu een klik en een scroll verwijderd. Hoewel in het beste geval bijvoorbeeld het laatste bericht te zien is bij de film en/of het forum-topic (alleen voor de gewijzigde, de onveranderde mogen wat mij betreft wel alleen een titeltje blijven), haal je daarmee waarschijnlijk het dataverkeer van de updates weer terug. Maar een kortere weg naar waar het om draait, bijvoorbeeld dat je na het klikken gelijk naar het laatste bericht vliegt, zou zeer welkom zijn. Misschien dat anderen hier ook over kunnen meedenken. Wellicht het laatste bericht tonen, of de eerste tien woorden van de laatste drie, als je maar gauw kunt beoordelen of klikken, scrollen en (eventjes) wachten de moeite waard is. Bij de updates haalde je veel informatie uit het lopende gesprek, bijvoorbeeld "Eindelijk gezien! Geweldige film!", maar op die manier voor jou onbekende films ontdekken lukt niet bij de actief-pagina (tenzij je alle nieuwe berichten leest). De grootste drempel om de updates te blijven willen wordt volgens mij overwonnen als we bij de actief-pagina hier tenminste iéts van kunnen laten terugkeren.
* Ik zou graag zien hoe actief een topic of filmdiscussie is. Als ik bijvoorbeeld een avond niet op de actief-pagina kijk en de volgende wel, kan het zijn dat ik een levendige discussie bij 'Ernest goes to camp' gemist heb, maar dat die intussen weer is weggezakt naar de tiende plaats qua nieuwigheid. Daarom lijkt me een indicatie van hoeveel berichten er zijn gepost sinds mijn laatste bezoek, een goed idee. Een cijfer, of nog beter een balk, die langer is naarmate er meer is gepost. Niet alleen verzuipt de actief-pagina anders is in nóg cijfertjes, maar je hoeft ook niet precies te weten hoeveel berichten er zijn gepost, alleen dat er opvallend veel meer zijn gepost dan bij andere topics. Een balk maakt de zaak scannable, bij cijfertjes moet je toch weer enigszins 'lezen'. Het kunnen zien hoe actief een topic is geweest over een bepaalde peride kan volgens mij, in combinatie met het kunnen zien van het laatste bericht, heel goed werken. Je leest het laatste bericht van een topic, ziet dat er behoorlijk veel activiteit is geweest sinds je laatste bezoek, en kunt daaruit opmaken dat dit een discussie is die je wel wilt volgen, of die je juist links wil laten liggen.
* De actief-lijst is nu nog een beetje een ratjetoe aan gegevens. Het zou helpen als er wat in wordt gesnoeid, zeker omdat we door het veel te gebruiken een soort van 'power users' zijn geworden. "Laatste bericht op 12 september 2003, 20:19 uur, door kos" mag van mij gerust "12/09/03, 20:19u - kos" worden. In plaats van "Je laatste bezoek aan de site was op 12 september 2003, 18:56 uur. Bij berichten, films en stemmen met een icoontje voor de titel zijn sindsdien berichten geplaatst." heb ik genoeg aan "Laatste bezoek: 12/09/03, 18:56u". Ook een duidelijkere scheiding tussen 'oude' en 'nieuwe' berichten, bijvoorbeeld door 30px ruimte onder het laatste nieuwe bericht (in plaats van de iconen), zou een verbetering zijn. Het wordt dan sneller duidelijk waar het om gaat: de wijzigingen.
* De lijsten mogen gerust korter. Nu staan er 50 items op, dat mag wat mij betreft zo terug naar 20. Nog minder dataverkeer! 
Dat was het even.
Jordy: het is nu voornamelijk geleuter, maar als je wil kan ik dit weekend ook wel een schetsje maken in Photoshop van hoe ik het me voorstel. Zegt misschien meer.
starbright boy (moderator films)
-
- 22431 berichten
- 5131 stemmen
Beste Jordy: Een klein ding. Zoeken op de zoekpagina op exact een stemgemmiddelde werkt nog niet goed. Wat er precies niet klopt weet ik niet. Maar in elk geval worden lang niet alle films gevonden. minimaal/maximaal werken wel.
Ik krijg de indruk dat "exacte stemgemiddeldes" het alleen doen bij:
3.00 3.05 3.10 enz.
En
Als een film een bepaald aantal stemmen heeft 25 of 50 ofzo.
Het is iets vrij kleins, maar ik meld het maar even.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hobbes: aantal nieuwe pm's wil ik terug laten komen via de link in het menu. "Berichten (2)" bv, toont dat je 2 ongelezen berichten hebt. Bovendien zie je dit (al) na inloggen en op welkomspagina. Maar als je ?actief (straks ?updates) bookmarkt zie je dat natuurlijk niet.
starbright boy: ga ik naar kijken
Yak: bedankt voor de reactie, zal eens op m'n gemak kijken wat ik er bruikbaar van vind. Ik denk nu al bv. aan link automatisch naar laatste bericht, en aantal nieuwe berichten sinds bezoek tonen. Da's ook wel technisch haalbaar denk ik.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
waar vind ik dan hoe dat browser ding heet ? waar staat dat op mij computer ?
Zie ja, als je aan het internetten bent, een blauwe "e" linksboven als icoontje staan? Dan gebruik je Microsoft Internet Explorer. Standaard bij Windows.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Daarom lijkt me een indicatie van hoeveel berichten er zijn gepost sinds mijn laatste bezoek, een goed idee. Een cijfer, of nog beter een balk, die langer is naarmate er meer is gepost.
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
* Ik zou graag zien hoe actief een topic of filmdiscussie is. Als ik bijvoorbeeld een avond niet op de actief-pagina kijk en de volgende wel, kan het zijn dat ik een levendige discussie bij 'Ernest goes to camp' gemist heb, maar dat die intussen weer is weggezakt naar de tiende plaats qua nieuwigheid. [...]
* De actief-lijst is nu nog een beetje een ratjetoe aan gegevens. Het zou helpen als er wat in wordt gesnoeid, zeker omdat we door het veel te gebruiken een soort van 'power users' zijn geworden. "Laatste bericht op 12 september 2003, 20:19 uur, door kos" mag van mij gerust "12/09/03, 20:19u - kos" worden. In plaats van [i]"Je laatste bezoek aan de site was op 12 september 2003, 18:56 uur. [...]
Twee geweldige suggesties, Yak!
Verder nog een vraag aan Jordy: Ben je van plan om de oude manier van stemmen tonen (jeweetwel, die verticale balken, boven elk cijfer) te laten terugkomen? Persoonlijk vind ik het nieuwe systeem namelijk niet zo heel erg geslaagd.
Zou het geen idee zijn om de vroegere grafiekvorm weer te laten terugkomen, met daarnaast een overzicht van de laatste 10 (of 20) geplaatste stemmen? Het vervelende aan het nieuwe stemoverzicht is namelijk dat je niet een één oogopslag kan zien hoeveel keer een bepaalde user (bijvoorbeeld) 5 sterren heeft gegeven. Ik heb bovendien zo'n gevoel dat het nu stukken moeilijker is om te zien of iemand al dan niet op een verdachte manier stemt. En het moet voor de vals-stemmers en opportunisten natuurlijk niet makkelijker worden om onze felbediscussiëerde stemgemiddelden te verpesten ...
Misschien een idee?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
de steno-notitie op de actief pagina weet ik zo net nog niet. Voor nieuwe users wordt het er niet duidelijker op, en vind je het echt storend? ik lees er persoonlijk makkelijk overheen...
bioscoopzaal: staat al op de todo-lijst
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Okee even een switch, wat de actief pagina was zijn nu officieel de "updates"
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Jordy, ik meen dat hier ergens een link stond hoe je op de "oude" updates terecht kon komen. Ik kan deze nu niet meer vinden...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
die link zag je (met de mededeling deze GOED te bewaren) staan toen je opgaf de oude updates te willen behouden:
?updates_oud
(doet het alleen als je opgegeven hebt ze te willen behouden)
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
(met de mededeling deze GOED te bewaren)
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Persoonlijk vind ik de actiefpagina erg goed en handig en misschien wel beter dan de updatepagina. Bedankt Jordy.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
bedankt
er kan weer toegevoegd worden met niet-IE browsers trouwens
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb nog iets over de sorteervolgorde van berichten op m'n todo lijst staan. Kan iemand een precies voorbeeld geven van hoe en waar dat fout gaat?
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Ik heb een klein probleempje bij de nieuwe udatepagina: toen ik hem daarnet bezocht stond er
"Je laatste bezoek aan de site was op 13 september 2003, 10:18 uur. Bij berichten, films en stemmen met een icoontje voor de titel zijn sindsdien berichten geplaatst."
toen ik nog eens op de updateknop drukte kwam dit
"Je laatste bezoek aan de site was op 13 september 2003, 10:18 uur. Bij berichten, films en stemmen met een icoontje voor de titel zijn sindsdien berichten geplaatst."
en alle discussies van daarvoor waren daar nog altijd met zo'n icoontje voor.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Iemand merkte hier boven op dat de laatste bezoek datum niet klopte ("mijn laatste bezoek was één minuut geleden"), maar de site (en ook de actief-pagina) werkt nu met ECHTE bezoeken. De datum wordt pas herschreven als je een NIEUW bezoek pleegt. Even naar een andere site en dan terug werkt niet, de browser moet helemaal afgesloten zijn.
Vind ik erg handig, maar zal misschien wat gewenning kosten.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond het uitklappen veel handiger... Maar ja, het went wel.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Ik heb even een vraagje:
Sinds vandaag is mij opgevallen dat het bijzonder rustig is op MM. Veel minder berichten dan voorheen o.a.
vind het inderdaad erg rustig de laatste tijd.
waar is iedereen?
blabla
-
- 2070 berichten
- 5247 stemmen
Typ foutje in de FAQ.
Staat in 'Hoe voeg ik een film toe aan de site dan?'
Eerste regel staat 'nij' ipv 'bij'.
Lekker onbelangrijk, maar toch maar even melden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22431 berichten
- 5131 stemmen
Cold turkey aan het werken met de "nieuwe" update pagina. En het is allemaal goed te doen. Ik wen er wel aan.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
heel goed principe nu actief updates is geworden, ik zal enkel nog de actief pagina's gebruiken.
ik ben namelijk wél bereid om voor het nut van de site een beetje luxe op te geven 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Hobbes schreef:
heel goed principe nu actief updates is geworden, ik zal enkel nog de actief pagina's gebruiken.
Volgens mij heb je geen andere keus.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Eigenlijk verschilt de actief(lees: updates) niet eens zoveel van de 'oude' updates pagina! Goed alternatief!
bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
bioscoopzaal: staat al op de todo-lijst
Sorry Jordy, daar moet ik overheen hebben gelezen 
Ik vind het trouwens wel heel erg positief dat er weer iets staat op de home-pagina. Dat maakt het binnenkomen al heel wat prettiger.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja dat vind ik ook inderdaad. Misschien moeten we toch maar iets verzinnen voor als er geen prijsvraag of andere speciale actie is...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.