• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.744 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Tja..als iedereen zonodig 'credits' wil moet je dat vooral doen.

Zo doen is toch nergens voor nodig? (Jij wil toch ook zo graag 'crew' onder je naam en waarom zijn er anders lijsten als top toevoegers enzovoort?!?) Daarnaast lijkt het me een goede oplossing om die lijst in te krimpen en om toevoegers te pushen goede dingen toe te voegen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

tovenaar schreef:

Zo doen is toch nergens voor nodig? (Jij wil toch ook zo graag 'crew' onder je naam en waarom zijn er anders lijsten als top toevoegers enzovoort?!?)

Dat 'crew' is echt niet zo belangrijk en de lijst met top-toevoegers bekijk ik sowieso nooit. Mensen gaan echt niet zoeken op het internet omdat ze dan een +1 op de 'verbeter-credits' lijst krijgen. Dat doe je omdat je het leuk vind en anders moet je t gewoon niet doen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Dat 'crew' is echt niet zo belangrijk en de lijst met top-toevoegers bekijk ik sowieso nooit.

Daarom stond het ook tussen haakjes Kos. Maar waarom wil je dit zo tegenwerken? Het is toch een goede oplossing?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Het is niet mijn bedoeling om tegen te werken, maar ik zie niet in waarom er allerlei lijstjes moeten komen met credit-vermeldingen. Dat mensen niet direct staan te springen om verbeteringen te zoeken, kan ik begrijpen (hoewel de kritiek op Stinissen dat hij geen moeite doet om goede plaatjes te zoeken volstrekte onzin is). Ik zie gewoon niet in dat credits dat op deze manier kunnen verhelpen en die zorgen alleen maar voor meer irrelevante toestanden op de site. Let wel: het is niet dat ik er zoveel problemen mee heb als het wel gebeurt. Gewoon even mijn mening ventileren

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Dan denk ik dat je iets over het hoofd ziet Kos. Het is namelijk helemaal niet de bedoeling om een nieuwe lijst of iets dergelijks aan te leggen, maar puur om degene die de moeite nemen de foutieve toevoegigen te gaan verbeteren, als toevoeger aan te wijzen van die film en niet diegene die het in eerste instantie als film heeft toegevoegd. Misschien dat je het er nu meer mee eens bent?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Oke dan. Als er maar geen nieuwe lijstjes komen!!

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Haha, dat was ook nooit de bedoeling...

Dat niet wegneemt dat ik nog steeds jaloers ben op je 'crew' ding

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik vind het eigenlijk een geniaal idee om de verbetaar de volle toevoeg-credits te geven

enige probleem is dat je wel eerst de originele toevoeger een fatsoenlijke kans (lees: de tijd) moet geven om z'n verbetering te verbeteren

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Ik snap de discussie niet helemaal geloof ik.

Als ik een fout zie (bijvoorbeeld in het filmverslag) zal ik die fout altijd verbeteren. Dat doe ik gewoon omdat bepaalde fouten/slordigheden mij een doorn in het oog zijn en omdat ik het leuk vind als ik een positieve bijdrage kan leveren aan deze site. Niet omdat ik de MM-Opsteker van de Week wil verdienen.

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Dat waarderen we allemaal, en is ook erg nobel, maar voor sommige is het een zetje in de goede richting, en daarbij kan enige vorm van "beloning" goed van pas komen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Het gaat ook niet over toevoegingen die al op de site staan vermoed ik, dat zou nogal raar zijn.

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Dank je kos, vandaar dat ik de hele discussie verkeerd begreep. Vergeet mijn commentaar dan maar!

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

jay73 schreef:

Als ik een fout zie (bijvoorbeeld in het filmverslag) zal ik die fout altijd verbeteren.

Daar hebben we het nu niet over, het gaat nu over http://www.moviemeter.nl/fout.php . Ik verbeter ook weleens wat tekstjes enzo, maar maar het gaat nu over de lijst met foutieve toevoegingen. Bij zo'n foute toevoeging is er vaak iets meer aan de hand dan een spelfoutje.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Beetje raar de verwarring, want volgens mij is er maar 1 lijst waar foutieve toevoegingen in staan...

neo

• 15436 berichten
  • 10050 stemmen

Jordy schreef:

Ik vind het eigenlijk een geniaal idee om de verbetaar de volle toevoeg-credits te geven

enige probleem is dat je wel eerst de originele toevoeger een fatsoenlijke kans (lees: de tijd) moet geven om z'n verbetering te verbeteren

dan is het inderdaad niet zo'n gek idee. maar idd als je na 5 min zelf opzoek gaat om iets te verbeteren en iemand anders de credits heeft ''ingepikt'' is dat natuurlijk niet echt leuk. er zal dan toch iets van een deadline ofzo moeten vastgesteld...

El Ninjo

• 329 berichten
  • 2321 stemmen

Die credits maken mij niets uit. Vind het (voor mezelf) belangrijker dat in ieder geval alle films die ik zelf gezien heb ook in de moviemeter database staan...dus als iemand wel een goed plaatje kan vinden of er tijd in steekt om iets te bewerken mag ie van mij ook de credits hebben.

Vraagje. Wat doe ik nu met films waarvan ik alleen een echt baggerplaatje heb kunnen vinden wat zeker afgewezen wordt of in sommige gevallen al helemaal geen plaatje heb kunnen vinden. Voorlopig nog niet toevoegen en wachten totdat die foutlijst wat geslonken is?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Graag! Of vraag mij even om een plaatje te zoeken...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

precies, als je zeker weet dat ie afgekeurd wordt: niet toevoegen (lijkt me logisch)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

de optie om bij de updates alleen de discussies te zien waar je zelf actief in bent geweest is tijdelijk even uitgeschakeld

er zit een fout in, en heb nu even geen tijd en zin om het te verbeteren...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik ben van mening gewijzigd, boekcovers worden (ook bij films die nog in de maak zijn) NIET goedgekeurd. Sorry voor de moeite gotti (die 2 toevoegingen gedaan heeft).

Potter 3 laat ik er nog maar even opstaan, maar vanaf nu dus geen boekcovers meer

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy,

ik zit hier nu al zooo lang naar te kijken, maar heb er nooit wat van gezegd:

De updates-lijst te lang? Configureer 'm via je profiel-pagina

Kan hier geen punt achter?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bovenstaande wijzigingen aan het toevoegverhaal zijn doorgevoerd:

- als een film naar de "foute toevoegingen" pagina wordt verplaatst heb je 48 uur de tijd om 'm te verbeteren

- als je dit niet doet zal de toevoeging voor iedereen te zien zijn op fout.php

- de persoon die een film verbetert zal de volledige credits krijgen voor de toevoeging

hopelijk werkt het allemaal, niet 100% getest nog

gotti

• 14075 berichten
  • 5897 stemmen

Jordy schreef:

Sorry voor de moeite gotti (die 2 toevoegingen gedaan heeft).

Van die twee films zullen toch nog wel geen posters zijn, dus dan heeft het weinig zin. En er staat nu ook een boekcover van de nieuwe film van Hayao Miyazaki op de site. Misschien dat je die dan ook weg wil halen, maar dat is aan jou natuurlijk.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

tovenaar schreef:

De updates-lijst te lang? Configureer 'm via je profiel-pagina

Kan hier geen punt achter?

Nee man, zeven uitroeptekens erachter! En daarna een '1'!

IamBernie

• 672 berichten
  • 1641 stemmen

"Mocht je een andere begindatum willen gebruiken kunnen je deze hier invoeren."

Ik heb 't al een keer eerder genoemd, maar het is nog steeds niet verbeterd

(Zie mijn bericht op pagina 7 in dit draadje)

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

IamBernie schreef:

"Mocht je een andere begindatum willen gebruiken kunnen je deze hier invoeren."

Verrek, Bernie! Dat zie ik inderdaad nu pas.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

oh sorry heb ik overheen gelezen

hopelijk herinner ik het me vanavond nog als ik thuis ben

yosemite44

• 1241 berichten
  • 1314 stemmen

ligt het aan mij of staat engeland/england/uk/vk/verenigd koninkrijk niet bij de lijstjes beste films per land?

[edit]ooops, zie het al bij de g[/edit]

vdc

• 825 berichten
  • 619 stemmen

Ik wil de makers van deze site (Jordy en co) nogmaals feliciteren met hun opzet. Ik maak bijzonder dankbaar gebruik van de lijstjes (top 100, alternatieve top 100) bij de keuze van films die ik huur.

Mag ik even een suggestie doen ? Jullie publiceren nu ook selectieve lijstjes (vb. volgens land van oorsprong) ; zou dit ook kunnen volgens genre van film ? Bijvoorbeeld : een top 100 met uitsluitend thrillers. Of lijkt dit te ver gezocht ?

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Vraagje aan Jordy, hoe ben je ooit op die update knop gekomen eigenlijk?

Mijns inziens de beste uitvinding sinds gesneden brood.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.