- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Er is toch echt wel een wezenlijk verschil tussen meerdere Tatort-tv-films per jaar en 3 films verspreid over 5 jaar lijkt me.
Hier staan nog andere, oudere tv-films op MM met evenveel (of meer) vervolgen verspreid over meerdere jaren. Intussen hebben die films al jaren geen sequel meer gekregen. Dit moet dan ook allemaal verwijderd worden, terwijl dit toch echt gewoon film is. Onvergelijkbaar met krimi-series die tientallen of honderden afleveringen hebben.
Volgens mij moet hier toch een duidelijk onderscheid tussen gemaakt worden bij de toevoegcriteria.
Ik zie nog altijd niet in waarom daar niet gewoon een lijstje van gemaakt wordt. Bij de toevoegcriteria staat toch ook bijvoorbeeld duidelijk: geen reportages van Netwerk, Zembla, Reporter, etc., geen Discovery & National Geographic documentaires.
Dan kan je die ongewenste krimi- en aanverwante series ook gewoon bij naam noemen en dan is er geen discussie. Nu is het te vaag en te willekeurig.
Het feit dat bioscoopfilms en stv-films wel (oneindig veel) vervolgen mogen hebben en tv-films niet blijf ik inconsequent en onlogisch vinden. Geen enkel verschil tussen deze Librarian-films en een reeks Indiana Jones- of Pirates of the Caribbean-films, enkel de categorie.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
En die drempel van 45 minuten moet ook omlaag, want nu kunnen mensen niet stemmen op films zoals Blood: The Last Vampire en Voices of a Distant Star, terwijl deze films over de jaren heen toch wel degelijk hun waarde hebben bewezen. Het is gewoon idioot dat een grote filmsite dit soort goed gewaardeerde films weigert vanwege een achterhaald regeltje.
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
Dit is de eerste keer dat ik lees dat een film minimaal 45 minuten moet duren om op deze site te mogen staan. Maar waarom is dat eigenlijk? Welke reden is daarvoor? Een film is toch een film of niet? Of het nou een korte film is, een stomme film of gewoon een ''normale'' film. Deze site heet toch niets voor niets moviemeter?
IMDB is een grotere en veel bekendere site dan moviemeter.nl.
Kijk eens: Hoshi no koe (2003)
Voices of a Distant Star, staat hier wel geregistreerd. De film duurt maar 25 minuten. Waarom kan het daar wel en hier niet? Veel sites vergelijken hun scores o.a. met die van IMDB (b.v. Filmtotaal). Ik vind die regel in ieder geval een beetje raar, misschien meer duidelijkheid? 
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Het valt mij ineens op dat bij de link naar imdb er nu ook de score en het aantal stemmen staat dat de film op imdb heeft. Een leuke toevoeging
.
/edit: ik zie deze nieuwe feature echter niet bij alle films. Is er soms een minimum aan benodigde stemmen of omdat de titel anders is dan op imdb (of iets anders)?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Is me ook opgevallen, inderdaad erg leuk. Ik heb er even bij stilgestaan. Ik zit nu ongeveer 3 jaar op MM en de site is inmiddels veel gegroeid. Mijn complimenten aan de crew, maar ook aan de gebruikers die constant streven naar verbetering met hun constructieve ideeën.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
En die drempel van 45 minuten moet ook omlaag, want nu kunnen mensen niet stemmen op films zoals Blood: The Last Vampire
Die staat anders op de site, 48 minuten
Dát is wel een groot gemis inderdaad.
Geldt dan vooral voor enkele oudere werkjes als Partie de Campagne van Jean Renoir, werk van Jean Vigo en de eerste Bunuel, hoewel die eerste serieus kort is (17 minuten meen ik).
De Mees
-
- 558 berichten
- 64 stemmen
Wat mij is opgevallen is bij de gegevens van de regisseur, de geboorte data al voldoende is, zonder foto dus. Een foto erbij is natuurlijk altijd leuker. Misschien zet het users aan om eens te zoeken naar foto's van regisseurs.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Is me ook opgevallen, inderdaad erg leuk. Ik heb er even bij stilgestaan. Ik zit nu ongeveer 3 jaar op MM en de site is inmiddels veel gegroeid. Mijn complimenten aan de crew, maar ook aan de gebruikers die constant streven naar verbetering met hun constructieve ideeën.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik zie deze nieuwe feature echter niet bij alle films
De scores zijn nog niet allemaal opgezocht, duurt nog een paar dagen voor ze er overal staan. Daarna worden ze regelmatig bijgewerkt.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Er is toch echt wel een wezenlijk verschil tussen meerdere Tatort-tv-films per jaar en 3 films verspreid over 5 jaar lijkt me.
Ik denk dat de tijd tussen delen niets uitmaakt. Het gaat erom dat het een reeks TV-films is. De enige keer dat wij echt naar tijd tussen delen kijken is bij de mini-series, daar moet drie jaar tussen de delen zitten voordat een vervolg erop mag!
Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki
Misschien dat die regel ook voor TV-films zou kunnen gelden, maar dat mogen de Librarian films er nog niet op, en is het voor deze discussie geen oplossing!
Hier staan nog andere, oudere tv-films op MM met evenveel (of meer) vervolgen verspreid over meerdere jaren.
Volgens mij gaat het in die gevallen om mini-series!
Ik zie nog altijd niet in waarom daar niet gewoon een lijstje van gemaakt wordt. Bij de toevoegcriteria staat toch ook bijvoorbeeld duidelijk: geen reportages van Netwerk, Zembla, Reporter, etc., geen Discovery & National Geographic documentaires.
Die bestaat al, maar is redelijk verouderd!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Misschien dat die regel ook voor TV-films zou kunnen gelden
Als die ook nog weg moeten, dan hoeft het hier voor mij niet meer. 
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Tv-films met enkele vervolgen moeten gewoon wel op de site kunnen, aangezien dat in de andere categorieën ook gewoon zo is.
Er kan natuurlijk geen oplossing komen als jullie tv-reeksen over dezelfde kam blijven scheren als een tv-film met enkele vervolgen. Dit moet duidelijk van elkaar losgekoppeld worden.
Je geeft hier een link door met titels die niet op de site mogen en het eerste dat ik zie staan is "The Adventures of Young Indiana Jones". Nu hebben jullie gisteren duidelijk snel nog wat tv-werk uit deze lijst van de site gehaald, want gisteren stonden er nog veel meer titels. Totaal onlogisch dat er nu wel een reeks stv-films overblijft, terwijl dat tv-werk gewoon om dezelfde films gaat, enkel een andere aanduiding.
Ook duidelijk dat er geen inbreng van gebruikers gewenst is, aangezien jullie gewoon verder gaan met alles te verwijderen, zelfs tijdens deze hele discussie. Zeg dan gewoon meteen dat dit jullie regeltjes zijn en dat ze nooit zullen aangepast worden!
Kan je maar meteen verder gaan met de site om zeep te helpen: Joan Hickson-films, David Suchet-films, ... en zo zijn er nog een hele hoop.
Hadden jullie duidelijk nooit tv-films op de site moeten toelaten, zelfde verhaal met miniseries.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Als die ook nog weg moeten, dan hoeft het hier voor mij niet meer. 
Ik heb totaal geen idee wat je met die opmerking bedoelt!
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
Even losgekoppeld daarvan; het is erg lastig om de grens te bepalen tussen wanneer je iets als film kan zien of dat je met een serie (tv-films) te maken hebt. Volgens de regels is The Librarian dus momenteel het tweede. Wellicht is dit onderscheid op een betere en meer wenselijke manier te formuleren.
Daar dacht ik ook al aan, wanneer is iets nu een serie? Als er nu een vast aantal delen bepaald wordt (5 ofzo) waardoor een film deel wordt van een serie, dan schept dat wat meer duidelijkheid. 3 is een beetje laag, omdat er vrij veel films als trilogie verschijnen.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Er kan natuurlijk geen oplossing komen als jullie tv-reeksen over dezelfde kam blijven scheren als een tv-film met enkele vervolgen. Dit moet duidelijk van elkaar losgekoppeld worden.
Probleem blijft met hoeveel delen je iets als reeks ziet?
De Wiki heeft het nergens over hoeveel delen een reeks moet hebben, maar wel dat dezelfde hoofdrolspelers niet dezelfde rol mogen hebben!
Je geeft hier een link door met titels die niet op de site mogen en het eerste dat ik zie staan is "The Adventures of Young Indiana Jones".
Als je goed had gelezen, zag je ook dat ik het over een verouderde lijst heb.
Ook duidelijk dat er geen inbreng van gebruikers gewenst is, aangezien jullie gewoon verder gaan met alles te verwijderen, zelfs tijdens deze hele discussie.
Waar heb je het over? Dit is totale onzin. Er is niets meer van de site verwijderd!
Zeg dan gewoon meteen dat dit jullie regeltjes zijn en dat ze nooit zullen aangepast worden!
Wat mij betreft worden die regels inderdaad niet aangepast. Die regels hebben nooit voor problemen gezorgd, maar nu met deze discussie over The Librarian films is het opeens een probleem, volgens enkele users.
Kan je maar meteen
verder gaan met de site om zeep te helpen: Joan Hickson-films, David Suchet-films, ... en zo zijn er nog een hele hoop.
Die Joan Hickson's moeten inderdaad van de site. Ook als we de regels aanpassen. Het is namelijk een detective reeks van 12 delen! En die David Suchet reeks van Hercule Poirot films is gewoon een TV-serie!
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
En die drempel van 45 minuten moet ook omlaag, want nu kunnen mensen niet stemmen op films zoals Blood: The Last Vampire en Voices of a Distant Star, terwijl deze films over de jaren heen toch wel degelijk hun waarde hebben bewezen. Het is gewoon idioot dat een grote filmsite dit soort goed gewaardeerde films weigert vanwege een achterhaald regeltje.
Idioot en achterhaald?
Wikipedia:
The definition of minimum length varies from 40 minutes (Academy of Motion Picture Arts and Sciences rule) to about 90 minutes (the definition in Cambridge Dictionaries Online).
Er is geen eenduidigheid op dit punt. Met een ondergrens van 45 minuten laat MovieMeter juist vrij veel toe nog.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
De regels zijn tamelijk helder. De ophef is echter ook logisch, wanneer ze niet consequent nageleefd worden door de crew.
Naar het forum ermee. 
Nog meer tips?
Kan je maar meteen verder gaan met de site om zeep te helpen: Joan Hickson-films, David Suchet-films, ... en zo zijn er nog een hele hoop.
Door ze er op te laten staan help je de site juist om zeep, want dan moet je andere televisiereeksen ook toelaten en is het einde zoek. De reeksen die je noemt horen niet op MM thuis en zouden inderdaad uit de database moeten.
"Agatha Christie: Poirot" (1989)
----------
Body in the Library, The (1984)
Murder at the Vicarage, The (1986)
They Do It with Mirrors (1991)
Miss Marple (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia
----------
Young Indiana Jones is oorspronkelijk een televisie-serie, die 'gereëedit' is naar episodes met de lengte van een langspeelfilm om de kijkcijfers op te krikken.
Young Indiana Jones and the Attack of the Hawkmen (1995)
Young Indiana Jones and the Hollywood Follies (1994)
Adventures of Young Indiana Jones: Daredevils of the Desert, The (1992)
Adventures of Young Indiana Jones: Masks of Evil, The (1999)
Adventures of Young Indiana Jones: Spring Break Adventure, The (1999)
Adventures of Young Indiana Jones: Oganga, the Giver and Taker of Life, The (1999)
Adventures of Young Indiana Jones: Tales of Innocence, The (1999)
Adventures of Young Indiana Jones: Adventures in the Secret Service, The (1999)
Adventures of Young Indiana Jones: The Trenches of Hell, The (1999)
Adventures of Young Indiana Jones: The Phantom Train of Doom, The (1999)
List of The Young Indiana Jones Chronicles episodes - Wikipedia, the free encyclopedia
----------
Nog meer tv-series die onverhoopt hun weg naar de site gevonden hebben?
Dan kunnen die ook naar het forum, zodat MovieMeter weer MovieMeter is.
kArIzMa_Movie
-
- 1290 berichten
- 334 stemmen
Afro Samurai: Resurrection (2009)
Deze mag er van af, toch Stephan?
Tof trouwens, die nieuwe link update. Respect Jordy!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Is uitgelegd dat dit een TV-film is en de andere Afro Samurai een mini-serie. Kan gewoon op de site blijven staan!
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Blood: The Last Vampire staat trouwens wel op de site.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Niets meer van de site verwijderd? Gisteren stond er een mengeling van tv- en stv-Young Indiana Jones-films op de site. Plots staan er nog enkel de stv-films.
Margaret Rutherford's Miss Marple films zijn ook gewoon een reeks, maar enkel omdat die niet voor tv gemaakt zijn hebben ze wel bestaansrecht op MM. Wanneer er plots een reeks van 20 stv-Miss Marples uitkomen mogen die wel op de site. Enkele opeenvolgende tv-films mogen er dan weer niet op.
Zien jullie dan niet dat dit totaal onlogisch is? Had het dan maar gewoon bij bioscoopfilms gehouden.
Mensen gebruiken deze site omdat ze nederlanstalig is en een goed overzicht geeft (of gaf) van FILM in het algemeen. Wat er niet opstaat kan ook vrij eenvoudig toegevoegd worden.
Erg fijn, want ik ben duidelijk niet de enige die een overzicht wil hebben van alle films die hij/zij gezien heeft.
Dan komen er plots meer en meer regeltjes en wordt er vanalles van de site gehaald dat door alle andere bronnen wel als film bestempeld wordt. En dit fenomeen blijft dus maar doorgaan.
Niemand heeft iets aan een site vol gaten.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Niets meer van de site verwijderd? Gisteren stond er een mengeling van tv- en stv-Young Indiana Jones-films op de site. Plots staan er nog enkel de stv-films.
Nogmaals lijkt dit me erg stug, want dat soort dingen wordt door de crew altijd overlegd. Ik blijf er dus bij dat er niets meer van de site is gehaald! Trouwens voor de duidelijkheid... Alle Young Indiana Jones films staan gewoon nog op de site!
Young Indiana Jones and the Treasure of the Peacock's Eye (1995)
The Adventures of Young Indiana Jones: Treasure of the Peacock's Eye (1995) (TV)
Dit is bijvoorbeeld gewoon een TV-film!
Als je met voorbeelden komt, dan wel graag met voorbeelden die kloppen!
Margaret Rutherford's Miss Marple films zijn ook gewoon een reeks, maar enkel omdat die niet voor tv gemaakt zijn hebben ze wel bestaansrecht op MM.
Dat zijn bioscoopfilms, lijkt me logisch dat die erop staan!
Zien jullie dan niet dat dit totaal onlogisch is? Had het dan maar gewoon bij bioscoopfilms gehouden.
Prima, als iemand TVmeter wil beginnen kunnen de TV-films daarop! Zucht!
Dan komen er plots meer en meer regeltjes en wordt er vanalles van de site gehaald dat door alle andere bronnen wel als film bestempeld wordt. En dit fenomeen blijft dus maar doorgaan.
Die regels komen er niet opeens. Die werden ingesteld omdat er van alles werd toegevoegd wat niet op de site past. Dat er toen regels werden ingesteld is geheel logisch, dat er nu opeens wat problemen mee zijn, is onlogisch!
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Er zijn trouwens inderdaad geen Young Indiana Jones van de site gehaald sinds gisteren.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Even tussendoor, los van deze discussie, de reden dat de teller voor het totaal aantal films net 254 lager is geworden is omdat er wat "loze" records in de database stonden. Deze zullen de komende tijd weer opgevuld worden met nieuwe toevoegingen.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14444 stemmen
Ik heb het idee dat deze discussie nergens heen gaat. Ik zie alleen maar opmerkingen dat wij, als crew, opeens dingen doen of verwijderen. Maar als iemand nou met een goedwerkend idee komt om van dit "probleem" af te komen, dan kunnen we gewoon verder!
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Ik heb volgens mij nog steeds 0 reacties op dit ideetje, dus post ik 'm nog maar eens:
Misschien is dit balletje al eens opgegooid, hoor, maar is het misschien een idee om een mogelijkheid te creëren om tags toe te voegen aan films waarop je dan kunt zoeken? Als je nu bijvoorbeeld alle James Bond films wilt bestemmen, moet je flink surfen terwijl je met tags gewoon "007" of "James Bond" zou kunnen tikken en dan krijg je ze mooi op een rijtje. En zo zijn er wel meer handige mogelijkheden te verzinnen. 't Is maar een ideetje. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Ik heb volgens mij nog steeds 0 reacties op dit ideetje, dus post ik 'm nog maar eens:
Misschien is dit balletje al eens opgegooid, hoor, maar is het misschien een idee om een mogelijkheid te creëren om tags toe te voegen aan films waarop je dan kunt zoeken? Als je nu bijvoorbeeld alle James Bond films wilt bestemmen, moet je flink surfen terwijl je met tags gewoon "007" of "James Bond" zou kunnen tikken en dan krijg je ze mooi op een rijtje. En zo zijn er wel meer handige mogelijkheden te verzinnen. 't Is maar een ideetje. 
Staat op Jordy's to-do-list die je hier kunt lezen: De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
Het is niet meteen in een half uurtje gedaan om zoiets te bouwen dus staat het bij "misschien ooit", maar het zou zeker voor filmreeksen waarbij de titel telkens wisselt zoals Bond handig zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Probleem zit voornamelijk in de vraag hoe dit moet gaan werken. Dynamische tags die iedereen mag zetten, of vaste lijsten die aangepast moeten worden via een correctie traject, of...
Eenmaal ingevoerd ongetwijfeld weer voer voor ein-de-lo-ze discussies over of iets wel of niet een Bond film is, en of het wel lijstje "films met roodharige hoofspersonen" wel bestaansrecht heeft, enz enz. Daar zakt de moed me een beetje van in de schoenen, vooral na al die paginalange discussies de laatste tijd.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Ik heb het idee dat deze discussie nergens heen gaat. Ik zie alleen maar opmerkingen dat wij, als crew, opeens dingen doen of verwijderen. Maar als iemand nou met een goedwerkend idee komt om van dit "probleem" af te komen, dan kunnen we gewoon verder!
Je doelt op ideeën m.b.t. de criteria van toevoegbaarheid voor Filmreeksen/tv-films-series, neem ik aan? Deze zijn als volgt:
(per deel toevoegbaar)
* Ieder deel is een op zichzelf staande film van minimaal 45 minuten
* Plot EN hoofdpersonages moeten per deel verschillen. De verhalen hebben niets met elkaar te maken.
* Series die in de bioscoop hebben gedraaid met een serieuze bioscooprelease worden sowieso op de site toegestaan.
Hierbij kun je twee kanten op:
1. De huidige regels worden gehandhaafd, waarbij tv-series die nog op de site staan verwijderd worden (Poirot, Mrs. Marple, Young Indiana Jones, .... ).
2. Regel 2 wordt geschrapt, waarbij tv-series met afleveringen van minimaal 45 minuten toevoegbaar worden (Tatort, Maigret, Aspe, Pipo de Clown, The Librarian, ....).
Een tussenvorm lijkt me niet werkbaar/verdedigbaar en zal altijd discussie op blijven leveren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Alle Tatort en Baantjer afleveringen toestaan lijkt me duidelijk niet de bedoeling, dat is gewoon seriewerk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.